K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Kun tässä 50 vuotta lähenee ja näkee edelleen alakoulusta asti olleita kavereita,niin helppoa sanoa mikä vaikuttaa, eli liikunta, hoikkuus, lepo.
Ei siinä auta botoxit jos ylipainoa 50kg eikä liiku tai nuku tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusisko käyttää omaisuuksia hienoihin ihonhoitotuotteisiin, kauneushoitoihin ym. Syö superfoodia ja kaikenlaisia lisäravinnejuttuja kuten kollageenia, biotiinia, sinkkiä, vehnänalkioöljyjä...
Itse ajan töihin pyörällä kesät talvet 20km/päivä, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin. Kasvoihin laitan nivea cremea, muuten koko kroppaan aqualan L-voidetta joka päivä suihkun jälkeen. Kasvot pesen marketin puhdistusvaahdolla (pirkka, cien, herbina...) ja laitan pesun jälkeen runsaasti kasvovettä (kaadan ihan purkista kämmenelle ja taputtelen). En juo alkoholia, en polta. Syön lautasmallin mukaan. Iltaisin syön yhden omenan ja puuroa marjoilla. Aamuisin voileivän ja keitetyn kananmunan sekä D-vitamiinin ja kalanmaksaöljyä. Tykkään teestä, kahvista ja suklaasta.
Saunan jälkeen lauantaisin laitan ensin kuorivan, sitten ravitsevan tai kosteuttavan naamion samalla, kun katson leffaa.Näytän kuulemma nuoremmalta kuin pikkusiskoni, vaikka hän ei vielä ole edes 40v. Itse olen 44-vuotias. Ihossa huomaan muutoksen, jos en liiku: se samenee ja alan näyttää turvonneelta. Myös alkoholi näkyy ihossa heti esim juhlien jälkeen vaikkei edes oisi juonut paljon.
Eli siis siskosi syö superfoodeja eli toisin sanoen elää melko terveellisesti myöskin? Mitä sitten jos haluaa siihen lisäksi käyttää kalliimpia ihonhoitotuotteita? Tuskin ne hänen ihoaan huonontavat ja siksi näyttää (sinun sanojesi mukaan) sinua vanhemmalta. Tuliko yllätyksenä, että ikääntymisen merkit näkyy eri tavoin eri ihmisillä? Miksi pitää lytätä toista ja samalla nostattaa itseä, tämä on se mikä itseäni aina kummastuttaa. Miksei voi vaan kertoa omia hyviksi havaitsemiaan tapoja, ilman että vertaa kuinka näyttää niin paljon nuoremmalta kuin joku toinen.
Vertasin itseäni siskooni, koska meillä on samat geenit, mutta ollaan ikäännytty eri tavalla. Siskoni polttaa silloin tällöin tupakkaa ja liikkuu useimmiten autolla. Hän käyttää ihonhoitoon mielettömän paljon rahaa ja aikaa eikä se mielestäni sanottavasti toimi. Olen todistanut tätä jo parikymppisestä asti.
Tuotteet on varmasti kivoja ja tuo hyvän fiiliksen, tuntuu ja tuoksuu hyvältä. Mutta en usko, että tilanne olisi paljonkaan eri vaikka hän siirtyisi marketin herbinaan tai muuhun vähemmän hienoon ihonhoitosarjaan. Myöskään kausittaiset superfood kokeilut ei taida olla se avain nuorekkuuteen.
Supetfood on jo käsitteenä minusta ihan mahdottoman hölmö. Pakuriteetä, chiaa ja vaikka mitä ihmeellistä ja monimutkaista samaan aikaan, kun Suomen luonto on täynnä ihan ilmaista ja lähellä tuotettua yhtälailla terveellistä ja kaunistavaa raaka-ainetta: pihlajanmarja, mustikat, puolukat, viinimarjat, luumut, nokkoset, raparperi, sienet, koivunmahla- ja silmut jne.
Ihminen saadaan ostamaan tuotteesta luotu mielikuva ja uskomaan, että sen avulla ja vain sen hänestä tulee nuori ja kaunis. En itse usko, että kyse on mistään tuotteesta tai geenilotossa voittamisesta, vaan pikemminkin lähtökohtaisesti elimistöä kunnioittavasta elämäntavasta. Seerumit tai pakuriteet eivät sitä korvaa.
Tartun ehkä epäilennaiseen, mutta pakurikääpää kerätään juurikin Suomesta mikäli et tiennyt. Voimakas antioksidantti ja olen huomannut että ihon väri muuttuu tasaisemmaksi.
Ja geneettisesti ohut ja vastiva iho hyötyy kyllä ihonhoidosta.
Joo tiesin, että pakurikääpä on Suomesta, mutta ei ole yhtä yleisesti kaikkialla esiintyvä kuin nuo muut, vaan vähän erikoisempi.
Hassua muuten, että superfoodin syöjät mielletään terveellisesti eläviksi ihmisiksi.
Superfood on pelkkä markkinointinimike kuten Detox, luomu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusisko käyttää omaisuuksia hienoihin ihonhoitotuotteisiin, kauneushoitoihin ym. Syö superfoodia ja kaikenlaisia lisäravinnejuttuja kuten kollageenia, biotiinia, sinkkiä, vehnänalkioöljyjä...
Itse ajan töihin pyörällä kesät talvet 20km/päivä, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin. Kasvoihin laitan nivea cremea, muuten koko kroppaan aqualan L-voidetta joka päivä suihkun jälkeen. Kasvot pesen marketin puhdistusvaahdolla (pirkka, cien, herbina...) ja laitan pesun jälkeen runsaasti kasvovettä (kaadan ihan purkista kämmenelle ja taputtelen). En juo alkoholia, en polta. Syön lautasmallin mukaan. Iltaisin syön yhden omenan ja puuroa marjoilla. Aamuisin voileivän ja keitetyn kananmunan sekä D-vitamiinin ja kalanmaksaöljyä. Tykkään teestä, kahvista ja suklaasta.
Saunan jälkeen lauantaisin laitan ensin kuorivan, sitten ravitsevan tai kosteuttavan naamion samalla, kun katson leffaa.Näytän kuulemma nuoremmalta kuin pikkusiskoni, vaikka hän ei vielä ole edes 40v. Itse olen 44-vuotias. Ihossa huomaan muutoksen, jos en liiku: se samenee ja alan näyttää turvonneelta. Myös alkoholi näkyy ihossa heti esim juhlien jälkeen vaikkei edes oisi juonut paljon.
Ok. Sait juuri kirkkaimman kruunun.
Just näin! Siellä hän lähes pyhimykseen verrattava nöyrä mutta niin täydellinen ihminen tekee kaiken juuri oikein. Veikkaanpa että tuo geenilotossa voittanut ikiliikkuja on just niin tylsää seuraa miltä kuulostaakin!
Pointti oli, että liikunta ja alkoholittomuus auttaa mun mielestä paremmin kuin kalliit seerumit ja ihonhoitotuotteet. Kai mä sitten olen tylsä martyyri, kun ajattelen näin 😇
Jos tämä oli alun alkaen pointtisi, ilmaisit itseäsi viestissäsi harvinaisen tympeästi. Muiden tapojen lyttääminen ei ainakaan kaunista sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Siellä hän lähes pyhimykseen verrattava nöyrä mutta niin täydellinen ihminen tekee kaiken juuri oikein. Veikkaanpa että tuo geenilotossa voittanut ikiliikkuja on just niin tylsää seuraa miltä kuulostaakin!
Pointti oli, että liikunta ja alkoholittomuus auttaa mun mielestä paremmin kuin kalliit seerumit ja ihonhoitotuotteet. Kai mä sitten olen tylsä martyyri, kun ajattelen näin 😇
Jos tämä oli alun alkaen pointtisi, ilmaisit itseäsi viestissäsi harvinaisen tympeästi. Muiden tapojen lyttääminen ei ainakaan kaunista sinua.
Kiitos rakentavasta palautteesta. Pidän tämän mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet: Environ. Puhdistusaine, peptidi kasvovesi, voide, silmänympärysgeeli.
Ravinto: fitnessruokavalio. Ei vehnää tai sokeria. Alkoholia hyvin maltillisesti.
Elämäntavat: liikunta 6 x vko, ei aurinkoa. Unta 8-10 tuntia.
Hoidot: Botox ja täyteainehoidot 4 x v.
Dermapen hoito 4-6 x v.Ei ole vaikeaa.
Kuka lääkäri suostuu pistämään botoxit ja täyteaineet 4 kertaa vuodessa? Vai käytkö jollain "villillä" hoitajalla?
Tämä. Ei todellakaan laiteta Botoxia kuin enintään 2 krt/v ja täyteaineetkin kestävät kasvoissa sen 1-2 v. joten paljon harvemmin laitetaan. Tai sitten aineet on jotain laimennettua sontaa tai väärin laiettu.
Riittävä veden juonti.
Riittävä nukkuminen.
Rauhallinen liikunta kuten jooga.
Stressaamattomuus.
Hyvät ihmissuhteet.
Terveelliset elämäntavat: lepo, ruoka ja liikunta. En juo alkoholia enkä polta. Armollisuus itseä kohtaan (=muutama kilo sinne tänne ei haittaa). Ihosta (perusvoide ja auringolta suojaaminen), kropasta ja henkisestä hyvinvoinnista huolehtiminen. Ymmärrys siitä että mitkään voiteet ja purkit eivät auta kaulani helttaan. Kun katsoo vanhuksia niin ihan saman ryppyisiä ovat niin naiset kuin miehet vaikka naiset käyttävät ihmevoiteisiin paljon rahaa ja yrittävät estää vääjäämätöntä. Tärkein asia jonka olen oppinut keski-iän kynnyksellä on kiitollisuus että olen näkemässä kun vanhenen. Elossa. N43
Vierailija kirjoitti:
Minä se vaan kuulkaa kauraryyneillä, huom. LUOMUkauraryyneillä kuorin ihoni ja sen jälkeen sivelen LUOMUhunajaa aina niin nuorekkaalle hipiälleni. Lauantaisin käyn 20 km:n juoksulenkin jälkeen 100-asteisessa saunassa, josta juoksen suoraan jääkylmään suihkuun ja otan vielä pakkasesta jääpalapussin kasvoilleni. Olen 60 vee, mutta näytän edelleen n. 26,5 vuotiaalta.
En käytä pisarakaan alkoholia, en tupakoi, en syö tyydytteitä rasvoja, viljelen itse porkkanani, perunani ja palsternakkani, keittössä kasvaa omat yrtit, menen joka päivä yhdeksältä nukkumaan ja herää viideltä aamulta meditoimaan kahdeksi tunniksi.
Olen ihana, rento, aina hymyilevä ihana ihminen!
Kyllä lehdet tekisi mielellään juttua sinun elintavoistasi. Vinkkaa vaikka Hyvä Terveys lehteen niin tulevat haastattelemaan ja kuvaamaan. Me kaikki haluamme nähdä kuvasi, kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietä, millaiset hiukset pukevat ikääntyvää naista? Itse luovuin shokkiväreistä jo vuosia sitten, muutama vuosi sitten kasvatin punavärin pois. Hakusessa luonnollinen, aikuisen naisen tyyli. Toisiko vaaleat raidat hehkua kasvoille? Olen perusvärinen suomalainen. Hiukset ihan tavalliset puolipitkä polkka.
Oletteko muokanneet pukeutumistyyliä iän myötä? En halua näyttää wanna be-teiniltä vaan aikuiselta naiselta.
Riippuu paljon kasvojen muodosta ja siitä, mitä piirteitä itsessäsi haluat korostaa. Verhomainen, Birgitte Bardot -tyylinen otsatukka pukee varsinkin heitä, jolla on pitkät tai kulmikkaat kasvot ja toimii myös otsaryppyjen piilottamiseen. Sen sijaan otsatukkaa kannattaa ehkä välttää, jos kasvot ovat pyöreät tai posket ovat alkaneet roikkua. Liian lyhyeksi en vanhemmitenkaan tukkaa leikkaisi, vaan oikealla hoidolla olkapäille ulottuvat hiukset voivat hyvin kauniit.
Yli 40-vuotiaille asiakkailleni suosittelen yleensä lämpimiä, vaaleita sävyjä - esimerkiksi hunajan värisiä raitoja kasvoja kehystämään (mikäli hiukset ovat vaaleat) ja toffeen, kuparin tai pähkinän sävyjä, jos tukka on tummempi. Omasta sävystä kovin paljon tummemmaksi ei varsinkaan vanhemmiten kannata ehkä sävyttää. Makuja on toki monia ja vaihtoehtoja paljon! Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää sitä, että tumma ja kylmä vanhentavat ja vaalea ja lämmin nuorentavat. Myös taipuisuus tai loivat kiharat pehmentävät piirteitä.
Yt. Kampaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä se vaan kuulkaa kauraryyneillä, huom. LUOMUkauraryyneillä kuorin ihoni ja sen jälkeen sivelen LUOMUhunajaa aina niin nuorekkaalle hipiälleni. Lauantaisin käyn 20 km:n juoksulenkin jälkeen 100-asteisessa saunassa, josta juoksen suoraan jääkylmään suihkuun ja otan vielä pakkasesta jääpalapussin kasvoilleni. Olen 60 vee, mutta näytän edelleen n. 26,5 vuotiaalta.
En käytä pisarakaan alkoholia, en tupakoi, en syö tyydytteitä rasvoja, viljelen itse porkkanani, perunani ja palsternakkani, keittössä kasvaa omat yrtit, menen joka päivä yhdeksältä nukkumaan ja herää viideltä aamulta meditoimaan kahdeksi tunniksi.
Olen ihana, rento, aina hymyilevä ihana ihminen!
Kyllä lehdet tekisi mielellään juttua sinun elintavoistasi. Vinkkaa vaikka Hyvä Terveys lehteen niin tulevat haastattelemaan ja kuvaamaan. Me kaikki haluamme nähdä kuvasi, kiitos :)
Sarkasmi on vaikea laji.
En tiedä seerumeista, mutta olen käyttänyt kosteusvoidetta ihan nuoresta asti, siis alle parikymppisestä, ja luulen että se on estänyt ryppyjä. Aurinkovoide ja kaulan rasvaaminen tosin unohtui nuorena ja se alkaa näkyä... Kun kokeilin Idun Mineralsin mineraalimeikkipuuteria, minulta kysyttiin paperit Alkossa vaikka olin jo täyttänyt 40 :D. Millään muulla meikkivoiteella ei ole tapahtunut vastaavaa. Ikävä kyllä se on irtopuuteria, ja se pölysi minulle liikaa, mutta jos ei ole pölylle herkkä, niin sitä voi kokeilla. Pitää tietysti löytää oikea sävy. Ja sitten ne tavalliset tylsät keinot auttavat oikeasti myös ulkonäköön: liikunta, kasvikset, veden juominen, alkoholin välttäminen...
Kun täytin 40, minulle tuli lievä couperosa. En ole käynyt lääkärissä, mutta poskilla oli ikäviä punaisia tulehtuneita laikkuja, joista jäi katkenneita verisuonia. Se on kuitenkin pitkälti rauhoittunut, kun lopetin saippuan ja muiden pesuaineiden käytön kasvojen puhdistuksessa. Jopa puhdistusgeelit ärsyttävät ihoa liikaa. Käytän Aqualan L:ää meikinpoistoon, ja lisäksi Cerave hydrating cleanser ja Ceraven misellivesi sopivat. Ne ovat tarpeeksi hellävaraisia, mutta hydrating cleanser ei poista meikkejä kovin tehokkaasti ainakaan yksinään. Aqualan L poistaa meikit parhaiten, jopa vedenkestävän silmämeikin, eikä kirvele silmissä. Ceraven kosteusvoide (moisturising lotion) jäi jatkuvaan käyttöön, se on mukavan tuntuinen iholla. Bellavitan voiteissa on paljon A-vitamiinia verrattuna moniin muihin A-vitamiinivoiteisiin, joten ne ovat luultavasti tehokkaimpia. Itselläni on Bellavitan yövoide, mutta se on niin rasvaista että sitä on ikävä käyttää. Pitäisi varmaan kokeilla jotain retinoliseerumia, The Ordinaryn halpaa retinoliseerumia olen alkanut harkita. Pelottaa vaan silti että iho taas ärtyy, jos se on liian voimakasta.
Kaulan heltta on varmasti tulossa, sitä on suvussa. Joku kasvojumppa on varmaan ainoa mikä siihen auttaa, mutta sitä pitäisi jaksaa tehdä tarpeeksi usein ja ennalta ehkäisevästi... Tai pilates, koska se vaikuttaa ryhtiin ja sitä kautta ehkä myös kaulaan, en tietysti ole varma. Meikkivarjostuksilla saa jonkun verran kaksoisleukaa ja helttaa häivytettyä, mutta värin pitää olla sopiva omalle iholle. Murrettu vaaleahko kanervan väri taitaa sopia yleensä vaalealle iholle paremmin varjostuksiin kuin aurinkopuuterit.
The Ordinaryn vähemmän tunnettu tuote, Argireline Solution -hoitoneste on itselläni auttanut ryppyihin jopa paremmin kuin tuo retinoli! Se on siis täsmätuote, jota levitetään pari tippaa suoraan juonteisiin ja nyt kun olen pari pulloa tyhjäksi käyttänyt, sibeliusryppyni on huomattavasti madaltunut. Hyarulonihapposeerumin ja kunnon kosteutuksen kanssa sen saa melkein näkymättömäksi :)
Suosittelen!
Olen nyt 40. Ehdin tuskailla pari vuotta rapistuvan ulkonäön kanssa ja kokeilla kaikenhintaista ja -laatuista kosmetiikkaa ja kollageenilisiä. Seuraavilla toimenpiteillä olen saanut naamani silminnähden parempaan kuntoon:
Lopetin alkoholinkäytön kokonaan. Ihon turvotus, venyminen ja roikkuminen ärsytti.
Aloin syödä paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä, vaikka söin niitä jo ennen suositusten mukaan.
Olen nyt joogannut (vinyasa) neljästi viikossa vuoden ajan. Mikään muu ei ole auttanut yhtä tehokkaasti kaulan ja kasvojen alaosan veltostumiseen.
BYBIn Bakuchiol boosteri. Luonnon oma "retinoli", sopii herkkäihoiselle, vaikuttaa kuin retinoli. Helppp käyttää eikä hintakaan huimaa.
Kasvojumppa, kasvojooga, nää on itsellä auttaneet esim siihen sibeliusryppyyn. Myös kasvot ja varsinkin poskipäät näyttää "täyteläisemmiltä" ja kasvojen epäsymmetrisyys on korjaantunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että hän kysyi mieheltään onko nuorekkaampi kuin pikkusiskonsa, ja mies tietysti hädissään myönteli :D
Nää oikeesti toimivat niksit (uni, tupakoimattomuus, terveellinen ravinto) on tietysti kauhean tylsiä mutta lisään vielä listalle hyvän ryhdin! Kannattaa harrastaa jotain itselle sopivaa liikuntaa, lihaskunntoa/pilatesta/joogaa/aikuisbalettia tms
Vertasin itseäni siskooni, koska meillä on samat geenit, mutta ollaan ikäännytty eri tavalla. Siskoni polttaa silloin tällöin tupakkaa ja liikkuu useimmiten autolla. Hän käyttää ihonhoitoon mielettömän paljon rahaa ja aikaa eikä se mielestäni sanottavasti toimi. Olen todistanut tätä jo parikymppisestä asti.
Tuotteet on varmasti kivoja ja tuo hyvän fiiliksen, tuntuu ja tuoksuu hyvältä. Mutta en usko, että tilanne olisi paljonkaan eri vaikka hän siirtyisi marketin herbinaan tai muuhun vähemmän hienoon ihonhoitosarjaan. Myöskään kausittaiset superfood kokeilut ei taida olla se avain nuorekkuuteen.
Supetfood on jo käsitteenä minusta ihan mahdottoman hölmö. Pakuriteetä, chiaa ja vaikka mitä ihmeellistä ja monimutkaista samaan aikaan, kun Suomen luonto on täynnä ihan ilmaista ja lähellä tuotettua yhtälailla terveellistä ja kaunistavaa raaka-ainetta: pihlajanmarja, mustikat, puolukat, viinimarjat, luumut, nokkoset, raparperi, sienet, koivunmahla- ja silmut jne.
Ihminen saadaan ostamaan tuotteesta luotu mielikuva ja uskomaan, että sen avulla ja vain sen hänestä tulee nuori ja kaunis. En itse usko, että kyse on mistään tuotteesta tai geenilotossa voittamisesta, vaan pikemminkin lähtökohtaisesti elimistöä kunnioittavasta elämäntavasta. Seerumit tai pakuriteet eivät sitä korvaa.