K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pikkusisko käyttää omaisuuksia hienoihin ihonhoitotuotteisiin, kauneushoitoihin ym. Syö superfoodia ja kaikenlaisia lisäravinnejuttuja kuten kollageenia, biotiinia, sinkkiä, vehnänalkioöljyjä...
Itse ajan töihin pyörällä kesät talvet 20km/päivä, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin. Kasvoihin laitan nivea cremea, muuten koko kroppaan aqualan L-voidetta joka päivä suihkun jälkeen. Kasvot pesen marketin puhdistusvaahdolla (pirkka, cien, herbina...) ja laitan pesun jälkeen runsaasti kasvovettä (kaadan ihan purkista kämmenelle ja taputtelen). En juo alkoholia, en polta. Syön lautasmallin mukaan. Iltaisin syön yhden omenan ja puuroa marjoilla. Aamuisin voileivän ja keitetyn kananmunan sekä D-vitamiinin ja kalanmaksaöljyä. Tykkään teestä, kahvista ja suklaasta.
Saunan jälkeen lauantaisin laitan ensin kuorivan, sitten ravitsevan tai kosteuttavan naamion samalla, kun katson leffaa.Näytän kuulemma nuoremmalta kuin pikkusiskoni, vaikka hän ei vielä ole edes 40v. Itse olen 44-vuotias. Ihossa huomaan muutoksen, jos en liiku: se samenee ja alan näyttää turvonneelta. Myös alkoholi näkyy ihossa heti esim juhlien jälkeen vaikkei edes oisi juonut paljon.
Eli siis siskosi syö superfoodeja eli toisin sanoen elää melko terveellisesti myöskin? Mitä sitten jos haluaa siihen lisäksi käyttää kalliimpia ihonhoitotuotteita? Tuskin ne hänen ihoaan huonontavat ja siksi näyttää (sinun sanojesi mukaan) sinua vanhemmalta. Tuliko yllätyksenä, että ikääntymisen merkit näkyy eri tavoin eri ihmisillä? Miksi pitää lytätä toista ja samalla nostattaa itseä, tämä on se mikä itseäni aina kummastuttaa. Miksei voi vaan kertoa omia hyviksi havaitsemiaan tapoja, ilman että vertaa kuinka näyttää niin paljon nuoremmalta kuin joku toinen.
Vertasin itseäni siskooni, koska meillä on samat geenit, mutta ollaan ikäännytty eri tavalla. Siskoni polttaa silloin tällöin tupakkaa ja liikkuu useimmiten autolla. Hän käyttää ihonhoitoon mielettömän paljon rahaa ja aikaa eikä se mielestäni sanottavasti toimi. Olen todistanut tätä jo parikymppisestä asti.
Tuotteet on varmasti kivoja ja tuo hyvän fiiliksen, tuntuu ja tuoksuu hyvältä. Mutta en usko, että tilanne olisi paljonkaan eri vaikka hän siirtyisi marketin herbinaan tai muuhun vähemmän hienoon ihonhoitosarjaan. Myöskään kausittaiset superfood kokeilut ei taida olla se avain nuorekkuuteen.
Supetfood on jo käsitteenä minusta ihan mahdottoman hölmö. Pakuriteetä, chiaa ja vaikka mitä ihmeellistä ja monimutkaista samaan aikaan, kun Suomen luonto on täynnä ihan ilmaista ja lähellä tuotettua yhtälailla terveellistä ja kaunistavaa raaka-ainetta: pihlajanmarja, mustikat, puolukat, viinimarjat, luumut, nokkoset, raparperi, sienet, koivunmahla- ja silmut jne.
Ihminen saadaan ostamaan tuotteesta luotu mielikuva ja uskomaan, että sen avulla ja vain sen hänestä tulee nuori ja kaunis. En itse usko, että kyse on mistään tuotteesta tai geenilotossa voittamisesta, vaan pikemminkin lähtökohtaisesti elimistöä kunnioittavasta elämäntavasta. Seerumit tai pakuriteet eivät sitä korvaa.
Jotta teillä olisi samat geenit, teidän pitäisi olla identtiset kaksoset, mikä on ehkä hiukan epätodennäköistä, jos ikäeroa on tosiaan yli 4v?
-eri
40+ naisilla tuntuu olevan monenlaista voidetta ja seerumia meikkipakissaan.
Olen 47 v, minulla on kuiva atooppinen iho. Käytän hajusteetonta ja ravitsevaa kasvovoidetta: voiteen merkillä ei ole ollu kovin paljon merkitystä. Yhtä lailla päivittäistavarakaupoissa myytävät tuotteet kelpaavat minulle. Merkkinä voi olla LV tai Erisan.
Ostin toki Vichy merkkistä kaulavoidetta, mutta ei minulla oikeasti ole tarvetta käytää kaulavoiteita. Ikäisekseni iho on melko sileä. Otsassa on pari ryppyä, jos tarkasti katsoo.
Kosmetiikan kuluttajia on monenlaisia. Itsellä kosmetiikan käyttö on vähäistä, mutta jokapäiväistä (arkimeikki sujuu).
Laadukas (luonnonkosmetiikan) kasvovesi. Iho-ongelmia voi ilmetä keski-iässä ihon kuivumisen, veltostumisen ja ryppyjen lisäksi muitakin. Itselle tuli pieniä finnejä, käytin niihin alkoholia sisältävää kasvovettä ja ne hävisivät pikkuhiljaa.
Hoitava alkoholiton kasvovesi kosteuttaa ihoa ja on erinomainen emulgaattori kasvovoiteille. Liian rasvaisia voiteita kannattaa välttää - imeytyvyys on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas (luonnonkosmetiikan) kasvovesi. Iho-ongelmia voi ilmetä keski-iässä ihon kuivumisen, veltostumisen ja ryppyjen lisäksi muitakin. Itselle tuli pieniä finnejä, käytin niihin alkoholia sisältävää kasvovettä ja ne hävisivät pikkuhiljaa.
Hoitava alkoholiton kasvovesi kosteuttaa ihoa ja on erinomainen emulgaattori kasvovoiteille. Liian rasvaisia voiteita kannattaa välttää - imeytyvyys on kaiken a ja o.
Kasvovesi on ihana tuote, en voisi olla ilman vaikka tiedän ettei moni nykyään käytä:).
Kasvovesi on aika harmiton tuote. Käytä sitä jatkossakin, kun pidät siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on herkkä iho, enkä ole vielä luonnonkosmetiikasta löytänyt hyvää kasvovettä, jopa ruusuvesi aiheuttaa kirvelyä, vaikka sitä mainostetaan jopa herkkää ihoa rauhoittavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on herkkä iho, enkä ole vielä luonnonkosmetiikasta löytänyt hyvää kasvovettä, jopa ruusuvesi aiheuttaa kirvelyä, vaikka sitä mainostetaan jopa herkkää ihoa rauhoittavana.
Ruusu on lähes ainoita ainesosia, joille itse olen korkeatasioisessa luonnonkosmetiikassa allerginen.
Olen 45 vuotias ja ihoni on ohut ja pintakuiva.
Olen huomannut seuraavaa:
Pieniä uurteita on tullut silmien ympärille, mutta nämä ei haittaa.
Sibeliusryppy ilmestyi, sillä siristelen herkkiä silmiäni usein. Koska tämän rypyn syy on lihas, otin botoxia. Ongelmaa ei enää ole.
Mutta suurin ongelma on/oli samea ja veltto iho. Posket valuu! Olen hoikka, en ole laihduttanut tms. Ihon sameuteen auttoi, kun aloin ulkoilemaan ja velttouteen auttoi vähän se, että aloin juomaan vettä. Mutta edelleen velttous on ongelma. Minulla on alkanut esivaihdevuodet, joten suurin syy on hormonit. Gynekologi totesikin, että hän näkee heti potilaan ihosta, onko hormonivajetta.
En kuitenkaan haluaisi aloittaa syömään hormoneja niiden riskien vuoksi.
Joten! Mesolangat! Onko näistä apua velttoihin poskiin?
Paras antiage voide on auringonsuojavoide, sk 50 maaliskuusta syyskuulle. Ja tietenkin auringon välttely.
Käytä aina auringossa lippalakkia ja kaulahuivia! Osta iso valkoinen huivi tai valkoinen kauluksellinen paitapusero, jota käytät aina helteellä auringossa!
Kannattaa myös opetella nukkumaan selällään välttyäkseen silmäpusseilta. Ja todellakin, ei edes tuntia kyljellään, vaan kokoyö selällään.
Botox otsaan, jos on alle 40v. Vanhempana ei välttämättä enää toimi toivotulla tavalla. Kotibotoxina toimii myös silikoninen suojus yön yli otsalla, jolloin otsa on aamulla rypytön. Opettele myös peilin edessä, miten ollaan ilmeilemättä otsalla.
Kasvojumppa päivittäiseksi tavaksi.
Yläluomileikkaus on halpa, ja vie iästä kättelyssä yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Paras antiage voide on auringonsuojavoide, sk 50 maaliskuusta syyskuulle. Ja tietenkin auringon välttely.
Käytä aina auringossa lippalakkia ja kaulahuivia! Osta iso valkoinen huivi tai valkoinen kauluksellinen paitapusero, jota käytät aina helteellä auringossa!
Kannattaa myös opetella nukkumaan selällään välttyäkseen silmäpusseilta. Ja todellakin, ei edes tuntia kyljellään, vaan kokoyö selällään.
Botox otsaan, jos on alle 40v. Vanhempana ei välttämättä enää toimi toivotulla tavalla. Kotibotoxina toimii myös silikoninen suojus yön yli otsalla, jolloin otsa on aamulla rypytön. Opettele myös peilin edessä, miten ollaan ilmeilemättä otsalla.
Kasvojumppa päivittäiseksi tavaksi.
Yläluomileikkaus on halpa, ja vie iästä kättelyssä yli kymmenen vuotta.
Alkoholi minimiin jos ollenkaan. Tupakka rusentaa hipiää ennenaikaisesti. Hikiliikuntaa. Nukkua 8 t . Kotiruoka. Kalaa. Kanaa.vihanneksia. kasviksia.hedelmiä.suomalaisia marjoja.pähkinöitä.ihon kosteutus. Mieli positiivinen. Jenkki hymy jokaei ulotu silmäkulmiin asti.
Mikä on silikoninen suojus otsalle? Mistä saa? Kiitos infosta 😊
Kokeilkaapa vichy slow age päivävoide. Olo on freesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whamisa Deep Rich toner, suosittelen lämpimästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, mutta mulla on käytössä Atopik kaura-hoitovesi, joka kosteuttaa todella hyvin ja sopii herkkikselle. En ole se, jolle vastasit, mutta suosittelen ko. tuotetta. Taitaa olla whamisaa edullisempi.
Niin. Liikunta ja lihasmassan kasvatus on todettu erittäin nuorentava....
ai niin unohdin, tulokset piti saada näkemättä mitään vaivaa yhtään mihinkään... sorge porge poistunkin tästä aiheesta nyt sitten
Vierailija kirjoitti:
ai niin unohdin, tulokset piti saada näkemättä mitään vaivaa yhtään mihinkään... sorge porge poistunkin tästä aiheesta nyt sitten
Sori, mutta liikunta ei nuorenna ketään. Se voi ehkä hidastaa vanhenemista, mutta lopulta ajan hammas syö kovimmankin himotreenarin.
Intohimoisimmat tosin kuolevat sydäriin lenkkipolulla jo nelikymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 vuotias ja ihoni on ohut ja pintakuiva.
Olen huomannut seuraavaa:
Pieniä uurteita on tullut silmien ympärille, mutta nämä ei haittaa.
Sibeliusryppy ilmestyi, sillä siristelen herkkiä silmiäni usein. Koska tämän rypyn syy on lihas, otin botoxia. Ongelmaa ei enää ole.
Mutta suurin ongelma on/oli samea ja veltto iho. Posket valuu! Olen hoikka, en ole laihduttanut tms. Ihon sameuteen auttoi, kun aloin ulkoilemaan ja velttouteen auttoi vähän se, että aloin juomaan vettä. Mutta edelleen velttous on ongelma. Minulla on alkanut esivaihdevuodet, joten suurin syy on hormonit. Gynekologi totesikin, että hän näkee heti potilaan ihosta, onko hormonivajetta.
En kuitenkaan haluaisi aloittaa syömään hormoneja niiden riskien vuoksi.Joten! Mesolangat! Onko näistä apua velttoihin poskiin?
Hormonikorvaushoidolla syöt ainetta, jota elimistösi hetki sitten tuotti aivan normaalisti. Estrogeenivaje vaikuttaa elimistöösi hyvin moneen asiaan negatiivisesti, joten mietipä vielä kerran ovatko syyt kieltäytyä hormonihoidosta sinulla tarkkaan selvillä. Netistä löytyy ohjekirjasia ja gynekologisi kertoo mielellään lisää.
Hormonihoito tietyissä tapauksissa voi lisätä aavistuksen verran rintasyöpäriskiä, mutta sillä on positiivisia vaikutuksia moneen muuhun asiaan kuten sydänterveyteen. Tietenkin on sairauksia jotka voivat vaikuttaa siihen mitä valmistetta voi käyttää ja riskit ovat isommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whamisan tuotteet todella hyviä! Itse ostan niitä Yliopiston Apteekista kun niillä on verkkomyynnissä -20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta liikunta ei nuorenna ketään. Se voi ehkä hidastaa vanhenemista, mutta lopulta ajan hammas syö kovimmankin himotreenarin.
Intohimoisimmat tosin kuolevat sydäriin lenkkipolulla jo nelikymppisinä.
Mielestäni myöskään sellanen mummo-salirotta tai -maratoonari ei ole kivan näkönen. Mielestäni yli viiskymppinen näyttää paremmalta vähän pehmeenä.
Juu, kerran kun on jotain tutkittu niin se ei siitä muuksi muutu... Eiku...