Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junamatka on tuskaa koska te mammat ette saa pentujanne kuriin!

Vierailija
21.07.2013 |

Istun tässä para aikaa junassa jossa kaksi n esikouluikäistä poikaa pitävät äitiään pilkkanaan. Huutavat, juoksevat, häiritsevät kanssamatkustajia (toinen pojista nappasi tuntemattomalta naiselta padin kädestä!!!) jne. Äiti ei puutu, tai jos puuttuu niin todella laiskasti: 'Heiii, Nico-Petterii...' 

Ihan uskomatonta. Lisäksi äiti ei ole ottanut pojille lainkaan istumapaikkoja. Täydessä junassa tämä tarkoittaa sitä että kaikki kolme istuvat samalla penkillä. Taisiis, heidän pitäisi istua, mutta pojat juoksevat villisti ympäriinsä. Eivät myöskään mitään tyhmiä ole, lukevat ihmisten näytöiltä ja lehdistä otsikkoja jne.

JOS NE PENIKAT EIVÄT OSAA KÄYTTÄYTYÄ, MIKSI NE PITÄÄ TUODA MUIDEN KIUSAKSI JUNAAN?

Tätä kirjoittaessani toinen poika tiputti läppärin lattialle. Ihan uskomatonta. Äitillä ei ole mitään auktoriteettiä lapsiinsa. 

Samassa vaunussa istuu myös toinen lapsiperhe, jossa arviolta samanikäiset lapset. Toinen meinasi villiintyä, mutta yhdellä kiellolla lapsi rauhoittui.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos pyydät konnaria pitämään äidille puhuttelun asiasta?

Vierailija
2/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaise sekä ämmälle että pennuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:25"]

Istun tässä para aikaa junassa jossa kaksi n esikouluikäistä poikaa pitävät äitiään pilkkanaan. Huutavat, juoksevat, häiritsevät kanssamatkustajia (toinen pojista nappasi tuntemattomalta naiselta padin kädestä!!!) jne. Äiti ei puutu, tai jos puuttuu niin todella laiskasti: 'Heiii, Nico-Petterii...' 

Ihan uskomatonta. Lisäksi äiti ei ole ottanut pojille lainkaan istumapaikkoja. Täydessä junassa tämä tarkoittaa sitä että kaikki kolme istuvat samalla penkillä. Taisiis, heidän pitäisi istua, mutta pojat juoksevat villisti ympäriinsä. Eivät myöskään mitään tyhmiä ole, lukevat ihmisten näytöiltä ja lehdistä otsikkoja jne.

JOS NE PENIKAT EIVÄT OSAA KÄYTTÄYTYÄ, MIKSI NE PITÄÄ TUODA MUIDEN KIUSAKSI JUNAAN?

Tätä kirjoittaessani toinen poika tiputti läppärin lattialle. Ihan uskomatonta. Äitillä ei ole mitään auktoriteettiä lapsiinsa. 

Samassa vaunussa istuu myös toinen lapsiperhe, jossa arviolta samanikäiset lapset. Toinen meinasi villiintyä, mutta yhdellä kiellolla lapsi rauhoittui.

[/quote]

oon maksanu lipusta ja sun ruttuisen naaman katsomisesta olis pitänyt saada iso alennus.

Vierailija
4/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teit valinnan siitä, että kummasta äidistä kirjoitat tänne?

Vierailija
5/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano että älkääpä nyt juokse tai menet sanomaan lasten äidille. Turha tänne on valittaa.

Vierailija
6/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vanhempien hommaa ole pitää itse lapsensa kurissa. Ei voi olettaa, että satunnainen junamatkustaja hoitaa kasvatustyön. Itselläni oli vastaava junamatka jokin aika sitten. Otan osaa.

Vierailija
7/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkö sua pitäis auttaa. Ei meidän lapset ole siellä juoksemassa.

Vierailija
8/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä ratkaiset tilanteen kirjoittamalla tänne? Eipä taida sinun ongelmanratkaisukeinosi toimia sen enempää. Viitsit vielä lähteä yleistämään "koska te mammat ette saa pentujanne kuriin". Olen pahoillani, mutta minun lasteni kurissa pysyminen ei auta vähääkään sinun tilanteeseesi. Kannattaisiko puhua jollekulle asianomaiselle tai konduktöörille sen sijaan että teen itsesi naurettavaksi haukkumalla sinne tänne netissä?

Vierailija
9/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:tä, olen niin allerginen tällaisille kersoille, että pahaa tekee. Mutta eipä uskalla niille kersoille mitään sanoa, silloin siitä hissukka-äidistä kuoriutuu peto. Näitä tulevaisuuden toivoja näkee valitettavan usein.

Vierailija
10/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus. Sanot niille lapsille topakasti että tuollainen käyttäytyminen ei sovi. Käsket muksut äitinsä luo ja käske pysyä siellä.

Minulla on sen verran auktoriteettia myös toisten lapsiin että saan heidät tottelemaan.

Vierailija
11/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:40"]

Ja sinä ratkaiset tilanteen kirjoittamalla tänne? Eipä taida sinun ongelmanratkaisukeinosi toimia sen enempää. Viitsit vielä lähteä yleistämään "koska te mammat ette saa pentujanne kuriin". Olen pahoillani, mutta minun lasteni kurissa pysyminen ei auta vähääkään sinun tilanteeseesi. Kannattaisiko puhua jollekulle asianomaiselle tai konduktöörille sen sijaan että teen itsesi naurettavaksi haukkumalla sinne tänne netissä?

[/quote] Kylläpä taas kalikka kalahti. Ehkäpä sinäkin katsot omiesi perään vähän tarkemmin tästä eteenpäin..

Vierailija
12/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:31"]

Miten teit valinnan siitä, että kummasta äidistä kirjoitat tänne?

[/quote]

Hyvä kysymys. Tämän hyväkäytöksisen perheen käytös onse oletusarvo miten kaikkientulisi saada lapsiinsa kuria. Miksi siis kirjoittaa jostain normaalista, oletusarvousesta käytöksestä.

Tämä toinen perheen irvikuva taas on liian yleinen. Lapset pitävät nyt huutokilpailua. Äiti nukkuu. Tosiaan, kasvatusvastuu ei ole muilla matkustajilla, vaan äitillä. Kyllä noille pennuille on jo yksi mues ärähtänyt, mutta juoksivat nauraen pois.

ap

Vierailija
13/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ymmärrän ap:ta oikein hyvin, koska kohtaan työssäni vailla minkäluokan idiootteja ja niistä on suorastaan ihanaa kotona tai netissä raivota muille, saa omaa oloaan edes vähän helpotettua. Varsinkaan kun asiakaspalvelutyössä ei pahemmin sovi vakioasiakkaille alkaa haistattelemaan (eikä tässä ap:n tapauksessa alkaa riehumaan junassa vieraiden pentujen käytöksestä). Muutenkin inhoan noita huonotapaisia kakaroita julkisissa niin järjettömästi, että lähetän ap:lle järjettömän ison tsempin!

Vierailija
14/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran nauravat kanssamatkustajalle päin näköä niin sanokaa konduktöörille. Valittakaa kollektiivisesti että ne matkustajat häiritsee, luetelkaa nuo jutut mitä mainitsit avauksessa.

On surullista että on tultu tähän, vanhemmat eivät kasvata lapsiaan. Lapset ovat valtoimenaan kuin villi-ihmiset. Sinulla tuo harmi on junamatkan pituinen ja joillain toisilla enemmän.

Uutta lukuvuotta odottaessa

opettaja

Vierailija
15/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! :)

Äsken vaunuun astui konnari joka alkoi tarkastaa lippuja, mutta koska meteli oli niin kova hän meni suoraan tämän huutosakin kapteenin luo. Nyt istuvat hiljaa kaikki kolme yhdellä penkillä. Äiti valittelee täyttä junaa.. 

ap

Vierailija
16/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, varsinkin jos olet lapseton.Omatkaan lapset eivät ole pulmusia, mutta uskovat kun sanotaan. Auktoriteetti ei ole mun ongelma, voin kyllä komentaa toistenkin lapsia. Enkä ole törmännyt vielä yhteenkään lapseen, joka ei olisi totellut kun tarpeeksi napakasti sanoo. Mutta vanhempien reaktiot on joskus ihan uskomattomia. Surullisimpia ovat ne vanhemmat, jotka eivät reagoi mitenkään mihinkään. Yksikin äiti antoi poikansa kaataa vettä pukuhuoneen lattialle jumpan jälkeen. Ja sen jälkeen hyppiä vesilätäkössä niin että vesi roiskui kaikkien päälle. Käskin pojan lopettaa ja kuivata lattian, äiti vain toljotti. Lapsi teki työtä käskettyä äidin edelleen toljottaessa mitään sanomattomana. Eivät tulleet jumpalle enää toista kertaa..

Vierailija
17/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten Apn mahdolline lapsettomuus liittyy tähän.

Vierailija
18/38 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ottanut leikkivaunusta paikkoja, sillä koin ne ahdistaviksi. Käytiin lasten kanssa leikkipaikalla kävelyllä, samoin ravintolavaunussa, jos sattui olemaan pitempi matka. Useimmiten matkustimme lyhyttä matkaa, n. 2½h vain. Tällöin ei paljon mitään viihdykettä edes tarvinnut. 

Vierailija
19/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan mutta mun lapset ei ole junassa häiriköimässä ketään. Ja veikkaan että aika monen muunkin palstalaisen lapset on ihan muualla kuin siellä sun vaunussa meuhkaamassa. Vähän siis ihmettelen tuota sun "Junamatka on tuskaa koska te mammat ette saa pentujanne kuriin!"

Miten ihmeessä mun kotona olevat lapset sun junamatkan pilaa???

Vierailija
20/38 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja kyllä ne vanhemmat kenen lapset eivät käyttäydy edes siedettävästi. Eihän kikaan ole täydellinen mutta kyllä se lapsen käytös paljastaa sen vanhempien munattomuuden. Ja lapset itse kärsii siitä kun heitä ei ole kasvatettu käyttäytymään ja he saavat huonosti käyytäytyvän lapsen stigman. Aikuisena ja nuorena on aika vaikea rikkoa totuttuja käyttäytymismalleja ja kasvamiseen saa tehdä kovan työn. Eikä kasvatuksen tarvitse edes olla  autoritääristä vaan ihan normaalia epäkohtiin puuttumista ja läsnäoloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän