Helsinki-Vantaan ruuhkat?
Osaako joku neuvoa, kuinka paljon aikaa tulisi varata ensi viikolla, kun lento lähtee aamulla klo 8? Aiemmin kentällä oli hyvä olla tuntia aiemmin, mutta riittääkö vielä?
Kommentit (34)
Riippuu meneekö tavaraa ruumaan, tai käytetäänkö baggage drop hyväksi edellisenä iltana. Jos vastaus on ei niin 2h aikaisemmin kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi lensi nyt sunnuntaiaamuna eikä siellä ollut minkäänlaista ruuhkaa. Neljässä minuutissa oli jo siellä lähtöportilla😂
Perillä oli kyllä sitten ollut siellä kohdemaan kentällä ruuhkaa.
Kiitos tiedosta, jos tosiaan tämä tilanne.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu meneekö tavaraa ruumaan, tai käytetäänkö baggage drop hyväksi edellisenä iltana. Jos vastaus on ei niin 2h aikaisemmin kentälle.
2h, mutta mihin aikaan lennot?
Kaks arkiaamulentoa parin viikon sisään, toisella kertaa turvatarkastusjono alkoi ulko-ovelta. Ihan rivakasti se liikkuu mut saa siinä silti tovin odotella.
Joka päivä tulee 12 bussia Venäjältä ihmisiä, jotka jatkavat Helsinki-Vantaan kautta maailmalle. Ruuhka riippuu siitä, tulevatko bussit silloin vai eivät.
Asemalla voi oikeasti olla kovat ruuhkat, vaikka pelkät käsimatkatavarat niin 2 h aiemmin on hyvä nyrkkisääntö. Jonotettiin viikko sitten yli tunti turvatarkastuksessa
Se vähän riippuu. Mulla meni priority-linjalla turvatarkastuksessa 10 minuuttia. Normaaliin näytti olevan todella paljon pidemmät jonot, vähintään sen tunti. Jonoihin kannattaa varautua myös silloin, jos haluaa syödä ruokaa ennen lähtöä. Burger Kingiin oli kymmenien ihmisten jonot pelkästään jo tilausautomaateille.
Varaisin 2h ja tekisin check-in:n etukäteen ka veisin laukut edellisenä iltana. Varmuuden vuoksi.
Vaihtelevat tilanteet näyttää olevan nyt. Ei kannata luottaa ettei ole jonoa, varsinkin jos aamulento. Mielummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi lensi nyt sunnuntaiaamuna eikä siellä ollut minkäänlaista ruuhkaa. Neljässä minuutissa oli jo siellä lähtöportilla😂
-ap
Tuohon en luottaisi. Mene kentälle 2 tuntia ennen lähtöä.
Nyt on suomalaisilla rahaa matkustaa, vaikka hinnat nousee.
Se 2 tuntia ei ole yhtään liioittelua. Et voi tietää ruuhkista. Nopeasti aika siellä kuluu, eikä tarvitse stressata ehtiikö koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Se 2 tuntia ei ole yhtään liioittelua. Et voi tietää ruuhkista. Nopeasti aika siellä kuluu, eikä tarvitse stressata ehtiikö koneeseen.
Tämä. Yksikin muuttuva tekijä ja liian tiukka aikataulu saattaa tietää ihan älytöntä paniikkia. Ei ole kiva aloittaa lomaa portille juoksemalla, stressaamalla ja ryntäilemällä. Huonolla tuurilla hukkaa kiireessä jotain, kompastuu juostessa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tuohon en luottaisi. Mene kentälle 2 tuntia ennen lähtöä.
Hei kiitos kommentista. Vaikuttaa siltä, että paljon epävarmuutta tällä hetkellä tilanteesta. Varaamme 2 h aikaa ennen lentoa, niin ehditään varmasti.
-Ap
2 h ennen koneen lähtöä on normi, ilman ruuhkaakin.
Millainen meininki H:ki-Vantaalla on tällä viikolla?
Me lähdetään ens viikon perjantaina ja lento lähtee iltapäivällä, mennään sinne noin 3 tuntia aikaisemmin.
Mulla on ensi viikolla lento, jolle Business-luokan lippu eli Priority-palvelut. Ajattelin mennä kentälle 2 h ennen koneen lähtöä pelkän käsimatkatavaran kanssa.