Miten ihmeessä saatte pidettyä kantapäät pehmeinä?
Mä rasvaan jalat joka ikinen päivä, mutta kantapäät kovettuu silti.
Kommentit (31)
Raavin päivittäin suihkussa käydessä kynsillä kuolleen ihon jalkapohjista pois, mitään muuta en ole tehnyt ja kantapäät ovat pysyneet pehmeinä.
Kannattaa kokeilla. Joskus jos ei ole pariin päivään käynyt suihkussa niin sitä kuollutta ihoa/möhnää jää aivan järkyttävästi kynsien väliin! 🤢 Raapiminen kannattaa tehdä viimeisenä, kun iho on pehmentynyt suihkussa.
Rasvaan joka ilta jalat paksusti rasvalla, esim. Tummelilla, mutta vaihdellen, ja puuvillasukat jalkaan. Aamulla jalat ovat ihan yhtä kuivat kuin illallakin. En käsitä.
Sisäinen rasvaus on kaikkein tehokkainta. Ketogeenisen ruokavalion fb-sivuilla oli juuri keskustelua siitä, miten monella oli kantapohjat ja kasvojen iho pehmenneet, eikä tarvitse enää rasvailla ulkoisesti. Minullakin on käynyt sama juttu. Ennen oli kantapohjat kuin korppua, vaikka käytim parhaita jalkarasvoja. Muistakaa siis syödä hyviä rasvoja!
En tiedä. Mä en koskaan rasvaa, enkä pahemmin hoida muutenkaan ja kantapäät sileät ja pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä anturoiden pitäisi olla pehmeät? Luonto on tarkoittanut sen kovuuden suojaamaan. Ihme hömpötyksiä taas :o
Kai tuo riippuu ihan askellustyylistä? Minulla ovat pehmeät kantapäät vaikka en tee mitään. Miehelläni on raskas askel ja lattia notkuu ja tavarat tärisevät kun hän astelee jonnekin. Hänellä ovat jatkuvasti kovettaneet kantapäät hoidosta ja hyvistä kengistä huolimatta.
Se on hiivasieni joka kovettaa ne. Osta hiivalääke suunkautta. Onko sokerit koholla?
Iltaisin lämmin jalkakylpy eli vatiin kuumaa vettä, liotus ja huolellinen kuivaus. Rasvaus Erisan täyteläinen jalkavoide ja sukat yöksi. Silkinpehmeät kantapäät (lähtötilanne: halkeilleet ja karkeat).
Perinnöllisesti joillakin on norsunnahka kantapäissä! Kuulun näihin voittajiin. Muistan lapsena kun isäni vuoli puukolla kantapäistään saunassa siivuja. Oksu. Mutta olen kokeillut jos jotakin voidetta mutta ihan samaa tavaraa ne kaikki on, eivät sen kummemmin auta jos on oikeasti perinnöllinen norsunnahka kantapäissä..
Vierailija kirjoitti:
Lemon Juice & Glyserinellä. Näillä on joku kantapäävoidekin, mutta olen aina käyttänyt käsivoidetta. Joka ilta ja puuvillasukat jalkaan. Olen jo 60 v ja reumalääkärikin ihmetteli, miten mun jalkapohjat on pehmeät kuin vauvan peppu.
https://foodieimages.s3.amazonaws.com/images/entries/320x480/6414401473…
Minulla on tätä LJG kantapäävoidetta ja on muuten hyvää! Harmi vaan että en ole jaksanut kun muutaman kerran käyttää. Mutta tämä käy myös käsiin, olen aivan varma että tavallinen käsivoide on tarkoituksella "laimeaa" jotta sitä pitäisi ostaa lisää. Tätä käsiin, niin ei tarvitse muutamaan päivään laittaa lisää :)
Rasvaan joka ilta Norwegian Formula käsivoiteella, samalla kun kädetkin. Ei mitään kovettumia ja kantapäät ympäri vuoden sandaalikunnossa.