Miten ihmeessä saatte pidettyä kantapäät pehmeinä?
Mä rasvaan jalat joka ikinen päivä, mutta kantapäät kovettuu silti.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä anturoiden pitäisi olla pehmeät? Luonto on tarkoittanut sen kovuuden suojaamaan. Ihme hömpötyksiä taas :o
Inhoan sitä karheutta. Ja jos alkavat halkeilla (eivät ole onneksi sitä tehneet vielä), tulee kipuja.
Ap
Kuusenpihkaa sisältävää voidetta. En muista nimeä, mutta on superhyvää!
Vierailija kirjoitti:
aha kiitos vinkistä (just koputtelin omia koppuroitani kun näin tämän)
Vierailija kirjoitti:
Ai joku tällainen? https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PIHQA-kuusenpihkavoide
Mulla on Frantsilan pihkasalvaa, mutta se on aika pieni pakkaus. Oon kyllä joskus laittanutkin sitä jalkoihin.
Ap
Lemon Juice & Glyserinellä. Näillä on joku kantapäävoidekin, mutta olen aina käyttänyt käsivoidetta. Joka ilta ja puuvillasukat jalkaan. Olen jo 60 v ja reumalääkärikin ihmetteli, miten mun jalkapohjat on pehmeät kuin vauvan peppu.
https://foodieimages.s3.amazonaws.com/images/entries/320x480/6414401473…
Mulla on sellainen vippaskonsti, että käytän noita edullisia kasvopyyhkeitä, joilla monet pyyhkivät meikit, jalkateriin. Joka ilta pyyhkäisen niillä kantapäät ja varpaat ennen nukkumaanmenoa. Pysyvät puhtaina ja pehmeinä!
Syön 2-3 rkl oliiviöljyä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Lemon Juice & Glyserinellä. Näillä on joku kantapäävoidekin, mutta olen aina käyttänyt käsivoidetta. Joka ilta ja puuvillasukat jalkaan. Olen jo 60 v ja reumalääkärikin ihmetteli, miten mun jalkapohjat on pehmeät kuin vauvan peppu.
Kokeilen tätä!
Ap
Banaanin kuoret sisältää paljon ravinteita.Luin hiljattain että auttaa nimenomaiseen kohtaan erinomaisesti.
ABILAR on ainakin ennen ollut kuusenpihkavoiteen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on se kantapäävoide ja se on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
ABILAR on ainakin ennen ollut kuusenpihkavoiteen nimi.
Mä tiedän sen Abilar-salvan, mutta eikös sitä myydä semmoisissa ihan pienissä tuubeissa, jotka on kuitenkin aika kalliita? Ehkä vähän tyyris vaihtoehto jalkarasvaksi!
Ap
Joka ilta rasvaus ja sukat. Rasva mahdollisimman paksu, esim Tummeli hyvä, mut kannattaa vaihdella sitä rasvaa kun iho muuten "kyllästyy". Ei saa raspata itse, välillä hyvä käydä jalkahoidoissa jos tuntuu et ois tarpeen. Suihkussa pesen jalkapohjat kintaalla ym samalla kuin muunkin ihon, niin tulee ihan kevyttä kuorintaa.
Sit kannattaa tarkastella kenkiä, saattavat olla liian pienet tai epäsopivat jos hirveästi kovettuu kantapäät hoidosta huolimatta.
Ja teille ihmettelijöille, jaloista kannattaa kyllä pitää huolta. Niitä halkeamia kun alkaa tulla, niin on jo paljon vaikeampi hoitaa ja sit tulee tulehdusriskit mukaan. Eikä tartte olla syväkään halkeama kun tekee hiton kipeetä.
Rasvaan minäkin joka toinen ilta. Käytän Dermosilin jalkarasvoja.
Tätä suosittelen Dermosililta. https://www.dermosil.fi/ihonhoito-tuotteet/jalat/jalkavoiteet/3214-y%C3…
Liikunta! Mulla kovettui aina kantapäät aiemmin. 6 vuotta sitten aloitin liikunnan (sellainen mitä tehdään kengät jalassa) niin jotenki se että sä hikoilet ja jalat muhii ja hieroutuu sukkiin pitää kantapäät pehmeinä :D Harrastan juoksua / kävelyä / ryhmäliikuntatunteja / kuntosalia. :) En rasvaa jalkoja ikinä ja on muuten pehmeet jalat! :) Aiemmin oli ihan korppua ja en silloin harrastanut kuin sohvaperunointia.
Jalkahoitaja sanoi minulle, että joillakin ihmisillä on perinnöllinen taipumus superkovettuviin kantapäihin, myös kovapohjaiset kengät vaikuttaa asiaan. Silloin on pakko käydä 4 kertaa vuodessa jalkahoitajalla poistamassa kovettumat, pelkkä rasvaus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta rasvaus ja sukat. Rasva mahdollisimman paksu, esim Tummeli hyvä, mut kannattaa vaihdella sitä rasvaa kun iho muuten "kyllästyy". Ei saa raspata itse, välillä hyvä käydä jalkahoidoissa jos tuntuu et ois tarpeen. Suihkussa pesen jalkapohjat kintaalla ym samalla kuin muunkin ihon, niin tulee ihan kevyttä kuorintaa.
Sit kannattaa tarkastella kenkiä, saattavat olla liian pienet tai epäsopivat jos hirveästi kovettuu kantapäät hoidosta huolimatta.
Ja teille ihmettelijöille, jaloista kannattaa kyllä pitää huolta. Niitä halkeamia kun alkaa tulla, niin on jo paljon vaikeampi hoitaa ja sit tulee tulehdusriskit mukaan. Eikä tartte olla syväkään halkeama kun tekee hiton kipeetä.
Mitä ne tekee niille kovettumille jalkahoitolassa?? Raspaa.
Olen käynyt ja rasvannut sen jälkeen joka ilta mutta silti kovettuu. Kengät pehmeät ja riittävän isot. Pakko vaan raspaa itse välillä.
Taidanpa lähteä raspaamaan.
Miksi ihmeessä anturoiden pitäisi olla pehmeät? Luonto on tarkoittanut sen kovuuden suojaamaan. Ihme hömpötyksiä taas :o