Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saatte pidettyä kantapäät pehmeinä?

Vierailija
05.08.2020 |

Mä rasvaan jalat joka ikinen päivä, mutta kantapäät kovettuu silti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä anturoiden pitäisi olla pehmeät? Luonto on tarkoittanut sen kovuuden suojaamaan. Ihme hömpötyksiä taas :o

Vierailija
2/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä anturoiden pitäisi olla pehmeät? Luonto on tarkoittanut sen kovuuden suojaamaan. Ihme hömpötyksiä taas :o

Inhoan sitä karheutta. Ja jos alkavat halkeilla (eivät ole onneksi sitä tehneet vielä), tulee kipuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenpihkaa sisältävää voidetta. En muista nimeä, mutta on superhyvää!

Vierailija
4/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aha kiitos vinkistä (just koputtelin omia koppuroitani kun näin tämän)

Vierailija
5/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Rasvaan harvoin.

Vierailija
6/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joku tällainen? https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PIHQA-kuusenpihkavoide

Mulla on Frantsilan pihkasalvaa, mutta se on aika pieni pakkaus. Oon kyllä joskus laittanutkin sitä jalkoihin.

Ap

Vierailija
7/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemon Juice & Glyserinellä. Näillä on joku kantapäävoidekin, mutta olen aina käyttänyt käsivoidetta. Joka ilta ja puuvillasukat jalkaan. Olen jo 60 v ja reumalääkärikin ihmetteli, miten mun jalkapohjat on pehmeät kuin vauvan peppu. 

https://foodieimages.s3.amazonaws.com/images/entries/320x480/6414401473…

Vierailija
8/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen vippaskonsti, että käytän noita edullisia kasvopyyhkeitä, joilla monet pyyhkivät meikit, jalkateriin. Joka ilta pyyhkäisen niillä kantapäät ja varpaat ennen nukkumaanmenoa. Pysyvät puhtaina ja pehmeinä!

Vierailija
9/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2-3 rkl oliiviöljyä päivässä.

Vierailija
10/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemon Juice & Glyserinellä. Näillä on joku kantapäävoidekin, mutta olen aina käyttänyt käsivoidetta. Joka ilta ja puuvillasukat jalkaan. Olen jo 60 v ja reumalääkärikin ihmetteli, miten mun jalkapohjat on pehmeät kuin vauvan peppu. 

Kokeilen tätä!

Ap

Vierailija
11/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanin kuoret sisältää paljon ravinteita.Luin hiljattain että auttaa nimenomaiseen kohtaan erinomaisesti.

Vierailija
12/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABILAR on ainakin ennen ollut kuusenpihkavoiteen nimi.

Vierailija
13/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se kantapäävoide ja se on hyvä!

Vierailija
14/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABILAR on ainakin ennen ollut kuusenpihkavoiteen nimi.

Mä tiedän sen Abilar-salvan, mutta eikös sitä myydä semmoisissa ihan pienissä tuubeissa, jotka on kuitenkin aika kalliita? Ehkä vähän tyyris vaihtoehto jalkarasvaksi!

Ap

Vierailija
15/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta rasvaus ja sukat. Rasva mahdollisimman paksu, esim Tummeli hyvä, mut kannattaa vaihdella sitä rasvaa kun iho muuten "kyllästyy". Ei saa raspata itse, välillä hyvä käydä jalkahoidoissa jos tuntuu et ois tarpeen. Suihkussa pesen jalkapohjat kintaalla ym samalla kuin muunkin ihon, niin tulee ihan kevyttä kuorintaa.

Sit kannattaa tarkastella kenkiä, saattavat olla liian pienet tai epäsopivat jos hirveästi kovettuu kantapäät hoidosta huolimatta.

Ja teille ihmettelijöille, jaloista kannattaa kyllä pitää huolta. Niitä halkeamia kun alkaa tulla, niin on jo paljon vaikeampi hoitaa ja sit tulee tulehdusriskit mukaan. Eikä tartte olla syväkään halkeama kun tekee hiton kipeetä.

Vierailija
16/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan minäkin joka toinen ilta. Käytän Dermosilin jalkarasvoja.

Vierailija
17/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta! Mulla kovettui aina kantapäät aiemmin. 6 vuotta sitten aloitin liikunnan (sellainen mitä tehdään kengät jalassa) niin jotenki se että sä hikoilet ja jalat muhii ja hieroutuu sukkiin pitää kantapäät pehmeinä :D Harrastan juoksua / kävelyä / ryhmäliikuntatunteja / kuntosalia. :) En rasvaa jalkoja ikinä ja on muuten pehmeet jalat! :) Aiemmin oli ihan korppua ja en silloin harrastanut kuin sohvaperunointia. 

Vierailija
19/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoitaja sanoi minulle, että joillakin ihmisillä on perinnöllinen taipumus superkovettuviin kantapäihin, myös kovapohjaiset kengät vaikuttaa asiaan. Silloin on pakko käydä 4 kertaa vuodessa jalkahoitajalla poistamassa kovettumat, pelkkä rasvaus ei riitä.

Vierailija
20/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ilta rasvaus ja sukat. Rasva mahdollisimman paksu, esim Tummeli hyvä, mut kannattaa vaihdella sitä rasvaa kun iho muuten "kyllästyy". Ei saa raspata itse, välillä hyvä käydä jalkahoidoissa jos tuntuu et ois tarpeen. Suihkussa pesen jalkapohjat kintaalla ym samalla kuin muunkin ihon, niin tulee ihan kevyttä kuorintaa.

Sit kannattaa tarkastella kenkiä, saattavat olla liian pienet tai epäsopivat jos hirveästi kovettuu kantapäät hoidosta huolimatta.

Ja teille ihmettelijöille, jaloista kannattaa kyllä pitää huolta. Niitä halkeamia kun alkaa tulla, niin on jo paljon vaikeampi hoitaa ja sit tulee tulehdusriskit mukaan. Eikä tartte olla syväkään halkeama kun tekee hiton kipeetä.

Mitä ne tekee niille kovettumille jalkahoitolassa?? Raspaa.

Olen käynyt ja rasvannut sen jälkeen joka ilta mutta silti kovettuu. Kengät pehmeät ja riittävän isot. Pakko vaan raspaa itse välillä.

Taidanpa lähteä raspaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan