Pidätkö epäkohteliaana, jos kaupan työntekijä ei tervehdi sinua hyllyjen välissä?
Kommentit (55)
En. Pitäisin epäkohteliaana jos ei antaisi minun hoitaa ostoksiani rauhassa.
Jos ollaan ainoat hyllyvälissä. ruuhka-aikana ei ole väliä
Jos työntekijöiden tehtävä olisi tervehtiä kaikkia asiakkaita kaupassa, eihän siinä ehdi
töitä tekemään. Riittää kun kassa huomioi asiakkaat tervehdyksellä.
Jos on joku pikku kauppa missä myyjät tulee jo tutuiksi, niin kyllähän se olisi kohteliasta tervehtiä, mutta jossain prismassa missä joka hyllyväli on täynnä rullakoita ja hyllyttäjiä, niin en tosiaankaan odota tervehdystä heiltä, heillähän menisi se koko työaika nyökyttelyyn ja ihmisten tervehtimiseen muuten.
Toisaalta sehän on vain kauppa, että oikeasti mitä väliä sillä nyt on jos joku on tervehtimättä tai jos joku tervehtii. Tietenkin iloinen hymy työntekijältä tai keneltä tahansa on ihan kiva.
Tulee epämukava olo jos erikseen tullaan tervehtimään, sillä kun olin kassalla töissä, sanottiin että moikkaa kaikki jotta ne tietävät tulleensa huomatuksi eivätkä varasta.
En. Mutta jos katseet kohtaa eikä ole ihan työntouhussa, niin silloin on epäkohteliasta olla tervehtimättä.
No ei ne hyllyttäjät ym. Siellä ehdi kaikkia tervehtimään, näkevät valtavan määrän ihmisiä päivässä ja niillä on oikeasti paljon töitä tehtävänä ja stressiä. Olen ollut hyllyttäjänä aikoinaan ja kyllä siinä on stressiä kerrakseen ja pakko keskittyä työntekoon. Asiakaspalvelu on ensisijaisesti kassojen hommaa, vaikka tottakai siis kaikki kaupassa ovat valmiita asiakkaita palvelemaan ja auttamaan. Hyllyttäjät on kuitenkin palkattu täyttämään hyllyjä.
Jossain pienessä lähikaupassa myyjät yleensä tervehtivät kaikkia, mutta Prisma/cittari- kaltaisissa marketeissa ei. Ja eikös nyt korona-aikana ole muutenkin ihan hyvä ettei tervehditä?
Hyllyttäjilläkin katsotaan tehoja ja työskentelyn täytyy olla tehokasta. On paljon kuormaa purettavana ja varsinkin tällaisena aikana saavat olla ihan kokoajan hyllyjä täyttämässä ja tavaraa tulee kovaa vauhtia. Fyysistä työtä ja paineita on. Hommat täytyy saada tehtyä. Eivät ehdi millään huomioimaan kaikkia asiakkaita, toki ovat valmiita auttamaan jos heiltä jotain kysyy. Tärkeintä, että kassa huomioi. Jos kassa ei tervehdi niin se on kyllä todella epäkohteliasta enkä ole sellaiseen käytökseen törmännytkään aikoihin.
Mua ahdistaa kun kaupassa pitäis koko ajan olla tervehtimässä henkilökuntaa. Jos ei palvele mua, tehköön töitänsä rauhassa ja antais mullekin ostosrauhan
Lähialepassa monesti tervehditään ja sitä vähän odottaakin, mutta Prismassa, Lidlissä yms. en todellakaan edes odota mitään tervehdyksiä, paitsi kassalla.
En pidä epäkohteliaana. Itse en muita ihmisiä katsele, joten tod näk en edes noteeraisi myyjän läsnäoloa.
Kyllä, tein valituksen siitä viimeksi k markettiin. Myyjä ei tervehtinyt vaikka huomasi minut ja olin ainoa koko hylly välissä.
Pidän kohteliaisuuden ja huomaavaisuuden merkkinä jos ei tervehdi. Asiakas saa rauhassa katsoa hyllystä tuotetta koriin, keskeytyksettä. Aika moni myyjä on tuntunut tervehtivän siksi että on ohjeissa tehdä niin tai onko asiakas myymälävaras. Muutama kiva myyjä on, mutta jos myyjiä ravaa usea se on pelkkää tervehtimistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tein valituksen siitä viimeksi k markettiin. Myyjä ei tervehtinyt vaikka huomasi minut ja olin ainoa koko hylly välissä.
14 jatkaa tosin en itse katsonut häntä silmiin huomasin vain sivu silmällä että hän katsoi minua
Mistähän mahtaa johtua, että mua tervehditään aina kaupoissa? Siis hyllyjen välissä ja muutenkin... Jopa erään liikkeen myymäläpäällikkö tuli kysymään multa kerran, että voisiko auttaa mua mitenkään ja sen jälkeen ollaan aina moikattu. Luultavasti mulla on sitten sellainen ilme päällä, että olen jotenkin hukassa.
No hoi hittu nyt taas. En pidä, minusta ihminen saa keskittyä työhönsä. Ja minäkin voin moikata ekana, egoni ei siitä kärsi.
Seuraavan kerran jos joku hyvännäkönen naistyöntekijä tervehtii mua esim.prismassa,kysyn heti perään,että "haluatko tutustua lähemminkin?"
En, luulen että hyllyttäjä ei edes huomaa lähellekään kaikkia ihmisiä koska on, noh, hyllyttämässä.
En, jos ei olla mitään paremmin tuttuja, puhuttu kassalla jotain tervehdyksiä enemmän jne. En pidä tarpeellisena suuremmin täysin vieraita ihmisiä tervehtiä ympäriinsä, eihän sitä ehtisi muuta tekemäänkään.