Minkälainen lappu pitää olla ovella, jotta sen lukee ja sen ymmärtää? Vain ajanvarauksella sisään, mutta porukkaa lappaa sisään jatkuvasti.
Olen töissä yrityksessä, jossa on koronan takia ulkopuolisilta pääsy täysin kielletty. Ovia ei voida pitää kuitenkaan lukossa, koska samasta ovesta kulkee ihmisiä muihin yksiköihin.
Meille voi tulla ainoastaan ajanvarauksella, muiden pitäisi ottaa yhteyttä joko soittamalla tai sähköpostitse.
Mitä siinä ovella olevassa lapussa pitäisi lukea, että ihmiset ymmärtäisivät? Tällä hetkellä siinä on STOP-merkki punaisella ja teksti "Sisäänpääsy yritykseen X ainoastaan ajanvarauksella". Ja porukka ei ymmärrä.
Kommentit (59)
Palkkaatte vartijan, ei siinä muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä terveysasemalla, jossa on hyvin selkeät opasteet. Mutta silti lähes päivittäin joudun vastaamaan kysymyksiin: "Missä on röntgen", vaikka kysyjä seisoo sellaisen kyltin vieressä, jossa lukee "Röntgen odotusaula".
No se odotusaula on kuitenkin pikkasen eri asia, kuin se itse huone, missä se toimenpide suoritetaan. Kai sinä sen ymmärrät? Vai otetaanko niitä kuvia siinä odotusaulassa?
No ei sinne kuvaushuoneeseen kuitenkaan kävellä omatoimisesti ovesta sisään.
Kallis investointi, mutta sähkölukot olisivat ratkaisu. Avain vain niille, joiden on pakko kulkea ovesta töihin. Asiakkaat sitten haetaan ovelta, kun on aika varattuna.
ihmisillä on laillinen oikeus päästä julkisiin tiloihin niiden aukioloaikana. Oothan itsekin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä terveysasemalla, jossa on hyvin selkeät opasteet. Mutta silti lähes päivittäin joudun vastaamaan kysymyksiin: "Missä on röntgen", vaikka kysyjä seisoo sellaisen kyltin vieressä, jossa lukee "Röntgen odotusaula".
No se odotusaula on kuitenkin pikkasen eri asia, kuin se itse huone, missä se toimenpide suoritetaan. Kai sinä sen ymmärrät? Vai otetaanko niitä kuvia siinä odotusaulassa?
No ei sinne kuvaushuoneeseen kuitenkaan kävellä omatoimisesti ovesta sisään.
No siitähän tässä ei ollut kyse. Vaan siitä, että ihmiset haluaa tietää, että missä se on. Mitä se sulle sitten kuuluu, mitä ne ihmiset sillä tiedolla tekee?
Kyltti jossa lukee että kulkuoikeus vain henkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kirjota siihe joku ärsyttävä mietelause. Ei ees ajanvaraus asiakkaat tule sisälle
Joo! Oveen "live, laugh, love" tarroja ja mietelauseita "be happy today", "smile", "love strangers" jne. "
Vierailija kirjoitti:
Kallis investointi, mutta sähkölukot olisivat ratkaisu. Avain vain niille, joiden on pakko kulkea ovesta töihin. Asiakkaat sitten haetaan ovelta, kun on aika varattuna.
No tästä sitten seuraa se, että pitää palkata joku roikkumaan siinä ovella, kun ihmiset tulee kuitenkin myöhässä. Aina. Ovikello ei ratkaise alkuperäistä ongelmaa.
Laittakaa oveen lappu, "tämä hissi epäkunnossa, huolto tilattu".
joku ovi tai oviaukkohan teillä on pakko olla. Laitatte sitten sen oven taakse toisen oven, jonka saa lukkoon- vaikka joku kierrätyskeskuksesta hankittu vessanovi
tai sitten oviaukkoon laitatte hyttysverhon/hyönteisoven, joka aukeaa vain toiselta puolelta. Sinä sitten päätät kenelle raotat ötökkäovea.
Laittakaa soimaan jotain hirveää örinäheviä siihen ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne teidän kyltit on huonoja! Ne on sijoitettu vääriin paikkoihin, kylttien värit hukkuvat taustaan eikä niitä näe vaikka silmillään yrittää etsiä opasteita. Siksi ihmiset kysyy.
Oma työkokemus on kaupanalalta, mutta joka kerta kun ihmiset eivät esimerkiksi hahmota, mikä kampanja on meneillään, vaikka ollaan laitettu julisteita ja kylttejä, niin -----> ne on huonosti suunniteltu eikä erotu ympäristöstä riittävästi.
Juu kaupoissa ihmisiltä tippuu verkkokalvot. Jos on iso kyltti jäätelö 1€ niin kassalle raahataan televisio ja aloitetaan kiukuttelu kun lapussa luki.
Lappu: PÄÄSY KIELLETTY. SISÄÄN VAIN AJANVARAUKSELLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne teidän kyltit on huonoja! Ne on sijoitettu vääriin paikkoihin, kylttien värit hukkuvat taustaan eikä niitä näe vaikka silmillään yrittää etsiä opasteita. Siksi ihmiset kysyy.
Oma työkokemus on kaupanalalta, mutta joka kerta kun ihmiset eivät esimerkiksi hahmota, mikä kampanja on meneillään, vaikka ollaan laitettu julisteita ja kylttejä, niin -----> ne on huonosti suunniteltu eikä erotu ympäristöstä riittävästi.
Juu kaupoissa ihmisiltä tippuu verkkokalvot. Jos on iso kyltti jäätelö 1€ niin kassalle raahataan televisio ja aloitetaan kiukuttelu kun lapussa luki.
No, tolloja nyt on aina. Mutta jos joudut selittämään kampanjan tai alennuksen kymmenille ihmisille päivittäin, niin ne kyltit vaan on huonoja.
"Eilen kävi yksi nainen katsomassa paikkaa etukäteen, vaikka ajanvaraus oli vasta ylihuomiselle perjantaille. Halusi siis tulla katsomaan TOIMISTOA. En ymmärrä miksi. Ehkä jännittää joku tapaaminen ja mielikuvaharjoitukset etukäteen auttavat, en tiedä. Ripitin kyllä ystävällisesti, että toimistolle voi tulla ainoastaan sinä aikana, kun on varaus."
Minua jännitää itse tapaamisen lisäksi se, että löydänkö paikan. Esim. Yksityiseen fysioterapiaan mennessä kävin eri päivänä katsomassa, mistä edes paikan ulko-ovi sijaitsee. Isompien sokkeloisten rakennusten sisäosat on joskus ihan painajaisia, mutta yleensä en sisälle mene kurkkimaan kuin vasta tapaamispäivänä.
Laita ovenkahvaan jokin mappi kiinni teipillä ja sinitarralla ja mappiin paperi kiinni + kissan kokoisilla kirjaimilla esim. "Pääsy kielletty, täällä ei ole ilmaisia ämpäreitä!"
Eikö se teidän toimipaikkaanne tuleva viimeinen ovi voisi olla lukossa ja siinä teksti, että Koronan takia aika varattava etukäteen nro se ja se.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni perusteella sanon, että mikään maailman lappu ei auta asiassa. Ihmiset ovat tolloja. Ja jos ovi on kiinni, sitä revitään ja rynkytetään ja koputellaan lasiin.
Niin totta! Ja meilläkin on selkeät aukioloajat merkitty. Joskus joudun jäämään toimistolle vähän pidemmäksi aikaa kuin aukioloaika asiakkaille ilmoitettu, niin sitten koputtelevat ikkunoihin. Tai kun tulen työpaikalle 10 min ennen kuin avaan toimiston niin heti ollaan koputtelemassa, palvelua on pakko saada vaikka en ole avannut edes tietokonetta. Tai työpuhelimeen soitellaan milloin sattuu.
😄 Tämä! Ihmiset on valitettavasti mitä on. Mutta tämä auttaa:
"Joten ehkä joku sähköshokkeja antava laite? Etälamautin jolla ammutte jokaista joka tulee ilman ajanvarausta? Vihainen verikoira?"