Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK hakeminen!

Vierailija
20.07.2013 |

Laskeskelin lähihoitajan papereideni keskiarvoa, ja koulumenestyksestä saatavat pisteet näyttävät jäävän aika mataliksi, vaikka arvioinnilla 1-3 onkin todistuksessa pelkkiä kakkosia.

Miten voi päästä mihinkään hakemaansa ammattikorkeaan - edes pääsykokeisiin jos koulumenestyksestä ja ensimmäisestä hakutoiveesta saadut pisteet jäävät pisterajojen alle?

Valaiskaa mua!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö amiksen arvosanoja korottamaan jälkeenpäin?

Vierailija
2/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 - en tiedä, mutta vähän epäilyttää..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae iltatoteutukseen. Aikuisten amk-yhteishaussa koulumenetyksellä ei ole vaikutusta.

Vierailija
4/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menestyksellä*

Vierailija
5/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niihin hakea lukiopapereilla?

Vierailija
6/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeesta saa pisteitä.

Vierailija
7/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanhan siihen työkokemus? Hae nyt vaan, et menetä mitään, jos haet.

Vierailija
8/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, kyllä kai - lukion papereilla hakeminen ei vaan auta mua yhtään kun en lukiota ole käynyt.

Ap

Vierailija
9/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suomalaisen koululaitoksen ongelma. Halutaan antaa mahdollisuus opiskella AMK:ssa, mutta unohdetaan kertoa, että sinne tarvitaan hyvä pohja eli todistus täynnä kolmosia.

Vierailija
10/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahus vieköön, kyllä pikkuisen lannistaa katsoa noita koulujen alimpia pistemääriä esivalinnassa, taitaa mun haaveet jäädä vähän kaukaisiksi.

Mutta aion kyllä kumminkin hakea nyt syksyn yhteishaussa, sittenhän se näkee.

Ap

Vierailija
11/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten voisi käydä sen lukion, että jatko-opiskelun kenttä laajenisi??

Vierailija
12/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 - mielellään en, koska olen jo kokeillut lukiota ennen lähäriksi opiskelua. Mutta sekin on vaihtoehto, jos mun amiksen paperit on niin surkeat ettei mihinkään oikeasti pääse.

Ap

Vierailija
13/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niin. Täytyy jollain tavalla osoittaa, että on kykyjä opiskella. Jos ei pysty käymään lukiota läpi tai on kehnonlaiset paperit esim. lähäriopinnoista, se ei oikein vakuuta osaamisen määrästä. Jollakin tavalla karsintaa on tehtävä.

Vierailija
14/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 - niin mä vähän ounastelinkin. Mun keskiarvolla olis mahdollista päästä opiskelemaan ammattikorkeaan, mutta ei just sitä mitä eniten haluaisin. Hitto.

Ap

Vierailija
15/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niinhän se menee, että monet ei pääse edes amk:n pääsykokeisiin. Varsinkin suosituilla aloilla tuo pääsykokeisiin pääsyyn vaadittava lähtöpistemäärä voi olla todella korkea. Itse hain tänä keväänä alalle, jonne alin pääsykokeisiin hyväksytty lähtöpistemäärä oli 29 pistettä, täysien pisteiden ollessa 30 (+ 5 lisäpistettä ensimmäisestä hakutoiveesta). Joillekin aloille on siis käytännössä mahdotonta päästä vähän huonommalla todistuksella.

Vierailija
16/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on karu totuus, että hakijoita alalle kuin alalle on enemmän kuin aloituspaikkoja. Ja kutsut pääsykokeisiin lähetetään paremmuusjärjestyksessä. Yksi potentiaalinen vaihtoehto parantaa koulumenestystä, on tehdä avoimen AMK:n opintoja alle.

Vierailija
17/17 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sentään.. Että pitikin alkaa lauantain ratoksi taas miettimään tätä.. Ehkä pitää ottaa potentiaalisiksi vaihtoehdoiksi myös ihan vaan työt ja vaikka toisen alan ammattillinen peruskoulutus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän