Miten saan mieheni tajuamaan.. (juominen)
Kyse on nyt siitä että miten saisin mieheni tajuamaan että onglemana ei ole se, että hän juo esim. viikonloppuisin saunaillassa tai vastaavaa. Vaan se kuinka paljon juo?
Aina kun ollaan sovittu että mies menee käymään esim. baarissa, hän tulee silmät seisoen kotiin, tuskin tajuten mitään tästä maailmasta.. Olen sanonut että ei enää tuollaista koska meillä on nykyään pieni lapsi talossa ja silloin ei voi tulla kotiin turpa auki. Viimekerralla mies tuli aivan tuhannen kännissä kotiin ja en päästänyt häntä ollenkaan kotiin.. En tiedä ottiko mitään opiksi kun joutui putkaan yöksi.
Kauhistun pelkästä sanasta juominen, kun mieheni sen suustansa päästää. Koska hän ei oikeasti OSAA JUODA kuten normaalit ihmiset. Aina pitää juoda vauhdilla että menee päähän asti ja lujaa! Ahdistaa kun mies soitti nytkin että jäisi saunomaan ystävän luokse.. Koska en ikinä voi luottaa siihen että tulee asiallisessa kunnossa kotiin :/
Kommentit (12)
Itse se täytyy tajuta ja mennä hoitoon. Joko hyväksyt että juo tai eroat.
Kyllähän miehen pitää saada sillointällöin ottaa kunnolla perseet olalle, oikeaa meininkiä. maitopojat erikseen.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 14:59"]
Kyllähän miehen pitää saada sillointällöin ottaa kunnolla perseet olalle, oikeaa meininkiä. maitopojat erikseen.
[/quote]
nojep, kun tää oliskin vaan ''sillöntällön''. Olis ihan ok, mut tuntuu että pitäs jatkuvasti päästä juomaan ja sit ollaan perseet olalla koska ''ei olla juotu pitkään aikaan, viimeks 2 viikkoa sitten''
ap
Sinulla ei ole mahdollisuuksia saada häntä tajuamaan, olen pahoillani. Itse yritin vuosia saada miestäni tajuamaan mutta niin siinä vain kävi, että alkoholisti hänestä tuli. Jätin hänet ja nyt hän 43 v eikä ole ollut vuosiin töissä vaan juo ja liikkuu missä seurassa milloinkin; puolihampaaton yli 60 v nainenkin kelpaa, jos tällä on rahaa maksaa viinoja.
Itseltäni kului vuosia tuon eron jälkeen, että sain koottua palaseni yhteen; oli nimittäin uskomatonta, mitä tuo kaikki oli aiheuttanut minulle psyykkisesti.
[/quote]
Juuri näin. Ei siitä lapselle ole mitään haittaa jos isi on hönössä kunhan vaimo kohtelee miestään myös silloin kuin kukkaa kämmenellä (ja mies naista). Eli talossa säilyy mukava ilmapiiri, oli mies selvä tai ei. Silloin lapselle ei tule asiasta pahaa tunnetta.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 15:03"]
[/quote]
nojep, kun tää oliskin vaan ''sillöntällön''. Olis ihan ok, mut tuntuu että pitäs jatkuvasti päästä juomaan ja sit ollaan perseet olalla koska ''ei olla juotu pitkään aikaan, viimeks 2 viikkoa sitten''
ap
[/quote]
2 viikkoa on turhan pitkä aika, ilmankos mies vetää perseet. Parempi olisi kuin vetäisi kerran viikossa pienemmän kännit niin ei tule sitä isomman kännin himoa pitkän kuivan kauden jälkeen.
Eipä se auta mikään..usko pois..:/
Itse olen saman asian kanssa kipuillut jo 10 vuotta..ja edelleen sama ralli jatkuu..ja kun se ei riitä et pe iltana vaan menee toinen ja jopa kolmas päiväkin siinä sumussa..
Ja EI OLE ONGELMA..miehen mielestä..hmm, tokihan se normaalia perhe-elämää on et ollaan loota jumissa joka viikonloppu..lomista ja pyhistä puhumattakaan.
Ei edes putkareissu pistänyt miettimään, juhlat jatkui vielä pari päivää..
Tällä hetkellä menossa harkinta-aika, et aikani ko asioita pohtinut niin päädyin hakemaan eroa..yksinkertaisesti siksi koska en jaksa tämmöstä..voi olla aika lepsu syy, mutta onko järkeä uhrata vuosia siihen, että toinen aikuistuisi ja lopettas juomisen..tai edes se olisi kohtuukäyttöä..
Se pitää itse tajuta.
t. mies, joka on tajunnu ja silti välillä menee överiksi.
2 viikkoa on turhan pitkä aika, ilmankos mies vetää perseet. Parempi olisi kuin vetäisi kerran viikossa pienemmän kännit niin ei tule sitä isomman kännin himoa pitkän kuivan kauden jälkeen.
Mielestäni pahinta on opetella tuollainen kerran viikossa rutiini. Parasta olisi että ottaisi alkoholia epäsäännöllisesti muutaman viikon välein, eikä koskaan ylittäisi kohtuuden rajaa, miehillä maksimina 7 annosta. Sixpäkki olutta silloin tällöin, mutta ei AINA perjantaina saunan jälkeen, on ok.
ex. juoppo mies
Juu et sinä saa häntä tajuamaan. Valitettavasti sen pitää tajuta itse. Sinä voit joko sietää ja pitää suusi kiinni, tai lähteä. Suosittelen tokaa vaihtoehtoa. Älä tee niinkuin minä eli odota vuosia että "kyllä se tajuaa". Ei tajunnu ja kun vuosi sitten laitoin pihalle niin tuli kuulemma aivan yllättäen. Just joo. Tuli asiasta aika paljon puhuttua, tuli uskottua tyhjiä lupauksia, tuli hoidettua ja hoivattua, ymmärrettyä, rakastettua, blaa blaa blaa. Tällä hetkellä olen viha-vaiheessa: kuinka vihaankaan ajatusta että olin niin s*tanan typerä vuosia. Monta itkua, stressiä, mielipahaa jne. olis jääny kokematta jos olisin lähteny jo ajat sitten. Ei sen puoleen, sain elämältä yllätyksen, tavallisen miehen. Nyt voi luottaa, tietää ettei viina mene kaiken edelle, se mitä sovitaan, pitää.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 15:15"]
Mielestäni pahinta on opetella tuollainen kerran viikossa rutiini. Parasta olisi että ottaisi alkoholia epäsäännöllisesti muutaman viikon välein, eikä koskaan ylittäisi kohtuuden rajaa, miehillä maksimina 7 annosta. Sixpäkki olutta silloin tällöin, mutta ei AINA perjantaina saunan jälkeen, on ok.
ex. juoppo mies
Sixpackki nyt on melkein yhtä tyhjän kanssa, kyllä se mäyrä perjantaiksi on sellainen passeli viikon nollaaja.
ET MITENKÄÄN. Nyt asunto hakuun, tai jos asutte omassa, myyntiin. Ulos siitä suhteesta, ja heti. Teet kaiken ihan itse alusta loppuun valmiiksi, älä odota pienintäkään elettä miehen puolelta eron eteen.
Ja varauduhan siihen että kun mies hoksaa että olet oikeasti lähdössä, tapahtuu "muutos". Hän ei enää milloinkaan koske viinaan, nyt alkaa dieetti, urheilu yms. Potaskaa kaikki, ei kestä edes kokonaista kuukautta tämä vaihe. Ainoastaan siihen asti että unohdat nuo lähtemishöpötykset, ja alistut kohtaloosi juopon muijana.
Arvosta itseäsi ap, luota siihen että ansaitse parempaa, ja lähde! Tee mitä tahansa että pääset tuosta pois! Ja vaikka viettäisit koko loppuelämäsi yksin, ilman miestä, se on paljon parempi kuin tuo.
Usko minua, tiedän mistä kirjoitan.