Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa ikinä pestä rintsikoita!

Vierailija
20.07.2013 |

Voivat hyvin olla pari kuukautta pesemätä, eivät ne mitenkään haise tai muuta.. En tajua näitä, jotka laittavat rintiskat yhden pidon jälkeen pesuun!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti naisia! Olenhan teitä nähnyt, LW:t olalla, mutta alusvaatteet on kauhtuneita hirvityksiä. Itse vaihdan ja pesen liivit joka halvatun päivä on sitten joulu tai juhannus.       Suihkuun mennessä illalla lasken pesualtaaseen lämmintä vettä ja vähän huljuttelen siihen marseille-saippuaa. Ovat siinä sitten sen aikaa, kun itse olen suihkussa. Huuhtelu hanan alla ja kuivumaan. Yksinkertaista ja riittävä puhdistus päivän päällä olleille liiveille ja pikkareille. Enkä tarkoita sitten niitä sloggeja tmv. Vaan alusvaatteita, joiden settihinta on n. 170 € ja siitä ylös päin. (Aubade, Marlies Dekkers....)

Vierailija
2/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 15:14"]

...Mutta ei niiden pesu ole mulle mikään ongelma, laitan ne 40 asteeseen pesukoneeseen, enkä käytä edes pesupussia, eikä ne mene miksikään siellä....

[/quote]

Eihän ne rintsikat miksikään mene, mutta kone menee remonttiin jos irronnut kaarituki jumittuu johonkin., Kaarituettomat menevät tavallisen pyykin mukana ilman pesupussia.

Miksi pitäisi erikseen käyttää jotain käsinpesuohjelmaa? Ihan hyvin ne  voi pestä tavallisessa hienopyykissä, ja siihen samaan koneelliseen voi laittaa ihan mitä tahansa pikkuhousuja ja sukkia myöten, sillä kyllähän tavallisesti 60 asteessa pestäväkin menee välillä hienopyykissä. Vasta sitten alkaa puuvillavaatteiden haju ja väri muuttua, jos ei pestä koskaan tarpeeksi kuumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liivit kokoa F. Heitän joka ilta päivällä pitämäni pyykkikoriin. Pesen ne pesupussissa muun pyykin kanssa. Näin olen toiminut 25 vuoden ajan eivätkä liivit ole menneet huonoiksi. En ymmärrä, miten liivien peseminen olisi sen työläämpää kuin muunkaan pyykin. Vaihdan päivittäin myös pikkarit ja sukat, yleensä muös puseron. Farkut vaihdan 3-4 päivän välein. Ajatus päiviä, viikkoja tai jopa kuukausia yhtäjaksoisesti käytetyistä vaatteista oksettaa minua. Ihmisestä irtoaa koko ajan kuolleita ihosoluja, ap:n liivit ovat järkyttävä ilmestys. 

Vierailija
4/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen pesukoneessa muun pyykin seassa kaikki kalliit liivini ilman pesupussia joka käytön jälkeen eikä ne ole mennyt miksikään edes parin vuoden pesujen jälkeen. Ei tulis mieleenkään käyttää toista päivää samoja liivejä. 

Vierailija
5/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen hiukan pitkänmallinen vain rintsikoille tarkoitettu pesupussi, jossa on muoviset päätykappaleet. Vaikea selitää, mutta on hyvin on ehjänä pysyneet liivit  siinä ja myös kupit pysyneet muodossaan. Maksoi ehkä 3€ jossain tarjoustalossa.

Vierailija
6/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 15:07"]

Joo en minäkään hikoile ja siksi rintsikoiden pesu kyllä välillä venähtää tosi harvaksi.

[/quote]

Vain kuollut ei hikoile!!!

Vierailija
7/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, kävitkö ostamassa pesupusseja ja joko laitoit liivit koneeseen? 

Te jotka väitätte etteivät liivit likaannu, eikö teidän liivit yhtään veny päivittäisessä käytössä? Käytän laadukkaita ja sopivia liivejä ja kyllä ne muutaman päivän jälkeen ovat sekä likaiset että vähän sellaiset "käytetyn" oloiset ja vaativat pesun, jotta olisivat taas parhaimmillaan.

Vierailija
8/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin uskoa tän, ettei ihmiset pese eikä haista omaa lian ja hienhajua. Kuumemmilla keleillä järkytyin ihan oikeasti siitä, kuinka moni  oikein löyhkäsi hielle!! Nuoretkin ihan fiksun näköiset ihmiset. Sellainen pistävä hien käry leijui niiden ympärillä.

Ei ollut mukava olla ruokailemassa jossakin, kun naapuripöydässä istui tälläinen hajupommi. Kyllä olis mieli tehnyt vaihtaa paikkaa, mutta jotenkin se olisi ollut omituista sanoa tarjoilijalle, että haluan tehdä sen, kun naapurissa haisee hiki :(

Kassajonoissa oli kamalaa, tuntui että siihen hajuun tukehtuu ja haisija en ollut minä :o)

Vierailija
9/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin että minä pesen rintsikoita harvoin kun käytän samoja 2-4 päivää. Jotenkin ajattelin että muut pesee tai vaihtaa päivittäin. Itselläni ainakin tuossa ajassa nuhjaantuvat: vaatteista tarttuu nukkaa, dödöstä jää valkoista jälkeä ja ihan varmana ihosta irtoaa kaikenlaista. Kerran olin pari viikkoa pesemättä urheilurintsikoita joita käytin silloin melkein joka päivä. Luulin etteivät ole menneet miksikään. Sitten kerran haistoin ja haisivat pahalle. Yök!

Vierailija
10/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ihminen hikoilee? 
Hikoilun määrää ohjaa niin kutsuttu sympaattinen hermojärjestelmä. Se on osa kehon sellaista hermojärjestelmää, jota ei voi kontrolloida tahdonvoimalla. Normaalista ihon kautta haihtuu noin puoli litraa nestettä päivässä. Enimmillään nestettä voi haihtua iholta useita litroja tunnissa, mutta niin paljon voi hikoilla vain rajoitetun ajan.

Hiki ei haise 
Kehon erittämä hiki ei haise, koska hikirauhasten erite on 99 % vettä. Mutta kainaloiden hikirauhasissa on orgaanisia aineita, jotka hajoavat pahanhajuisiksi aineksiksi joutuessa kosketuksiin iholla olevien bakteerien kanssa. Kainalokarvat voimistavat hajua, koska bakteereilla on enemmän kasvualustaa. Pahanhajuisessa kainalossa voi olla yli miljoona bakteeria yhdellä neliösenttimetrillä.

Vierailija
11/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:00"]

Voivat hyvin olla pari kuukautta pesemätä, eivät ne mitenkään haise tai muuta.. En tajua näitä, jotka laittavat rintiskat yhden pidon jälkeen pesuun!

[/quote]Pesupussiin ja kone pesee. Osta useampia rintsikoita.

Vierailija
12/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä ja rintsikat ja pesu, itse käytän samoja viikonkin. Tosin mulla on monet, erikseen juhlarintsikat.

Vierailija
13/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihan rintsikat päivittäin, niinkuin alushousut ja sukatkin. Pesupussiin ja koneeseen normipyykin seassa, varmaan lähes paritkymmenet löytyy joten ei ole tarvetta kiireellä pestä.

Vierailija
14/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan rintsikat aina suihkussa käynnin jälkeen, eli joka päivä. Joskus, jos tiedän että edessä on vain "kotipäivä", siivousta tms. niin laitan samat "likaiset" rintsikat. Pesen ne koneessa ilman pesupussia, eivätkä ole menneet miksikään. Liivejä on yli kymmenet, kaikki Chantellea, kaarituellisia kokoa 75D. Hyvinä siis säilyvät vuositolkulla.

Vierailija
15/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-ou... Todella harvoin pesen rintsikoitani! Muita pyykkejä normisti. En tajua miksen pese rintsikoita!? Nyt vasta tulin ajatelleeksi. Olen erittäin suosittu ja kivan näköinen 3kymppinen. Ihan noin btw.

Vierailija
16/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vaihda rintaliivejäni todellakaan päivittäin. Alushousuni kylläkin mutta liivit voivat olla kolmesta-neljästä päivästä viikkoon, joskus vähän ylikin. Jos käyn juoksulenkillä, vaihdan urheiluliivit päälle, muuta hikiliikuntaa en edes harrasta.

Liivit pysyvät puhtaan valkoisina pesusta pesuun, toki löytyy muitakin värejä. Aktiivikäytössä on ehkä viidet erilaiset liivit, kaiken kaikkiaan niitä omistan reilut 10 paria. Ja olen päivittäin suihkussa käyvä nainen joka ei hielle haise.

Vierailija
17/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan rintsikat tyynyliinan sisään ja hiuslenkillä pussin kiinni. Hyvin pysyy kiinni. Ei tarvi ostaa edes pesupussia. Ja 40 asteen pyykin seassa.

Vierailija
18/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en tiedä miksi rintsikoiden pesu olisi vaikeampaa kuin muiden vaatteiden, pyykkikoriin vaan ja kun pesee samanvärisiä niin siinä ne menee. itse en jaksa edes käyttää pesupussia vaikka sellaisen omistan. toki se on ongelma jos omistaa vaan yhdest rintsikat mutta sitten onkin jo aika iso ongelma, omistaakohan sama henkilöt myös vaan yhdet alushousut, yhdet farkuut/housut ja yhden t-paidan??

myönnän että olin itse nuorempana kans laiskempi pesee rintsikoita mutta aloin sitten kai hikoilee enemään (tai hiki haisemaan enempi) ja muutenki järkeilin että haloo, ei ne ihoa vasten olevat rintsikat VOI pysyä puhtaina pidempään kuin esim. t-paita tai hame...  eli jos ne pesen 3-8 käyttökerran jälkeen ni kyllä rintsikat sit vaatii vähintään samaa...  vaikkei ne aina haisis mutta maalaisjärki sanoo. eli pesen muutaman päivän jälkeen. joskus vaikea pitää kirjaa kun pitän eri liivejä vaatteista ym. riippuen. ja tätä palstaa lukiessa tuntuu että olisin outo koska mulla on ehkä 25-35 rintsikat. mtta olen kyllä tietoinen että tykkään paljon kivannäköisista alusvaatteista. ja ne ei ole edes mitään kalliita merkkijuttuja vaan olen esim. Lindexin alerekistä poiminut kun siellä ollut 3e just sopivia...  (esim. tänä kesänä, 3e, oikeesti...eikä mitään puuvillasloggeja vaan tosi kauniita juttuja). eli kukaan ei voi sanoa ettei hinnan takia osta enempää...

kyllä niitä kannattaa pestä vähän useammin vaikkei siitä syöpää saakaan jos ei pese.

Vierailija
19/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta voi päätellä ainakin sen, että toiset hikoavat rintojen alueelta enemmän kuin toiset.

Vierailija
20/58 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 15:22"]

Nooh nää joka päivä rintsikoita pesevät on niitä samoja jotka kulkee sama tavitakki päällä koko talven pesemättä. Ei kuulemma likaannu/haise... Mutta rintsikat päivässä.

[/quote]

Miksi sitten peset talvitakkia useimmin kuin rintaliivejä?

Siinä on se ero että rintsikat ovat ihoa vasten, minä pesen talvitakin tarvittaessa ja liivit vaihdan ja pesen suihkussa käynnin jälkeen, aina.

HYI POSSUJA:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan