Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin kirjoittamassa että eikö nuo tajua että koordinaattien alku on torronsuon kansallinpuisto jne.. mutta nona sen samaan aikaan sanoi :D Ihan älytöntä toi noiden valmisruokien syöminen, tosi ekologista. Vielä kun noita purkkeja pitää vissiin osan syödä 2-3 että lähtee nälkä. Olishan tosta saanut ihan hauskan kun olis tullut vaikka sellaset oikeat lentokoneateriat (finskille hyvä sponssi? nehän toi just ateriansa ruokakauppoihin ;) ja muutenki tarjoilut pitäis olla kohdillaan ykkösluokassa eikä jotain vettä/pikakahvia pahvimukeissa ja samoja pahvipurkkiaterioita viikko putkeen. ANKEETA! Mut eipä tältä kaudelta nyt mitään muuta voi edes odottaa.
Olen samaa mieltä.
Harvinaisen mielikuvituksetonta.
Ykkösluokassa voisi toki olla jotain hitusen parempaa, mutta purkkiruokadieetti on harvinaisen hyvin osunut rankku viikolle, josta asukkaat herkkujen himossa totesivat selviävänsä ”puuroa syöden”. Miksi Big Brotherin olisi pitänyt palkita surkea päätös hyvällä ruoalla?
Julia
Jää taloon ⬆️
Lähtee sunnuntaina ⬇️
Ellan kavereilla on selvästi tänään vapaapäivä.
Vili
Jää taloon ⬆️
Lähtee sunnuntaina ⬇️
Marjatta
Jää taloon ⬆️
Lähtee sunnuntaina ⬇️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella taas rikkoi illalla tupakkapaikalla sääntöjä kun kertoi Artulle uuden mottonsa olevan "Vili veks!". Tuollaista samaa settiähän tuli Paulalta ja Roopelta jonka vuoksi sitten Tempparit heiltä peruttiin. Mutta ei tuotannon lellipennulle varmasti tule taaskaan mitään rangaistusta, se on nähty jo niin monet kerrat että hän saa tehdä mitä vaan. Yöllä sohvalla tuli myös taas se ihastuttava "köyhillä ei oo varaa äänestää mua pois", piti oikein toistaakin se vielä että muut varmasti kuulivat. On se kertakaikkisen ihastuttava persoona tuo henkilö. En toki yhtään toivo että karma kostaisi.
Ella pitää Viliä ärsyttävänä ja totesi lopuksi että mulkku on aina mulkku :D ihan tämän takia haluan Vilin jäävän taloon!
Kunnon mulkku on tervetullut lisä taloon. Tuo säpinää. mielistely ällöttää.
Vili ja Julia ärsyttävät molemmat Ellaa. Pidän itse niitä parhaina taloon jääjinä, koska Nona ja Jatta ovat jo Ellan hyväksymiä, eivätkä muutenkaan aiheuta mitään niin kiinnostavaa jännitettä ja draamaa kuin Julia ja Vili tulevat pelkällä läsnäolollaan tekemään. Pelkään vaan että nuoria naisia kadehtivat ja Julian tyrkkypissikseksi leimaavat eivät näe sitä viihdearvoa ja sisältöä jonka hän ohjelmalle tuottaa. Todellako te jaksatte katsoa tuotannon asioista lörpöttelevää ja pihalla olevaa mukaräväkkää ikänaista tai silikoneista Ellan kanssa jauhavaa kaljan kittaajaa.
Siis eikö teillä joillain ole mitään omaa mielipidettä asukkaista, vaan ainoastaan sillä on merkitystä, millaisissa väleissä ovat Ellan tai Krissen kanssa?
247 ja muodostan asukkaasta kuvan ja haluun Elka neidon ulos ja haluun myös Markon ja Timon.
Mitäköhän muuta sä haluat ääliö? Toki toteutan toiveesi. Mä haluun, mut ku mä haluuuuuun! Totu pettymyksiin, elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Xcara kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.
Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.
No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan.
Ella on kertonut olevansa transnainen, joka on hakeutumassa sukupuolenkorjaushoitoihin. Miten saat siitä väännettyä, että hän kertoo olevansa mies?
Niin, hakeutumassa. Mitään hän ei ole vielä asian eteen tehnyt kuin laittanut mekon päälleen ja laittanut täytettä huuliin ja hiuslisäkkeet. Missä vaiheessa ihminen muuttuu miehestä transnaiseksi. Minusta Ella on todella kaukana siitä. Biologisesti ja juridisestikin hän on mies.
Vastaus on syntyessään.
Milloin tästä sitten saa alkaa puhumaan? Vaikeaa kuvitella, että neuvolassa puhuttaisiin 5 kk ikäisestä pojasta sanalla transtyttö.
Sitten, kun hän itse kertoo. Lapsi voi puhua itsestään monellakin lailla ja saattaa käydä läpi ohimeneviä vaiheita. Mielestäni lasta ei tarvitse kutsua trans sanalla, antaa hänen olla kuka on ja käyttää itsestä sitä sukupuolittavaa sanaa, joka tuntuu oikealta. Määritelmien aika on ehkä sitten, kun lapsi/nuori on sen ikäinen, että on itse perehtynyt asiaan ja osaa/haluaa määritellä itsensä jollakin sanalla. Toki jotkut ihmiset puhuvat translapsista ja sekin voi olla ihan ok. Joidenkin lasten kohdalla transsukupuolisuus on hyvin selvää jo aikaisessa vaiheessa.
Pidät LUONNOLLISENA leikkauksia ja rajuja hormonihoitoja vai mitä ihmettä ajat takaa tuolla sepustuksellasi??
Aivan näin, tuo on juuri sitä järkyttävää nykymenon tuomaa seksuaalisten poikkeavuuksien hehkutusta, jonka takia niin monet ovat jo hyvin nuorina päätyneet sukupuolenvaihdosleikkaukseen ja rankkoihin hormonihoitoihin.
Nyt sitten on käynyt niin, että räjähdysmäisesti kasvaneet nuorten itsemurhat johtuvat nimenomaan siitä, että kun nämä nuoret haluavat alkuperäisen oikean sukupuolensa takaisin, se ei enää onnistukaan...
Ellan vika.
Vili ärsyttävä. Jankkaa faktoina juttuja jotka just eivät ole faktoja. Esim. spagaattijutussa oli väärässä. Tosin kumpikin niistä on spagaatteja, mutta sivuspagaatti se jota joskus myös spiraaliksi sanotaan.
Nona
Jää taloon⬆️
Lähtee sunnuntaina ⬇️
Voi eii tuo takki on Krisselle vähän iso :D
Vierailija kirjoitti:
Ellan kavereilla on selvästi tänään vapaapäivä.
Ellalla on paljon kavereita täällä. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella voittaa !
Vai jos 4 kanavan eettesiin arvoihin kuuluu edistää kiusaamiskulttuurin leviämistä kuolu ja työyhteisöissä!
Etenkin meillä kuoluyhteisöissä ollaan kovasti vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta Nonasta on vaan pikkuhiljaa kuoriutumassa vittumainen luonne..
Uskokaa pois..
Aloin huomata silloin kun korjasi sen kun Marjatta luki lappua ja sanoi Noona, tiukasti korjasi Marjattaa että niinkö luki että NOONA!!
ja muuta pientä..todennäköisesti jurrissa kauhee älämölö päällä!Itse asun täällä etelärannikolla vahvasti ruotsinkielisellä alueella ja tottunut siihen että nimet jotka kirjoitetaan yhdellä vokaalilla lausutaan kuitenkin pitkäksi.
Esim Nina on Niina Nora on Noora Petra on Peetra Nilo on Niilo jne.
Niin, ja ruotsinkielisten on hirmu vaikea ymmärtää, että suomen kielessä lyhyt vokaali on lyhyt vokaali. Kun suomenkielisen nimi on Nina, niin se on suomen kielen sääntöjen mukaan nina, ei niina. Jos henkilö itse haluaa ääntää sen niinaksi, OK, mutta hänen täytyy siitä sitten erikseen mainita. Mutta oletus on, että se on nina.
Jatan ikäiset ihmiset on koulussa propagoitu siihen, että ruotsin kielen sääntöjä pitää jostain merkillisestä syystä noudattaa vierasperäisissä sanoissa. Niinpä hänen ikäisten suusta usein kuulee ekonoomeja, merkonoomeja, booonuksia, laaasereita, temppppperamenttia, nuuuurdeaaa (Nordea, joka ei ole mitään kieltä, ei edes latinaa, mutta jonka monet ilmeisesti mieltää ruotsinkieliseksi sanaksi).
Vierailija kirjoitti:
Marjatta ja Julia ulos sunnuntaina! Eivät tuo mitään tuonne taloon. Julia on todellakin varsinainen pissis ja Marjatta liian vanha tuohon porukkaan. Ei hyvä. Toivottavasti ei tule mitään örvellys bileitä tänä v.loppuna. Ei mitään alkoholi juomia noille kun eivät osaa ottaa!!
Marjatta on niin kujalla kaikesta ettei tosikaan. Kaikki muut tietävät mitä läyhääminen on, mutta Marjatta tuli jo ensimmäisenä iltana yöpartioon, "Mistä me täällä läyhätään?" tarkoittaen pelkkää keskustelua - yöllä, ja tuota samaa sanan väärinkäyttöä hän on harrastanut joka ikinen päivä - ja yö.
Vierailija kirjoitti:
Ella on kyllä aika hyvin valittu nimi transnaiselle, se kun on espanjaksi "hän" sanan feminiinimuoto. Liekö vaikuttanut asiaan tuo.
Toisen nimensä (vai toiset nimensä, en muista enää) kertoi valinneensa, koska kyseessä on prinsessanimi. Jäin siihen ajatukseen, että Ella tulee "Cinderellasta", eli että sekin on prinsessanimi. (Olikohan se toinen nimi Aurora? Tai kolmas...)
Nona halailee jo Ellaa ja on koko ajan niinkö joo,
Äkkiä hittoon koko nainen muuten alkaa taas läyhäjengi,
toivottavasti tänään juomaa virtaa niin nähdään?
Oletteko mitä mieltä transseksuaaleista? Siitähän ei vielä ole keskusteltu täällä, eihän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä tykkään tuosta Vilistä! Saa koko porukan hajoamaan! :D
Sama Vili sekottaa ihan huolella 😁
Ei ollutkaan tyhmä tämä korea poika. Tolla ylimielisellä asenteella bibikset tulee miesten kesken olemaan ....mielenkiintoiset! Veikkaan että Markon polla räjähtää ekaksi, oli meno eilen makkarissa hällä jo sen sorttista, että alkaa jopa tämän hirmuhermoisen hemmon pää poksahtaa.
Onko Julialla perse implantti😳 Aika iso peva entinen pesäpalloilija!
Mahtavat pileet tulis.