Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos tämä keskustelu koskisi enemmän itse ohjelmaa ja siellä tapahtuvia asioita, eikä loputtomiin jatkuvaa jankkausta transihmisistä.. Perustakaa joku oma ketju jossa voitte purkaa pahaa oloanne ja jankuttaa ella/eetu obsessiostanne rauhassa.
Jos esim. sinäkin et olisi taas tuonut esiin Eetu nimeä, niin jankkaaminen saattaisikin loppua.
Vierailija kirjoitti:
Julia juttelee normaalisti lirkuttelematta ja kihertelemättä kun juttelee esim. Vilin kanssa. Heti kun juttelee Markolle niin menee hihihihi rooli päälle.
Nyt oli jo huono.
Julia ei tunne kaikkia ja Marko on itse hakeutunut Julian seuraan jatkuvasti. Julia varmaan tuntee vaan olonsa tuttavallisemmaksi tietyn ihmisen edessä.
Marko limatynnyri itse hakemalla hakee Julian huomiota. Marko on kuitenkin 35.vuotias vanha köhisevä äijä niin onhan sille hienoa jos nuori kaunis nainen menee sen flirttiin.
Marjatta on vaisu.
Aiemmin sanoi, ettei välttämättä haluaisi enää "rooliin" kun vaistosi, ettei muut välittäneet hänestä silloin.
Vili sitten kehui että eikun Marjatta oli just hyvä, että paras purseri sillon, paras päivä!
Marjatta sitten suostui mutta on tosi vaisu nyt ja jotenkin omissa ajatuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni ei voi katsoa bigbrotheria kun Eetua näytetään. Hälle tulee oksennus. Onneksi meillä 2 telkkaa. Pystyn Eetua katsomaan nippanappa.
Kamala kommentti. Otaksun tämän liittyvän siihen asiaan että Ellaa nimitetään kommentissa Eetuksi. Sitten vielä väitetään ettei täällä on transfobisuutta. Yli 60% kaikista Ellaa koskevista kommenteista liittyvät hänen sukupuoleensa tai seksuaaliseen suuntautumiseensa, joita soimataan ja haukutaan ja pidetään milloin mielisairaana milloin oksettavina. Jos pysyttäisiin asiassa. En pidä Ellan persoonasta enkä luonteesta ja on mun top 3: ssa jonka toivon lähtevän seuraavaksi talosta, mutta tällä ei ole mitään tekemistä tämän transasian kanssa eikä tulisi ikinä mieleenkään alkaa syrjimään häntä sen takia.
Kirjoitukseni ei liittynyt Eetun seksuaaliseen suuntautumiseen eikä Eetu nimi vaan Eetun luonteesta ja käytöksestä. Eetu nimeä käytän niin kauan kun ristimänimi virallisesti muutettu.
Miksi sinulle on niin tärkeää, mikä on virallinen nimi? Tuntuu jotenkin vähän liioitellulta päähänpinttymältä, kun on ihan selvää millä nimellä ihminen haluaisi tulla kutsutuksi. Toimisitko samalla tavalla esim. kaverin tai sukulaisen kohdalla, joka haluaa käytettävän muuta nimeä kuin virallisissa papereissa lukee?
Piilosyrjintää selvästi. Muka vedotaan lakiin ja virallisiin papereihin kun niillä ei ole mitään merkitystä muiden ihmisten kutsumanimien kohdalla kuin transihmisten. Taatusti tämä henkilö ei alkaisi vääntää vaikka Julian nimestä jos tämä toivoisi itseään kutsuttavan Julleksi. Tämä on juuri sitä transfobiaa minkä olemassa olo täällä kielletään. Mitä helv**tiä se kelleen kuuluu millä nimellä ihminen itseään kutsuu. En pidä Ellasta persoonana, mutta tää fobinen länkytys on kyllä aivan sairasta.
Kyllä se kuuluu kaikille hyvinkin paljon. Myös laki määrää ettei toiselle sukupuolelle anneta toisen nimeä.
Kyllähän kaikkia noitakin rajoja pyritään murtamaan mutta ei mennä siihne nyt. BB asukkien manipulointi kutsumaan jotain väärällä nimellä on jo hämärän rajoilla. Ainakin pitäisi oikea nimi kertoa kuten on tehty kaikkien muidenkin kohdalla.
Arttu kertoi eilen, että hänellä on 7 sisarusta. Onkohan lesta-perhe? Olis aika mielenkiintoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.
Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.
No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan.
Ella on kertonut olevansa transnainen, joka on hakeutumassa sukupuolenkorjaushoitoihin. Miten saat siitä väännettyä, että hän kertoo olevansa mies?
Niin, hakeutumassa. Mitään hän ei ole vielä asian eteen tehnyt kuin laittanut mekon päälleen ja laittanut täytettä huuliin ja hiuslisäkkeet. Missä vaiheessa ihminen muuttuu miehestä transnaiseksi. Minusta Ella on todella kaukana siitä. Biologisesti ja juridisestikin hän on mies.
Vastaus on syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Arttu kertoi eilen, että hänellä on 7 sisarusta. Onkohan lesta-perhe? Olis aika mielenkiintoista...
Nivalasta kun on niin 80% mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin kirjoittamassa että eikö nuo tajua että koordinaattien alku on torronsuon kansallinpuisto jne.. mutta nona sen samaan aikaan sanoi :D Ihan älytöntä toi noiden valmisruokien syöminen, tosi ekologista. Vielä kun noita purkkeja pitää vissiin osan syödä 2-3 että lähtee nälkä. Olishan tosta saanut ihan hauskan kun olis tullut vaikka sellaset oikeat lentokoneateriat (finskille hyvä sponssi? nehän toi just ateriansa ruokakauppoihin ;) ja muutenki tarjoilut pitäis olla kohdillaan ykkösluokassa eikä jotain vettä/pikakahvia pahvimukeissa ja samoja pahvipurkkiaterioita viikko putkeen. ANKEETA! Mut eipä tältä kaudelta nyt mitään muuta voi edes odottaa.
Koomista tässä viikossa on ollut myös se, että ovat koko ajan luulleet osaa koordinaatti-ilmoituksesta AJAN kuvaukseksi, tyyliin 23 astetta 15 minuuttia, niin nämä tampiot luulevat että kohteeseen on vartin matka...
Noooooooooona ja Marjatta lähtevät talosta sunnuntaina. Nyt kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mervi Tapola ulos. Pelaa ihan liian selvästi ja Ellan talutusnuoraan menossa. Ulos ulos!
Antakaa nyt edesmenneen ihmisen levätä rauhassa, älkääkä vetäkö tällaiseen sontaohjelmaan.
Moisia viestejä voisi vetää roskiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella Power, go Ella go, you rock! <3 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuolla Eetulla ole vaikea olla istuessaan jos on teipannut peniksensä haarojen väliin. Eetu on epävarma. Onkohan Arttu ainut joka on koskenut siihen.. ruma on , noi huulet ja nauru jotain niin kuvottavaa . Ja hampaat. Ääni on järkkyä . Kauheata ois herätä hänen vierestä. Artulle käy varmaan kuka vaan.
Sit kuvittelee jotain niin suurta itsestään.Onpa katkeraa ja kateellista panettelua huomiota herättävän kauniista ja näyttävästä nuoresta ihmisestä. Ella on kaunis nuori transsukupuolinen nainen. Vahva ja rohkea oma itsensä, kun on taloonkin lähtenyt. Ellalla on on valloittava ja tarttuva nauru ja ihan miellyttävä persoonallinen ääni. Miksi ihmeessä olisi kenellekään kamalaa herätä tuollaisen kaunottaren viereltä, joka on eläväinen ja ihastuttava. Vielä aivan mahtava huumori Ellalla. Ellan transsukupuolisuuden tai genitaalien ei pitäisi olla kenellekään fiksulle ja järkevälle heteromiehelle yhtikäs mikään ongelma. Hienoa, ettei se ole sitä myöskään Artulle. Arvostan ja ihailen Ellaa, vaikuttaa oikein hauskalta, mukavalta ja miellyttävältä seuralta.
Sinä et varmaan ole ruusunpunaisten lasiesi takaa nähnyt sitä epävarmuutta ja rikkinäisyyttä, joka Ellasta huokuu? Miten joku voi maalata näin romanttisen kuvan ihmisestä, joka kärsii poikkeavasta persoonallisuuden häiriöstä?
No, jos Ellalla nyt tuon ulkonaisen suojamuurin takana onkin epävarmuutta, niin mitä sitten. Jokaisella on joskus enemmän tai vähemmän. Ella on avoimesti ollut kaapista transihmisenä vuoden päivät. Ei se, että joku on transihminen tai sukupuoleltaan moninainen ole mikään persoonallisuuden häiriö eikä psyykkinenkään häiriö. Ikävää, että jotkut käyttävät hänestä täällä hänen vanhaa nimeä nykyisen kutsumanimen sijaan. Ilmaiskoon Ella sukupuoli-identiteettiään, kuten oikeaksi kokee, sehän on nimenomaan sitä eheyttä eikä rikkinäisyyttä. Transihmisyys ei ole mielenterveyden häiriö.
https://seta.fi/sateenkaaritieto/sukupuolen-moninaisuus/transsukupuolis…
Seta ei ole tieteellinen tutkimuslaitos, vaan seksuaalivähemmistöjen etujärjestö.
On merkillistä, että täällä saa totena julistaa seksuaalisten poikkeavuuksien normaaliutta, mutta jos kertoo vastaavasti asian faktapuolesta eli siitä, että kyseessä on kromosomeista johtuva häriö, niin kommentti moderoidaan heti pois. Kummallista. Ketä ja mitähän tässä syrijitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Ville ja Julia jatkoon sieltä tulee pisteet varmasti Ellalle ja Artulle!
Vili kyllä antaa niille pisteitä, mutta Julia tulee kyllä nimeämään Krisseä. Haluaa olla Joelin ja Markon ringissä ja haluaa pelata Kristiinan pois🧐
Ei Krisse ole Markon suhteen mikään vaara. En usko, että Julia saisi Krissen pois, vaikka haluaisikin.
Sitäpaitsi uudet lähtevät joka tapauksessa ensin pois hyvin todennäköisesti- OP jo viime yönä vähän jutteli Joelin kanssa, että saisi lähteä kolme pois jo tällä viikolla ja sekin neljäs äänestetään seuraavaksi pois.
Eli hyvin voi mennä kolme viikkoa niin, että kukaan alkuperäisistä ei lähde, joten nauttikaatten Ellan ja kumppaneiden seurasta.
OP yritti myös Timoa painaa alas, mutta siihen ei Joel lähtenyt edes vitsillä mukaan mitä osittain oli toki tuo uusien lähdöstä puhuminenkin.
Nuo kaikki uudet joutais pihalle plus ella ja arttu. Timo tai Joppe voittoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.
Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.
No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan.
Ella on kertonut olevansa transnainen, joka on hakeutumassa sukupuolenkorjaushoitoihin. Miten saat siitä väännettyä, että hän kertoo olevansa mies?
Niin, hakeutumassa. Mitään hän ei ole vielä asian eteen tehnyt kuin laittanut mekon päälleen ja laittanut täytettä huuliin ja hiuslisäkkeet. Missä vaiheessa ihminen muuttuu miehestä transnaiseksi. Minusta Ella on todella kaukana siitä. Biologisesti ja juridisestikin hän on mies.
Vastaus on syntyessään.
Milloin tästä sitten saa alkaa puhumaan? Vaikeaa kuvitella, että neuvolassa puhuttaisiin 5 kk ikäisestä pojasta sanalla transtyttö.
Logo vaikuttaa Vilin pankin valintaan.
Mummopankkiin hän ei mene!
Kertoo että Pop-pankki on valittu monta kertaa Suomen parhaimmaksi.
Muut nauraa sille, Vili puolustelee.
Nordea on paras, sanoo Paula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjatta ja Julia ulos sunnuntaina! Eivät tuo mitään tuonne taloon. Julia on todellakin varsinainen pissis ja Marjatta liian vanha tuohon porukkaan. Ei hyvä. Toivottavasti ei tule mitään örvellys bileitä tänä v.loppuna. Ei mitään alkoholi juomia noille kun eivät osaa ottaa!!
Julia saa kyllä häipyä kotiin kikattamaan ja vonkaamaan varattuja miehiä, mutta Marjattaa ei pois vielä.
En ymmärrä näitä ikärasisteja jotka huutelee että Marjatta on liian vanha. Ihan samalla lailla hän on pärjännyt kuin nuo muut tuolla ja itseasiassa paremmin kuin eräät asukkaat. Marjatta on hyväkuntoinen ja nuorekas. BB:n ei ole tarkoituskaan olla joku pari-kolmekymppisten pariutumisleiri vaan sinne laitetaan eri-ikäisiä ihmisiä ihan tarkoituksella.Marjatta ei tykkää bibiksistä :( eilisessä koosteessa makkarissa puhuttiin seuraavista bibiksistä, Arttu aikoo juoda joka toisena juomana vettä ja muutkin haaveilivat maltillisista juhlista. Seuraavaksi oli Marjatta pk-huoneessa valittamassa, ettei ymmärrä, "miksi nämä koko ajan läyhäävät juomisesta".
Ei kaikkien tarvitsekaan tykätä ryyppäämisestä. Yksi BB historian parhaimmista asukkaista Esa A ei juonut ollenkaan ja oli ihan mahtava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mervi Tapola ulos. Pelaa ihan liian selvästi ja Ellan talutusnuoraan menossa. Ulos ulos!
Antakaa nyt edesmenneen ihmisen levätä rauhassa, älkääkä vetäkö tällaiseen sontaohjelmaan.
Moisia viestejä voisi vetää roskiin heti.
Mitä tuossa on pahaa, näyttää vaan samalle.
Ei siinä ole sanottu Mervistä mitään pahaa. Onhan monet Elviksen näköisiä tai muistuttaa kuollutta julkkista, mutta mitä pahaa siinä jos siitä ei itse tee sitä? Sinä selvästi aliarvioit Mervin kun puhut siitä tuohon sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos tämä keskustelu koskisi enemmän itse ohjelmaa ja siellä tapahtuvia asioita, eikä loputtomiin jatkuvaa jankkausta transihmisistä.. Perustakaa joku oma ketju jossa voitte purkaa pahaa oloanne ja jankuttaa ella/eetu obsessiostanne rauhassa.
Jos esim. sinäkin et olisi taas tuonut esiin Eetu nimeä, niin jankkaaminen saattaisikin loppua.
EETUN nimi on EETU. virallinen.
Finnair on nyt niin persaukinen, ettei kannata tehdä sponssisopimusta, kun muutenkaan ei ole tuloja.