Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
61761/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina purserina

Marjatta kapteenina

Lento alkaa kohta!

Pahin mahdollinen pari ei jaksa kuunnella kumpaakaan.

Vierailija
61762/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.

Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
61763/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse hukkuu tohon takkiin :D

Vierailija
61764/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ei voi katsoa bigbrotheria kun Eetua näytetään. Hälle tulee oksennus. Onneksi meillä 2 telkkaa. Pystyn Eetua katsomaan nippanappa.

Kamala kommentti.  Otaksun tämän liittyvän siihen asiaan että Ellaa nimitetään kommentissa Eetuksi. Sitten vielä väitetään ettei täällä on transfobisuutta. Yli 60% kaikista Ellaa koskevista kommenteista liittyvät hänen sukupuoleensa tai seksuaaliseen suuntautumiseensa, joita soimataan ja haukutaan ja pidetään milloin mielisairaana milloin oksettavina. Jos pysyttäisiin asiassa. En pidä Ellan persoonasta enkä luonteesta ja on mun top 3: ssa jonka toivon lähtevän seuraavaksi talosta, mutta tällä ei ole mitään tekemistä tämän transasian kanssa eikä tulisi ikinä mieleenkään alkaa syrjimään häntä sen takia.

Kirjoitukseni ei liittynyt Eetun seksuaaliseen suuntautumiseen eikä Eetu nimi vaan Eetun luonteesta ja käytöksestä. Eetu nimeä käytän niin kauan kun ristimänimi virallisesti muutettu.

Miksi sinulle on niin tärkeää, mikä on virallinen nimi? Tuntuu jotenkin vähän liioitellulta päähänpinttymältä, kun on ihan selvää millä nimellä ihminen haluaisi tulla kutsutuksi. Toimisitko samalla tavalla esim. kaverin tai sukulaisen kohdalla, joka haluaa käytettävän muuta nimeä kuin virallisissa papereissa lukee?

Kunnioitan kasteessa saatua nimeä

Kuulinko väärin että Kati olis kerran kysynyt Ellalat onko sinulla henkilökortti jo.

Kysyi, on kuulema vähän työn alla.

Vierailija
61765/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vili on äänessä jatkuvasti.

Vili veks.

Vierailija
61766/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinkin Kristiina pursorina. On se takki vähän iso.

Vois pistää vyön siihen, niin kävisi mekosta XD

Kannattais ehkä noita hihoja yrittää kääriä, pystyisi paremmin käyttämään käsiään.

Vierailija
61767/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellan aamu on ollut huono :

Aurinkopuuteri meni rikki

Rikkinäinen nuuskapussi oli lavuaarissa

Joutui sikaosastolle

Vilillä hyvä aamu :

Sai röökiä ja kahvia aamusta

Aurinko paistoi

Vierailija
61768/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että Vili ja OP:n tulevat selvästi juttuun keskenään.

Myös Nikon mukaan OP oli hänelle läheisin. Kertoi että oli ollut vielä ensimmäisenä iltana hieman hukassa, mutta OP oli sitten lähestynyt ja alkanut jutella.

Samoin kiinnitin nyt huomiota, että OP otti Vilin heti "huomaansa", näytti paikkoja ja sanoi että hänen vieressään makuuhuoneessa on vapaa paikka, että Vili voi tulla siihen. Ja jatkossakin piti huolta ettei kukaan muu sitä vienyt, sekä hommasi tälle tyynyjä ja vuodevaatteita etc.

Tuollainen huomaavainen käytös on valitettavan harvinaista, enkä lainkaan ihmettele että niin Niko kuin nyt Vilikin osaa sitä arvostaa. Se miten sinut otetaan vastaan uudessa paikassa on todella merkityksellistä. Vähäisemmistäkin lähtökohdista on hyviä kaveruussuhteita luotu.

Vierailija
61769/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vili veks.

Vili on äänessä jatkuvasti ja ärsyttää sillä hyvin muita asukkaita.

Vili jatkoon.

Vierailija
61770/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel käyttää nuuskaa.

Vierailija
61771/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen puhuttiin mm. Ensitreffit alttarilla-sarjasta, Vili sanoi että "mä varmaan lähtisin siihenkin" julkisuuteen siis keinolla millä hyvänsä jostain syystä.

Se oli itseironiaa. Vinoili siitä että tajuaa todellakin olevansa juuri nyt bb:ssa.

Vierailija
61772/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkan Mervi Tapola luulee olevansa kovakin gimma kun kiroilee koko ajan.

Vierailija
61773/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteeni Marjatta kehottaa katsomaan nähtävyyksiä kuusi kappaletta betoniautoja.

Toivottaa turvallista matkaa.

Krisse purseri valmistelee juoma - ja ruokatarjoilua (varmaan tulee jo korvista ulos nuo Knorr - ateriat)

Koordinaatteja tulee hirveällä vauhdilla. Nyt on vaikea!

Saivat pari kirjainta selvitettyä.

Meinaavat että se on TORR - alkuinen.

Päättyy RI.

Vierailija
61774/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asukkaat spekuloineet tätä kun viikkotehtävä jatkuukin edelleen eikä päättynyt eilen?

Vierailija
61775/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vili veks.

Vili on äänessä jatkuvasti ja ärsyttää sillä hyvin muita asukkaita.

Vili jatkoon.

Sehän sanoi, kun tuli se tuplahäätöilmoitus, että on pantava kaikki likoon tällä viikolla. Eipä ole enää sivusta seuraillut ja strategioita miettinyt. Aika rohkeasti näköjään lähti peliin.

Vierailija
61776/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli jotenkin huvittavaa, miten eilisiltana porukka istui olkkarissa puoliväkisinkin, kun piti "nousta esiin" katsojille. Bb:n lupa "saatte mennä nukkumaan" oli siis jo tullut. Samanaikaisesti Krisse ja Timo juttelivat makkarissa leppoisasti.

Tovin kuluttua makkariin saapui myös Joppe, ja oikein näki miten hän rentoutui kun sai liittyä keskusteluun, jossa mielikuvituskin sai vaihteeksi lentää.

Ei kulunut pitkään, kun mukaan liittyivät myös OP ja Arttu.

Hetken kuluttua Joppe silmäili ympärilleen makkariin kertyneitä ja huudahti onnessaan: "Dream Squad!"

Naurunremakan keskeltä kuului vielä: "Ovi kiinni, meillä on ryhmä koossa!"

- En voisi olla enempää samaa mieltä.

Niin että tän porukan on sopivampaa "liittoutua" ja vihjailla et tää on unellmatiimi, tällä mennään.

No tuossa tilanteessa ei ollut kyllä juonittelusta tai mistään "liittoutumisesta" tietoakaan.

Lähinnä sitä voisi verrata tilanteeseen, jossa juhlien jälkeen ja vieraiden jo lähdettyä kotiin, riisuu kengät ja huokaisee, miten ihanaa kun saa taas ihan vaan relata. Vaikka vieraat olisivat olleet kuinka mieluisia ja juhlat onnistuneet, tietyssä vaiheessa kaipaa sitä hetkeä kun ei enää tarvitse skarpata. Ja saa olla vain sen oman porukan kanssa.

Juuri siltä Joppe kuulosti: Minun ihmiseni, minun porukkani.

Ja Arttukin, huudahtaessaan että sulkekaa ovi, oli vain oma "vanha" itsensä, jolle uudet ihmiset ovat perusenergiaa syövä rasite - ja nyt niitä uusia on tullut peräti neljä.

Myös uudet kuviot - erityisesti Ella - ovat vieneet kaveruksia ja koko entistä makkariporukkaa erilleen.

On aina vaikeaa, ellei ole nähnyt itse tilannetta, ymmärtää pelkistä kirjoitetuista repliikeistä, mikä pohjavire keskustelussa on ollut. - Ja tuossa viimeöisessä ei ollut tasan tarkkaan kyse mistään muusta kuin entisten norppapoikien slash makkarijengin kadonneen yhteisen huumorin hetkellisesti paluusta.

Kyllä mielestäni Jopella ja Artulla on koko ajan ollut se yhteinen huumorinkukka tallella. Silloin majoneesisuunnistuksen jälkeen ilmalaivassa istuivat eri puolilla ja nauroivat yhdessä äänettömästi, kun Timo kertoi hänen ja Jopen suorituksesta. Muut ympärillä eivät näyttäneet edes huomaavan.

Toki on tallella. Sille ei vaan tunnu enää oikein löytyvän aikaa eikä paikkaa. - Siksi niin eilen riemastuivat tuosta hetkestä.

Vierailija
61777/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asukkaat spekuloineet tätä kun viikkotehtävä jatkuukin edelleen eikä päättynyt eilen?

Aiemmin pohtivat että tänään hybridi tv:n äänestykset tulevat. Ja illalla kauppaan.

Timo totesi että Knorr - purkkeja on paljon, että tulee pitkä lento tänään.

Vierailija
61778/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ei voi katsoa bigbrotheria kun Eetua näytetään. Hälle tulee oksennus. Onneksi meillä 2 telkkaa. Pystyn Eetua katsomaan nippanappa.

Kamala kommentti.  Otaksun tämän liittyvän siihen asiaan että Ellaa nimitetään kommentissa Eetuksi. Sitten vielä väitetään ettei täällä on transfobisuutta. Yli 60% kaikista Ellaa koskevista kommenteista liittyvät hänen sukupuoleensa tai seksuaaliseen suuntautumiseensa, joita soimataan ja haukutaan ja pidetään milloin mielisairaana milloin oksettavina. Jos pysyttäisiin asiassa. En pidä Ellan persoonasta enkä luonteesta ja on mun top 3: ssa jonka toivon lähtevän seuraavaksi talosta, mutta tällä ei ole mitään tekemistä tämän transasian kanssa eikä tulisi ikinä mieleenkään alkaa syrjimään häntä sen takia.

Kirjoitukseni ei liittynyt Eetun seksuaaliseen suuntautumiseen eikä Eetu nimi vaan Eetun luonteesta ja käytöksestä. Eetu nimeä käytän niin kauan kun ristimänimi virallisesti muutettu.

Miksi sinulle on niin tärkeää, mikä on virallinen nimi? Tuntuu jotenkin vähän liioitellulta päähänpinttymältä, kun on ihan selvää millä nimellä ihminen haluaisi tulla kutsutuksi. Toimisitko samalla tavalla esim. kaverin tai sukulaisen kohdalla, joka haluaa käytettävän muuta nimeä kuin virallisissa papereissa lukee?

Kunnioitan kasteessa saatua nimeä

Kasteessa otetaan seurakunnan jäseneksi, nimi on annettu jo ennen kastetta. Nikonkaan virallinen nimi ei ole Niko, siinä ei silti ollut sulle mitään ongelmaa. 

Kyllä se on ihan virallinen nimi, passia myöten.

Vierailija
61779/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin naisen näköisenä bb talossa ja olisin saanut kasteessa nimen Sinikka. Prosessini olisi kesken leikata itseltäni rinnat pois ja leikkauttaa muna itselleni tulevaisuudessa. Ilmoittautuisin bb kisaan Pekkana. Niin katsojat saisi kutsua minua Pekkana tai Sinikkana. Enloukkaantuisi. Tietäisin itse kuka ja mikä olen. Nimihän ei sukupuolta muuta jos ymmärrät pointin.

Totta, nimi ei muuta sukupuolta, mutta käyttämällä toista nimeä kuin ihminen toivoo, voit osoittaa hänelle, että luulet tietäväsi hänen sukupuolensa paremmin kuin hän itse. Jotenkin oudon vallanhaluista. Toki, jos kyseiselle ihmiselle ois ok ja aivan sama tulla kutsutuksi kummaksi vaan niin hän varmaan kertoisi sen kuten sinä Pekka-Sinikka.

Sepä just kun ei tiedä varsinkin kun on miehen näköinen.

Minä autan. Ella on transnainen. Kutsumanimi on Ella. Nyt tiedät.

Vierailija
61780/104451 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No emmekö me sitten tiedä. Hän on itse kertonut olevansa biologisesti ja juridisesti mies, joten hänen prinsessaleikkinsä eivät ole mitään hänen omaa tietoaan, vaan pelkkää leikkiä. Nimen osalta en kyllä ymmärrä, miksi kukaan haluaa häntä väkisin kutsua Eetuksi, mutta kyllä minusta meillä katsojilla on oikeus todeta, että hän on mies, koska se perustuu hänen ihan itse antamaansa informaatioon eikä mihinkään omaan mielivaltaan. 

Ketju on lukittu.