Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Ketä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyykö kukaan muu jatkuvasta sä-passiivin hokemisesta talossa? En kestä.
Ärsyttää ”tiäks” ja ärsyttää myös Markon ”ketä”
Se "ketä" nyt vaan sattuu olemaan murretta ja sieltä päin mistä Marko tulee.
Itse käytän myös sanaa "ketä" ja that's it.Koittakaa päästä yli jo siitä, että kaikki ei puhu samalla tavalla. Murteet on rikkaus.
Lounaismurteet ovat satoja vuosia vanhoja murteita. Toisin kuin joku keksitty stadin mikä lie slangi.
"Ketä" on tutkitusti Suomen ärsyttävin väärin käytetty sana.
Murteet ovat kaikin puolin ok, PAITSI kuten tässä, kun ne selkeästi tekevät suomen kielen jonkin oikean muodon vääräksi. Kuten "ketä", joka tarkoittaa partitiivin kysymyssanaa ja siihen yksiselitteisesti vastaus on: Minua, sinua, häntä, tuota jne.
Jos minulta kysytään vaikka "Ketä seisoo tuolla", vastaan siihen takuuvarmasti oikein eli esim. "Miestä seisoo tuolla",
Marko ja Timo ainakin olisivat sopineet stuerteiksi tai vastaaviin töihin.
Vili lähtis mihin ohjelmaan vaan pääsis.. Aika tyrkky.
Mä oon miettiny että mikä tuossa Timossa tökkii itellä. Hirveen sympaattinen ja eläinrakas tyyppi itsessään, mutta en vaan tiedä että mikä siinä on että en voi täysillä tykätä hänestä.
Viime bileissä käytös oli kyllä sen verran inhottavaa ensinnäki Samia kohtaan, otti tarkoituksella että saadaan twistiä. Sitte ku Sami oli pois pelissä niin oli kauheen iloinen ku yks on pois pelistä. Markon kouriminen saunassa. Ammeessa lähenteli vähä kaikkia. Sohvalla yritti suudella, oikeasti kunnolla suudella, Ellaa useampaan otteeseen.
Ekojen bileiden aikana ajattelin olevan liioittelua sen että härkki nukkuvaa Samia, mutta videosta näki selvästi kuinka työnsi sormea Samin korvaan. Ja hipsutteli nukkuvaa Krisseä. Marko sille ärähti pariinkin otteeseen siitä, ihan aiheesta näköjään jos meno muuttuu tuollaiseksi kännissä.
Selvin päin jees tyyppi, mutta en haluais olla samassa paikassa juomassa.
Vierailija kirjoitti:
On aivan selvää, että tuotanto yrittää pönkittää Ellaa voittajaksi keinolla millä hyvänsä. Hän ei kyllä tule ansaitsemaan voittoa millään lailla, ei ole mitenkään toiminut hyvin, inspiroivasti, kekseliäästi, näkyvästi, viihdyttävästi.
Ella on enimmäkseen istunut hiljaa nyrpeänä, jos ei sitten ole päässyt selän takana jossain nurkassa läyhäämään toisten selän takana. Siinä hän on hyvä, mutta onko se voittajan käytöstä ja voiton arvoista?Hän ei koskaan oma-aloitteisesti esitä jotain uutta ideaa tai toimintatapaa. Hän ei aktivoidu tekemään mitään muuta kuin mitä peiton alla Artulle tekee (paitsi itsensä ehostminen ja stailaaminen).
Kaiken huipuksi tuotanto suosii Ellaa niin, että missään koosteissa ei ole näytetty Ellan esiintymisiä tehtävissä paitsi silloin, kun hän istuu katsomossa tai hänelle itselleen esitetään jotain, ts. hänet nostetaan jonkun esityksessä jalustalle (kuten Paulan kortista ennustamissaJuhannushäissä).
Täysin laskelmoitua ja törkeeää yhden henkilön väkisin voittoon viemistä - ilman mitään ansiota. Ella ei todellakaan ole ansainnut voittoa.
Ellan helppo tie talossa (alusta) asti finaaliin jatkuu. Ette saa häntä talosta, vaikka mitä tekisitte.
Onneksi äsken kuultiin Ellan kertomana sarjasta "Ex on the beach". Aiheet ovat.
Kova viinanhimo asukkaille on taas iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas juovat pilluvettä siellä.
ja persaukko vettä sillä Paulw pesi peensä perusteellisesti
Hölmöt kun ette vitsiä ymmärrä 😂
Milloin Marko ja Julia pääsee fyysiselle asteelle?
Hirveästi ihan turhaa roskaa noilla "lennoilla" syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Niin miettikää ollaanko täällä puhuttu tohtori Tiiasta? No ei ollq, vaikka hän oli kovaääninen ei hän kiusannut muita!!!
En katsonut silloin vielä BBtä mutta haastattelun perusteella toivon että olisi talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tykätä Ellasta, mutta en vaan pysty.
Minulla on tosi ristiriitaiset tunteet hänestä. Välillä kiehun sitä miten ilkeä on, mutta sitten taas välillä mietin että hän vaikuttaa hyvin rikkinäiseltä ihmiseltä.
Mä oon miettinyt sitä, kun aina annetaan ymmärtää, että BB.ssä on tosi tarkat psykologiset testit siitä kuka taloon otetaan.
Olen ymmärtänyt , että tuo prosessi mitä Ella tällä hetkellä käy läpi " viedessään itseään naisellisempaan suuntaan " kuten itse on asian ilmaissut( ja siksi sitä samaa ilmaisua käytän, jotta ei olisi ketään toivottavasti loukkaavaa ), on todella raskas ja henkisesti vaativa. Onko siis tuollaisessa tilanteessa ihan oikea paikka talo missä kaikki tunteet maksimoituu ja varmasti myös vääristyy.Nämä nyt ovat tällaisia keittiöpsykologin pohdintoja ja mielelläni kuulisin olenko mielestänne ihan väärässä näiden kanssa.
Ella tosiaan on aivan rikkinäinen ihmisraunio, mutta ei tuota loputonta pahantahtoisuutta voi mitenkään hyväksyä. Tätä nykyaika teettää, kun friikkiyttä pitäisi varauksettomasti palvoa. Tuosta ei hyödy lopulta kukaan. Ja Ellan täytyy olla joku tuotannon ystävä entuudestaan, eikä ole nähnytkään psykologia ennen tuonne tuloa. Tai sitten tuotanto on täynnä häiriintyneitä...
Moneltako tuo väitetty Timon sähähdys Ellalle tapahtui? Yritin katsoa, muttei sattunut kyllä silmiin tuonne olohuoneeseen mentyä.
En nähnyt tilannetta itse, korjatkaa, jos tiedätte paremmin. Mutta täältä tai jostain muulta palstalta luin, että Ella olisi sanonut, ettei hän oikeastaan edes hakenut BB:hen, vaan kaveri ilmoitti tms? Tai että kaverit yllytti? Jotenkin tuli vaan sellainen fiilis, että tuotanto on hakemalla hakenut transihmistä ja levittänyt sanaa, että vinkatkaa hyviä ehdokkaita. Silloin ei ehkä ole mennyt niin tiukkojen seulojen läpi kuin muut, jos tuotannolla on ollut valmis agenda, että taloon halutaan transihminen.
Ella sanoi itse että pääsi suhteilla bigbrotheriin. Ei tarvinnut hakea. Käsikirjoittaja Snow on noita vähemmistö ihmisiä.
Jarkko Valtee oli koosteessa ja sanoi useamman kerran että Ella on pidettävä talossa, siis Ella on pidettävä talossa?
Mutta miksi? Monille varsin suvaitsevaisille ihmisille voi tulla nyt negariivisia ajatuksia tuosta heidän ehkä hyväksi tarkoitetusta agendastaan vain Ellan persoonan takia, koska se yhdistetään sitten yleisesti muihinkin transihmisiin ihan syyttäkin.
Eiköhän suurin osa kuitenkin älyä, että asukkaat ovat yksilöitä, eivätkä edustamassa mitään suurempaa joukkoa, mihin sattuvat yksilöinä kuulumaan. Et kai sinäkään ajattele, että kaikki mummot ovat samanlaisia kuin Marjatta, bi-seksuaalit sellaisia kuin Krisse, vapaaehtoisesti lapsettomat kuin Paula, tai Korkeasaaren työntekijät kuin Timo?
Ensinnäkään: ketään luettelemistasi ei ole kutsuttu taloon nimenomaan tuon mainitsemasi viiteryhmän edustajana - Ella on omansa.
Toiseksi: kukaan yllämainituista ei ole vedonnut esim syrjintään, ellei häntä huomioida juuri tuon yksittäisen aspektin vuoksi - Ella on.
Kaikki muut ovatkin tuolla ensisijaisesti yksilöinä, jotka voisivat kuulua lukemattomiin muihinkin alaryhmiin, kuten sähköasentajat, porilaiset, oopperan ystävät jne, mutta eivät he ole halunneet profiloitua minkään yksittäisen asian edustajiksi - Ella on.
Tosin, sekin johtuu siitä valopäästä joka päätti KUTSUA Ellan tuonne nimenomaan siksi että tämä on transhenkilö. Ei niinkään Ellan oma vika. Mutta näin hän tulee edustaneeksi kaikkia kaltaisiaan, olisi sitä alunperin halunnut tai ei.
Timo purseri kysyi voiko purseri nyt syödä johon Marjatta että MÄ haluun jo lentää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettiny että mikä tuossa Timossa tökkii itellä. Hirveen sympaattinen ja eläinrakas tyyppi itsessään, mutta en vaan tiedä että mikä siinä on että en voi täysillä tykätä hänestä.
Viime bileissä käytös oli kyllä sen verran inhottavaa ensinnäki Samia kohtaan, otti tarkoituksella että saadaan twistiä. Sitte ku Sami oli pois pelissä niin oli kauheen iloinen ku yks on pois pelistä. Markon kouriminen saunassa. Ammeessa lähenteli vähä kaikkia. Sohvalla yritti suudella, oikeasti kunnolla suudella, Ellaa useampaan otteeseen.
Ekojen bileiden aikana ajattelin olevan liioittelua sen että härkki nukkuvaa Samia, mutta videosta näki selvästi kuinka työnsi sormea Samin korvaan. Ja hipsutteli nukkuvaa Krisseä. Marko sille ärähti pariinkin otteeseen siitä, ihan aiheesta näköjään jos meno muuttuu tuollaiseksi kännissä.
Selvin päin jees tyyppi, mutta en haluais olla samassa paikassa juomassa.
Timo on mennyt tosi paljon alaspäin mun silmissäni tässä viime viikon aikana.
Nonalla tänään hyvältä näyttävä meikki. Ei sotamaalaus ja ei mervitapola-look.
Vierailija kirjoitti:
Kati on palstalla.. IG lähde
Siinä tapauksessa voisin lähettää hänelle vähän terveisiä.
Aluksi olit suosikkilistallani, mutta liittoutuminen Ellan kanssa vei pisteesi minun silmissäni. Ella on silminhavaittavan ilkeä ja puhuu ihmisistä tosi rumasti ja vaatii itselleen erityiskohtelua. On todella omituista, että pidit häntä voittajasuosikkinasi, vaikka hän on kaikkea, mitä kuvailit, että voittaja ei saa olla. Hän ei ole kaikkien kaveri ja hänen huumorinsa nimenomaan on toisia loukkaavaa ja hänen asenteensa on "nönnönnöö, jos joku loukkaantuu". Yritit ilmeisesti kuvailla tuolloin kylppärissä Kessun kaltaista ihmistä, että hän joutaisi lähtemään eikä ole voittaja-ainesta, mutta et huomannut, että ne täsmälleen samat ärsyttävät piirteet ovat Ellassa noin tuhatkertaisia Kessuun verrattuna.
Et ilmeisesti huomannut omaa käytöstäsi lainkaan, miten pyörittelit silmiäsi ja naureskelit ja liioittelit ihan turhaan Krissen tekemisiä, vaikka hän ei tehnyt sinulle mitään pahaa. Toisin kuin ilmeisesti kuvittelet, makkarijengi eivät suunnitelleet finaalikolmikkoja tai häätöjärjestyksiä. Hämmästyttävää myös oli se, miten et suostunut huomaamaan, että Ellasta ei todellakaan pidetä ulkomaailmassa, joten sille varmaankin on olemassa jokin syy. Me katsojat näimme enemmän kuin sinä, joten et voi tulla sanomaan, että sinä tiedät paremmin, kun olit siellä. Et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyykö kukaan muu jatkuvasta sä-passiivin hokemisesta talossa? En kestä.
Ärsyttää ”tiäks” ja ärsyttää myös Markon ”ketä”
Se "ketä" nyt vaan sattuu olemaan murretta ja sieltä päin mistä Marko tulee.
Itse käytän myös sanaa "ketä" ja that's it.Koittakaa päästä yli jo siitä, että kaikki ei puhu samalla tavalla. Murteet on rikkaus.
Lounaismurteet ovat satoja vuosia vanhoja murteita. Toisin kuin joku keksitty stadin mikä lie slangi.
"Ketä" on tutkitusti Suomen ärsyttävin väärin käytetty sana.
Murteet ovat kaikin puolin ok, PAITSI kuten tässä, kun ne selkeästi tekevät suomen kielen jonkin oikean muodon vääräksi. Kuten "ketä", joka tarkoittaa partitiivin kysymyssanaa ja siihen yksiselitteisesti vastaus on: Minua, sinua, häntä, tuota jne.
Jos minulta kysytään vaikka "Ketä seisoo tuolla", vastaan siihen takuuvarmasti oikein eli esim. "Miestä seisoo tuolla",
Ei liity aiheeseen, mutta mua risoo tää tarvii sanan käyttö. Esim: ei tarvii (mitä nyt sitte ei tarttekaan) kun se on: ei tarvi tai ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Nonalla tänään hyvältä näyttävä meikki. Ei sotamaalaus ja ei mervitapola-look.
Ella irvi sen meikeille eilen.
Kati: ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Miksei tänään ole uutta bb-podcastia ?
ja persaukko vettä sillä Paulw pesi peensä perusteellisesti