Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati reppana itku silmässä, koko elämä rakennettu "BB:n varaan", pääsee BB:seen niin se on osa "minuutta", hänen minuus on rakentunut BB:seen.. huoh. https://www.seiska.fi/Telkkari/BB-Valvomo-Kati-menetti-younensa-haatoaa…
Katsoin tuon Seiskan haastattelun. Tuossa on jotain kiehtovan järkyttävää, miten hän on rakentanut elämänsä - ja ilmeisesti osin identiteettinsä - reality-tv ohjelmien varaan. En pysty käsittämään, miten moinen voi olla jollekin noin tärkeää. Tähän vielä lisäksi täydellinen kyvyttömyys, tai sokeus, myöntää omat virheensä. Hänhän lähinnä syyttää katsojia siitä kun putosi, koska muut asukkaat eivät antaneet hänelle nimeämispisteitä - mitä hittoa!? Kovin kaikkien kanssa toimeentuleva ja symppis kertoo hän olevansa, mutta muiden mielipidettä ei halua ottaa kuuleviin korviinsa. Erikoista.
Kati on maininnut useamman kerran, että BB:hen pääseminen on vaikeampaa kuin lääkikseen. Totta on, jos katsoo pelkkiä hakija/valittu suhdenumeroita, mutta jos tarkastellaan yhtään varsinaisia valintakriteereitä, niin mitenkähän sitten on... Joel vissin valittiin kun sanoi hakemuksessaan, ettei osaa mitään eikä kiinnosta mikään... Ella on tuolla koska - no kaikki tietää miksi...
No Katihan voisi sitten pyrkiä lääkikseen kun on kerran jo bb:nkin läpikäynyt. Ei pitäisi olla "kaikkien tsemppaajalle" vaikeaa.
Minua inhotti se, kun väitti ettei kukaan kiusannut ketään. Miten hänellä on vara puhua toisten puolesta tästä asiasta. Kyllä siellä on sen verran ilkeilyä ollut - ja miten kukin määrittelee kiusaamisen. Monestihan se on ns. hiljaista kiusaamista. Miettikää nyt itse esim. Minna ja Sini -keissi jne. Kati piti itseään virheettömänä, ja näkee, että hän saa ylpeillä BB-tittelillään. Nöyryys ja empatia muita kiusattuja kohtaan puuttuu kokonaan.
Ja Kati oli itse yksi aktiivisimmista Krissen selän takana naureskelijoista ja silmienpyörittelijöistä sekä tykkäsi läyhätä "seinäruusuista" vessassa Paulan ja Ellan - omien sanojensa mukaan voittokolmikon - kanssa.
Tää oli kyllä ihmeellinen ajatusharha Katilta. Kun häneltä kysyttiin että miksi sitten puhui ja kuiskutteli selän takana jos ei kyse ollut kiusaamisesta, niin ei osannut sanoa muuta kun että tuotanto vääristelee.
Missä se on noin sanonut? Minä kuulin Katin sanovan että kun ihmisiä pistetään yhteen, niin pakostikin joku alkaa jossain vaiheessa ärsyttämään. Ei se silti tarkoita että olisi jotenkin pahantahtoinen ihminen.
Kuinka moni vaikka on joskus puhunut pahaa omasta puolisostaan, lapsistaan tai lemmikeistään? Voi tykätä tai rakastaa toista vaikka kuinka paljon, mutta ei se tarkoita etteikö toinen voisi silti joskus tehdä jotain mikä ärsyttää. Kaikkein huvittavintahan tässä on se että täälläkin Katista on maalattu niin paha ja kiero ihminen, mutta ne kommentoijat itse saavat sitten puhua toisista niin rumasti kuin haluavat.
Omassa instassaan sanoi moneen kertaan, että katsojat näkivät väärin koska tuotanto valikoi mitä näyttää katsojille eikä asia ole oikeasti niin. Minä taas en ymmärrä mistä hän voi tietää etteivät hänen puheensa olleet loukkaavia, eihän Krisse voinut tietää kun ei ollut kuulemassa. Siksi sitä kutsutaan selän takana puhumiseksi.
Mutta olet oikeassa, minä en jaksa tästä enää jankuttaa, Kati ei tajua ja olkoon tajuamatta.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan tuotanto joskus keksiä aikuisille ihmisille vain oikeita aikuisten päivä- ja viikkotehtäviä. Nyt suuri osa tehtävistä on sellaisia, että joutuu ihmettelemään, miten täysi-ikäiset oikein nöyrtyvät näihin lastentarhatasoisiin puuhiin.
Olisi mahtavaa nähdä enemmän älyä ja ongelmanratkaisukykyä vaativia viikkotehtäviä, kuten kaksintaisteluviikolla kuutiopalapeli tai ensimmäisellä viikolla vesivoimalan rakennus, mutta isossa mittakaavassa. Esim. joku koko talon pituisen dominoradan rakennus (olikohan tällainen jo joskus?), tai joku rata, missä pitää saada pallo kulkemaan paikasta A paikkaan B erilaisia mekanismeja sisältävällä radalla.
Ja nyt kun talossa on sekä sanallisesti hyvin taitavia että heikompia asukkeja, voisi olla päivätehtävä, jossa Alias-pelin tyyppisesti pitää puhua asioista niiden synonyymeillä tai kiertoilmauksilla.
Lapsellista, että kommenttini poistettiin, kun sanoin Katille: Ylpeys käy lankeemuksen edellä (Raamatusta)
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä Ellan persoonan (muun muassa) lyttäämistä. Näkökulma: Tapaan työssäni paljon malleja, joista isolla osalla on tismalleen samanlaiset jutut ja persoona, eivätkä he herätä vastaavia vihareaktioita ihmisissä. Heistäkin kasvaa normaaleja ajattelevia aikuisia, kunhan pääsevät yli ihku-daa-mit-vit-vaiheestaan. Kannattaa ottaa huomioon, että Ella on vielä nuori ja jokainen kypsyy omaa tahtiaan.
Ella pitää Paris Hiltonia ihan tosissaan loistavana bisnesnaisena. Kertoo kaiken oleellisen Ellasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati reppana itku silmässä, koko elämä rakennettu "BB:n varaan", pääsee BB:seen niin se on osa "minuutta", hänen minuus on rakentunut BB:seen.. huoh. https://www.seiska.fi/Telkkari/BB-Valvomo-Kati-menetti-younensa-haatoaa…
Katsoin tuon Seiskan haastattelun. Tuossa on jotain kiehtovan järkyttävää, miten hän on rakentanut elämänsä - ja ilmeisesti osin identiteettinsä - reality-tv ohjelmien varaan. En pysty käsittämään, miten moinen voi olla jollekin noin tärkeää. Tähän vielä lisäksi täydellinen kyvyttömyys, tai sokeus, myöntää omat virheensä. Hänhän lähinnä syyttää katsojia siitä kun putosi, koska muut asukkaat eivät antaneet hänelle nimeämispisteitä - mitä hittoa!? Kovin kaikkien kanssa toimeentuleva ja symppis kertoo hän olevansa, mutta muiden mielipidettä ei halua ottaa kuuleviin korviinsa. Erikoista.
Kati on maininnut useamman kerran, että BB:hen pääseminen on vaikeampaa kuin lääkikseen. Totta on, jos katsoo pelkkiä hakija/valittu suhdenumeroita, mutta jos tarkastellaan yhtään varsinaisia valintakriteereitä, niin mitenkähän sitten on... Joel vissin valittiin kun sanoi hakemuksessaan, ettei osaa mitään eikä kiinnosta mikään... Ella on tuolla koska - no kaikki tietää miksi...
No Katihan voisi sitten pyrkiä lääkikseen kun on kerran jo bb:nkin läpikäynyt. Ei pitäisi olla "kaikkien tsemppaajalle" vaikeaa.
Minua inhotti se, kun väitti ettei kukaan kiusannut ketään. Miten hänellä on vara puhua toisten puolesta tästä asiasta. Kyllä siellä on sen verran ilkeilyä ollut - ja miten kukin määrittelee kiusaamisen. Monestihan se on ns. hiljaista kiusaamista. Miettikää nyt itse esim. Minna ja Sini -keissi jne. Kati piti itseään virheettömänä, ja näkee, että hän saa ylpeillä BB-tittelillään. Nöyryys ja empatia muita kiusattuja kohtaan puuttuu kokonaan.
Ja Kati oli itse yksi aktiivisimmista Krissen selän takana naureskelijoista ja silmienpyörittelijöistä sekä tykkäsi läyhätä "seinäruusuista" vessassa Paulan ja Ellan - omien sanojensa mukaan voittokolmikon - kanssa.
Tää oli kyllä ihmeellinen ajatusharha Katilta. Kun häneltä kysyttiin että miksi sitten puhui ja kuiskutteli selän takana jos ei kyse ollut kiusaamisesta, niin ei osannut sanoa muuta kun että tuotanto vääristelee.
Katin on syytä käydä tubesta ihan itse katsomassa vaikkapa ne viimeisimmät ilkeät läyhäykset Kristan käärmehousuista, aivan kuin Krista olisi taloon tullessaan tiennyt että asukkaana on käärmeistä pitävä Timo ja vartavasten hommannut käämekuviolla olevat housut.
Kuka v***n Krista. Älä kommentoi täällä typeryyksiäs jos et edes asukkaiden nimiä tiedä tähän mennessä.
Täällä on tunteiden käsittelyyn kykenemättömiä kirjoittajia.
Jos Kati ottaa BB:n "tosissaan" tai jos Kati itkee BB:stä putoamisen takia, niin mitä sitten?
Ihminen saa kokea tunteita ja se on hyväkin, että osaa kokea tunteita ja suhtautua intohimoisesti itselle tärkeisiin asioihin. Itselle tärkeät asiat ovat eri asioita jokaiselle ihmiselle ja sekin on ok.
Sellaistakin, lukija, voit pohtia mihin itse tänään suhtaudut intohimoisesti ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MARKO OLE HILJAA!!! TARVIIKO OLLA AINA TUNKEMASSA TOISTEN KESKUSTELUUN JA HUUDELLA VÄLIIN TEKONAURUN KERA!
Marko on sietämätön.
Mä aina Paulaa kritisoin, kun ei jaksa kuunnella postin lukua loppuun saakka, vaan pitää kesken luvun huudella EIKÄ, MITÄÄÄ, MÄ EN TAJUUUU, MITÄÄ, EIKÄÄ.
Marko on ihan yhtä paha. Aivan tarpeetonta pään aukomista ja räkättämistä helvetin kovaan ääneen. Lue siinä sitten kirjettä ja väännä rautalangasta ohjeita, jotka ovat muutenkin kovin kiemurkaiset.
Voisiko noille kahdelle saada edes päiväksi jonkun mykkäfilmi haasteen? Mieluiten perjantaiksi?
Krisse sanoi eilisellä lennolla Markon taas hölöttäessä jotain, että "pää kiinni Marko".
OP komppasi taustalla "hyvä Krisse". Vähän aikaa pidätteli itseään, minkä jälkeen alkoi taas tuttuun tyylinsä neuvomaan. Kannatan puhekieltoa päivätehtävänä sekä Markolle että papukaija-Paulalle!
Mikä tuo Krisse on määräämään, kuka saa puhua ja kuka ei? Jos joku sanoisi Krisselle noin, olisi täällä kauheat lynkkäykset menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tykätä Ellasta, mutta en vaan pysty.
Minulla on tosi ristiriitaiset tunteet hänestä. Välillä kiehun sitä miten ilkeä on, mutta sitten taas välillä mietin että hän vaikuttaa hyvin rikkinäiseltä ihmiseltä.
Mä oon miettinyt sitä, kun aina annetaan ymmärtää, että BB.ssä on tosi tarkat psykologiset testit siitä kuka taloon otetaan.
Olen ymmärtänyt , että tuo prosessi mitä Ella tällä hetkellä käy läpi " viedessään itseään naisellisempaan suuntaan " kuten itse on asian ilmaissut( ja siksi sitä samaa ilmaisua käytän, jotta ei olisi ketään toivottavasti loukkaavaa ), on todella raskas ja henkisesti vaativa. Onko siis tuollaisessa tilanteessa ihan oikea paikka talo missä kaikki tunteet maksimoituu ja varmasti myös vääristyy.Nämä nyt ovat tällaisia keittiöpsykologin pohdintoja ja mielelläni kuulisin olenko mielestänne ihan väärässä näiden kanssa.
Ella tosiaan on aivan rikkinäinen ihmisraunio, mutta ei tuota loputonta pahantahtoisuutta voi mitenkään hyväksyä. Tätä nykyaika teettää, kun friikkiyttä pitäisi varauksettomasti palvoa. Tuosta ei hyödy lopulta kukaan. Ja Ellan täytyy olla joku tuotannon ystävä entuudestaan, eikä ole nähnytkään psykologia ennen tuonne tuloa. Tai sitten tuotanto on täynnä häiriintyneitä...
Moneltako tuo väitetty Timon sähähdys Ellalle tapahtui? Yritin katsoa, muttei sattunut kyllä silmiin tuonne olohuoneeseen mentyä.
En nähnyt tilannetta itse, korjatkaa, jos tiedätte paremmin. Mutta täältä tai jostain muulta palstalta luin, että Ella olisi sanonut, ettei hän oikeastaan edes hakenut BB:hen, vaan kaveri ilmoitti tms? Tai että kaverit yllytti? Jotenkin tuli vaan sellainen fiilis, että tuotanto on hakemalla hakenut transihmistä ja levittänyt sanaa, että vinkatkaa hyviä ehdokkaita. Silloin ei ehkä ole mennyt niin tiukkojen seulojen läpi kuin muut, jos tuotannolla on ollut valmis agenda, että taloon halutaan transihminen.
Ella sanoi itse että pääsi suhteilla bigbrotheriin. Ei tarvinnut hakea. Käsikirjoittaja Snow on noita vähemmistö ihmisiä.
Jarkko Valtee oli koosteessa ja sanoi useamman kerran että Ella on pidettävä talossa, siis Ella on pidettävä talossa?
Jep. Ensin olin et what... sit tajusin, et ltgbqt-kulttuurin edustajat puolustaa toisiaan. Koska Ellan persoonanhan takia sitä ei tuolla haluta pitää!
Vierailija kirjoitti:
Tuo Katin vihaaja voisi jo lopettaa tän taukoamattoman trollauksensa. Haluaisin keskittyä nykyisiin asukkaisiin ja nykyhetkeen talossa. Ja en ole Kati, enkä Kati-fani. Kyrsii vaan tämmönen vanhojen kaivelu ja ilkeämielinen jankkaaminen jostain pudonneesta asukkaasta.
Kyllä täällä puhutaan Sasasta, Roopesta, Nikosta, Tiiasta, Minnasta, Katista, Sinistä ja menneiden kausien kisaajista. Näin se vaan menee. Opettele ohittamaan heistä kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kova paikka Katille kun tippuu korkealta puusta ja ei mene niin kuin etukäteen suunnitteli pelaavansa ja "voittavansa". Ei riittänyt IG-fanit.
Niin ne kaikki kolme sieltä herra Siilin ig-tililtä.... kyllähän tolla fanipohjalla nyt jo Suomen ympäri -kiertueelle kannattaa lähteä!
Ja peeäs. Olen siitä samaa mieltä että ne entiset asukkaat jotka eivät esiinny tai muutenkaan pyri enää olemaan julkisuudessa, on tyylikästä jättää rauhaan. Mutta jos henkilö itse antaa lausuntoja medialle, niin totta Mooses niitä nyt pitää voida kommentoida!
Olihan Katilla ja Ellalla sopimus voiton jakamisestakin, kai nyt Katin tehtävän on sitten Ellaa mainostaa siviilissa. (en tiedä oliko oikeasti ja ottivatko vielä Paulankin mukaan voittokolmikkoon)
Jotain muuta tarjoilua nyt "lennoille". Olisivatpa edes kysyneet sponsoriksi vaikka sitä Hetki-salaattien valmistajaa tai jonkun muun terveellisemmän elintarvikkeen valmistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kati oli ihan mukava talossa.
Se on tosiasia tiivistettynä.
Omituista tuo käytös tällä palstalla.
Jos Kati näitä lukisikin tai kirjoittaisi tänne, niin se ei ole mitään "palstalle pesiytymistä".
Aika moni tänne kirjoittaa ja vielä useampi lukee, Ilta-Sanomissakin tätä palstaa mainostetaan nykyään. Omituisten kommenttien kirjoittajat hei, tämä ei ole teidän yksityispalsta. Tänne saa ilman haukkumista BB-kilpailuunkin osallistinut kirjoitella.Älkääkä turhaan käyttäkö mitään kulunutta fraasia epäkelpoihin arvioihinne tämänkin kommentin kirjoittaneesta. En yksinkertaisesti vain kannata kiusaamista enkä typeriä kommentteja. Kuitenkin tämän palstan kirjoittajista iso osa on myös ihan mukavia ihmisiä. Mikäli olisi mahdollista poistaisin trollaajat ja enimmäkseen muiden haukkumiseen tähtäävät kirjoittelijat.
Minua tökki ne hatut, eikä vain ollut voittajasuosikkini, pelkäsin että pysyy loppuun ja se keltainen hattu masensi minua.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä ei vois kommentoida talosta tippumisen jälkeen asukkaan sanomisia/tekemisiä..?
Eritoten noi haastattelut, joita asukkaat antaa talosta tippumisen jälkeen, on just mielenkiintoisia asukkaan itsereflektoinnin takia, miten on nähnyt/hahmottanut omaa toimintansa talossa (vs. katsojien näkemys).Roope ja Kati on tästä oivia esimerkkejä: siinä missä Roope tajus klippien, somepalautteen sekä läheisiltään saamansa palautteen jälkeen syyt häädölleen ja että peiliin katsomisen varaa on, Kati taas halus ja luuli antavansa itsestään mahdollisimman mukavan ja miellyttävän kuvan, mikä ei juuri 24/7 katsojille aina välittyny. Jotenkin tuntuu, et Kati unohti sen, et katsojat näkee heidät kirjaimellisesti vuorokauden ympäri ja koska hän itse pitää itseään mukavana ihmisenä, olettaa, että on sitä myös muiden mielestä.
Pakko sanoa että jos nyt oikeesti pysähtyy miettimään Roopen ja Katin käytöstä talossa, niin ei niitä kyllä oikein voi keskenään verrata.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kova paikka Katille kun tippuu korkealta puusta ja ei mene niin kuin etukäteen suunnitteli pelaavansa ja "voittavansa". Ei riittänyt IG-fanit.
Ei kai sentään ajatellut nää vuodet että hän voittaa. S3hän on ihan absurdia. Persoona ratkaisee. Kati olis tuolla vielä ellei kaikki olisi olleet häädössä. Näin kävi niin lähti ku kuppa Töölöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon psykoosit Paulalla, hassua. Luulee että Julia on Markon puoliso ja suorittaa salatehtävää hahahahhahahha , talossa näköjään sekoaa.
Paula sanoi koosteessa on asia on PÄIVÄNSELVÄ ja että turun murrekin vahingossa vilahtaa Julialta. =)
BB on kyllä hyvä paikka, noillehan voisi vaikka kertoa että koko maapallo on mennyt karanteeniin ja uskoisivat.
Paula on muutenkin niin yksinkertainen että uskoo ihan mitä tahansa mitä joku hänelle syöttää.
Paula antaa itsestään sen vaikutelman muille ihan tahallaan, ja ne jotka on riittävän yksinkertaisia uskoo siihen, eikä tajua, kuinka nero Paula on oikeesti.
Omien kokemuksien perusteella Icepeakin ja Rukan takit kestävät Luhdan takkeja paremmin. Kumpa asukkaat olisivat saaneet edes Icepeakin tai Rukan takit. Ilmeisesti Rukalta on kuitenkin ulkohousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella oli heti heittämässä Krisseä purseriksi. Miten se jaksaa yrittää suolata Krisseä koko ajan?
Krisse itse aiemmin halusi olla pursori.
Ei ehkä halunnut olla purseri Vilin ollessa kapteeni, Vili on arvaamattoman oloinen ja haluaa olla esillä niin saattaisi alkaa sekoilemaan tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tällaista kotipsykologointia, enkä tiedä alkoiko Katilla tämä tositv-fanitus milloin, mutta ehkä voi olla niin , että sairastumisesta tullut kriisi on saanut hänet entisestään suuntaamaan ajatuksensa ja enrgiansa tähän tositv-asiaan.
Eli parin vuoden päästä se on varmaan jo valmis lääkäri?
Onko Kati lääkiksessä?
Ei, mutta sinnehän on helpompi päästä kuin Big Brotheriin? Ja kun ei tee virheitä niin varmaan tuommoinen super lukee äkkiä lekuriksi?
Koska naiset ei ota kontaktia. Ja Timo ei halua olla tyrkky, päällekäyvä tms Muuten syytettäis Timoa pervoksi tyrkyksi ym.