Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella oli heti heittämässä Krisseä purseriksi. Miten se jaksaa yrittää suolata Krisseä koko ajan?
Mitä suolaamista tuossa nyt on? Krisse ei ole vielä ollut purseri. Aika looginen valinta. Krisse ei halunnut olla. Miksiköhän kieltäytyi?
En tiedä, yleensä tykkää kyllä olla rooleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhaaaaaa, Kristiinan käsitys suhteellisuusteoriasta. On se fiksu juu. Kannattaisko joskus sanoa että ei tiedä, jos ei kerran tiedä. Tai sit se on vielä tyhmempi ku luulin, jos ihan oikeesti kuvittelee tietävänsä. Käsittämätön pälli.
No osasi edes nimetä suhteellisuusteorian. Ella luuli, että Einstein on vain laskenut 1+1 = 2 ja saanut siitä hirveesti massii.
En sattunut näkemään tätä kohtaa kun tein muuta.
Eikö Paula ottanut puheenvuoroa ja alkanut luennoida suuresta idolistaan? Onhan hänellä sentään seinällään metrin korkuinen kuva itse Einsteinista, ja kehyksissä kopio tämän alkuperäiskirjeestä (maksanutkin siitä euron poikineen)?
Kai hän nyt sentään jotain sanoi?
No se suhteellisuusteoria nyt just kyllä meni Kristiinalta täysin päin per*että! Siinä oikein malliesimerkki tästä palstailijoiden tasosta jos muuta luulit.
Kyllä tämä on malliesimerkki juurin sinun palstailijan tasosta. Kyllä googlailmalla on helppo viisastella. Ja kohderyhmän huomioon ottaen on jo jotain, jos osaa yhdistää Einsteinin ja suhtteellisuusteorian.
On tuo Arttukin erikoisesti kaljuuntunu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ella oli heti heittämässä Krisseä purseriksi. Miten se jaksaa yrittää suolata Krisseä koko ajan?
Kyllä Kristiina olisi sen hoitanut. Ei kyllä erityisemmin halua näköjään olla se.
Timo siellä jo innokkaana huuteli että haluaa olla, ennen kuin Krisse edes ehti ottaa kantaa. Ja takuulla olisi hoitanut. Kristiina tykkää siitä kun on tekemistä.
Tuotannon järjestäjä pikemminkin on päättänyt että Krisse ei siihen rooliin sovi, vrt puvun takin koko...
Olisi kuin puolijoukkueteltta hänen päällään.
Tuo Katin vihaaja voisi jo lopettaa tän taukoamattoman trollauksensa. Haluaisin keskittyä nykyisiin asukkaisiin ja nykyhetkeen talossa. Ja en ole Kati, enkä Kati-fani. Kyrsii vaan tämmönen vanhojen kaivelu ja ilkeämielinen jankkaaminen jostain pudonneesta asukkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyykö kukaan muu jatkuvasta sä-passiivin hokemisesta talossa? En kestä.
Ärsyttää ”tiäks” ja ärsyttää myös Markon ”ketä”
Se "ketä" nyt vaan sattuu olemaan murretta ja sieltä päin mistä Marko tulee.
Itse käytän myös sanaa "ketä" ja that's it.Koittakaa päästä yli jo siitä, että kaikki ei puhu samalla tavalla. Murteet on rikkaus.
Lounaismurteet ovat satoja vuosia vanhoja murteita. Toisin kuin joku keksitty stadin mikä lie slangi.
Olkoot murretta mut Suomen kaikista ärsyttävimpiä sanoja, halusit tai et. Se on kuka, ei ketä. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati reppana itku silmässä, koko elämä rakennettu "BB:n varaan", pääsee BB:seen niin se on osa "minuutta", hänen minuus on rakentunut BB:seen.. huoh. https://www.seiska.fi/Telkkari/BB-Valvomo-Kati-menetti-younensa-haatoaa…
Katsoin tuon Seiskan haastattelun. Tuossa on jotain kiehtovan järkyttävää, miten hän on rakentanut elämänsä - ja ilmeisesti osin identiteettinsä - reality-tv ohjelmien varaan. En pysty käsittämään, miten moinen voi olla jollekin noin tärkeää. Tähän vielä lisäksi täydellinen kyvyttömyys, tai sokeus, myöntää omat virheensä. Hänhän lähinnä syyttää katsojia siitä kun putosi, koska muut asukkaat eivät antaneet hänelle nimeämispisteitä - mitä hittoa!? Kovin kaikkien kanssa toimeentuleva ja symppis kertoo hän olevansa, mutta muiden mielipidettä ei halua ottaa kuuleviin korviinsa. Erikoista.
Kati on maininnut useamman kerran, että BB:hen pääseminen on vaikeampaa kuin lääkikseen. Totta on, jos katsoo pelkkiä hakija/valittu suhdenumeroita, mutta jos tarkastellaan yhtään varsinaisia valintakriteereitä, niin mitenkähän sitten on... Joel vissin valittiin kun sanoi hakemuksessaan, ettei osaa mitään eikä kiinnosta mikään... Ella on tuolla koska - no kaikki tietää miksi...
No Katihan voisi sitten pyrkiä lääkikseen kun on kerran jo bb:nkin läpikäynyt. Ei pitäisi olla "kaikkien tsemppaajalle" vaikeaa.
Taas tällaista kotipsykologointia, enkä tiedä alkoiko Katilla tämä tositv-fanitus milloin, mutta ehkä voi olla niin , että sairastumisesta tullut kriisi on saanut hänet entisestään suuntaamaan ajatuksensa ja enrgiansa tähän tositv-asiaan.
Eli parin vuoden päästä se on varmaan jo valmis lääkäri?
Onko Kati lääkiksessä?
Vierailija kirjoitti:
Kati voisi ottaa mallia Roopesta ja myöntää oman paskan minkä lapioi talossa Krissen niskaan. Roopella oli sentään munaa tunnustaa ja katuu tekoaan, mutta Kati ”en minä mitään, ei minua ymmärretä, enhän minä kun minun perheenjäsenetkin sanoi” plaa plaa. Ei se nyt auta enää vinkua, housussa on jo.
No Kati ei sentään öisin ollut mukana niissä keskusteluissa missä oli oikeesti tosi ikävä sävy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tupakkipaikalla Marko, Julia, Krisse ja Joel. Mietin tuon nelikon dynamiikkaa siinä, Marko johti puhumista Krissen kans, Joelilla hyvät ja parhaat heitot välissä. Julia lähinnä naureskeli, muutama yksittäinen irtonainen kommentti väliin.
Ei tuosta Juliasta kyllä juurikaan mitään ole lähtenyt irti(jos ei lasketa lirkuttelua) vaikka nyt useamman päivän ollut kuvauskohteena usein.Julia ei muutenkaan osaa heittäytyä. Tuossa ananaksen veistokilpailussa kaikki muut kehittivät hyvät tarinat, vaikkei se käsien tuotos niin ihmeellinen olisi ollutkaan.
Julia: "tää on hattu".
Eikä nyt auta sanoa että hyvä noiden "vanhojen asukkaiden" on kehitellä noita stooreja, kun tietävät jo mikä on homman nimi. Kummasti vaan Marjattakin siellä tarinoi "jo elämää nähneestä ananaksesta, jolle elämä hymyili ja jointti senkun kärysi suupielessä".
Julia luulee että riittää kun on nätti. Valitettavasti se saattaa riittää jatkoon vielä ensi sunnuntaina vaikka ei kyllä ansaitse sitä. Tylsääkin tylsempi kikattelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Arttu ole kiinnostunut Juliasta? Tai Ella Vilistä? Ajattelin su, että noiden välille voisi tulla sutinaa.
Koska Arttu on kiinnostunut Ellasta.
Mutta Ellallahan on miehen sp-elimet ja vartalo? Onko Arttu siis bi tai homo?
Minkä ihmeen takia se nyt niin kiinnostelee? Oletko ehkä mies ja kiinnostunut, josko Arttu voisi kiinnostua myös sinusta?
Ei hyvää päivää oikeasti tätä trans- ja homofobiaa.
Jos nyt taaaaas täyytyy alkaa luokittelemaan tuntemattomia ihmisia johonkin tiettyyn muottiin, niin Arttu tuskin ainakaan homo on. Oli selvästi kiinnostunut esim. Sinistä, eikö?
Transnainen on nainen, oli hällä jalkojen välissä mitä hyvänsä, tai oli hän sitten luonteeltaan kuinka v-mäinen tahansa. Ehkä Arttu näkee syvemmälle Ellan sieuluun, kuin vain haaroväliin.
Arttu voi olla bi, mutta ei Ellan kanssa.
Todennäköisintä kuitenkin on, että Arttu on joko hetero- tai panseksuaali.
Mitä fobiaa on asiallinen aprikointi Artun seksuaalisesta suuntautumisesta? Heterohan hän ei selvästikään ole, koska on kiinnostunut miehestä ja peuhaa miehen kanssa öisin. Kyllä, Ella on mies eikä muuksi muutu vaikka kuinka toiveajattelisit.
Niin.. Olen biologian opiskelija. Käynyt kurssit ihmisen biologiasta, nyt menossa kehitysbiologia.
Sukupuolenmääritys ei ole niin yksinkertainen asia kuin juntit täällä luulee.
Sukupuolen määräytymiseen vaikuttaa todella moni tekijä, eikä määritys yksinkertaisesti voi tapahtua vain X ja Y kromosomeja tuijottamalla.... Kannattaa hieman kouluttaa itseään, ja lukea asiasta lisää, kun vaikuttaa kiinnostavan noin paljon.Minulle opetettiin koulussa 80-luvulla biologian tunneilla, että on miehiä ja on naisia.
Naisilla on XX-kromosonisto ja miehillä ne on XY. Näiltä toiselta löytyy pimpsat, toiselta kikulit.
Poikkeuksia ei ole.En nyt ihan lähtis uskomaan tollaista nykypäivän yliopisto-opiskelijaa, jotka huuhaata opiskelevat.
Kyllä meidän bilsanopettaja silloin tiesi, mitä opettaa, eikä sitä mikään nuori opiskelijanalku muuta.Tämä on totta. Sukupuolia on ja tulee aina olemaan kaksi - mies ja nainen - ja jotkut syntyvät intersexeinä eli sukupuolta ei voida määrittää koska he omaavat molempien tunnusmerkkejä tai jopa elimiä.
Etkös juuri puhunut itsesi pussiin?
Öh...en. Onko sinulla luetun ymmärtämisessä pahojakin vaikeuksia?
Öh.. joo? Kai mulla sitten niitä vaikeuksia on.
Kerrotko mulle, mitä nämä intersexit sitten ovat?
Miksi määrität heidät? Usein näissä tapauksissa lääkäri päättää lapsen sukupuolen vanhempien kanssa, melko mielivaltaisestikin, toki ottaen huomioon mitä "tunnusmerkkejä" lapselta löytyy. Sp-elimille tehdään korjausleikkauksia jo vauvana, ja lapsi kasvatetaan tiettyyn sukupuolirooliin sopivaksi.
Surullisen usein näille lapsille tulee kuitenkin vaikeuksia (sukupuoli)identiteettinsä kanssa viimeistään aikuisiässä... Monen tällaisen lapsen sukupuoli on syntymässä mielivaltaisesti päätetty väärin, ja aikuisena heille voi tulla jopa itsetuhoisia ajatuksia, juurikin tästä syystä.
Kati oli ihan mukava talossa.
Se on tosiasia tiivistettynä.
Omituista tuo käytös tällä palstalla.
Jos Kati näitä lukisikin tai kirjoittaisi tänne, niin se ei ole mitään "palstalle pesiytymistä".
Aika moni tänne kirjoittaa ja vielä useampi lukee, Ilta-Sanomissakin tätä palstaa mainostetaan nykyään. Omituisten kommenttien kirjoittajat hei, tämä ei ole teidän yksityispalsta. Tänne saa ilman haukkumista BB-kilpailuunkin osallistinut kirjoitella.
Älkääkä turhaan käyttäkö mitään kulunutta fraasia epäkelpoihin arvioihinne tämänkin kommentin kirjoittaneesta. En yksinkertaisesti vain kannata kiusaamista enkä typeriä kommentteja. Kuitenkin tämän palstan kirjoittajista iso osa on myös ihan mukavia ihmisiä. Mikäli olisi mahdollista poistaisin trollaajat ja enimmäkseen muiden haukkumiseen tähtäävät kirjoittelijat.
Miks ihmeessä ei vois kommentoida talosta tippumisen jälkeen asukkaan sanomisia/tekemisiä..?
Eritoten noi haastattelut, joita asukkaat antaa talosta tippumisen jälkeen, on just mielenkiintoisia asukkaan itsereflektoinnin takia, miten on nähnyt/hahmottanut omaa toimintansa talossa (vs. katsojien näkemys).
Roope ja Kati on tästä oivia esimerkkejä: siinä missä Roope tajus klippien, somepalautteen sekä läheisiltään saamansa palautteen jälkeen syyt häädölleen ja että peiliin katsomisen varaa on, Kati taas halus ja luuli antavansa itsestään mahdollisimman mukavan ja miellyttävän kuvan, mikä ei juuri 24/7 katsojille aina välittyny. Jotenkin tuntuu, et Kati unohti sen, et katsojat näkee heidät kirjaimellisesti vuorokauden ympäri ja koska hän itse pitää itseään mukavana ihmisenä, olettaa, että on sitä myös muiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tykätä Ellasta, mutta en vaan pysty.
Minulla on tosi ristiriitaiset tunteet hänestä. Välillä kiehun sitä miten ilkeä on, mutta sitten taas välillä mietin että hän vaikuttaa hyvin rikkinäiseltä ihmiseltä.
Mä oon miettinyt sitä, kun aina annetaan ymmärtää, että BB.ssä on tosi tarkat psykologiset testit siitä kuka taloon otetaan.
Olen ymmärtänyt , että tuo prosessi mitä Ella tällä hetkellä käy läpi " viedessään itseään naisellisempaan suuntaan " kuten itse on asian ilmaissut( ja siksi sitä samaa ilmaisua käytän, jotta ei olisi ketään toivottavasti loukkaavaa ), on todella raskas ja henkisesti vaativa. Onko siis tuollaisessa tilanteessa ihan oikea paikka talo missä kaikki tunteet maksimoituu ja varmasti myös vääristyy.Nämä nyt ovat tällaisia keittiöpsykologin pohdintoja ja mielelläni kuulisin olenko mielestänne ihan väärässä näiden kanssa.
Ella tosiaan on aivan rikkinäinen ihmisraunio, mutta ei tuota loputonta pahantahtoisuutta voi mitenkään hyväksyä. Tätä nykyaika teettää, kun friikkiyttä pitäisi varauksettomasti palvoa. Tuosta ei hyödy lopulta kukaan. Ja Ellan täytyy olla joku tuotannon ystävä entuudestaan, eikä ole nähnytkään psykologia ennen tuonne tuloa. Tai sitten tuotanto on täynnä häiriintyneitä...
Moneltako tuo väitetty Timon sähähdys Ellalle tapahtui? Yritin katsoa, muttei sattunut kyllä silmiin tuonne olohuoneeseen mentyä.
En nähnyt tilannetta itse, korjatkaa, jos tiedätte paremmin. Mutta täältä tai jostain muulta palstalta luin, että Ella olisi sanonut, ettei hän oikeastaan edes hakenut BB:hen, vaan kaveri ilmoitti tms? Tai että kaverit yllytti? Jotenkin tuli vaan sellainen fiilis, että tuotanto on hakemalla hakenut transihmistä ja levittänyt sanaa, että vinkatkaa hyviä ehdokkaita. Silloin ei ehkä ole mennyt niin tiukkojen seulojen läpi kuin muut, jos tuotannolla on ollut valmis agenda, että taloon halutaan transihminen.
Ella sanoi itse että pääsi suhteilla bigbrotheriin. Ei tarvinnut hakea. Käsikirjoittaja Snow on noita vähemmistö ihmisiä.
Jarkko Valtee oli koosteessa ja sanoi useamman kerran että Ella on pidettävä talossa, siis Ella on pidettävä talossa?
Mutta miksi? Monille varsin suvaitsevaisille ihmisille voi tulla nyt negariivisia ajatuksia tuosta heidän ehkä hyväksi tarkoitetusta agendastaan vain Ellan persoonan takia, koska se yhdistetään sitten yleisesti muihinkin transihmisiin ihan syyttäkin.
Haluaisin nähdä koko yön lennon ensi yönä ja sen jälkeen kunnon bileet samoilla silmillä. Vetäisköhän mommakin lärvit?
Momma kyllä sopisi johonkin muuhun formaattiin.. Mikähän on muorin motiivi lähteä mukaan BB? 😳
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan tuotanto joskus keksiä aikuisille ihmisille vain oikeita aikuisten päivä- ja viikkotehtäviä. Nyt suuri osa tehtävistä on sellaisia, että joutuu ihmettelemään, miten täysi-ikäiset oikein nöyrtyvät näihin lastentarhatasoisiin puuhiin.
Onhan siellä keikkunut jo iltasadun lukija, joka peittelee ja suukottelee infantiilit nukkumaan.
Tämä Snow on kykyään myös kirjailija, kirjoittaa lasten kirjoja. Selvästi inspiroitunut BB-talon asukkaista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Katin vihaaja voisi jo lopettaa tän taukoamattoman trollauksensa. Haluaisin keskittyä nykyisiin asukkaisiin ja nykyhetkeen talossa. Ja en ole Kati, enkä Kati-fani. Kyrsii vaan tämmönen vanhojen kaivelu ja ilkeämielinen jankkaaminen jostain pudonneesta asukkaasta.
Käsittääkseni kommentoijat kritisoivat Katin sanomisia Seiskan haastattelussa, BB on hänen osaltaan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati reppana itku silmässä, koko elämä rakennettu "BB:n varaan", pääsee BB:seen niin se on osa "minuutta", hänen minuus on rakentunut BB:seen.. huoh. https://www.seiska.fi/Telkkari/BB-Valvomo-Kati-menetti-younensa-haatoaa…
Katsoin tuon Seiskan haastattelun. Tuossa on jotain kiehtovan järkyttävää, miten hän on rakentanut elämänsä - ja ilmeisesti osin identiteettinsä - reality-tv ohjelmien varaan. En pysty käsittämään, miten moinen voi olla jollekin noin tärkeää. Tähän vielä lisäksi täydellinen kyvyttömyys, tai sokeus, myöntää omat virheensä. Hänhän lähinnä syyttää katsojia siitä kun putosi, koska muut asukkaat eivät antaneet hänelle nimeämispisteitä - mitä hittoa!? Kovin kaikkien kanssa toimeentuleva ja symppis kertoo hän olevansa, mutta muiden mielipidettä ei halua ottaa kuuleviin korviinsa. Erikoista.
Kati on maininnut useamman kerran, että BB:hen pääseminen on vaikeampaa kuin lääkikseen. Totta on, jos katsoo pelkkiä hakija/valittu suhdenumeroita, mutta jos tarkastellaan yhtään varsinaisia valintakriteereitä, niin mitenkähän sitten on... Joel vissin valittiin kun sanoi hakemuksessaan, ettei osaa mitään eikä kiinnosta mikään... Ella on tuolla koska - no kaikki tietää miksi...
Tämä sokea itsensä puolustelu mullakin särähti korvaan, et eikö oikeasti näe omassa käytöksessään mitään vikaa? Täähän on vielä pahempi kuin se, että myöntäisi et joo, tuli ylilyöntejä talossa ja olin kiusaaja ja pyydän nyt sitä anteeksi. Mut ei, hän ei vaan pysty näkemään itsessään kiusaajaa, vaikka samalla kuitenkin paradoksaalisesti myöntää, että tutut ja sukulaiset on sanoneet et ihan oma itsensä oli.. eli oma itsensä = kiusaaja, koska 24/7 katsojat hänessä kuitenkin tuon häijyn ja kiusaajapuolen todellakin näkivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kristiina olisi sen hoitanut. Ei kyllä erityisemmin halua näköjään olla se.
Krissee ei kiinnosta mikään. Viikkotehtävä epäonnistuu sen takia. Sääli muiden puolesta kun yrittävät täysillä. Tuo yks vaan onnistuu ain pilaamaan kaikki viikkotehtävät.
JOelista on ehkä vähän yllättäenkin kuoritunut talon draamanhakuisin ja läyhäävin tyyppi. Jännä.
Kati voisi ottaa mallia Roopesta ja myöntää oman paskan minkä lapioi talossa Krissen niskaan. Roopella oli sentään munaa tunnustaa ja katuu tekoaan, mutta Kati ”en minä mitään, ei minua ymmärretä, enhän minä kun minun perheenjäsenetkin sanoi” plaa plaa. Ei se nyt auta enää vinkua, housussa on jo.