Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
58701/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho jope ilman arttua tupakalla, ja arttu ja op yhdessä

Vierailija
58702/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänään tulee taas jörnimisshow niin alkaa kyllä olla mitta täynnä Arttua ja Ellaa. Sikamaista etteivät anna toisten nukkua.

Miten se suhun noin paljon vaikuttaa? Laita 24/7 kiinni ja mene nukkumaan. Joskus riittää kun sulkee sen toisen kameran. Jos asukkaat on kaikki jo nukkumassa niin pakkoko sitä makkarikameraa on tuijottaa?

Ihan turha esittää niin huolestunutta muiden asukkaiden yöunista, en usko että viddujakaan oikeasti välität niistä. Sitäpaitsi he ovat aikuisia ihmisiä jotka kyllä osaavat avata suunsa ja puuttua asiaan jos se niin kovasti heitä häiritsee.

Ei se minuun vaikutakaan, mutta katsopa Joppen ilmettä siinä vieressä kun toiset jörnii. Ei ole kovin ilahtuneen näköinen. Eilenkin joutui nousemaan sängystä kun toiset jörni vieressä.  Muutenkin ihan hemmetin mautonta lääppiä jossain yhteismakkarissa. 

Eihän ne eilen ees jörnineet.

Käsipeliä ja nuori mies 26 vee niin tulee pian mällit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
58703/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva Markon avovaimon seurata BB:ta kun koosteen Almakin puhuu että "kyllä. Siinä jotain siinä Markon ja Julian välillä on!!!"

On kyllä pihalla juontajat😠.. ja katikin oli niin kiltti, et siks ei varmaan tykätty...voi voi.. ja puolivaltakuntaa uskoo noi jutut todesta!.. on kyllä törkeetä manipulointia...

Vierailija
58704/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan mieluiten Markoa, Op:aa, Joelia ja Marjattaa.

Vierailija
58705/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 247 katsojat, kertokaa nyt miten päin se menee.. seuraako Marko Juliaa kuin hai laivaa ja hakeutuu läheisyyteen kuten podcastjuontaja koosteessa sanoi, vai onko toisin päin?

Vierailija
58706/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestekää SUOSIKKIA! Ei siis inhokkia. Oliko mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
58707/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on jostain tosi tutun näköinen. 

Muistuttaa mun entistä koulukiusaajaa. Sama omahyväinen virne naamalla koko ajan. Puistattaa koko mimmi.

Vierailija
58708/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo rotta olla hiljaa noista varpaistaan, kun muut keskustelevat. Mä en haluu olla turvassa, jankuttaa, kun uudet ovat äänestyksessä. Aina vaan minä minä.

Vierailija
58709/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä yleistä asennetta täällä transihmisiä kohtaan. (Onks se omasta naisellisuudesta jotenkin pois tai onko Ella trans viehättävämpi/kauniimpi kuin sinä ”oikeana” naisena)

Itsellä tuttava kuin Ella ja täysin naiseksi hänet miellän kuin Ellankin.

Paljon maskuliinisempia naisiakin tavannut kuin Ella luonteelta kuin ulkonäöltä.

Toivottavasti Artun näköinen mies rikkois tabuja ja olis rohkeasti ihastunut, jos siltä vaan tuntuu.

Artusta kyllä huokuukin, ettei anna pikku kylän tai muiden mielipiteiden tohon väliin tulla.

Pidän peukkuja heidän romanssille, mun sydäntä lämmittää!

Ihan nyt yksinkertaistettu ja rehellinen transnaisen kanssa seurustelleen miehen mielipide tätä tapausta sivusta seuranneena ja omassa elämässäni sitten lukemattomia tilanteita ex-tyttöystäväni tuttujen transnaisten kanssa aikaa viettäneenä. A. Se on oikeasti kova pala monille cis-naisille, jos transnainen saa miehiltä huomiota. Talossa, eikä varsinkaan yleisössä ei olisi mitään ongelmaa, jos siellä olisi joku vanhempi transleidi. B. Monet naiset kokevat transnaiseuden uhaksi omalle naiseudelleen syistä joita voivat varmasti itse valottaa. C. 70-luvun feministit vihasivat yli kaiken transnaisia, koska ei sopinut ideologiaan, että joku mies "vapaaehtoisesti" luopuisi miehuuden tuomista etuoikeuksista. Asiaa ei auttanut transnaisten kommentit, joiden mukaan naisena eläminen oli kaikin tavoin helpompaa ja roolit väljempiä jo tuolloin, kuin miehillä. Tämä viha kytee edelleen feminismi-pride-trans-akselilla. Ulkopuolisille sitä ei tietenkään haluta näyttää, ettei kuva yhdestä iloisesta sateenkaariperheestä paljastuisi. Tuo mitä aiemmin on mainittu, että miehille asia on helpompi sulattaa voi pitää helpostikin paikkansa omiin kokemuksiin peilaten. Transmiehen leikkausarpia joskus pysähtynyt ihmettelemään pukuhuoneessa ja se siitä. Miehet eivät ole kokeneet transmiehiä uhkaksi miehuudelleen, vaan joko tukeneet, tai asia ei ole kiinnostanut millään lailla. Veikkaan, että asiaan vaikuttaa sekin, että miehet perinteisesti hahmottavat maailmaa yksilökeskeisesti ja naiset pohtivat mitä nyt kukakin milloinkin muiden asioista mitäkin miettii. Asiaa tutkitaan myös nykyään paljon ja samat miehet ovat pääosin kiinnostuneita cis-naisista ja transnaisista. Kyse ei ole homo-heteroakselista lainkaan. Ei homoja kiinnosta naiset millään tavoin, vaan miehet. Tämän nyt jokainen tajuaa julkihomojammekin seuraamalla. Monet homot itseasiassa pilkkaavat transnaisten kanssa olevia miehiä. Lisätutkimuksia odotellessa yhtenä kantavana teoriana on, että miesten seksuaalisuus on joustava, monet miehet pitävät naiseutta ja seksuaalisuutta erityisesti henkisinä ominaisuuksina. Naiset kyllä usein kertovat miten aivot ovat tärkein sukupuolielin, mutta käyttäytyminen kertoo usein muuta. Onko syynä lisääntymispsykologia vai mikä, niin aika varmasti näyttänee. Ei transihmisten ja heidän kumppaneidensa elo vielä nykyään niin helppoa ole, että pitäisi vielä joukolla kiusata. Mitä tuohon Ellaan persoonana tulee, niin vaikuttaa ilkeältä. Moni nuori transnainen on. Joutuvat kovettamaan itsensä ja hyökätä muita vastaan, ennen kuin heitä vastaan hyökätään. Asia selvinnee helposti tämän ketjun lukemalla. Voi olla myös oikeasti vain ikävä ihminenkin.

Heteronaisena en henkilökohtaisesti koe transnaisia, muita naisia, homomiehiä tai transmiehiä millään tavalla uhkana naiseudelleni tai sukupuolikäsitykselleni muutenkaan. Sanottakoon vielä, että olen henkisesti huomattavasti Ellaa miehekkäämpi, mutta fyysisesti kyllä selkeästi naisellisempi, vaikka lihaksikas nainen olenkin. 

Tavallisena naisihmisenä tuossa Eetun ulkomuodossa minua lähinnä ärsyttää ja loukkaa se, että hänen mielestään naisellista on se, että näyttää lähinnä drag queeniltä tai tuksulta ja minulle on syntynyt sellainen vaikutelma hänen mielestään kaikki naiset, jotka eivät pyri vastaavanlaiseen muoviseen ja teennäiseen ulkoiseen olemukseen olisivat jotenkin vajavaisia naisina. Jotenkin minusta tuntuu siltä, että hänen motiivinsa sukupuolen vaihtoon ovat paljon pinnallisemmat kuin oikeilla transihmisillä. Tarkoitan siis sitä, että hän pyrkii ainoastaan hyötymään taloudellisesti tuosta muutoksesta ja tavoittelee helppoa pintaliitoelämää, jossa itse ei tarvitse tehdä muuta kuin keskittyä ulkokuoreen. Valitettavasti samanlaisia naisiakin on paljon, joten totta kai miehilläkin pitää nykyisessä tasa-arvokäsityksessä olla vastaavat mahdollisuudet miesten lompakoilla loisimiseen. Omaan moraalikäsitykseeni tuollainen ei vaan mitenkään istu, olipa lokkeilija sitten nainen, mies, transhenkilö tai jotain muuta. 

Minulla ei ole ollut tapana luokitella ihmisiä heidän sukupuoli-identiteettinsä tai seksuaalisen suuntautumisensa perusteella. Nämä ovat sellaisia henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu muille. Kohtelen kanssaihmisiäni ihmisinä ja yksilöinä. Tietyn vähemmistöryhmän edustajan arvostelu ei myöskään automaattisesti tarkoita kyseisen vähemmistöryhmän arvostelua, vaan yksilöitä pitää saada arvioida yksilöinä eikä vähemmistönsä edustajina. Ja minusta "Ella" on kaikessa pinnallisuudessaan vain ilkeä ja epämiellyttävä henkilö. En koskaan pystyisi ystävystymään hänen kaltaisensa myrkyllisen henkilön kanssa hänen sukupuolestaan tai sukupuoli-identiteetistään riippumatta. 

Silti luokittelet kutsumalla Ellaa Eetuksi ja "Ellaksi", koska sinun mielestäsi transnaista ei voi kutsua naisen nimellä...

Eetun virallinen nimi on edelleen Eetu, ei siis ole vaihtanut nimeään. On kertonut asian talossa. Hänellä on myös miehen henkilötunnus. Miksi miestä pitäisi kutsua naisen nimellä kun hän on edelleen mies? Rehellisesti sanoen, en edes usko, että hän aikeissa hakeutua korjausleikkaukseen - vsin hyvin pieni prosentti transnaisista tekee niin.

No miksi Olli-Pekka haluaa, että häntä kutsutaan OP:ksi, kun hänen virallinen nimensä on Olli-Pekka?

Outoa, että porukka ajattelee, että joku muuttuu transnaiseksi vasta siinä vaiheessa, kun virallinen nimi tai henkilötunnus vaihtuu. Transihminen voi olla transihminen läpi elämän, eikä sitä muuta jotkut byrokraattiset pykälät.

Joo ja yksisarvinenkin voi olla koko elämän, kun vain päättää niin. Kaikki on kiinni omista valinnoista. 🦄

Juuri tätä olin tulossa sanomaan. Toki omista harhoista ja luuloista voi pitää kiinni koko elämän, mutta onko se järkevää...

Vierailija
58710/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on jostain tosi tutun näköinen. 

10 v pelannut lentistä sm tasolla.

Vierailija
58711/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin Markon nenä on hävinnyt, tietääkö kukaan?

Lähti yhden sähköauton matkaan. Olisi voinut käydä pahemminkin, mutta onneksi sentään mies jäi paikalleen vaikka nenä menikin töpselin mukana.

Vierailija
58712/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No perjantaina nähdään jos on kunnolla juotavaa niin se mitä tapahtuu Markon ja Jennan välillä.

Kuka on Jenna? Mä luulen että perjantaina nähdään homoilua ja ruskean reiän kairaamista jos Arttu ja Ella eivät sammu ensin.

Vierailija
58713/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuo Sasa on kaunistunut kun tuli uudestaan taloon. Varsinkin suihkunraikkaana ja meikittä. Nyt istuu kylläisenä sohvalla kylpytakki yllään.

Vierailija
58714/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei 247 katsojat, kertokaa nyt miten päin se menee.. seuraako Marko Juliaa kuin hai laivaa ja hakeutuu läheisyyteen kuten podcastjuontaja koosteessa sanoi, vai onko toisin päin?

Itse sanoisin, että toisin päin. 

Vierailija
58715/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään edelleen eniten entisestä mökkiporukasta. Paula, Marko, OP ja Krisse finaaliin. Mökki forever!

Lääkkeet.

Vierailija
58716/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselen vasta noita "reivejä" ja pistää silmään kuinka Ella ei osaa yhtään rentoutua edes tuossa. Koko ajan sukii ja asettelee hiuksiaan, tarkkailee toisia eikä nauti tanssista ollenkaan. On muuten huono tanssija entiseksi kilpatanssijaksi.

Samaa katsoin. Paskanjäykkä oli. Timo oli kyllä mahtavan hyvä.

Sama ongelma kuin muissakin heittäytymistehtävissä - sen sijaan, että tekisi asian X, Ella esittää itseään tekemässä asian X. Fokus liikaa siinä, miltä näyttää ulospäin.

Valtava epävarmuus paistaa hänestä kilometrin päähän.

Eikä ihme. Jatkuvan arvostelun kohteena nuori ihminen.

Nimenomaan ELLAA ei kukaan tuolla edes uskalla arvostella. Mutta ELLA ITSE on ensimmäisenä, kärkkäästi ja ilkeästi arvostelemassa muita.

Ainoa pieni, edes kritiikin poikanen - vaikka ei edes siksi ollut tarkoitettu - oli Markon "hiukan täytettä tuohon etumustaan ja sit on hyvä" (kun Ella itse on niistä tulevista silikonitisseistään tuolla alvariinsa puhunut, mankunut niitä jopa Markolta ja Artulta - että voisivatko nämä "kustantaa" hänelle semmoiset) - ja hyvä tavaton minkä myrskyn ELLA on siitä nostanut! Että HÄNTÄ kehdataankin arvostella!

Ja miten hän ITSE onkaan muita pilkannut! Hakematta tulee mieleen yksi viimeisimmistä: miten Kessulla kuulemma on nikotiinin pilaamat, rumat keltaiset hampaat. Katsoisi peiliin ja omia hampaitaan... (Siksipä varmaan Ellaa ärsyttääkin niin kovin Krissen hyvin hoidetut, valkoiset hampaat, joihin parhaillaan menossa vieläpä kallis mutta huomaamaton oikomishoito? Tietää että itsekin olisi sen tarpeessa mutta maksaja toistaiseksi puuttuu? - Ja vielä "nuorempi ihminen" Krisse on...).

Ella piikittelee muita jatkuvasti, vääristelee juttuja toisista selän takana saadakseen nämä toisten silmissä huonoon valoon, ja ARVOSTELEE TAUOTTA kaikkia jotka eivät ole valmiita ryömimään hänen jaloissaan ja palvomaan hänen ulkonäköään. - Muulla ei tunnu Ellalle itselläänkään olevan väliä...ehkä hän luulee että se bad bitch tarkoittaa tuollaista käytöstä?

Vierailija
58717/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinpäin. Huomaa, ettei nuo vieraat Krisusta lähtien seuraa 24/7.

Vierailija
58718/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Julia ja Krisse juttelee mukavia.

Vierailija
58719/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja miltä tuo Nona näyttää, ilmetty Mervi Tapola! Tuon on pakko olla alkoholin suurkuluttaja. Verratkaa 72v Marjattaan!

Vierailija
58720/104451 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille koskaan halu lyödä talossa olevia asukkaita?

Todellakin! Lyön mielessäni tekarit kurkkuun pissis-krisseltä ja kallon halki vasaralla Artulta, aina kun näen ne.

😵☠️🔨

Tilaisin ajan psykologilta. Ei hyvää yötä.

Ketju on lukittu.