Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
44461/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän ärsyttää kun tää nykynen BB-draama on sitä, että juonitellaan ja läyhätään selän takana. Ei sellainen draama haittaisi, että suoraan sanottaisiin mikä toisessa vetuttaa ja siitä sitten tulisi sellainen ”huutomylläkkä” kuin ns. ennenn vanhaan. Se saattaisikin olla ihan hauskaa katsottavaa. :D Mutta kenen mielestä selän takana haukkuminen on muka jotenkin viihdyttävää? Ei minusta aikanakaan.

Olen ehkä huono ihminen, mutta minusta selän takana juonittelu on kyllä viihdyttävää. Siinähän on nimenomaan mielenkiintoista se, miten kaksinaamaisia ihmiset ovat ja miten sitten pystyvät elämään tekojensa seurausten kanssa. Mutta tämä edellyttäisi, että niitä läyhäyksiä myös tulisi ilmi ja näitä oikeasti hiillostettaisiin asiasta. Nykyinen tuotanto ei näköjään viitsi vaivautua, joten se suurin ilo näistä jää valitettavasti näkemättä. 

Omasta mielestään he ovat vielä suoraan puhujia ja ihanan avoimia jne, mutta oikeasti pystyvät vain juoruilemaan selän takana mikä ei kummoinen saavutus. Ihmisillä on kummia harhoja omista hyveistään.

Vierailija
44462/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Roope mietit miksi putosit niin siksi, että keskityit talossa liikaa muiden tekemisistä vänisemiseen ja selän takana puhumiseen kuin omaan olemiseesi talossa.

Lisäksi jos haluaa olla provosoiva keskipiste ja jakaa mielipiteitä niin se on ihan ok, mutta sitten pitää myös kestää se mitä siitä seuraa. Se, että jakaa mielipiteitä tarkoittaa tosiaan sitä, että palautetta tulee molemmin puolin. Et kovin hyvin kestä kritiikkiä ja tässä on sinulle kehittymisen paikka.

Olet oma persoonasi ja varsin valloittava sellainen. Vedä vain omaa linjaasi jatkossakin.

Minä taas haluaisin muistuttaa Roopea siitä, että vaikka onkin valloittava persoona ja kuuluu syrjittyyn vähemmistöön, kannattaa muistaa, että kaikki ovat samalla viivalla. Samat säännöt koskevat kaikkia ja kaikilla on samanlainen oikeus omiin mielipiteisiin ja ärsytyksiin kuin sinullakin. Talossa nimetään asukkaita. Nimeämispisteet tai häätö eivät ole sinulle sen suurempi loukkaus kuin kenellekään muullekaan. Et voi asettaa itseäsi kaikkien yläpuolelle, ikään kuin ihmisillä olisi jokin velvollisuus pitää juuri sinut talossa. Pettymys on ok, mutta sinun pitää ymmärtää, että muutkin häädetyt kokevat ihan saman kuin sinäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44463/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilisiltana myöhään makkarin juttuja, kun Joel kävi sängyssä petarin alle, ja sohvatyynyt tyynyinään. Kati oli siis jossain vaiheessa piilottanut Joelin petivaatteet jonnekkin. Eikä raukka kehdannut tunnustaa enää, että itse oli sen ilkeän källin takana, vaan sälytti sen häädetyn Roopen niskoille tietenkin. Jossain vaiheessa Katille iski syyllisyys, ja tyrkytti omia petivehkeitään Joelille. Joel fiksuna kieltäytyi, ja lähti iltapalan laittoon, kun osa porukkaa oli keittiössä, ja osa nukkumassa. Itseä inhottaa, ja kyllästyttää tuo Mikki Hiiri päähineessä hiippaileva 32 vuotias nainen, jolla ei muuta antia ole kuin väsyneet jekut, jotka eivät ole enää edes jekkuja, vaan ilkeää kiusaamista, sekä muiden kasvojen ilmeiden seuraaminen, ja tietoinen kamerakäyttäytyminen.. 

Minä taas olen tykännyt. Aiheuttaa edes vähän eloa tuonne. Olisi ottanut ne Katin tarjoamat lakanat vastaan. Tekee vastaan jonkun källin ja jos ei itse keksi mitään niin Timo auttaa. Nauroin niille vaatteiden solmimiselle kans. Ella ja Kristiina ulos, kummastakaan ole mitään iloa katsojille.

Vierailija
44464/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pyykkiviikkotehtävä kuulostaa kaikkien aikojen tylsimmältä viikkotehtävältä, vaikka meneekin hyvään tarkoitukseen. Tosi puuduttavaa, että viikkotehtävä on vain tuollainen arjen askare, pyykinpesu.

Olisivat vaikka mielummin laittaneet asukkaat neulomaan villasukkia ja pipoja syöpäosaston lapsille tai jotain muuta, missä olisi voinut oppia uuden taidon. Tai esim. puulelujen nikkarointi BB-talon Lelutehtaalla ja valmiit työt olisi huutokaupattu tai lahjoitettu.

Olisin myös tykännyt sellaisesta viikkotehtävästä, että asukkaista olisi tullut orkesteri/bändi, opettelisivat soittamaan eri instrumentteja. Torstaina/perjantaina olisi ollut valmiiksi hiotun kappaleen esitys, joka olisi striimattu vanhainkoteihin. Musiikiaiheinen, luova tehtävä olisi ollut mukavaa vaihtelua.

Vierailija
44465/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä et Timo ja Marko antavat nimeämispisteitä toisilleen, vaikka ainaki kahden kesken näyttävät tulevan tosi hyvin juttuun. Nytki Timo ihan tieten tahtoen lähti Markok mukaan tupakille jutteleen

Juu juu peliä peliä. Kati ohjaa Krisseä oppimaan spagaatin, kun on tajunnut, että Krisse on katsojien suosikki. Siivellä voi yrittää ratsastaa. Ellakin on alkanut olla inhimillinen Krisseä kohtaan, samoista syistä. Ei tuolla tosiystävyyttä ole kehittynyt kuin Joelin, ja Artun välillä. Kaikki muut ovat valmiita puukottamaan selkään heti, kun mahdollisuus. Katin pelaaminen on niin ilmeistä, että se on jo jopa noloa seurattavaa 24/7.

Vierailija
44466/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän ärsyttää kun tää nykynen BB-draama on sitä, että juonitellaan ja läyhätään selän takana. Ei sellainen draama haittaisi, että suoraan sanottaisiin mikä toisessa vetuttaa ja siitä sitten tulisi sellainen ”huutomylläkkä” kuin ns. ennenn vanhaan. Se saattaisikin olla ihan hauskaa katsottavaa. :D Mutta kenen mielestä selän takana haukkuminen on muka jotenkin viihdyttävää? Ei minusta aikanakaan.

Olen ehkä huono ihminen, mutta minusta selän takana juonittelu on kyllä viihdyttävää. Siinähän on nimenomaan mielenkiintoista se, miten kaksinaamaisia ihmiset ovat ja miten sitten pystyvät elämään tekojensa seurausten kanssa. Mutta tämä edellyttäisi, että niitä läyhäyksiä myös tulisi ilmi ja näitä oikeasti hiillostettaisiin asiasta. Nykyinen tuotanto ei näköjään viitsi vaivautua, joten se suurin ilo näistä jää valitettavasti näkemättä. 

Omasta mielestään he ovat vielä suoraan puhujia ja ihanan avoimia jne, mutta oikeasti pystyvät vain juoruilemaan selän takana mikä ei kummoinen saavutus. Ihmisillä on kummia harhoja omista hyveistään.

Niinpä. Roopekin meni ihan paniikkiin ja tolaltaan, kun tajusi, että muut ovat voineet nähdä hänen puheensa. Koko päivän kuitenkin uhosi, että hän pystyy sanomaan ihan kaiken päin naamaa toisin kuin makkarijengi. 

Vierailija
44467/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel fani kirjoitti:

Arttu on alkanut tympiä minua, jo kaksi kertaa oksennellut ja ällöttävä touhu Ellan kanssa siihen päälle.

Arttu-poika ei yhtään ajattele, miltä Nivalan vanhemmista tuntuu katsella tuota touhua ja kuunnella ehkä naapureiden tuomioita kotikylillä. Hyi että. Poika ruotuun ja häätöön ! Joku voisi leikata tuon kummallisen kampauksen Artulta ihmismäisemmäksi ja pukea päälle muuta kuin kylpytakin. Ryhtiä nyt aikuinen mies!

Ella myös häätöön. On pohjimmiltaan pervo, vaikka esittää 'tyylikästä'. Vaatteet eivät tee miehestä naista, eikä muutenkaan ihmisestä fiksua. Ellalla on miehen luonne, koska heti meni kertomaan Roopelle hänen yötouhuista Artun kanssa. Oikea nainen olisi hiljaa noista jutuista. Muutenkin Ellan jutut ovat ronskeja kuten miehellä. Syntymässä saatua sukupuolta ei voi muuttaa, se paistaa aina läpi, botoxista ja meikistä huolimatta. Olisi parempi olla rehellisesti mies-homo, kuin teennäisesti trans. Ellan huuletkin oli paremmat luomuna, kun hän oli Eetu.

Haluaisin että JOEL voittaa. Häntä vaan ei näytetä koosteissa tarpeeksi ja siksi vaikuttaa tapetilta. Huumorimies läpikotaisin. Ehkä Joel makoilee makuuhuoneessa niin paljon, koska talossa on monta selkäänpuukottajaa, eikä hän halua osallistua siihen. Joelilla on luonteessa rehtiyttä, eikä hän siksi käyttänyt Sasaa hyväkseen, vaikka oli tilaisuus. Hatunnosto - hyvä Joel !

Muuten olen täsmälleen samaa mieltä, mutta minusta Joelissa ei ole mitään viihdyttävää. Kuvitelkaa nyt että se voittaisi BB:n, miten tällainen hoitelisi julkisuuden? Menisi varmaan pitkäkseen toimittajan kysellessä asioita. 

Mielestäni talossa ei ole tällä hetkellä ketään, kelle voitin soisin. Toivon mukaan uudet asukkaat ovat viihdyttävämpiä. 

Vierailija
44468/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä et Timo ja Marko antavat nimeämispisteitä toisilleen, vaikka ainaki kahden kesken näyttävät tulevan tosi hyvin juttuun. Nytki Timo ihan tieten tahtoen lähti Markok mukaan tupakille jutteleen

Juu juu peliä peliä. Kati ohjaa Krisseä oppimaan spagaatin, kun on tajunnut, että Krisse on katsojien suosikki. Siivellä voi yrittää ratsastaa. Ellakin on alkanut olla inhimillinen Krisseä kohtaan, samoista syistä. Ei tuolla tosiystävyyttä ole kehittynyt kuin Joelin, ja Artun välillä. Kaikki muut ovat valmiita puukottamaan selkään heti, kun mahdollisuus. Katin pelaaminen on niin ilmeistä, että se on jo jopa noloa seurattavaa 24/7.

OP sluibailee sujuvasti eri ryhmittymien välillä, ja pelaa itselleen eduksi. Jos on jotain mähinöitä, OP on sujuvasti hämmentämässä soppaa vieläkin sakeammaksi. Nuoleskelee kaikkia, on olevinaan kaikkien kaveri, eikä oikeasti kenenkään. Mies on kuin puistopultsari habitukseltaan. Kuin voi ollakkin jo noin nuorena. 

Vierailija
44469/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa minun mielestäni ole mitään ihmeellistä. Jollekin ne nimeämispisteet on annettava ja harvoin se on kuitenkaan henkilö, jonka kanssa ei oikeasti pystyisi ihan normaalisti juttelemaan. Kyllä minäkin esim töissä tulen ihan hyvin toimeen sellaisten työkavereiden kanssa, joita en erityisemmin jäisi kaipaamaan vaikka lähtisivätkin. 

Vierailija
44470/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel fani kirjoitti:

Arttu on alkanut tympiä minua, jo kaksi kertaa oksennellut ja ällöttävä touhu Ellan kanssa siihen päälle.

Arttu-poika ei yhtään ajattele, miltä Nivalan vanhemmista tuntuu katsella tuota touhua ja kuunnella ehkä naapureiden tuomioita kotikylillä. Hyi että. Poika ruotuun ja häätöön ! Joku voisi leikata tuon kummallisen kampauksen Artulta ihmismäisemmäksi ja pukea päälle muuta kuin kylpytakin. Ryhtiä nyt aikuinen mies!

Ella myös häätöön. On pohjimmiltaan pervo, vaikka esittää 'tyylikästä'. Vaatteet eivät tee miehestä naista, eikä muutenkaan ihmisestä fiksua. Ellalla on miehen luonne, koska heti meni kertomaan Roopelle hänen yötouhuista Artun kanssa. Oikea nainen olisi hiljaa noista jutuista. Muutenkin Ellan jutut ovat ronskeja kuten miehellä. Syntymässä saatua sukupuolta ei voi muuttaa, se paistaa aina läpi, botoxista ja meikistä huolimatta. Olisi parempi olla rehellisesti mies-homo, kuin teennäisesti trans. Ellan huuletkin oli paremmat luomuna, kun hän oli Eetu.

Haluaisin että JOEL voittaa. Häntä vaan ei näytetä koosteissa tarpeeksi ja siksi vaikuttaa tapetilta. Huumorimies läpikotaisin. Ehkä Joel makoilee makuuhuoneessa niin paljon, koska talossa on monta selkäänpuukottajaa, eikä hän halua osallistua siihen. Joelilla on luonteessa rehtiyttä, eikä hän siksi käyttänyt Sasaa hyväkseen, vaikka oli tilaisuus. Hatunnosto - hyvä Joel !

Muuten oikein yllä olevat sepustukset, mutta tuo että 'Ellalla on miehen luonne, koska heti meni kertomaan Roopelle hänen yötouhuista Artun kanssa'. 

Kirjoittaja ilmeisesti nainen. Naiset nimenomaan puhuu KAIKEN toiseten naisten kanssa. EI MIEHET.

Soittavat heti sängystä lähtiessään 'frendeille', jotka sitten kuin linnunpoikaset pesässä huutavat kurkku suorana 'kerro kaikki, kerro kaikki!'

Et näytä tuntevan yhtään miehiä. Miehet pitää turpansa kiinni, korkeintaan sanovat olleensa naisen kanssa. Yksikään miespuolinen kaverini ei ole analisoinut tekemisiään naisen kanssa viettämästään yöstä kaveriporukassa muille miehille, eikä sellaista edes kukaan haluaisi kuulla. Naiset taas ruotivat kaiken pienintäkin yksityiskohtaa myöten ja minuutin tarkkuudella. Joka muuta väittää on täysi idiootti. Kaikki naiset tietää tämän.

Vierailija
44471/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä Timon persoonassa on jotain "pimeää" ja arvaamatonta? Saattaa ottaa kierroksia ihan mitättömästä asiasta ja tiuskia ja äsähtää ihan hyväntahoiselle kysymyksen esittäjällekin. Poistuneiden talolaisten arviot siitä, ettei tämän kanssa pääse oikein vuorovaikutteiseen keskusteluyhteyteen vaan pitää enemmän monologejaan, on musta myös huomionarvoista. Kyllä mä mieluummin Joelin tällä hetkellä soisin voittavan kuin Timon.

Vierailija
44472/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi musta tämmönen "jekkustelu" on kiusaamista? Olen varmaan niin vanha, etten ole nähnyt tuollaista toimintatapaa muuta kuin kiusaamisen yhteydessä. Kun kätkettiin toiselta lippis tai tavaroita koulussa tahallaan, haluttiin kiusata. Millä tavalla tämä eroaa nyt siitä?

Kiusaaminen - käsite kyllä kokee inflaation teidän käsissänne - ilmeisesti se on myös tarkoituksenne? Ettei ihmiset enää usko kiusattuja?

Jekkustelu on jekkustelua ja se eroaa kiusaamisesta siinä, että a) sitä tehdään ystäville ja kavereille b) siinä on mahdollisuus vastavuoroisuuteen c) se lopetetaan heti kun huomataan , ettei toinen tykkää/välitä. Jekkustelu tuo leikkisyyttä, huumoria arkeen oikein tehtynä.

Kiusaamiseksi jekkustelu menee, jos a) ei olla ystäviä tai edes kavereita, tovereita b) ei olla tasavertaisia (esim. esimiehen ei kauheasti kannata jekuttaa alaisiaan) c) kohdistuu jatkuvasti vain yhteen ihmiseen d) jatkuu, vaikka kohde selvästi ei pidä  jne. 

Vierailija
44473/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katin toiminta on niin laskelmoitua, että oksettaa. Nyt kertoo tuolla, että tällä viikolla järjestetään sokkokokki. Keksisi edes jotain ihan omaa, eikä lainaisi kaikkea muuualta.

Vierailija
44474/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äänestäjät ei nyt mokaa niin, että su häädetään Ella ja Arttu. Kyllä nyt pitäisi ihan ensitöikseen äänestää tuo persoonaton, laskelmoiva, teennäinen superfani Kati ulos. Tämä on siihen ainoa tilaisuus. Asukkaat ei tule itse nimeämään Katia, koska pitävät häntä niin reiluna ja hyvänä tyyppinä. Eivät tajua, että Kati on kovin pelaaja, kaikki harkittua. Siispä Kati ja Ella ulos, ei Arttua vielä!

Vierailija
44475/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joel fani kirjoitti:

Muuten olen täsmälleen samaa mieltä, mutta minusta Joelissa ei ole mitään viihdyttävää. Kuvitelkaa nyt että se voittaisi BB:n, miten tällainen hoitelisi julkisuuden? Menisi varmaan pitkäkseen toimittajan kysellessä asioita. 

Mielestäni talossa ei ole tällä hetkellä ketään, kelle voitin soisin. Toivon mukaan uudet asukkaat ovat viihdyttävämpiä. 

Itse alan pitää nyt Ellasta, kun Roopen negatiivinen vaikutus on poissa. Miten yksi homo sai niin negatiivisen ilmapiirin aikaan koko talon jengiin? Kauhee läyhäminen ainakin on nyt toivottavasti pois. Nyt tuntuu olevan ihan rento hyvä meininki talossa tällä hetkellä. 

Vierailija
44476/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihme roskia tai likaa mm. laittialla, sohvalla ja muutenkin ympäri taloa usein näkyy? Miksi noita ei siivota? Olen useamman kerran luullut tabletillani olevan likaa ja roskaa, vaikka onkin ollut vain talossa.

Minä taas en näe tuolla mitään likaa. Henkilökohtaisen hygienian, vaatteiden ja petivaatteiden kohdalla olen kyllä ihmetellyt, miten likaista sakkia tuolla on vaikka olen itse luullut olevani melko huoleton tuollaisissa asioissa. Kukaan ei esimerkiksi pese käsiään tultuaan tupakalta, sänkyyn rojahdetaan samoilla paljailla varpailla, kuin hiippaillaan ympäri taloa ja samoilla housuilla, joilla istutaan ulkona märillä säkkituoleilla tai penkeillä. Maataan toisten sängyillä ihan rennosti, paljuun mennessä ei käydä suihkussa, pidetään saunassa pidettyjä bikineitä päivätolkulla, ei pestä hiuksia, käytetään paksua pakkelia ja hinkataan niitä sohvaan ja petivaatteisiin, kylpytakki laitetaan hikiselle iholle, mutta siihen myös kuivatellaan puhdas iho jne. Naamaa ja hampaita kyllä hinkataan tuntitolkulla, mutta millään muulla ei sitten näytäkään olevan väliä. 

Yöööööööök. On ymmärrettävää että asukkaat saavat tuolla olla ns omina itsenään mutta BB voisi yleisen hygienian vuoksi kieltää ainakin sängyssä syömisen. Sen salliminen on jotenkin omituista ja väärin. Toinen on juuri se että saunaan tai paljuun ei tietenkään saisi mennä ilman peseytymistä.

Vierailija
44477/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että Ella ei saanut MINKÄÄNLAISTA rangaistusta siitä, että kosketteli Artun kädellä sammuneen Samin paljasta vartaloa. Älkää unohtako tätä, vaikka tuotanto niin haluaa. Ellalle häätöääniä!

Vierailija
44478/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joel fani kirjoitti:

Mitäpä se pitkälleenmeno haittaisikaan, kun Joelin vastaukset kysymyksiin olisivat kuitenkin hyviä?

Joel ja Timo oivaltavimmalla tavalla sanavalmiimmat BB-asukkaat tällä kaudella. Eilisessä makkarin lakana-episodissakin oli ilo seurata, miten tyynen hauskasti Joel ja Timo suhtautuivat lakanavarkauteen. Tuollainen lakonisuus on jo taidetta.

Vierailija
44479/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moittiko täällä joku Krissen yleissivistystä, kun ei tiennyt niinkin massiivisen tärkeää henkilöä, kuin persuedustaja Tynkkystä, joka on ollut BBssä silloin kun Krisse oli 12 v? 

Toista se oli vielä eilen, kun saimme nauttia syvällisestä keskustelusta musiikillisen mestariteoksen "..Ja MIU, Ja Mau, Ja MIU, ja MAU.." -tiimoilta.

Tulevan klassikkokappaleen säveltäjä ja sanoittaja Roope: "Huomasittekste miten siinä duuri ja molli vaihtelee, niinku Ja MIU, ja MAU..."

Kati: "Mitä tarkoittaa duuri ja molli?"

Ella: "Mä tunnen yhden tytön jonka nimi on Molli"

Vierailija
44480/104451 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi musta tämmönen "jekkustelu" on kiusaamista? Olen varmaan niin vanha, etten ole nähnyt tuollaista toimintatapaa muuta kuin kiusaamisen yhteydessä. Kun kätkettiin toiselta lippis tai tavaroita koulussa tahallaan, haluttiin kiusata. Millä tavalla tämä eroaa nyt siitä?

Kiusaaminen - käsite kyllä kokee inflaation teidän käsissänne - ilmeisesti se on myös tarkoituksenne? Ettei ihmiset enää usko kiusattuja?

Jekkustelu on jekkustelua ja se eroaa kiusaamisesta siinä, että a) sitä tehdään ystäville ja kavereille b) siinä on mahdollisuus vastavuoroisuuteen c) se lopetetaan heti kun huomataan , ettei toinen tykkää/välitä. Jekkustelu tuo leikkisyyttä, huumoria arkeen oikein tehtynä.

Kiusaamiseksi jekkustelu menee, jos a) ei olla ystäviä tai edes kavereita, tovereita b) ei olla tasavertaisia (esim. esimiehen ei kauheasti kannata jekuttaa alaisiaan) c) kohdistuu jatkuvasti vain yhteen ihmiseen d) jatkuu, vaikka kohde selvästi ei pidä  jne

No tästähän tuolla on juuri kyse. 

Ketju on lukittu.