Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Eilen kuuntelin pitkästä aikaa ihan mielenkiinnolla jotai mistä Ella puhu.
Juttelivat siis illalla myöhään sukupuolen vaihdoksesta. Krisse ja Ella kertoi, Marko toimi kyselijänä. Paula, Roope ja Sasa oli myös mukana.
Mun mielestä tollasia juttuja on ihan mielenkiintoista kuunnella, koska itsellä ei ole mitään tuntumaa tollasiin asioihin.
En tosin tiedä mihin faktaan Ellan ja Krissen tiedot perustuu.
Pääsäntöisesti en kuitenkaan jaksa Ellaa yhtään kuunnella, ku suurinosa sen puheesta on ihan täyttä liibalaabaa.
Tästä tuliki mieleen et hauska miten Marko on kiinostunut aivan kaikista aiheista. Tosi estottomasti ja suoraan kyselee kaikkia mitä vaan mieleen juolahtaa.
Enkä nyt tarkoita pelkästään sukupuolenkorjausjuttuja, vaan ihan kaikesta muustakin.
En pysty keskittymään töihin kun odotan asukkaiden heräämistä ja sitä että huomaavat kahvien hävinneen.
Vierailija kirjoitti:
Juttelivat siis illalla myöhään sukupuolen vaihdoksesta. Krisse ja Ella kertoi, Marko toimi kyselijänä. Paula, Roope ja Sasa oli myös mukana.
Mun mielestä tollasia juttuja on ihan mielenkiintoista kuunnella, koska itsellä ei ole mitään tuntumaa tollasiin asioihin.
Pääsäntöisesti en kuitenkaan jaksa Ellaa yhtään kuunnella, ku suurinosa sen puheesta on ihan täyttä liibalaabaa.
Mua ois kiinnostanu millä Ella kustantaa nuo leikkaukset. Ei myyjän palkalla ainakaan. Nuo maksaa yli 30 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä, miten ja kenen toimesta se salibandy-pilailu sai eilen alkunsa? Inhottavaa katsottavaa, vaikka ehkä aluksi ollutkin hyväntahtoista. Sami näytti siltä, ettei uskaltanut ärähtää, jotta lopettaisivat. Niin monta ihmistä osallistui siihen ja niin voimakkaasti ja kaikki loput hekotti ympärillä, että aika rohkea saa olla että sellasessa tilanteessa nousee kunnolla itseään puolustamaan. Helpompi on esittää, että ottaa kaiken huumorilla... Aika sanatonhan Sami tilanteessa oli :( Vähän yritti asiallisesti jotain selittää lajista, mutta se jyrättiin ivailua jatkamalla. Sami on loppupeleissä hyvin epävarmalta vaikuttava ihminen, sen vuoksi välillä myös yrittää päteä liikaa ja liioittelee jutuissaan.
Surullista ettei joukosta löydy ketään joka rohkeasti tuota toimintaa olisi kritisoinut ja käskenyt muiden lopettaa! Pelätään niin paljon häätöön joutumista...
Paulahan sen taisi aloittaa.
Se oli Munki mielestä ihan hauskaa jossain kohtaan, mm. Marko ehdotti että Sami vois oikeesti järkätä jonku pelin BB-porukka vastaan joku amatöörijoukkue. Ja Sami oli tässä ihan mukana ja suunnittelivat sitä yhdessä. Paula, Ella ja Roope heitti sen ihan läskiksi ja alkoivat jostai mokkapaloista heittää vitsiä.
Kati ja Marko yrittivät kuunnella oikeasti Samin pointteja.
Mä en ole huomannut tuota Katin juonimista. Mielestäni ei juonittele sen enempää kuin moni muu, toki on todella tietoinen pelistä, mutta ei mielestäni vaikuta mitenkään pahansuovalta 24/7 seurattuani. En tiedä, voin olla väärässä. Mulle Kati on neutraali asukas.
Vierailija kirjoitti:
En pysty keskittymään töihin kun odotan asukkaiden heräämistä ja sitä että huomaavat kahvien hävinneen.
Toivottavasti joku piilottaa OP:n tupakit ja lettutarvikkeet. Halus tehä källin Kessulle kun on kova kahvinjuoja ja piilotti kahvit. Lapsellinen ukko.
Toivottavasti ei kuulu paljon Katin aamunarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä ihan normaalisti kahvia keitellään. Eikö?
Olihan siellä kahvia. Aika vähän Joel keitti, tuon verran joisin yksinkin.
Eilen oli kyllä hauskaa se, kun Roope kipitti kertomaan Ellalle, että Joel laittaa Krisselle kasvovettä. Ella niin paheksuvaan sävyyn: "Ai varatulle naiselle?"
Missäs oli tämä Ellan tuomitseva sävy silloin, kun Sini kiehnäsi Artun kainalossa? Siinä oli kuitenkin aika eri kaliiberin asioista jo kyse kuin yhdestä kasvojen tuputtelusta vanulapulla.
Voisiko joku laittaa klo ajan, linkin siihen kun Kati pyytää Timoa nimeämään mökkiläiset.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole huomannut tuota Katin juonimista. Mielestäni ei juonittele sen enempää kuin moni muu, toki on todella tietoinen pelistä, mutta ei mielestäni vaikuta mitenkään pahansuovalta 24/7 seurattuani. En tiedä, voin olla väärässä. Mulle Kati on neutraali asukas.
Kyllähän Kati kävi yhdistymisen jälkeen talolaisten kanssa yhdessä ja erikseenkin keskusteluja, että loppuu asti pidetään puolia ja sun kanssa haluan loppuviikolla. Että sellaista vaikuttamista ja kahtiajakoa pelurilta.
Pitäisi laittaa tuotannolle toive että sääntörikkomuksen vuoksi Ella ja Roope suoraan häätöäänestykseen ja toki saa sinne muitakin nimetä mutta nuo kaksi ainakin tuotannon toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Roope olisi voinut päästä pitkälle ilman Ellan kanssa kanailua. Toisaalta hyvä, että alkoivat bondata; paljastui Roopen todellinen luonne. Hyväähän on helppo näytellä, mutta mädäntyneisyys ja kierous tulee aina sisältä päin, jos sellaista siellä on. Roope on kiero draamakuningatar, joka ei näe itsessään mitään vikoja vaan selittää yhtä tuolle ja toista tuolle ja uhriutuu, sillon kun pitäisi kantaa vastuu omista sanoista ja teoista. Ella on pahis, mutta toisaalta ei yritä edes olla muuta, ei esitä hyvää, joskin kyllä valkopesee sanomisiaan, mutta ei tavallaan ole noin kaksinaamainen kuin Roope, koska ei esmes esitä inhokeilleen reilua ja kivaa vaan piikittelee ja kiusaa myös suoraan.
Mitä pahaa Roope on sanonut? Katson kyllä 24/7 silloin tällöin mutta en ole kuullut mitään kieroilua?
Mää oon vähä kahden vaiheilla tuossa Kessu jutussa. Kiusaamista ja selän takana puhumista en missään nimessä siedä.
Mutta kyllähän Kessu hakee tuota provosoitumista ihan tahalleen nuilla "olisiko nyt sopiva hetki näyttää muna" -jutuilla. Ja onhan Sami itsekin sanonut ärsyttävänsä tahalleen porukkaa. Että ei tässä nyt kannata ainoastaan Samista tehdä jotain pyhimystä.
Ja Sami itse tekee källejä muille asukkaille, mutta ei siedä yhtään jos hänelle tehdään jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsäntöisesti en kuitenkaan jaksa Ellaa yhtään kuunnella, ku suurinosa sen puheesta on ihan täyttä liibalaabaa.Mua ois kiinnostanu millä Ella kustantaa nuo leikkaukset. Ei myyjän palkalla ainakaan. Nuo maksaa yli 30 tonnia.
En tiedä, mitä siellä on puhuttu, mutta jos Ellalla on diagnoosi transsukupuolisuudesta, niin miksi hän itse kustantaisi hoidot, nehän kuuluvat julkisen sairaanhoidon piiriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsäntöisesti en kuitenkaan jaksa Ellaa yhtään kuunnella, ku suurinosa sen puheesta on ihan täyttä liibalaabaa.Mua ois kiinnostanu millä Ella kustantaa nuo leikkaukset. Ei myyjän palkalla ainakaan. Nuo maksaa yli 30 tonnia.
Seiska maksaa. Siitä tulee Seiskajulkkis kun on jo niin suosittu tällä palstalla (ja muilla foorumeilla) ettei täällä muusta puhutakkaan. Any publicity is good publicity. Ella saa kiittää teitä avusta, vaikka tuskin tulee kiittäämään. Ella saa tissit ja pimperon teidän avustuksellanne. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä siellä on puhuttu, mutta jos Ellalla on diagnoosi transsukupuolisuudesta, niin miksi hän itse kustantaisi hoidot, nehän kuuluvat julkisen sairaanhoidon piiriin?
diagnoosi todeta. Psykiatri. Hormonihoidot jne. Yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
BB paljastaa karulla tavalla, mistä koulu- tai työpaikkakiusaamisessa on kysymys ja miten se toimii. Otetaan aina yks silmätikuksi, jätetään ulkopuolelle, nauretaan, ivataan ja piikitellään, ja jos kiusattu näyttää loukkaantuvan kiirehditään kertomaan, että läpällä läpällä! Kaikki, kiusattu itsekin, vakuuttaa että saa vitsailla, mutta ei kehtaa sanoa, että älkää koko ajan vitsailko mun kustannuksella ja puhuko musta pahaa selän takana. On kiusaaja/t , sitten on myötäilijät ja sivusta seuraajat. Joskus on kiusatun puolustajiakin, mutta tuolla niitä ei ole juuri näkynyt. Jos yksi kiusattu poistuu kuvioista, ei kiusaaminen siihen lopu, vaan pitää etsiä seuraava kohde. Ensin Minna - nyt Sami. Tuo myös hyvin esille, kuinka myötäilijät eivät halua tajuta toimintaansa vaan valkopesävät sitä selittelemällä ja kiusaajaa puolustamalla esim. Sasa. Kuinka sivusta seuraajat kääntävät entistä voimallisemmin päänsä pois päin ja varovat puuttumasta tilanteeseen, etteivät itse joutuisi kiusatuiksi kuten esmes Arttu, Joel (Krisse on kovaa vauhtia siirtymässä tähän porukkaan). Arttu vielä näkee kuvion ja on sanonut sen ääneen, mutta ei silti halua puuttua. Suurin osa jengistä kieltäytyy näkemästä pahaa ja selittelevät asiat parain päin, vaikka syvällä sisimmässään tietävät että kiusaamisestahan tässä on kyse. Sitten vielä sekin, että kiusaajat itse uhriutuvat ja saavat kiusatun pyytämään anteeksi!
Crystal on viime aikoina mediassa noussut voimakkaasti puolustamaan koulukiusaamisen vastustamista, koska on ollut itsekin kiusattu. Nyt voisi käsikirjoittajana vaikuttaa siihen, että ohjelma jota itse kirjoittaa ei yllä pidä päivästä toiseen tällaista kiusaamisasetelmaa. Heillä on kaikki valta ja mahdollisuudet puuttua, jos vain haluavat esim. antamalla rangaistuksia ja laittamalla suoraan häätöäänestykseet kaikki ne, jotka kiusaavat kuten tällä viikolla Ella ja Roope. Ei riitä, että heitä vähän varoitellaan, ei se koskaan riitä. Pitää laittaa molemmat tällä viikolla häätöäänestykseen ja ilmoittaa syyksi sääntörikkomus. Vaikka ovat vähemmistön edustajia, ei auta, eikä anna mitään eri vapauksia kiusaamiselle. Varmaan tämä C:ta harmittaa, että oma viiteryhmä esiintyy noin epäedukseen ohjelmassa, mutta sillähän sen ruotuun saa, kun uskaltaa vaan laittaa. Se että nauretaan toisen rakkaalle elämän sisällölle ja työlle kuten salibandy, oikein hirnutaan ja vähätellään, on kiusaamista. Se olisi sama asia kuin alettais nauraa ja vähätellä Timon eläinten hoito työlle ja missiolle. Ihan sama asia. Sääntörikkomus on sumplia ja puhua nimeämisistä, kyllä siitä pitää rankkua tulla.
Nyt järeämpiä toimia! Viime vuonna ei ollut tämmöstä, vaikka se uskon mies olikin valtavirtaa vastaa, sille sanottiin suoraan, eikä sitä kiusattu. Ketään ei kiusattu.
Kaksipiippuinen juttu onko hyvä, kun talossa on kiusaamista, vai ei. Näin monet näkee liveänä mitä kiusaaminen on ja miten se päällepäin kiva henkilö juuri sinulle onkin toiselle helvetti maan päällä. Ja toisaalta jos he ovat kiusaajia ulkomaailmassa esim. työpaikkakiusaajia niin näin totuus heistä paljastuu. Olen itse ollut kiusattu ja varsinkin työelämässä ja tosi törkeästi. Ei riittänyt edes työhön liittyvä kiusaaminen vaan kiusattiin ihan ulkonäöstäni ja ihan perinnöllisestä seikasta ulkonäössä. Ei todistajia niin tämä niin kiva henkilö pääsi pälkähästä, koska olihan hän niin ihana työntekijä ja kiva pomoille ja muille, joiden persettä nuoli. Hyvin laskelmoiva ja nai vain rahaa.
Kiusaamista ei pitäisi sallia, mutta ehkä tässä bb-tilanteessa sen kiusaamisen muodon näyttäminen on hyväksi. Tätä se on.
Hyvä Krisse, jokohan nyt iilimato-sasa ymmärtäisi, klippi sasan ilmeineen NIIN parasta.