Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Ei hoppu hyväksi, eikä kiire kunniaksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi nyt tätä merenneitojuttua en löydä mistään. Ja miksi nyt taas vesi on ihan matalaa, vaikka ollaan vasta puolessa välissä?
Onnistunut merenneitotehtävä -> saivat tiedon matalikosta joten voivat taas kävellä.
Eli lukeeko nämä jossain tuolla nettisivuilla?
Kyllä ne tehtävät sinne aina tulee "uutisina". Eli ei kannata etsiä heti, kun on annettu taloon, mutta jos haluaa tarkistaa jotain eilistä tai toissapäiväistä ohjeistusta, niin löytyy suht helposti.
Kyllä ja kuvien latautumistakin saa odotella kuin 90-luvun alkupuolella konsanaan. Jännää.
Joo, tänä vuonna ei BB:tä ole tehty katsojia ajatellen. En ole vielä päässyt selvyyteen, kelle se on sitten tehty, mutta ehkä se tässä vielä selviää.
Ketkä noista nyt sai ne kaljat? Paula ja O-P vissiin mutta ketkä muut?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt, mistä tuolla bb:n sivulla näkee viikko- ja päivätehtävät. Minä en vain löydä ja aina kun kysyn, käsketään katsomaan tuolta sivuilta. Esimerkiksi nyt tätä merenneitojuttua en löydä mistään. Ja miksi nyt taas vesi on ihan matalaa, vaikka ollaan vasta puolessa välissä?
Sen takia, että Helsingin ja Tallinnan välillä on matalikot n. 50-60 km päässä Helsingistä. Tuon takia laivat ja lautat ei voi mennä pläkkisuoraan, vaan joutuvat aina kiertämään.
Jos viime vuonna talossa oli liikaa fiksuja ihmisiä, ettei siellä tapahtunut mitään, niin nyt bb on taas palannut siihen samaan, jota se ollut aikaisemmat vuodet, sillä nyt kaikesta saadaan draamaan. Kumpi parempi?
Miksi Timo muuten antoi voittojuomansa Artulle, vaikka Arttu voitti myös omat? Olisi antanut mielummin jollekin sellaiselle, joka ei juomia voittanut. Esim. Joel. Timo on myös Krissen frendi. Jollekin sellaiselle, joka ei enää tänään ja huomenna aamusta ui, taI ui muutenkin vähemmän.
Onneksi Ella, Sasa ja Roope ei voittanut juomia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi oikeastaan sääliä tätä Ellaa, mutta olkoon, ei kai hän minunlaiseni sääliä kaipaa.
Ellalla tuntuu olevan hieman sellainen moodi, että hän näyttää, minkälainen on kaunis nainen, hän voittaa kaikki naiset kauneudellaan ja seksikkyydellään, kun hänelle vain annetaan mahdollisuus, niin hän näyttää millainen naisen pitää olla. Ja se hänen kuvansa naiseudesta on jonkinlainen barbin ja pumpattavan barbaran risteytys, joka on luotu vain miesten silmää ja käyttöä varten.
Tuolla talossa Ella leijailee kuplassaan ja tuo muiden hymistely, varovaisuus, ylikorrektius ja kummallinen 'kannustavuus' (oi kun olet nätti, ai kun olet hyvä, voi tuo sopii sinulle jne), joka saattaisi rehellisimpien korvaan kuulostaa valheellisuudelta, vain buustaa lisää, hän ikään kuin juopuu vallastaan. Hän ei ole saanut talon alfaa, se Marko on hänen reppanakaverinsa Roopen heiniä, mutta hyvännäköisimmän nyt kuitenkin, joka tottelevaisesti taipuu Ellan tahtoon kaikkien katsellessa tätä näytelmää uskaltamatta pukahtaa siitä mitään ääneen.
Jälleen kerran vaikuttaisi siltä, että poliittinen ylikorrektius, hymistely, jossa ihmistä ei nähdä jonkin leiman (oli se sitten ihonväri, seksualisuus tmv) takaa, vaan korotetaan hänet johonkin koskemattomuus-asemaan, vaikeuttaa sen ihmisen asemaa, ei suinkaan helpota. Jos Ellan motiivit itsensä hirvittävälle silpomiselle on näin köykäiset ja aikuiset ihmiset vielä tavallaan yllyttää, niin huhhuh. Ellahan on nyt nuoreuuden kukkeudessa, matka alaspäin (siis puhun ulkonäöstä) on jo alkanut, mutta hän haaveilee lisäleikkauksista ja tuntuu siltä, ettei hän ota ollenkaan huomioon vanhenemista. Miten käy kun ikää tulee, ja se ELlan himoitsema miesten katse ja huomio, vähenee takuuvarmasti?
Kun Ella ja Roope hihkuivat tänään kaikille jotka jaksoivat kuunnella, sloganiaan 'kaikki haluavat olla kuin me' - takuuvarmasti Ellan keksimä lause- niin valitettavasti se taitaa noissa nuorisolaisten tyhmemmällä ja pinnallisemmalla puolella olla aivan totta. Eiköhän siellä hehkuteta Ellaa, kuinka on kaunis ja ennen kaikkea rohkea. Ja samalla varmistetaan, että näitä itsensäsilpojia tulee jatkossa yhä enemmän. Ja sitten kadutaan, ja korjataan, ja paikkaillaan. Nauttikaa, tytöt, nauttikaa, ja naurakaa toisten kakkapöksyille, voi olla että aikuisena - hyvinkin pian - kuljette itse paskavaipoissa, kun kaikki falskaa, eikä mikään toimi.
Hyvin sanottu!!! Kiitos.
Kunpa joku uskaltaisi kirjoittaa tämän Facebookin Bb-ryhmissä, joissa vallitsee samanlainen hymistely ja Ellan sairaalloinen ylistys. Sieltä bannataan kyllä heti jokainen, joka tähän suuntaankaan uskaltaa vihjailla. Muut käyvät kimppuun jos vain sanot senkin että tuo ei ole nainen, tai että ei ne poikajalat ole mitenkään erikoiset, niitä on miesten pukuhuoneet samanlaisia rimppakinttuja täynnä nuorilla miehillä. Sinut naulataan joukolla seinälle ja kysytään miltä itse näytät, ja huudetaan että olet kateellinen ja sairas, sen jälkeen saat tietysti bannia. Sinun mollamaija jatketaan joukolla, etkä voi vastata mihinkään virheellisiin syytöksiin.
Katselen niissä ryhmissä kauhuissaan, miten jopa keski-ikäiset ylistävät tämän luisen anorektisen ja psyykkisesti sairaan pojan "uskomatonta kauneutta" mitä mahtavimmin sanakääntein. Luulisi jo keski-ikäisen tajuavan mitä tuhoa tuollainen nuorissa aiheuttaa.
Minä tajuan, mutta minähän olen vain tämän pojan "kauneudesta" kateellinen.
☹️
Krisse on niiiiin ihana, jättäkää pahat ihmiset Pyhä Kristiina jo rauhaan tai mulle tulee paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vielä pari päivää sitten olisin halunnut ainakin neljä ihmistä ulos ennen Kristiinaa, mutta tämän palstan tauottomat Kristiinahehkuttajat ja taskuvenusöyhöttäjät (tosi uusi termi muuten tuo taskuvenus, ihanko ite kekkasit) ovat saaneet mut inhoamaan koko akkaa niin paljon, että äänestän ihan ketä tahansa jäämään taloon ennen Kristiinaa. Se lentää talosta seuraavaksi. Ja lujaa.
Niin? Sehän tässä on ideanakin, että itse kukin äänestää siten miltä itsestä tuntuu. Ei siitä tarvitse raivota. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos viime vuonna talossa oli liikaa fiksuja ihmisiä, ettei siellä tapahtunut mitään, niin nyt bb on taas palannut siihen samaan, jota se ollut aikaisemmat vuodet, sillä nyt kaikesta saadaan draamaan. Kumpi parempi?
Saanen lisätä, että viime vuonna talon vähemmistöön kuuluvat Kimmo ja Kevin, olivat niitä, jotka pitivät talossa rauhan, eivätkä aiheuttaneet turhaa dramaa. Tänä vuonna tilanne on eri, pahimmat juoruilijat ovat juuri Roope ja Ella + Sasa, eikä se liity mihinkäön muuhun kuin heidän ilkeään luonteeseen.
mitä toi ärrä vikaine touhuaa
Käyttäjä34428 kirjoitti:
Tuotannolle, yst terveisin kirjoitti:
Käyttäjä34428 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaukseni on, että tuotanto auttaa tän tehtävän hyväksytyksi. Siinä vaiheessa (tänä iltana) kun noi on uinu mielestään Tallinnaan 5000 kierroksella, niin tulee isoveljeltä tieto, että matkaa on vielä jäljellä 1667 kierrosta ja sitten viikkotehtävä jatkuu torstai-iltaan saakka tai jopa perjantaihin eli ei tuu tiukkaakaan ehtiä uida tarvittavaa määrää. Sitten on bileet ja paljon ruokarahaa ja kaikki jatkuu samalla radalla ku tähänki asti, blaaah... Nykyisin kun kaikkien realityen täytyy olla hyvän mielen ohjelmia, paitsi Tempparit. Onnistumisien kautta voittoon!
Ei auta tällä kertaa. Virtanen viittasi eilen siihen, että kontenttia tuottaa myös epäonnistuminen ja sen jälkikäteen ruotiminen ja se on totta. Todennäköisesti parempaa kontettia kuin kännijuhlat.
Noiden koosteiden katsominen on yhtä piinaa, jos on vähänkään seurannut alkuperäisiä livetilanteita kokonaisuudessaan. Käsikirjoitus paistaa läpi niin räikeästi.
Tämä eilisiltainen pääohjaaja Virtasen haastattelu oli siitä harvinainen, ettei mies tuntunut edes mitenkään peittelevän asiaa, vaan suoraan kertoi miten todellakin ja kirjaimellisesti ohjailevat tapahtumia haluttuun suuntaan sekä lopputulokseen.
Alma Hätösen kysyessä meneillään olevasta viikkotehtävästä, mm miksi asukkaille ei ole annettu tarvittavia perustietoja kuten kokonaismatkan tai yhden uintilenkin pituutta, Virtanen kertoi että kyseessä on "viikkotehtävä-klassikko", pitkäkestoinen ja fyysisestikin vaativa suoritus jossa päätavoitteena on saada ryhmädynamiikka kuntoon. Eli tuotannon mielestä yli 3 viikkoa kestänyt ryhmien eriyttäminen sen myötä koettujen eriarvoisuudenkin tunteiden pitäisi nyt - puff vaan! - kadota jonnekin horisonttiin, asukkaiden kerääntyä siihen Joelin niin rakastamaan fiilisrinkiin hehkuttamaan toisiaan ja ryhmähenkeään, niin tehtävä on onnistunut. Piste.
Kun Hätönen vielä korosti ettei tehtävä voi mitenkään mennä läpi asukkaiden omilla laskelmilla (kokonaismatkasta jäisi uupumaan noin 10 km), naurahti Virtanen että heillä on kyllä sopivia käänteitä takataskussa säätelemään tilannetta siten kuin parhaaksi katsovat. Eli se uitu matka on loppupeleissä pikkujuttu.... (kuinka pelkästään sen laskeminenkin on verottanut energiaa!).
Minua katsojana kyllä ärsytti kuunnella Virtasen lausuntoa. Eritoten se vähättelevä tyyli jolla Hätöselle (eli meille) asiaa selitti; ikäänkuin lapselle. Tyyliin "ette te kuitenkaan näistä mitään ymmärrä mutta yritetään nyt vähän, ettei se tuotannon psykologi ota nokkiinsa kun en muistanut verrata farmitehtävän eläimet versus isännät/emännät asetelmaa Stanfordin vankilakokeeseen...".
Teki mieli sanoa että "Virtanen, lopeta välittömästi."
Me katsojat kuitenkin olemme tässä vapaaehtoisesti, vieläpä maksamme teille tästä "viihteestä". Jos meitä kohdellaan vähättelevästi tai jopa tyystin välinpitämättömästi, mekin karkaamme toisille laitumille.
Kyllä minä ainakin haluan tietää jo ennen tehtävien aloitusta että mikä tässä on kupletin juoni. Jos olen kolme vuorokautta seurannut ja jännittänyt mitä hyvänsä kisaa tai kilpailua, en ole yhtään huvittunut jos minulle kerrotaan vasta sen päätyttyä että "juu, oli tää tämmöinen kirjoituskilpailu mutta ei sen tarinan sisällöllä ole mitään väliä, me vaan katottiin kenellä on nätein käsiala". Muuten tunnen että minua on huijattu. Eikä se ole mitään viihdettä.
Minä haluan että jatkossa julkaisette minkä hyvänsä tehtävän varsinaisen tavoitteen viimeistään silloin kun se alkaa. Siis viimeistään. Mieluummin vaikka tuntia, paria ennen. Erityisesti jos yöllä on tarkoitus tapahtua jotain ekstraa. Ja niillä omilla nettisivuillanne. (bigbrother.fi jos on päässyt unohtumaan)
Sillä, uskokaa tai älkää, meillä on myös se jonkinnäköinen oma elämämme. Ja sitä enemmän voisimme sitä showtanne seurata, mitä paremmin voimme suunnitella omat lepohetkemme sen mukaan mitä talossanne tapahtuu. Jos toistuvasti avaan streamin aina kun asukkaat vaan nukkuu, makaa, syö tai meikkaa, niin ennen pitkää kyllästyn. Ja jos olen oikein aktiivinen, alan valittamaan somekanavillani tehden reippaasti yleistyksiä "kaikkien aikojen tylsimmästä kaudesta/huonoimmasta castingista ja tuotannosta/kenen hyvänsä asukkaan mistä hyvänsä piirteestä jonka olen nähnyt ainakin kaksi kertaa".
Minä myös uskoisin etten ole tämän toiveeni kanssa yksin?
Kirjoita tämä tuotannolle! Tätä ohjelmaa on toki pakko käsikirjoittaa myös, ei voida olla kaikessa pelkkien sattumisen varassa ja selvää on että tuotanto pystyy ohjailemaan tapahtumai johonkin suuntaan. JOs haluavat lisää katsojia niin tosiaankin olisi hyvä vinkata etukäteen (niillä surkeilla BB-nettisivuilla ja IG:ssa), milloin oliis luvassa yllätyksiä/tapahtumia. Harva pystyy 24/7 katsomaan ja jää usein paitsi tapahtumista.
Vilpitön ja lämmin kiitos Sinulle joka jaksoit kommentoida viestini sisältöä!
Teille muille muutamalle ajattelin vastata tässä yhteisesti ja tiivistetysti:
- Ei, en ole Eevis. Olen vaan sitä ennen somea syntynyttä sukupolvea joka tottui kirjoittamaan sanat kokonaisina ja virkkeet mielellään ymmärrettävinä. "Tyyliä" kutsutaan myös kirjakieleksi. En tiedä pitäisikö väitteestä olla imarreltu vai ei, koska en ole ainuttakaan Eeviksen blogia lukenut. Ei ole sattunut silmiin.
Varmuuden vuoksi pahoitteluni Eevikselle; hänelle tämä vertaus lienee enemmän loukkaava?
- Ei en ole Eevis vaikka käytin sanaparia tuotannon psykologi. Kyseinen tyyppi oli jonkun alkupään koosteen haastattelussa, ja muistan ihmetelleeni tarjotaanko hänen palvelujaan myös 24/7? Vai päivystääkö kotonaan kuin meribiologi konsanaan? Virtasen eilisestä haastattelusta sitten hiffasin että kas, kaveri onkin päässyt oikein suunnittelupuolelle! (Rehellisesti sanoen yritin vain keventää tekstiäni hieman ja olla hauska. Pieleen taisi mennä sekin)
- Minulla ei myöskään ole Aspergeria (sitä ei kirjoiteta asberger). Ei, vaikka osaan sanan kirjoittaakin. Ei, vaikka kirjoitan mielestäsi pitkästi ja jaarittelevasti. Vrt ensimmäinen kohta: tyyli on samaa settiä kuin kirjakieli; me jotka aikoinamme - ajalta ennen henkilökohtaisia somekanavia, internettiä, netflixia ja virtuaalimaailmaa - viihdytimme itseämme lukemalla kirjoja. Tekstiviestienkin sijaan jouduimme kirjoittamaan (ja saimme vastaanottaa!) kaipauksemme ja rakkaudentunnustuksemme kauempana oleville ihan kynällä paperille ja toivomaan parasta: että posti kulkisi nopeasti, mielellään alle viikossa.
- Minulla ei myöskään ole syviä kaunoja/patoumia bb-tuotantoa kohtaan. Kunhan nyt esitin yhden toiveen. (Ja ihan vähän narisin...). Olen sentään seurannut tätä keskustelua yli tuhatviisisataa sivua provosoitumatta yhdestäkään onnettomasta ja asiattomasta yritelmästä, vaikka jokusenkin kerran lähellä on ollut. Kun oikeasti tiedät miten joku tapahtumaketju meni, mitä kukakin sanoi etc - mutta toteat että se on kuin tuuleen huutaisi. Ei niitä kiinnosta jotka haluavat vain päästä länkyttämään omia solvauksiaan. (He ovat niitä joihin viestissäni viittasin).
Ja lopuksi vielä ap:lle:
Meinaatko että minun pitäisi tämä viesti ihan erikseen toimittaa eteenpäin?
Eikö se Ahomaan setä luekaan näitä aina iltasella ennen nukkumaanmenoa? Sehän sanoi seuraavansa näitä keskusteluja ja ottavansa näistä vinkkejä vastaan? (*hymyilee viattomasti ja viheltelee itsekseen*)
Krisse näyttää ihan pikkutytöltä n. 14 vuotiaalta. Tatskatkaan eivät tuo lisää ikää.
Tuo itämerenneitojen avustus oli tyhmä juttu, jos sen avulla pääsevät oikaisemaan Tallinnaan ja voittavat viikkotehtävän. Olisi pitänyt sanoa selvästi montako kilometriä vähemmän se oikoreitti on, jotta voisi laskea riittääkö noiden kierrokset sittenkään, jos lopettavat jo 5000:een. Nyt kun edun kilometrimäärää ei kerrottu, tuotanto voi mielivaltaisesti soveltaa ja päättää, että vkotehtävä onnistui. Ovat kuitenkin arvioineet nuo matkat niin väärin, että eivät ansaitsisi voittaa, vaikka ahkeria ovatkin olleet.
Tallinna-bileissä humalassa sitten taas juonitellaan nimeämisistä ja haukutaan Samia ja Krisseä. Ja sen jälkeen rangaistaan taas vääriä ja oikeat ilkimykset ei joudu koskaan vastuuseen.
Kyllä tulee paljon puhetta muutamasta lonkerosta. Mikseivät eilen käyneet kysymässä voiko korin vaihtaa räpylöihin kun kukaan ei halua juoda.
Onko tuo Arttu alkoholisti kun juomien saaminen tekee noin onnelliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Timo muuten antoi voittojuomansa Artulle, vaikka Arttu voitti myös omat? Olisi antanut mielummin jollekin sellaiselle, joka ei juomia voittanut. Esim. Joel. Timo on myös Krissen frendi. Jollekin sellaiselle, joka ei enää tänään ja huomenna aamusta ui, taI ui muutenkin vähemmän.
Ehkäpä Timo on pannut merkille Artun ahdingon.
Jospa se Arttukin rohkaistuisi, vaikka sitten alkoholin voimalla.
Ellalla on munaansa laastarisuhde.
Kyllä ja kuvien latautumistakin saa odotella kuin 90-luvun alkupuolella konsanaan. Jännää.