Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein päätöksen: hammaslääkäriin joka hoitaa narkoosissa

Vierailija
19.07.2013 |

Minulla on niin hirveä hammaslääkäripelko, ettei nyt muu auta. Olin viimeksi hammaslääkärissä muistaakseni vuonna 2005. Ei ole vaivoja, mutta takuulla monenlaista tekemistä kuitenkin siellä, eihän ne vaivat ilmoita itsestään ennenkuin on todella paha tilanne kyseessä. Maksoi mitä maksoi, kyllä mun on nyt vaan sinne mentävä.

Onko jollain kokemusta tästä? Miten oli herätä, vihloiko ja mitä maksoi, olitko tyytyväinen jne. Kokemuksia kaivataan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea asut? Ihan mielenkiinnosta... Kyllä tuota nukutushammashoitoa tehdään jonkin verran, maksaa tietty aika lailla mutta onpahan sitten koko suu hoidettu kerralla kuntoon. Tuota harrastavat hammaslääkärikammoiset ja toisaalta rikkaat jotka haluavat kaiken kerralla hoidetuksi eikä tulla monta kertaa uudestaan hammaslääkärille. 

Vierailija
2/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomesta olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais maksaa n. 2500€. Kaikki viisauden hampaat + yksi hammas vedettiin pois, muutama paikkaus, hammaskiven poisto jne.

Herääminen oli outoa, en edes muistanu nukahtaneeni. Särky alkoi vasta seuraavana päivänä, mutta kipuläääkkeiden turvin selvis siitäkin. Tyytyväinen olin.

Vierailija
4/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika kova hinta. Viisaudenhampaita minulla ei enää ole, mutta saattaahan olla muuta isompaa remppaa tehtävänä silti. ap

Vierailija
5/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn hammasläärissä vain nukutuksessa tapahtuvassa hoidossa. Tarkastus menee vielä jotenkin.  Ovat yleensä ottaneet röntgenin, suun tarkastus ja sitten tekevät kustannusarvion. Kela korvaa osan. Ei ole juuri ollut mitään kipuja heräämisen jälkeen. Enemmän vain se fiilis ja tunne mistä tietää, että suu on ollut pitkään auki. Mulle on tehty paikkauskia, hampaanpoistoja, hammaskiven poistoja, uudet laminaatit jne.

Hinta riippuu tehtävien toimenpiteiden määrästä, vaikeudesta jne. Ja kustannuksiin vaikuttaa paikalla olevan nukutuslääkärin palkkio.

Hoidon jälkeen pitää olla saattaja ja mieluiten aikuinen läsnä illan ja mielellään yön yli. Soittavat vielä perään illemmalla ja kyselevät vointia. Näin ollut niissä paikoissa missä olen ollut. Olen myös saanut hyvät ohjeet kotiin ja numerot mihin ottaa yhteyttä jos tulee jotain.

Särkylääkettä olen saanut, mutta sellaisen olen ottanut vain yöksi lähinnä varmuuden vuoksi muutama eka yö hoidon jälkeen.

Vierailija
6/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tarvitse nukutusta, jos ei ole mitään suurempaa operaatiota tulossa. Tarkastukseen mennessä valitset hammaslääkärin, joka tekee työtä nukutuslääkärin kanssa. Tarkastuksen löydöistä riippuen tarvitset joko kunnon nukutuksen (suoneen), jolloin maksat myös sen nukutuslääkärin työajasta TAI jos ei löydy paljon rempattavaa, niin saat lääkäriltä pillerit, joilla pysyt rauhallisena ja paikallasi toimenpiteiden ajan, mutta voit esim. vastata kysymyksiin. Jälkimmäinen on halvempi vaihtoehto, olen kerran käyttänyt ja toimi ihan hyvin. Pari kertaa on isompien operaatioiden vuoksi nukutettu ja se on kallista, kun aikaa menee kuitenkin useampia tunteja.

Kaikista isommista kaupungeista löytyy hammaslääkäreitä, jotka hoitavat pelkopotilaita, meitä on paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi