Kotiin juoksumatto, soutulaite vai crosstrainer?
Olen nyt kesällä innostunut kuntoilusta ja laihtunut 10 kg. Jotta syksyllä hyvä vire jatkuisi, mikä kuntolaitteita kannattaa ostaa kotiin?
Kuntosalilla en voi käydä. Budjetti on 1500-2500 euroa. Mieluiten uin, mutta oma uima-allas ei ole vaihtoehto. Kesällä olen uinut joka päivä 1000 vetoa ja kävellyt 12. 000 askelta päivittäin.
Kommentit (20)
Crosstrainerit on humpuukia, osta soitulaite niin kropan kaikki lihakset vahvistuvat.
En asu kerrostalossa. Laite ei tule häiritsemään naapureita.
Miksi crossari on humpuukia?
Onko soutulaitteella soittamista vaikea oppia teknisesti?
Mikä estää ulkoliikunnan jatkossa?
Ulkoliikunta on parasta silloinkin kun vähän tuulee ja tuiskuaa.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
En tarkene uida ulkona talvella. Kävellä toki voin, mutta olen pienen lapsen kanssa yksin iltaisin kotona ja kun hän nukkuu, voudin iltaisin kuntoilla. Lomalla olen voinut kuntoilla päivällä ja laittaa hänet rattaisiin. Syksyllä se ei onnistu joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Crosstrainerit on humpuukia, osta soitulaite niin kropan kaikki lihakset vahvistuvat.
??
Perusteluja?
Pudotin painoa 10% crosstrainerilla. Aika lyhyillä ajoilla vielä.
Minäkin ostaisin noista soutulaitteen. Crossari on mielestäni vähän oudon liikeradan laite ja juoksumatto yksipuolista treeniä verrattuna soutuun. Soudussahan hommia tekevät jalat, selkään ja käsien lihakset myös. Voi tehdä eri intensiteetin treeniä tai sitten pidempää pk-treeniä.
Ala harrastamaan hyötyliikuntaa eli tee puutarhahommia ja hakkaa vaikka halkoja. Myös metsissä kasvaa marjoja joita voi poimia. Kun 100kg keräät mustikkaa ja toisen mokoman puolukkaa niin olet laihtunut 20kg ja saat joko tienestejä tai paljon ravitsevaa ruokaa.
Se johon mahtuu ripustamaan eniten pyykkiä. 6 kk kuluttua se kuitenkin kerää pölyä ja pyykkiä jossain nurkassa.
Juoksumatto+ joku ylätalja kuntolaite.
Soutulaite. Onhan kodissasi viileä tila, kossa voit kuntoilla.
Normaali huonelämpötila on liian kuuma ja hien haju jää leijumaan kotiin.
Juoksumatto. Enkä ymmärrä miten mikään noista laitteista muka häiritsisi naapureita. Ei niistä tule mitään meteliä.
Mihin tahansa laitteeseen päädyt niin tutki huolella laitteen toimintoihin ja etsi kokemuksia netistä. Eroja voi olla huikeita. Merkkitavaraa pitää olla, mitään tuntematonta merkkiä ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
En tarkene uida ulkona talvella. Kävellä toki voin, mutta olen pienen lapsen kanssa yksin iltaisin kotona ja kun hän nukkuu, voudin iltaisin kuntoilla. Lomalla olen voinut kuntoilla päivällä ja laittaa hänet rattaisiin. Syksyllä se ei onnistu joka päivä.
Miksei lapsen kanssa voi kuntoilla syksyllä,sää ei ole este,huonot varusteet ovat.
Mene paikalliseen fidaan tms ja etsi sieltä ulkoiluun sopivat vaatteet,ei niitten tarvii hienoja olla. Lapselle lämmintä ja vot,puolen tunnin juoksulenkki suitsait. Ajattele,jos sulla ois koira,joutuisit lähtemään vaikka satais vanhoja ukkoja taivaalta.
Ja joo,miks joku hökötys nurkkiin,etsi juutuubista hyvä omalla keholla ohjaava jumppa,komea/kaunis/iloinen/vakava,siellähän niitä on. Ja se omalla keholla tapahtuva jumppa on pafempaa kuin se hökötys,joka maksaa monta sataa. https://www.youtube.com/watch?v=WPXViKiR7jw https://www.is.fi/laihdutus/art-2000000910716.html Noi pojat on pro mutta vinkkiä...joo ja kotijumpaan,ota lapsi mukaan,frööbelin palikat vaan soimaan ja jumpsjumpsjumppaa! https://www.youtube.com/watch?v=fw2Q2whrbgY ja ikä ei oo este fröbeleille! :D
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastamaan hyötyliikuntaa eli tee puutarhahommia ja hakkaa vaikka halkoja. Myös metsissä kasvaa marjoja joita voi poimia. Kun 100kg keräät mustikkaa ja toisen mokoman puolukkaa niin olet laihtunut 20kg ja saat joko tienestejä tai paljon ravitsevaa ruokaa.
Missä hän roudaa ne marjat sata kiloa kotiin kun on rattaat ja pieni lapsi vahdittavana!
Crostrainer ehdottomasti! Kokonaisvaltaisempi, peppu tulee treenattua ja teet sillä todennäköisesti pidempään ja saat paremman sykkeen kuin soutulaitteella. Juoksumatto kuluttaa niveliä enemmän.
Crossari on melkein paras pyyhkeiden ja erinäisten vaatekertojen säilyttämiseen. Siinä käytössähän nuo pääasiassa kodeissa ovat. Eikä vie niin paljon lattiapinta-alaa kuin soutulaite.
Tyylipuhtaasti soutaminen voi kyllä jollekin tuottaa vaikeuksia. Youtubesta löytyy mallisuorituksia. Sitten kun homman oppii, se on kuin lennokasta tanssia.
Rivakoilla vedoilla saa reidet ja pakarat hetkessä pumppiin ja
rauhallinenkin soutaminen, joka ei edes hengästytä, aktivoi keskivartaloa ja hartiaseutua huippu hyvin. Sopii siis myös laiskoille.
Kerrostaloon ei mitään noista.