Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perhetyöstä kieltäytyä?

Vierailija
19.07.2013 |

Jostakin syystä lääkäri epäili mun jaksamista, myöhemmin selkisi että huomannut mulla olleen kauan aikaa sitten masennusta (lri:"mielenterveydellisiä ongelmia" -.-') joka on aikakausia sitten selätetty, vanhempana olen jaksanut loistavasti enkä ulkopuolista apua ole tarvinnut, nyt kuitenkin sain ajan lastensuojeluntyöntekijälle ja tiedän sen perhetyöntekijää ehdottavan, jos se siis päätetään meille säännölliseksi vakka tarvetta ei todellisuudessa ole niin kai ne sen itsekin sitten huomaa? vai joudunko ihan reilusti vaan kieltäytymään jossakin vaiheessa, vai voiko jo alussa kieltäytyä ? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että olet jaksanut vanhempana- miten tämä näkyy? En kieltäytyisi perhetyöstä, miksi ihmeessä sen tekisin?

Vierailija
2/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset ja miksi kävit lääkärissä?

Jos et ota perhetyötä vastaan, voivat tehdä kiireelliset sijoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, esikoinen ja muutaman kuukauden vanha. Jaksanut olen vanhempana ihan kuin normaalit vanhemmat jos se siitä jaksamisesta todella on kiinni. Olen ollut läsnä lapselle ja hyvä äiti, mitään väsymystä ei ole ollut, siivoan ja harrastan omia asioitani samaan aikaan ollessani äiti, jaksan arkea ja jaksan juhlaa, ihan kuin normaalit öidit jaksavat.

Lääkäri siis takertui tuohon mun aikaisempaan kauan aikaa sitten olleeseen masennus diagnoosiin joka ei edes pahimmasta päästä ollut vaan väsymystä kaamoksessa ja hoidettu juttu ja sen vuoksi teki lastensuojeluilmoituksen jaksamisestani, lääkärissä kävin allergialääkkeen vaihtamisen vuoksi, samalla lääkärillä olen käynyt jo pitkään.

Sitä en kyllä ymmärrä että miten tällaisessa tilanteessa muka ketään kiireellisesti sijoitetaan kun ei mistään edes epäillä sen pahemmin eikä ongelmia ole? Tottakai otan sitten vastaan sen verran tuota perhetyötä jos se pakko on ottaa mutta itse en koe tuollaiselle avulle tarvetta, sitä ajattelinkin että jos noin hepposesti sijotetaan lapsi nykyään kiireellisesti niin uskallanko siellä edes sanoa suoraan ja rehellisesti että tarvetta ei ole, hehän sen tietysti päättävät tuleeko toimenpiteitä vai ei mutta tiedän loppujen lopuksi että huomaavat itsekin sen olevan turhaa. Ja sitä mietin myös että joudunko maksamaan tuosta jotakin? Kun turhaan käytä minkä käyvät en todellakaan ole kiitollinen sellaisesta, ei normaalien perheiden kuulu joutua lastensuojelunasiakkaiksi mielestäni, vain niiden joilla on oikeasti ongelmia, onko nykyään siis niin että jokainen perhe joutuu lastensuojelun asiakkaaksi ja ainakin alkutoimiin jos on pieninkään pilkku vanhoissa papereissa? Nuori äiti en ole ei ole vastuuttomuudestakaan huolta? 

Vierailija
4/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolu provo tekee jatkuvasti näitä perhetyöalotuksia täällä! älkää vastatko!åpdioufydghijopkadfzobdusjbknlldakps

Vierailija
5/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali täysin terve äiti ottaisi varmaan ilomielin apua vaikka lastensuojelun perhetyöntekijältä.

Onnittelut sinulle siitä, että sinulle on tarjottu apua ja varsinkin siitä, että koet itse olevasi niin erinomainen äiti.

Vierailija
6/6 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelutarpeen selvitys tehdään aina kun perheestä tehdään ls-ilmo. Näin meilläkin, käytiin pari krt juttelemassa ja sosiaalityöntekijä toivotteli mukavia jatkoja. Pelkkä ilmoitus ei johda lastensuojelun asiakkuuteen, mutta selvitys pitää tehdä.

Tuttavalleni tarjottiin perhetyötä josta ei uskaltanut kieltäytyä. Perhetyöntekijät kävivät pari krt päiväkodissa juttelemassa lapsen kanssa ja äiti siellä toimistolla. Joten kyllä mä ymmärrän, että perhetyöstä kieltäydytään, en minä ainakaan näe tuollaisista lätinöistä mitään hyötyä. Lähinnä ärsyttäisi ravata höpisemässä turhuuksia tuntemattomille ihmisille. Perhetyöntekijät kun eivät ole mitään kotiapulaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi