Adalminan blogista
onko tuo nyt ihan tönkköä englantia tuo otsikko (wondering how far I have came from)???
Muutenkin ihmettelen noita postauksia - onko tarkoitus oiekasti esitellä, missä kaikkialla on käynyt? Ja eikö suurin osa noista matkoista ole sen ex-miehen kanssa tehtyjä? Minä en ymmärrä, ymmärtääkö joku?
Kommentit (72)
no näin ajattelin - ei oma englannin taitoni olekaan ruostunut (mietin, että jos tuo on joku uusi ja trendikäs tapa ilmaista asioita kun huomasin myös sen aiemman otsikon virheen).
ap
Yleensä en alennu haukkumaan bloggaajia, mutta tuo Adalmiinan wannabe-rikkaus ja sillä leveily on mulle liikaa. Prinsessa ei voi myöntää asuvansa pikkuruisessa yksiössä, sitä merkkitavarat on ostanut ex-poikaystävä ja matkatkin on tehty vuosia sitten saman hepun laskuun. Huoh, kun touhu on vielä niin läpinäkyvää...
Vahentaako se jotenkin reissauksen arvoa, jos osa niista on tehty ex-miehen kanssa? Siis kun ollaan yhdessa ja erotaan, koko elama deletoituu samalla?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:36"]
Vahentaako se jotenkin reissauksen arvoa, jos osa niista on tehty ex-miehen kanssa? Siis kun ollaan yhdessa ja erotaan, koko elama deletoituu samalla?
[/quote]
ei tietenkään deletoidu - mutta eri asia onkin sitten, kannattaako sitä yhteistä elämää exän kanssa korostaa joka kuvassa, katsojille kun on varmaan aika selvää kuka kuvat on ottanut.
Eikös Adalmina ole nyt jossain pidemmässä reissussa ja nuo on vaan matka-aiheista täytettä siksi aikaa? En mä ainakaan jaksaisi naputella monelle viikolle pitkiä postauksia, ennemmin voisin laittaa kivoina pitämiäni kuvia yks per päivä.
joo, se noitten kuvien idea on.
mutta mieluummin olisin lukenut vaikka kerran viikossa jonkun postauksen, tai kerran viikossa kunnon kuvapostauksen (ei luulisi että siihen nyt niiiin paljon aikaa kuluisi), kun tällaisen että yksi kuva kerran päivässä. kun ei mua kuitenkaan adalmina niin paljon kiinnosta, että haluaisin käydä joka päivä tsekkaamassa hänen blogistaan uuden kuvan :) ja tosiaan, en mä oikein tiedä mikä idea on siinä että noitten kaikkien kuvien pitää olla poseerauskuvia, kyllä mä tykkäisin myös muista maisemakuvista tai yksityiskohtakuvista. kyllä tuosta mulle tulee vähän sellainen brassailufiilis, 'katsokaa missä kaikkialla olen ollut!'. ja en ole kateellinen, paljon olen itsekin päässyt matkustamaan, mutta en vain tajua miksi adalmina luulee että nuo kuvat ovat kovin kiinnostavia.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:36"]
[/quote]
Ei, mutta rehellisyys nostaisi blogin arvoa suuresti.
Milla tavalla Adalmiina on eparehellinen? Kun laittaa kuvia matkoistaan? En ymmarra, miten paattynyt parisuhde ja se, etta Adalmiina ei esita kuin sita elamaa ei olisi ollutkaan, tekee hanesta eparehellisen? Mielestani hanen ei tarvitse blogissa julistaa, etta "Olen ERONNUT".
Luulen, että tuon rehellisyyskommentin kirjoittaja tarkoitti sitä, että tulee sellainen olo kuin hän nyt postaisi siltä matkalta millä parhaillaan on, noita kuvia. Kyllä se minullekin tuli ekana mieleen että nämä ovat enempi tai vähempi ajankohtaisia kuvia eikä jotain monta vuotta vanhoja. Tämän olisi ihan tyylikkäästi välttänyt laittamalla jonnekin vaikka vuosiluvun milloin kuva on otettu.
En minä epärehelliseksi sanoisi, mutta harhaanjohtavaksi ehkä. Ja mihinkään erojuttuihin tai muihin en ota kantaa, kertokoon mitä tahtoo.
On harhaanjohtava. Mä menin tämän ketjun innoittamana ensimmäistä kertaa kyseistä blogia lukemaan, ja kieltämättä ihmettelin, että miten joku voi ehtiä päivässä Sveitsistä Borneolle tms.
Mutta kiitoksia ap:lle blogivinkistä. Odotan innolla bloggaajan kotiinpaluuta, tahdon lukea Afrikan seikkailusta, koska olen itsekin syksymmällä sellaiselle lähdössä.
Teidän täytyy kyllä oikeasti olla jotenkin yksinkertaisia. Itse luen blogia harvakseltaan, mutta tajusin _aivan_ heti, että kyseessä on tällainen "kootut matkat" -postaussarja. Lisäksi, ennen reissuun lähtö A kertoi tekevänsä tällaisen.
Kyseessä on blogi, ei mikään koulukirja tai Suomen laki.
Harhaanjohtavaa? Siis oikeastiko joku luulee että on tämänhetkiseltä matkalta kuvia jos peräkkäisinä päivinä on kuvat Saksasta, Malesiasta ja Brasiliasta :D
Niin ja vielä tämä postaus näykyi olevan ennen kuvasarjaa: "Olen reissannut tähän mennessä lähes 50:ssä eri maassa, ja toivon, että pääsen vielä näkemään toisen mokoman. ...Matkailu onkin ehkä eräänlainen elämäntapa tai harrastus minulle. Nyt kun seikkailen Afrikassa, olen ajastanut tänne blogin puolella hauskan matkoihini liittyvän postaussarjan huomisesta alkaen."
Mutta vissiin tuo olisi pitänyt laittaa erityisen näkyvästi koko ajan esille että hitaammatkin tajuaisivat että jos joka päivä on eri maasta kuva ja usein vielä eri mantereilta niin se ei tarkoita että kuvat on otettu juuri sinä tai edellisenä päivänä ;)
Mä en ainakaan välttämättä lue Adalminan ihan jokaista postausta, että jos on maininnut sen yhden kerran, niin on voinut hyvin mennä multa ohi. Se ei poista sitä asiaa, että mun mielestä noi kuvat on tylsiä poseerauskuvia ja varmaan mielenkiintoisempiakin kuvia olisi kohteista löytänyt, sekä sitä, että olisi mukava jos olisi vaivautunut kirjoittamaan jonkun jutun vaikka jokaisesta kohteesta. Tyhjää täynnä koko blogi nykyisin, mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:42"]
Niin ja vielä tämä postaus näykyi olevan ennen kuvasarjaa: "Olen reissannut tähän mennessä lähes 50:ssä eri maassa, ja toivon, että pääsen vielä näkemään toisen mokoman. ...Matkailu onkin ehkä eräänlainen elämäntapa tai harrastus minulle. Nyt kun seikkailen Afrikassa, olen ajastanut tänne blogin puolella hauskan matkoihini liittyvän postaussarjan huomisesta alkaen."
Mutta vissiin tuo olisi pitänyt laittaa erityisen näkyvästi koko ajan esille että hitaammatkin tajuaisivat että jos joka päivä on eri maasta kuva ja usein vielä eri mantereilta niin se ei tarkoita että kuvat on otettu juuri sinä tai edellisenä päivänä ;)
[/quote]
Minä kuulun niihin hitaisiin, jotka menivät ensi kertaa blogiin ja alkoivat scrollata sitä ylhäältä alaspäin. Eli luin sen ennen kuvasarjaa olevan tekstin vasta sen jälkeen kun olin kuvat katsonut. Niin kuin joku kirjoitti, vuosiluvut kuvien alle olisivat selkeyttäneet asian perillemenoa myös meille hitaammille.
Vaikka jokaista postausta ei lukisikaan, niin luulisi tosiaan paikannimistä käyvän selville ettei kuvat ole kyseiseltä reissulta vaan aiemmilta.
En itsekään noista kuvista sen kummemmin perusta, ihmettelen vaan tätä "harhaanjohtavaa, miksei kerro ettei kuvia ole otettu nyt"-lätinää, kun minusta se käy päivänselvästi ilmi että kyseessä on kokoelma aiempien reissujen kuvia.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:48"]
Mä en ainakaan välttämättä lue Adalminan ihan jokaista postausta, että jos on maininnut sen yhden kerran, niin on voinut hyvin mennä multa ohi. Se ei poista sitä asiaa, että mun mielestä noi kuvat on tylsiä poseerauskuvia ja varmaan mielenkiintoisempiakin kuvia olisi kohteista löytänyt, sekä sitä, että olisi mukava jos olisi vaivautunut kirjoittamaan jonkun jutun vaikka jokaisesta kohteesta. Tyhjää täynnä koko blogi nykyisin, mun mielestä.
[/quote]
Eli se että peräkkäisten päivien kuvat voivat olla 3 eri mantereelta eivät kerro tarpeeksi selvästi että kuvat on otettu joskus aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:42"]
[/quote]
Minä kuulun niihin hitaisiin, jotka menivät ensi kertaa blogiin ja alkoivat scrollata sitä ylhäältä alaspäin. Eli luin sen ennen kuvasarjaa olevan tekstin vasta sen jälkeen kun olin kuvat katsonut. Niin kuin joku kirjoitti, vuosiluvut kuvien alle olisivat selkeyttäneet asian perillemenoa myös meille hitaammille.
[/quote]
Voi tsiisus, mitä idiootteja te olette. Pakko myös todeta, että bloggaajahan ei varsinaisesti ole mitenkään vastuussa lukijoilleen viestin perillemenosta. Eli jos A on katsonut parhaaksi laittaa omia kuviaan eri puolilla maailmaa, ja olla kirjoittamatta aiheesta mitään pitkiä matkatarinoita, on se ihan hänen oma asiansa. Jos teille ei kelpaa, lukekaa muita blogeja.
Mitä te nyt kohkaatte niistä kuvista!?!?
Koko blogihan on ihan feikkiä, piste.
No on se vähän tönkköä ja kieliopillisesti väärin, pitäisi olla I have come from. Oli siellä aikaisemminkin toinenkin otsikko väärin, olisiko puuttunut sana välistä mutta silti... Onko pakko laittaa otsikot englanniksi??
Joo, ihmettelen myös vähän noita kuvia. Tai lähinnä, miksi pitää postata kuvia joissa kaikissa on hän itse? Kyllä tulee selväksi että hän on niissä kaikissa maissa käynyt, joten ihan maisemakuvakin kelpaisi :)