Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka keksin itselleni ammatin, joka kiinnostaa tarpeeksi...?

Vierailija
18.07.2013 |

En vieläkään tiedä, mikä musta tulee "isona". Olen yrittänyt netissä tutkia asiaa vuosikausia ja ravannut välillä ammatinvalinnan psykologillakin, mutta asia ei ole valjennut minulle vieläkään...

Kuinka te olette päätyneet siihen, mihin päädyitte? Pitäisikö arpoa jokin ala?

Ammatinvalinnan psykologi oli sitä mieltä, että mun kannattaisi hakea yliopistoon, mutta mä en ole laisinkaan "lukija-tyyppiä". Se lukeminen on ollut niin vaikeaa, että lopetin aikoinaan opintoni, kun ei siitä tullut mitään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alahan kirjoittamaan alle mistä olet kiinnostunut, harrastuksesi, osaamisesi, mitä olet joskus haaveillut, mitä ehkä voisit harkita... Kyllä av:n mammat sinulle osaa ammatin keksiä! :)

Vierailija
2/3 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tällaista:

-lapsuuteni haaveammatti oli laulaja, edelleen lauleskelen, mutta vain yksinään, en käy missään kuorossa tai laulutunneilla edes

-muuten "harrastan" tv-ohjelmien katselua, lasteni kanssa askartelua ym. toimintaa, aikoinaan soitin pianoakin, mutten tullut mitenkään erikoisen taitavaksi että sillä leipääni ansaitsisin. Siis mitään varsinaista harrastusta, jossa kävisin minulla ei ole.

-erikoisosaamista ei minulla ole. Väliaikaisia työhommia ovat olleet lastenhoito ja pakkaushommat. Nyt olen kotiäitinä.

-muuten kiinnostuksenkohteet vaihtelevat hyvinkin paljon. Olen kiinnostunut kaikenlaisesta, mutta vain vähän aikaa kerrallaan, joten en ehdi oppia mitään, kun jo kiinnostus lopahtaa, joskus jopa muutamassa päivässä tai viikossa. Olen joskus kiinnostunut mm. seuraavista: musiikki (laulu, soitto), kuvataiteet, käsityöt, filosofia, psykologia, kemia, matematiikka, tähtitiede, arkeologia, lastenhoito, opettajan työ, kosmetologia jne. jne. En edes muista, mikä kaikki on joskus kiinnostanut. :)

-koulussa/lukiossa pidin eniten musiikista. Tykkäsin myös: englannista, kuvaamataidosta, kemiasta, maantiedosta ja matematiikasta.

Toiveeni olisi löytää työ, johon olisi lyhyt koulutus/ei koulutusta, mutta eihän se niin käy... Lastenhoitoalaa en enää jaksa, omissa on ihan tarpeeksi hoidettavaa. Pakkaushommissa tuntuu, että aivot mätänee, tarvitsen haastetta kuitenkin. :D Olen miettinyt alkavani filosofiksi, kun joka tapauksessa istun ja mietin kaiket päivät, mutta siitä ei tule rahaa. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse kiinnostaa niin kovin paljon. Itseäni ei kiinnostanut oikein mikään, joten valitsin vain sillä perusteella, mistä todennäköisesti saa ok palkkaa ja töitä riittää. Valitsin tietojenkäsittelyalan, vaikkei minua kiinnostaneet ollenkaan tietokoneet eikä tekniikka eikä minulla ollut niistä mitään kokemusta. Opinnot yliopistossa menivät kuitenkin hyvin ja niin on mennyt työelämäkin. 

Ei kaikille vaan ole mitään "kutsumustyötä" olemassakaan. Nyt olen jo 39, ja ei vieläkään ole mistään ammatista tunnetta että sinne olisin halunnut. Nykyinen on ihan yhtä hyvä kuin moni muukin. Joten arpominen on ihan hyvä jos ei tiedä minne haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän