Psykologian opiskelijat taitavat olla yli-ihmisiä :(
En tajua millaiset älynlahjat täytyy olla että pääsee opiskelemaan, tein töitä pääaykokeiden eteen koko kevään enkä taaskaan päässyt sisään. Eivätkö ne tajua miten paljon sinne haluan?! 50 valitaan yli 800 kokeeseen osallistujan joukosta, ei paljon tsäänssejä päästä sisään. Nyt antaisin mitä vaan psykologian opiskelupaikasta.
Kommentit (80)
Jos jokin toimii, tee se uudestaan, jos se ei toimi, tee jotain muuta :-)
Eli osasit kaiken täydellisesti? Ei mitään virheitä? Olitko monenetena? Jos on noin monta joilla vorheetön koe, otetaanko ne joilla parhaat pisteet pohjalla?
Onko psykologian opiskelijakandidaateille muuten soveltuvuushaastattelua pääsykokeissa? Mietin vaan kun omassa tuttavapiirissä (en nyt mitenkään tarkoita ap:ta) psykaa opiskelemaan hinkuvat ne kaikkein kilareimmat tyypit joilla ei mielestäni saisi olla mitään asiaa neuvomaan muita vaikeissa päänsisäisissä asioissa.
Jyväskylässä ja Turussa on soveltuvuuskokeet.
tilaa pääsykokeesi itsellesi että näet mikä meni pieleen.
Psykaa on vaikea päästä lukemaan, tiedän kyllä :(
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:18"]
En tajua millaiset älynlahjat täytyy olla että pääsee opiskelemaan, tein töitä pääaykokeiden eteen koko kevään enkä taaskaan päässyt sisään. Eivätkö ne tajua miten paljon sinne haluan?! 50 valitaan yli 800 kokeeseen osallistujan joukosta, ei paljon tsäänssejä päästä sisään. Nyt antaisin mitä vaan psykologian opiskelupaikasta.
[/quote]
Sanoisin, että sielä opiskelevat on ali-ihmisiä. Erittäin pahasti vippaa osalla, valitettavasti :(
Psykologian opiskelijat on hulluja.
Ihan tosi. Myöntävät itsekin.Halusivat opiskelemaan, että saisivat työstettyä omia ongelmiaan. Tämän tietää kaikki edes huutoetäisyydellä psykologian laitoksesta olleet. Et ehkä ollut riittävän pimeä. Ei haittaa, sitä voi työstää.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:27"]
5, psykologiaa ei todellakaan pääs opiskelemaan mitään väylää pitkin, ja pääaineen vaihto on liki mahdotonta. Helpointa on vain opiskella kunnolla ja päästä sisään.
[/quote]
Kyllä pääsee. Avoimen puolelta hyvät arvosanat niin sieltä pääsee joka vuosi muutama.
Ei kaikista psykologeista tule terapeutteja- ei ole pakko päätyä neuvomaan muita päänsisäissä ongelmissa, voi vaikka tutkia muiden päänsisäisiä ongelmia. Sehän on helpompaa jos niistä on omaakin kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:21"]
Jos et pääse edes sisään, niin kovin vaikaa olisi läpäistä tenttejäkään kunnialla.
Eikä tämä alakaan niin kovin ihmeellinen ole. Aika rankkaa hommaa pienehköllä palkalla.
[/quote]
Höpönhöpö!!! Ihan varasti tentit läpäisee, jos motivaatota on. Fakta tieto!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:10"]
Ihan tosi. Myöntävät itsekin.Halusivat opiskelemaan, että saisivat työstettyä omia ongelmiaan. Tämän tietää kaikki edes huutoetäisyydellä psykologian laitoksesta olleet. Et ehkä ollut riittävän pimeä. Ei haittaa, sitä voi työstää.
[/quote] Tämäkin on huuhaata! Minulla on useita psykologiystäviä. Yksi heistä sairastui psyykkisesti ja hyppäsi routeiseen järveen. Muut ovat aikas tervejärkisiä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:10"]
[/quote] Tämäkin on huuhaata! Minulla on useita psykologiystäviä. Yksi heistä sairastui psyykkisesti ja hyppäsi routeiseen järveen. Muut ovat aikas tervejärkisiä.
[/quote]
Kuitenkin opiskelijoista yli puolet kärsii mielenterveysongelmista ja menevät opiskelemaan, koska haluavat itseparantaa. Noillehan tehdään sellainen kysely aina kun aloittavat opinnot.
Psykologia (sielutiede) on vain ulkoisen habituksen arviointia. Terve ruumis (keho), terve mieli. Ikivanha viisaus.
Epäterve fysiikka synnyttää rappiollisen mielen. Voi tätä degeneraation määrää!
Ps. Itse en ole fyysikko, mutta tunnen toki fysiikan. Hieno tiede! Tunne itsesi ja tule sellaiseksi kuin olet!
Kokemukseni mukaan turha ammatti.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 10:25"]
Kokemukseni mukaan turha ammatti.
[/quote]
Totta degeneroitunutta mieltä ei voi parantaa.
Ongelma tuossa on se, että niin hirveän hirveän monet haluavat psykalle. Et todellakaan olet tyhmä tai sisäänpäässeet yli-ihmisiä! Vrt. TeaK - varmasti joka ikinen vuosi jää ulos ihmisiä, joista voisi tulla loistavia näyttelijöitä. Mutta kun kaikkia ei ole mahdollista ottaa sisään.
Mä aloitin psykologian opiskelut aiemmin, kun koe ei ehkä ollut vielä ihan niin vaativa kuin nykyään, mutta mullekin tilasto-osuus oli vaikea (en ole tippaakaan matemaattisesti lahjakas). Menin hyvälle valmennuskurssille ja harjoittelin, harjoittelin, harjoittelin kunnes ymmärsin ja ne mitä en ymmärtänyt, opettelin ulkoa. Nyt olen jo PsT ja alan tutkijana ja käytän tilastomenetelmiä vallan sujuvasti. Ja mä en ole varmasti yli-ihminen, korkeintaan keskivertoälykäs, mutta sinnikäs :)
Sitten Itä-Suomen yliopiston psykalle ei taida vieläkään olla tuota tilastomatematiikan osuutta pääsykokeessa.
Kannattaa myös huomioida, että ainakin osa avoimista yliopistoista tarjoaa psykan perusopintojen lisäksi tilastotieteen peruskursseja. Jospa ne asiat vaikka sitä kautta avautuisivat :)
Kannattaa panostaa matematiikkapuoleen. Kaikki psykologiaa opiskelemaan haluavat osaavat psykologian pääsykoekirjat etu- ja takaperin ulkoa. Tilastotiede on se mikä saa sisään pääsijät erottumaan muista.
Mihinkähän mun vastaus katosi?? Mun täyspäinen tyttäreni sai juuri kandin paperit psykasta, nyt lähtee jatkamaan opintoja Bangkokiin ensitalveksi. Pääsi ekalla sisään ja nautti suuresti opiskelusta. Ei tule terapeuttia vaan ennemminkin HR tehtäviin. Liikkeenjohdon psykkaa opiskeli....
Hain nyt siis Helsinkiin, Tampereelle ja turkuun, koska niissä on samat vaatimukset ja halusin keskittyä niihin täysillä. Joensuuhunkin voisin muuttaa, mutta mieluiten keskityn tuohon kolmikkoon kun samalla kokeella voi hakea kolmeen paikkaan.
Ap