Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivesi vähentynyt huolestuttavasti rv 32+

Vierailija
18.07.2013 |

Sain uuden ajan parin viikon päähän, silloin olisi koossa viikkoja 34 ja risat. Mitäs luulette, että tapahtuu, jos vesi on tuolloin entisestään vähentynyt? Voiko tuohon asiaan mitenkään vaikuttaa esim. juomalla? Kalvoista ei tihku, siitä ei ole nyt kysymys.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lapsiveden vähyys kertoo siitä, että istukka ei toimi kunnolla. Itse vaatisin kyllä tiheämpää seurantaa, tai kävisin ainakin jossain yksityisellä ultrassa jo viikon päästä. Juomalla ei voi tuohon vaikuttaa muuten kuin että juo riittävästi, mutta ei lapsiveden vähyys liity juomiseen.

Vierailija
2/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi voi olla taas enemmän ensi kerralla, älä huolestu vielä asiasta. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsivesi määrät vaihtelivat 30 viikosta alkaen.. Joka viikko ultrassa että onko vähentynyt entisestään. Viimein käynnistys viikolla 39. Lapsivettä ei tullut synnytyksessä yhtään eli sitä oli todella vähän. Mutta terve muksu syntyi eikä mitään jalkaongelmia yms.. 

Vierailija
4/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus voi toki jatkua, vaikka vettä ei olisikaan, mutta lapsiveden puute tai vähyys on kyllä selkeä riskitekijä. Napanuora voi jäädä puristuksiin, jos vettä ei ole ja lapsi voi menehtyä. Jos vettä on kovin vähän, niin vaatisin kyllä tiheää seuraamista tai käynnistystä. Heti ei kannata kuitenkaan huolestua, sillä lapsiveden määrä voi lisääntyäkin. Itse siihen ei juuri voi muuten vaikuttaa, kuin huolehtimalla ettei kärsi nestehukasta tai muusta liiallisesta uupumuksesta. Itselläni on käynnistetty rv 37 lapsiveden vähyyden takia juuri noiden mahdollisten komplikaatioiden välttämiseksi. Ultrien mukaan vauva ei viimeiseen viikkoon myöskään kasvanut, joten oli syytä epäillä istukan huonoa toimintaa. Kaikki meni hyvin ja tyytyväinen olen, ettei pidempään odotettu vaikka silloin tilanne yllättikin.

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 14:49"]

Viikot on jo hyvät. Raskaus voi myös jatkua muutamia viikkoja, vaikka vettä ei olisi ollenkaan. Saattaa vaikuttaa keuhkojen hitaampaan kypsymiseen ja jalkojen ym. asentovirheisiin, jos vettä ei ole. 

[/quote]

Vierailija
5/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista välttää selällään nukkumista jos lapsivettä on vähän.

Vierailija
6/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juot vaan etkä käy pissalla. Se varmaan auttaa. 

Vierailija
7/7 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot on jo hyvät. Raskaus voi myös jatkua muutamia viikkoja, vaikka vettä ei olisi ollenkaan. Saattaa vaikuttaa keuhkojen hitaampaan kypsymiseen ja jalkojen ym. asentovirheisiin, jos vettä ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi