Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joka kuukausi "synnytyskivut"

Vierailija
17.07.2013 |

Itselläni siis kuukautiset ovat yhtä kipeät kuin synnytys. Asiaa on helpottanut vain pillerit ja tuhti särkylääke. Olen käynyt monella eri gynelle, eikä alapäässä, kohdussa, munsarjoissa ole mitään ongelmaa. ei endoa tai muuta. vain kipeät kuukautiset. joudun siis syömään pillereitä koko loppuelämäni että selviän hengissä kuukautisista.

muita joilla todella kovat kuukautiskivut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin olen ruvennut viime aikoina miettimään että oliko se synnytyskin helpompi, kun noi järjettömät kivut nykyään. Ja kun kiertokin on käynyt niin lyhyeksi että tuntuu että joka kolmas viikko vuotaa kuin pistetty sika ja polttelee ja nyrkinkokoisia hyytymiä tipahtelee.... Kyllä mä odotan että tää kohta loppuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Muistan 12-vuotiaana sen järkytyksen kun ekat kuukautiset alkoivat - kipu oli niin kaamea, että oli pakko pyytää vanhemmat viemään minut päivystykseen ja minulla epäiltiin umpisuolen tulehdusta. Mutta alkoikin sitten menkkavuoto, oli niitä kipuja. Oli aivan järjetön se kipu, kyyneleet valui silmistä ja oksensin kovimpien kramppien aikana. Tupla sallittu annos tulehduskipulääkkeitä auttoi sen verran että pystyin kestämään jotenkuten. 

Mutta en koskaan tajunnut kuinka kova se kipu oikeasti on, ennen kuin menin ensi kertaa synnyttämään. Ihmettelin, että koska ne supistukset oikein alkaa, koska tähän mennessä on vain ollut normaaleja menkkakipuja. No, ei ne siitä sen kummemmiksi tulleet koskaan. Samat kuukautiskivuksi melko helvetilliset kivut, mutta synnytyskivuksi jonka odottaisi olevan kovempaa luokkaa, varsin siedettävät. 

Mulla onneksi on iän myötä helpottanut tuo hyvin paljon. Siinä 25 vuoden iässä alkoi vähän helpottaa ja nykyisin en syö hormonaalista ehkäisyä, ja yksi 400 mg Burana, joka kätevästi vähentää myös vuodon määrää, ennen kuin kipu yltyy kovaksi, ja ehkä toinen 2. vuotopäivänä heti herätessä, riittää saamaan minut työkykyiseksi.

Vierailija
4/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan niin ton tunteen! Synnytyskivuissa on sentään avautumisen alkuvaiheessa vielä yleensä se helppous, että kipu hellittää supistusten välissä muutamaksi minuutiksi, kuukautiskivuissa sama kipu jatkuu tunnista ( tai jopa päivästä) toiseen tauotta. Itselläni helpotti onneksi ensimmäisen synnytyksen jälkeen. No sitten alkoikin ovulaatiokivut, mutta ne ei sentään ole pistänyt vielä kertaakaan oksentamaan.

Vierailija
5/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, ja vieläkin ja olen sentään yli 40-v ja 3 synnytystä. Gyne sanoi ettämulla on isokohtu ja siitä voi johtua. Buranalla kyllä pärjään.

Vierailija
6/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teidän synnytyskivuista, mutta ei mulla ainakaan mitään minuuttien helpotusjaksoja ollut supistusten välillä. Oli vain täysin hirveää kipua ja välillä todella kauheaa kipua, sitten taas sitä täysin hirveää. Mitään vähäkipuisia minuutteja ei ollut.

Mutta siis: suosittelen todella lämpimästi hormonikierukkaa. Siitä on itsellenikin, ja monille ystävilleni, ollut valtava apu kuukautiskipuihin, pms:ään ja kaikkeen tuohon. Oikeasti, suosittelen! Ihan eri asia kuin pillerit, se hormoni on kierukassa kohdistettu ihan eri tavalla. Siitä etteivät pillerit sovi ei voi tietää etteikö hormonikierukka sopisi, se on paljon iisimpi ja silti paljon tehokkaampi. Antakaa sille mahdollisuus! Saahan sen pois jos ei tykkää. Minulla se ihan muutti elämäni, paljon parempaan.