Urheilijat ja salilla kävijät yms. ruoka-aika asiaa
Erityisesti te, joilla on säännöllinen 8-16 työaika.
Miten syötte? Itse tulen töistä kotiin n. 16.30. Tykkään käydä ryhmäjumpissa ja usein ne alkavat 17-19 välillä. En pysty syömään kovin raskasta ruokaa, se muuten tuntuu salilla, ainakin 3 tuntia pitäisi olla kunnon lämpimään ruokaan. Jumpan jälkeen taas tuntuu liian myöhältä.
Itse otan joskus töihin kunnon lämmitettävän lounaan, mutta sitten väsyttää iltapäivällä. Salaatteja yleensä. Kuitenkin kroppa huutaa yhtä lämmintä ruokaa päivässä, onko vinkkejä rytmitykseen?
Kommentit (4)
Syön aamupalan, lounaan (salaatteja, sämpylää jotain prodea). Päivällisen ennen salille lähtöä tai siellä loppuu virta kesken. Jos ruoka ja sali menee myöhäiseksi niin jonkun pienen välipalan, leivän omenan tms. Salin jälkeen ei oikein maistu, juon palkkarin ja pitkän ajan päästä iltapalan tai myöhäisemmässä tapauksessa jotain pientä vain, hedelmän, jogurttia esim.
Syön töissä kevyen lounaan, iltapäivällä välipalaa (hedelmä aina, lisäksi protskupatukka tms. jos olen menossa jumppaan). Illalla lämmin ruoka perheen kanssa.
Miten olisi lämmin lounas ja välipalaksi joku smoothie, ennen jumppaan menoa? Esim hamppu-avocado on oma lemppari.. Taikka sitten ihan vaan joku proteiinisheikki..
Syön lounaan, salaatin tai lämpöisen aterian, ei väsytä, jos ei syö liikaa...