Miten saada joillekin (miehen sukulaisille) jakeluun, että emme aio ostaa omakotitaloa tai edes mökkiä?
Vaikka varallisuutta olisi sen verran. Emme kumpikaan ole ns. huusholli-ihmisä ja koemme pihatyöt taakkana. Miehen veljen kauhuksi asumme peräti vuokra-asunnossa. Tähänkin on selkeä syy: emme halua sitoutua tiettyyn kiinteistöön, sillä vuokra-asunnosta on helpompi lähteä, kun siltä tuntuu, esimerkiksi työt eri paikkakunnalla, hankalat naapurit. Mökkikin pitäisi olla, mieluusti kuulemma saaristossa, kun muilla sukulaisilla on mantereella - ostakoon itse! Emme edes lomaile mökillä, ennemmin kiertelemme eri hotelleissa, missä kaikki on valmiina. Alkaa pikkuhiljaa käpy palaa tähän jatkuvaan naputukseen.
Kommentit (13)
Millainen aikuinen ihminen ei usko, jos sanot ettette aio ostaa kumpaakaan? Luulisi puupäisimmänkin uskovan toisesta kerrasta.
Turha selittää mitään, antakaa olla. Siitähän ne nautintoa saa kun sinä hiillyt asiasta.
Kaikki valmiina pitää olla ja mahdollisimman vähän itse tehtävää. Hoh hoi, näitä avuttomia ja laiskoja nykynousukkaita. Katkaiskaa yhteydet niihin sukulaisiin. Parempi molemmin puolin.
Olin just tulossa kirjoittaan että ovat kateellisia. Meillä oli sama , väenväkisin olisi pitänyt kesämökki hommata. Mies ja minä kaupunkilaisia , ei mitään käsitystä kummallakaan rakentamisesta eikä maalla olosta. Niin vain olis pitänyt? mökki rakentaa ja jotakin kukkia istuttaa ja sitten me oltaisiin onnellisia. Siis mitä , me ei edes oltu tietoisia onnettomasta olotilastamme kunnes eräs sukulainen kertoi luottamuksellisesti että "hän on kyllä huomannut". Pistin välit poikki ja siitä sais toisen tarinan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki valmiina pitää olla ja mahdollisimman vähän itse tehtävää. Hoh hoi, näitä avuttomia ja laiskoja nykynousukkaita. Katkaiskaa yhteydet niihin sukulaisiin. Parempi molemmin puolin.
Miksi pitää väenväkisin ottaa itselleen stressiä ja ostaa hoidettavakseen sellaisia asioita, mistä ei pidä? Jos rahaa on laittaa valmiisiin palveluihin niin miksi pitää tehdä kaikki itse?
No, jätätte vaan ostamatta. Eiköhän he joku kaunis vuosi oivalla.
Miksi pitäisi saada jakeluun? Annat vaan olla niin elämä helpottuu.
En jaksaisi olla tekemisissä ihmisten kanssa, joille on vaikea saada jokin asia jakeluun eli jotka jankuttavat jostain asiasta. Valitsen paremmin seurani.
Tuttu tunne! Me saadaan vähän väliä linkkiä kesämökeistä mikä olisi nyt hyvällä sijannilla ja hyvän hintainen😂 kannattaa kuulemma käydä katsomassa ainakin.
Käydään kerran kesässä moikkaamassa miehen siskon perhettä heidän kesämökillään niin jopas alkaa voivottelu että kyllä meidänkin pitäisi oma ostaa. Mä lähinnä kauhulla katson sitä hommaa mikö siellä mökillä aina on, ruoho pitää ajaa, polttopuut pinota, ranta ruopata tms. Hyttysiä ilalla niin paljon että uitan itseni offissa.. joka kerta kun sieltä lähdetään mietin mielessäni että luojan kiitos meillä ei ole mökkiä.
Äh, älä välitä. Niin on meilläkin ihmetelty (on meillä ok-talo) kun ei hommata uudempaa autoa, venettä ja vesijettiä. Tai no, ei niin paljon suku mutta kaverit ja tutut ovat näitä ihmettelijöitä "Miksette hanki sitä ja tätä?" Ei näille kannata mitään selittää, kohautan vain hartioita ja sanon ettei kiinnosta moinen. Yksi naapuri veti kilarit kun ei meille tule jenkkirautaa (ei voida harrastaa yhdessä) ja vaimonsa närkästyi kun en huolinut Vallilaa sisustukseen enkä huolinut häntä neuvomaan pihan hoidossa. Ihmettelijöitä riittää aina.
Me asumme keskustassa pienkerrostalossa ja ei tulisi mieleenkään ostaa omakotitaloa korvesta tai lähiöstä.
Ja mökkiäkään ei osteta riesaksi. Jos ja kun haluamme mökkeillä niin vuokraamme sellaisen ja aina eri paikasta. En koe mitään tarvetta selitellä sukulaisille tai tutuille meidän omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Äh, älä välitä. Niin on meilläkin ihmetelty (on meillä ok-talo) kun ei hommata uudempaa autoa, venettä ja vesijettiä. Tai no, ei niin paljon suku mutta kaverit ja tutut ovat näitä ihmettelijöitä "Miksette hanki sitä ja tätä?" Ei näille kannata mitään selittää, kohautan vain hartioita ja sanon ettei kiinnosta moinen. Yksi naapuri veti kilarit kun ei meille tule jenkkirautaa (ei voida harrastaa yhdessä) ja vaimonsa närkästyi kun en huolinut Vallilaa sisustukseen enkä huolinut häntä neuvomaan pihan hoidossa. Ihmettelijöitä riittää aina.
Kuulin kerran sivukorvalla ravintolassa, kun eräs nainen puhui koko ajan Vallilasta ja niiden tuotteista. Hän palasi aiheeseen koko ajan. Pidin häntä todella outona.
He ovat kateellisia.