Kerro ikäsi ja paljonko sinulla on omaisuutta eri muodoissa?
Itse olen 41 vuotta, omaisuus on vielä enimmäkseen pankin, eli asunnosta suurin osa maksamatta. Asunto ja laina yhdessä miehen kanssa puoliksi, sen arvo n. 220000€.
Rahastossa reilu 5000€.
Perintöä turha odotella, kumpikin vanhempi jo kuollut eikä heiltä herunut perintörahoja.
Kommentit (72)
Velaton asunto-osake arvo 170 000e, laukut noin 10 000e. Ikää 31v.
Ikää 60v. Omaisuutta 1,4 milj. josta milli asunnossa ja loput vähän irtonaisempana. Satatonnia on mm. bitcoineina, ne on vähän noussut viime aikoina.
Ikää 44, omaisuutta ei lainkaan, velkaa noin 20000 + elatusmaksut. Hyvin menee.
Puolison kanssa puoliksi omistettua omaisuutta arvoltaan noin 270.000.
Kokonaan oma omaisuus arvoltaan n. 120.000.
Omaan omaisuuteen ei kohdistu lainoja, yhteiseen omaisuuteen kohdistuu lainoja n. 90.000€.
Suurin osa kiinteää omaisuutta. Pankissa rahaa tällä hetkellä n. 20.000. Lisäksi pieni määrä pörssiosakkeita. Kaksi autoa. Ikää 39 v.
Ikää 43
- perheen yhteistilillä n. 7000e, josta siis voi laskea puolet minun 'omaisuudeksi'
- Henkilökohtaisella käyttötilillä n. 500e ja säästötilillä 1000e
- Sijoitusten arvo tänään 23000e
- kiinteistön arvo n. 430ke, josta lainaa 290ke, eli nettovarallisuus-osuuteni tästä 70ke
- rahakokoelma, joka saatu perintönä. Kaksi hiljattain hylättyä ostotarjousta 3500-4000e haarukassa
Tästä laskien varallisuutta olisi noin 100ke edestä, josta noin 30ke olisi helposti käytettävissä viikon sisällä.
Ei valtavasti, tuo muutama vuosi sitten ostettu kiinteistö ja sen velan määrä verottaa tehokkaasti nettovarallisuutta.
Itseä kiinnostaa paljon myös paljonko vanhemmilta sai "starttirahaa". Eli millainen määrä rahaa/omaisuutta on tullut vanhemmilta. Esim vanhempien/sukulaisten lahjoittamat lapsilisät, autot, asunnot, muu rahallinen apu. Nimittäin tuo vanhempien "starttiapu" on hyvin ratkaisevaa.
Itsellä oli kotoa muutaessa noin 500e vanhemmilta saatua lapsilisää, lisäksi joitakin huonekaluja sai mukaan muttei avustuksia sen jälkeen. Muut olen itse ansaitsemilla euroilla ostanut. Nyt sijoituksissa jotain 5k€, rahana 15k€, tavaroina ehkä 10k€. En mikään hirveän säästeliäs ole, tykkään nauttia elämästä kun olen vielä nuori, 31v.
Ikä 41, velaton asunto arviolta 170 000, käteistä noin 40 000 ja sijoituksissa samaten 40 000.
Olen 30.
21 000 e säästötilillä, 26 000 e osakesalkussa, pian 1 sijoitusasunto. Muuta omaisuutta: velaton auto ja ok-talo, josta lainaa jäljellä 90 t.
Kahdella lapsella erikseen omat säästilit ja osakesalkut. Heillä rahaa niissä ihan sopivasti. Itse olen ne heille säästänyt.
Nimim. Ei perintöä. Kaikki omasta äässistä revittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30.
21 000 e säästötilillä, 26 000 e osakesalkussa, pian 1 sijoitusasunto. Muuta omaisuutta: velaton auto ja ok-talo, josta lainaa jäljellä 90 t.
Kahdella lapsella erikseen omat säästilit ja osakesalkut. Heillä rahaa niissä ihan sopivasti. Itse olen ne heille säästänyt.
Ainiin, piti lisätä tähän että Start Up:ssa sisällä myös joitakin tuhansia 😅 Unohdan sen aina..
25, omistan siirtolapuutarhamökin, säästössä on 6000 euroa. Opintolainaakin on sitten toisaalta hillittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30.
Ainiin, piti lisätä tähän että Start Up:ssa sisällä myös joitakin tuhansia 😅 Unohdan sen aina..
Ja, jos oikein aletaan irroittelemaan niin harrastan myös vintagen ja antiikin keräilyä, joita olen löytänyt muutamilla senteillä tai euroilla, mutta jotka ovat oikeasti paljon kalliimpia, jos ne myisin. Kotoa löytyy myös kaupasta ostettuja design-tuotteita, mutten jaksa laskea niiden arvoa. Lisäksi löytyy muutamia kultakoruja, pieni rahakokoelma.... jne.
20v, tilillä noin 500e, ei muuta omaisuutta.
N35v. Omaisuutta: 130-140t€ arvoiseksi arvioitu omakotitalo, josta lainaa vielä 100 t€. Talo vuokralla ja kattaa hyvin lainan.
90 t€ arvoinen mökki (täysin oma). Ei lainaa siitä. Metsää sen ympärillä 35ha, josta lainaa jäljellä jt 10t€. Metsän puut tuotti jo ekana vuonna 15t€.
Auto, rahoitusyhtiön kylläkin, arvo 45t€.
Sijoituksia 1500€.
Tilillä jt 2000€.
Ei säästöjä.
Muuta hömppälainaa yht noin 16t€.
Kai menis aika plusmiinusnolla jos tilinteko tulis.
Olen 39-vuotias, minulla on 500 euroa säästöjä ja koira.
Asunto (50% osuus) 250000€, tästä velkaa 82000€. Mökki (20% osuus) 70000€, tästä velkaa 52000€. Sijoituksissa noin 140000€. Eli yhteensä velkojen jälkeen 320000€. Ja ikää 50v.
21v. Sijoituksissa yksi rahasto noin 27 000, toinen noin 15 000 euroa. Tilillä 14 000 euroa. Lisäksi on yksi keräilyesinmekokoelma, jonka arvo on 10 000 euroa. Tuosta ei kyllä ole itse tienattua rahaa kuin keräilyesinekokoelma ja käyttötilin summa, muu on vanhempien minulle säästämää, jonka itse laitoin sijoituksiin täysi-ikäisenä. Vanhemmat hillosivat rahoja minulle tilillä inflaation nakerrettavana, kunnes olin 18v, ja voi kunpa olisivat sijoittaneet! Minulla sijoitukset ovat koronasta huolimatta tuottaneet vuodessa tasaisesti noin 1000 euroa kasvua, ajatelkaa, jos ne olisivat olleet vauvasta saakka samassa kasvussa.
Olen hyvin säästäväinen, en omista mitään muuta kallista kuin tuon yhden kokoelman, ja sitäkin varjelen lukollisessa kaapissa poissa näkyviltä. Lisäksi asun puolison omistamassa asunnossa, joten asumiseen menee jonkin verran vähemmän, koska itse vastaan vain juoksevista kuluista, en esim. lainasta.
Nainen 46 v, sinkku. Kerrostaloasunto n. 280000 €, mökki 40000 € ja tileillä n. 60000 €. Ei lainaa. Siirryin pysyvästi työelämään omalle alalleni 23 vuotiaana, eikä mitään välivuosia ole ollut.
Nainen 46v, yh, kaksi lasta. Asunto 170t, säästöt 70t. Eli yhteensä varallisuutta 240t euroa. Olen perinyt tuosta 80t euroa. Pienituloisena pitää olla tietysti tyytyväinen, että edes jotain on kertynyt.
Rikasta porukkaa. Kyllä meillä on varaa olla EU:n nettomaksajia. Noista säästöistä maksaa helposti 100 miljardia.
Sinkku M34
Kerrostalo asunnon osakkeet noin 85 000e
Yhtiövelat noin 42 000e
Säästöt noin 60 000e
Osakkeet noin 10 000e
Irtaimisto ja muut sälä kotona jotain 2 000e
Lompakossa 20e varalla
Jää säästöön ainakin 1 500e joka kuukausi.