Etelä-Ranska
Miksi Etelä-Ranska on alkanut kiinnostamaan suomalaisia lomakohteena? Onko Turkki, Kypros ja Kreikka jo niin nähty? Nyt ollaan niin stylish kun lennetään Etelä-Ranskan lämpöön:)
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:47"]
Mitä evidenssiä? Joka toinen nettikeskustelija eri lähteissä kehuu lähtevänsä Etelä-Ranskaan sivistyksen ja tyylin pariin:) Siis ne jotka pitävät itseään trendikkäinä, hyväosaisina ja nuorekkaina yksilöinä. Viime vuonna kaikki lähtivät Dubaihin:)
Rantatuoli 25-50 euroa pää? Kannattaa sitten varata huoneet hotellista jonka hintaan kuuluvat rantatuolit palveluineen koko loman ajaksi. Ai niin, hotellikaan ei varmaan saisi maksaa mitään:) Kuulkaa taidamme nyt keskustella ihan eri asioista. Te keskustelette jostain ryhmärämä-matkoista ja minä tyylimatkoista Etelä-Ranskaan. Mistä lähtien "kaikki" on tarkoittanut koko Suomen kansaa? "Kaikki"tarkoittaa ryhmää joka mieltää itsensä paremmaksi, kauniimmaksi, rikkaammaksi ja kaikin puolin elinkelpoisammaksi kuin "muut". On siis olemassa "kaikki ja muut".
[/quote]
ELI toisin sanoen, mutuilet.
Pahapa noita tilastoja vastaan on väitellä sinun, joten voisit ihan vaan luovuttaa, jos et olisi tyypillinen av-mammero, joka jatkaa inttämistä vaikka pää kainalossa.
[/quote]
Mutuilen? Et tainnut lukea tekstiäni kovin tarkkaan tai sitten sinulla on sarkasmi-häiriö korviesi välissä? Eivätkö Minna, Veera ja Gloria ystävineen olekaan Suomen parhaimman a-luokan näkyvimpiä edustajia netissä??? Voi ei, olen luullut että Von Furstenberg, Etelä-Ranska ja Hermes ovat juuri nyt "kaikkien" suomalaisten huulilla, mielissä ja hallussa!
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:47"]
Mitä evidenssiä? Joka toinen nettikeskustelija eri lähteissä kehuu lähtevänsä Etelä-Ranskaan sivistyksen ja tyylin pariin:) Siis ne jotka pitävät itseään trendikkäinä, hyväosaisina ja nuorekkaina yksilöinä. Viime vuonna kaikki lähtivät Dubaihin:)
Rantatuoli 25-50 euroa pää? Kannattaa sitten varata huoneet hotellista jonka hintaan kuuluvat rantatuolit palveluineen koko loman ajaksi. Ai niin, hotellikaan ei varmaan saisi maksaa mitään:) Kuulkaa taidamme nyt keskustella ihan eri asioista. Te keskustelette jostain ryhmärämä-matkoista ja minä tyylimatkoista Etelä-Ranskaan. Mistä lähtien "kaikki" on tarkoittanut koko Suomen kansaa? "Kaikki"tarkoittaa ryhmää joka mieltää itsensä paremmaksi, kauniimmaksi, rikkaammaksi ja kaikin puolin elinkelpoisammaksi kuin "muut". On siis olemassa "kaikki ja muut".
[/quote]
ELI toisin sanoen, mutuilet.
Pahapa noita tilastoja vastaan on väitellä sinun, joten voisit ihan vaan luovuttaa, jos et olisi tyypillinen av-mammero, joka jatkaa inttämistä vaikka pää kainalossa.
[/quote]
Mutuilen? Et tainnut lukea tekstiäni kovin tarkkaan tai sitten sinulla on sarkasmi-häiriö korviesi välissä? Eivätkö Minna, Veera ja Gloria ystävineen olekaan Suomen parhaimman a-luokan näkyvimpiä edustajia netissä??? Voi ei, olen luullut että Von Furstenberg, Etelä-Ranska ja Hermes ovat juuri nyt "kaikkien" suomalaisten huulilla, mielissä ja hallussa!
[/quote]
Sinä ystäväiseni muutat sitä tekstiäsi sitä mukaa, kun huomaat olleesi väärässä. Et sinä aloituksessasi rajannut kommenttiasi koskemaan jotain fiktiivistä jetsettiä. Ja kommentissasi nro 8 puhuit nimenomaan tavisten rysä-matkailusta, "Onhan siellä tyyliäkin mutta niin on yhtä lailla Kreikassa, Turkissa, Italiassakin jos lomailee siellä missä muutkin tyylikkäät, suomalaiset vain tykkäävät matkustella niissä turistirysäpaikoissa, samoin käy nyt "Etelä-Ranskan" kanssa."
Ja mistä Minnasta, Veerasta ja Gloriasta ystävineen nyt puhut, en tunne moisia. Lähdettä kaipaan edelleen tuolle "analyysillesi"
-13-
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:56"]
Joo, muakin vähän kiinnostaa, mistä helsketistä ap on analyysinsä repäissyt. Ranska ei ole todellakaan mikään hot-kohde, jos puhutaan erikoisuutta ja hienoutta tavoittelevista matkustajista. Olen viitisen vuotta työskennellyt matkatoimistossa, joka on erikoistunut luksusmatkojen räätälöintiin, ja pakko sanoa että ap nyt naurattaa melko lailla.
En sano, että Ranska olisi kohteena huono, se on vain ollut eläkeläisten ja tavisten kohde jo about parikymmentä vuotta, joten luksuskohdetta siitä ei saa.
[/quote]
Niin-pä. Tai sitten työkaverini ja sukuni on täynnä suihkuseurapiirejä, kun monella tutulla on ollut jo 90-luvun puolelta saakka huoneisto Rivieralla, jossa viettävät talvisydämen.
Joo ei oikeasti, kyllä rikkaat ja kauniit matkailevat jossain vähän erikoisemmissa ja ekslusiivisemmissa paikoissa kuin vaikkapa nyt Rivieralla. Mikä on hyvä juttu, kun itse tykkään tosiaan Ranskasta, enkä toivoisi sen muuttuvan kovin kalliiksi ja ekslusiiviseksi ;-)
-13-
Antakaan mun mennä edelleen Etelä-Ranskaan, vaikken mikään hieno ihminen olekaan! Olemme käyneet siellä jo toistakymmentä vuotta melkein joka kevät, vuokraamme aina talon, emme koskaan rantatuoleja. Ja ihan lastenkin kanssa siellä käymme (no nyt jo teinejä).
Ne maisemat ja ruoka, ja valo ja glamour...
Ste Maxime on ihana paikkakunta, yksi suosikeistani Etelä-Ranskassa. Aivan kamala ajatus, että Tukiaiset olisivat pilanneet sen läsnäolollaan. Joillain pitäisi olla matkustuskielto Suomen ulkopuolelle.
Kuulin paikallisilta että venäläiset uusrikkaat valloittaneet alueen, aiemmin ne viihtyi luksuskohde Puerto Banusissa Espanjassa. Nyt ovat levittäytyneet Rivieralle. Voi sitä meteliä ja mauttomuuden huippua kun tämä merkkituote/kultaketjujengi on liikkeellä iltaisin. Paikalliset eivät siis ole kovin innoissaan asiasta. Myyvät kämppiään pois ja muuttavat Provenceen ja Antibesiin.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:03"]
[/quote]
Onko Mussu Minna, vai kenestä puhut?
Mussun porukkahan oli Italian San Remossa, Monacossa ja nyt Pariisissa, ei missään Etelä-Ranskassa.
Missä blogikommentoija-nimimerkki Glorian matkakuvat Etelä-Ranskasta? Entä ne kuvat paljonpuhutuista Hermesin laukuista? Tiedämmekö että onko hän koskaan edes käynyt Ranskassa, eli onko se vain oletus? Minäkin voisin kertoa esimerkiksi täällä tai jonkun blogissa käyneeni eilen Singaporen Hermesillä shoppailemassa 2 laukkua koska Euroopasta ei niitä värejä ja nahkoja saanut ja luettelisin samaan syssyyn niiden värien ja nahkojen ranskankieliset nimet ;D Te kaikki olettaisitte heti että olen Singaporen Hermesin vakioasiakas, vaikken ole koko maassa koskaan käynyt, ja Hermesilläkin vain kerran Pariisissa (hakemassa ystävälle pienen huivin synttärilahjaksi).
Lontoon Kotirouvan ja Veeran anopit taitavat asua Etelä-Ranskassa, en usko että he kävisivät aina siellä samassa lomapaikassa muuten.
Me olemme Ste Maximessa (oma talo) joka kesä 1,5-2,5kk. Tänäkään kesänä emme ole törmänneet yhteenkään suomalaiseen (ellei Mika Häkkisen bongaamista Saint Tropezissa viime viikonloppuna lasketa).
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 22:05"]
Me olemme Ste Maximessa (oma talo) joka kesä 1,5-2,5kk. Tänäkään kesänä emme ole törmänneet yhteenkään suomalaiseen (ellei Mika Häkkisen bongaamista Saint Tropezissa viime viikonloppuna lasketa).
[/quote]
Eikö tuo Saint-Maxime paikka ole se sama jossa Tuksut ja tanssiryhmänsä lomaili? :D Eivät hekään tainneet nähdä siellä edes ruotsin kuninkaallisia, käyvätköhän kunkku perheineen enää siellä? Beckhamitkaan eivät taida enää Rivieralla viihtyä, eivätkä Brad ja Angelina. Tai Tuksut.
En minä etelä-ranskasta välitä, mutta ranska on aina ollut suosikkimaa euroopassa. eurooppaa olen kierrellyt runsaasti (brysselissä asuneena), ja ranska pitää aina pintansa. Olen varmaan ollut edellisessä elämässä ranskalainen.
Tukiaiset kävivät Saint Tropezissa. Samassa kylässä, jossa oikeatkin julkkikset käyvät. Ruotsin kuninkaallisillakin on siellä asunto edelleen, kyllä. Tänä vuonna Saint Tropezissa ovat olleet mm. Rihanna, Uma Thurman perheineen, Marc Anthony, noin esimerkiksi. Sitä paikkaa suosittelen välttämään! Sainte Maxime on ihana paikka, olen käynyt muutaman kerran.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 22:37"]
En minä etelä-ranskasta välitä, mutta ranska on aina ollut suosikkimaa euroopassa. eurooppaa olen kierrellyt runsaasti (brysselissä asuneena), ja ranska pitää aina pintansa. Olen varmaan ollut edellisessä elämässä ranskalainen.
[/quote]
Minäkin olen ollut entisessä elämässäni ranskalainen. :)
31
Minä olen varmaan edellisessä elämässäni ollut hampurilainen, ai että!
Erikoista että tänne vauvapalstalle olette sitten ihan eksyneet, noinkin moni Etelä-Ranskan kävijä, vaikkei siellä teidän mukaan suomalaiset käy eikä näy!
Hermeksestäkin puhutaan vaikka viidenkympin rantatuoli jo nostaa niskakarvat pystyyn:) Oioi, taitavat palstamammat täällä nyt unelmoida :D
Minä oon sen verran epä av-mamma, että muutaman kerran Nizzan käynnin jälkeen, matkustan paljon mieluummin Espanjan rannikolle.
Tämä vasta valaisi minulle kaiken :))) Merci.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:00"]
Menkää tänne: Cap D'Agde :) Suosittelen!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 22:41"]
Tukiaiset kävivät Saint Tropezissa. Samassa kylässä, jossa oikeatkin julkkikset käyvät. Ruotsin kuninkaallisillakin on siellä asunto edelleen, kyllä. Tänä vuonna Saint Tropezissa ovat olleet mm. Rihanna, Uma Thurman perheineen, Marc Anthony, noin esimerkiksi. Sitä paikkaa suosittelen välttämään! Sainte Maxime on ihana paikka, olen käynyt muutaman kerran.
[/quote]
Miksi Tuksu kirjoittaa Dollsdancers-nettisivun päiväkirjassa 08.08.2008 näin?
"Meilla oli hotelli ostettu kahdeksi viikoksi St.Maximesta, upea 4 tahden vuoristohotelli nimeltaan Amarante Golf Plaza. Nakymat parvekkeeltamme ympari vuoristoa ja merta olivat taysin huikaisevat!"
Sainte-Maximen kohdalla lukee wikipediassa että;
"The Swedish Royal Family (of the Bernadotte dynasty) owns a villa - Mirage - in the central area of the city"
Eli miksi ihmeessä väität olevasi eri paikassa eli Sainte-Maximessa huviloinesi, kun nämä mielestäsi Saint-Tropezissa asuneet ovat nimenomaan olleet siellä Sainte-Maximessa??! Vai onko koko hieno Sainte-Maxime lomasi pelkkää puppua ja halusit tehdä sillä vain vaikutuksen av-lukijoihin?
Palasimme eilen 10 päivän matkalta Etelä-Ranskasta, vuokra-auto Nizzan kentältä, majoitus hotellissa 50 km Nizzasta Välimeren rannalla. Päiväreissut Nizzaan, Cannesiin ja Antibesiin autolla, St Tropeziin laivalla. Ruoka aivan mahtavaa, erinomainen palvelu ja mukavat paikalliset ihmiset. Hiekkaranta hotellin edessä aivan mahtava ja se lämmin Välimeri :) Ei kertakaikkiaan mitään negatiivista, suosittelen lämpimästi Etelä-Ranskaa lomakohteena. Ja hyvin pärjää ilman ranskan kielen taitoa kunhan muutaman sanan ranskaa opettelee etukäteen. Suomalaisiin emme törmänneet oikeastaan muualla kuin Nizzassa.
Menkää tänne: Cap D'Agde :) Suosittelen!