Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

115kg ja 166cm pitkä, voi olettaa että 25kg lähtisi loppuvuodessa ruokavaliolla?

Vierailija
17.07.2013 |

millasella ruokavaliolla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lisäisi liikuntaa kuvioon? Ei sen tarvitse olla mitään Insanity-tyyppistä, kevyempikin riittää alkuun. Polttaa kaloreita ja saat itsellesi paremman olon.

Vierailija
2/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärealistista pudottaa noin paljon pelkällä ruokavaliolla. 0,5 kg / vko on realistisempi.

Liikuntakin toki laihduttais lisää, mutta kannattaa muistaa, että senkin vaikutus on suht pientä. 115 km kävelemällä laihtuu noin yhden kilon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sivuille karppaus.info ja lue aloittelijan ohjeet tai osta/lainaa Antti Heikkilän ravitsemusta koskevia kirjoja. Nopea painonpudotusvauhti ei välttämättä takaa pysyvää lopputulosta. Mihin sinulla on kiire? Loivempi pudotus yhdistettynä pysyviksi tarkoitettuihin elämäntapamuutoksiin on parempi.

Liikunnasta: reippaasti ylipainoisille on vesijuoksu hyvä tapa liikkua. Ei rasita nivelia. Siis vesijuoksuvyön kanssa, nyt kesällä luonnonvesissä ja myöhemmin uimahallissa. Kun vesi on viileämpää kuin kehon lämpö, kalorinkulutus on yllättävän suurta. Kannattaa pitää huolta  vedejuonnista (pikkuisen Pan-suolaa veteen) tämän harjoittelunkin yhteydessä, ettei tule suonenvetoja. Ennustan, että ihastut vesijuoksuun, jos laji ei ole ennestään tuttu. Katso ohjevideoita netistä.

Vierailija
4/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä tuota vesijuoksemisen hehkutusta. Se on mummoliikuntaa, joka on hyvää niille, joilla ei lihaksisto kykene enää muuhun. Tervellä aikuisella uiminen on paljon tehokkaampaa kuin vesijuoksu.

Vierailija
5/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 07:47"]

Minä en kyllä ymmärrä tuota vesijuoksemisen hehkutusta. Se on mummoliikuntaa, joka on hyvää niille, joilla ei lihaksisto kykene enää muuhun. Tervellä aikuisella uiminen on paljon tehokkaampaa kuin vesijuoksu.

[/quote]

Voipa olla näinkin. Vesijuosta tosin voi myös tehokkaasti, vesiliikunta.com -sivuilla on neuvottu oikea teknikka. Jos tarkoitat mummoliikunnalla vesivyön kanssa suoritettua koiranuintia, olet tietysti oikeassa. Mutta siis voi myös tehdä sen tehokkaasti.

Jos ihmisellä on hyvä uintitekniikka, joka ei rasita niskaa ja hartioita, uinti ehdottoman hyvä. Jos uintitekniikka ei hallussa, vesijuostakin voi monipuolisesti lihaksia ja niveliä harjoittaen. Asiat ei ole aina joko-tai, voivat olla myös sekä-että.

Vierailija
6/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellinki ruokavalio ja kuntosaliharjoittelu!

Vierailija
7/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tarkoittaisi yli 1kg/vko pudotustahtia. Se on hurja tahti se. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa kyllälin.

Itse olen todennut tehoikkaimmaksi keinoksi tällaisen

- jokaisella ruualla vähintään 20g proteiinia.  

- syö 5-6 krt/pvä

- juo vettä ja vielä kerran juo vettä

- älä vedä hiilareita illalla, vaan aamulla tai jos harrastat liikuntaa niin ennen ja jälkeen liikkumisen

Vierailija
8/8 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 07:47"]

[/quote]

Voipa olla näinkin. Vesijuosta tosin voi myös tehokkaasti, vesiliikunta.com -sivuilla on neuvottu oikea teknikka. Jos tarkoitat mummoliikunnalla vesivyön kanssa suoritettua koiranuintia, olet tietysti oikeassa. Mutta siis voi myös tehdä sen tehokkaasti.

Jos ihmisellä on hyvä uintitekniikka, joka ei rasita niskaa ja hartioita, uinti ehdottoman hyvä. Jos uintitekniikka ei hallussa, vesijuostakin voi monipuolisesti lihaksia ja niveliä harjoittaen. Asiat ei ole aina joko-tai, voivat olla myös sekä-että.

[/quote]

Olen käynyt aikuisten uintitekniikkakurssin, ja siellä kerrottiin että hyvä uintitekniikka kuluttaa energiaa paljon vähemmän kuin "perinteinen" räpistely. Huomasin itsekin, miten paljon pidempään jaksoin uida hyvällä tekniikalla. Joten laihdutusmielessä kannattaa uida koiraa :D Huono tyyli rasittaa kyllä niskaa paljon enemmän.