Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuha/ahvenfilee kg-hinta

Vierailija
17.07.2013 |

Muistaisko joku missä hinnoissa nämä pyörii prisman/k-kaupan kalatiskeillä tällä hetkellä? Tekis kalaa mieli, muttei lohta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee muuten hiukan aikaa ja vaivaa kun käyt ensimmäitteks kalastaas niin paljon kalaa @ saat siitä kilon fileetä, sen jälkeen vielä perkaat ja fileoit. En varmaan edes itse myis kolmella kympillä eteenpäin...

Vierailija
22/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 13:53"]

Menee muuten hiukan aikaa ja vaivaa kun käyt ensimmäitteks kalastaas niin paljon kalaa @ saat siitä kilon fileetä, sen jälkeen vielä perkaat ja fileoit. En varmaan edes itse myis kolmella kympillä eteenpäin...

[/quote]

Tuskin moni muukaan möisi, joka omiksi tarpeiksi, tai muuten vaan harrastuksen vuoksi kävisi kalassa. Ne kalat, jotka kaupan kalatiskiin ovat päätyneet, eivät ole edellämainituilla tavoilla pyydystetty, vaan ihan ammattimaisesti pyydetty ja käsitelty. Tuskin kukaan omassa takapihan pikkuisessa kasvihuoneessaan huolella kasvattamiaan tomaattejakaan lähtisi muutaman euron kilohintaan myymään.

Eihän siitä mihinkään pääse, että kuha ja ahven näin köyhälle liian kalliita kaloja nykyhinnoilla ovat. Yhden kilon hinnalla teen koko viikoksi maittavat ruuat, jopa kahdeksikin. Harmi sinällään, kun kumpaakin mieluusti söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit on vielä se tuoreus, jos maksat kakkosella tai kolmosella alkavaa hintaa, pitää olla samana päivänä tullutta tavaraa

kertovat kyllä kun kysyt

Vierailija
24/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:30"]

[/quote]

Tuskin moni muukaan möisi, joka omiksi tarpeiksi, tai muuten vaan harrastuksen vuoksi kävisi kalassa. Ne kalat, jotka kaupan kalatiskiin ovat päätyneet, eivät ole edellämainituilla tavoilla pyydystetty, vaan ihan ammattimaisesti pyydetty ja käsitelty. Tuskin kukaan omassa takapihan pikkuisessa kasvihuoneessaan huolella kasvattamiaan tomaattejakaan lähtisi muutaman euron kilohintaan myymään.

[/quote]

Tanskanmaalla tosi yleistä että pieni koju pihalla josta voit ostaa kauden vihanneksia muutamalla eurolla--

Vierailija
25/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

Tanskanmaalla tosi yleistä että pieni koju pihalla josta voit ostaa kauden vihanneksia muutamalla eurolla--

[/quote]

Tanska on Tanska ja se on keskieuroopan ilmastoineen ja muutenkin ihan toista maata kuin Suomi. Sitäpaitsi myydäänhän Suomessakin pienistä kojuista vaikka mitä, ainakin mansikkaa, herneitä ja uusiaperunoita, mutta niistä tuskin mitään on kasvatettu takapihalla muutaman neliön kasvihuoneessa.

Vierailija
26/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just eilen luin K-kaupan lehteä. Lohi oli tarjouksessa alle 10 € kg ja ahven maksoi alle 30 € kg. Itse ostan vain lohta, sitä kun ei verkoilla täältä saa. Kuhaa tulee keväällä tosi paljon ja mun mielestä parhaimpia kaloja mitä tiedän.

Vierailija
27/30 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 00:13"]

Prismassa oli ahvenfile 34,90e/kg.

[/quote]

Kiitos, ei sitten teekään mieli. Järkyttäviä hintoja, kuha vielä totakin kalliimpaa. Pitää keksiä jotain muuta.

t. ap

[/quote]

Mutta muista, että noista ei mene mitään roskiin. Lohesta menee nahka, broilerinfileistä ne roippeet, porsaanfileistä ne reunarasvat jne.

[/quote]Niin, no ei mene sisäfileestäkään mtn roskiin jos ostaa valmiit palat... Erona se että härkää ei itse ihan heti lähde teurastamaan, ahvenia sentään voi itekin käydä onkimassa =D

[/quote]

Juu aivan, härän sisäfile se vasta halpaa onkin. Jos rahasta ei ollutkan kiinni, mitä kalojen hinnoista sitten nillittää?

[/quote]

Härän sisäfilehän on ahvenfileeseen verrattuna puoli-ilmasta. 19,90 kilohinnalla viimeks ostin kotimaista härän sisäfilettä, enkä ole yli kolmeakymppiä kilolta maksanut ikinä.

Vierailija
28/30 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin, ahven ja kuha kaloista pahaimpia..mutta toinen voi tykätä jostain muusta, se hyväksyttäköön

Vierailija
29/30 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen myynyt liiat kuhafileet 10e kilo hintaan

Vierailija
30/30 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kalastaa itse kuhat ja ahvenet, niin ei ole kallista. Minä uistelen ja nyt jo pakastin täynnä filettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi