Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun en hyväksy ystäväni miesystävää

Vierailija
04.08.2020 |

Mies tuskin tervehtii kun menen kylään. Ei ole millään lailla kiinnostunut keskustelemaan kanssani. Tavoittelee suhteessa vain omia etujaan ja ystäväni seuraa kuin pässi narussa.
Onko muilla ollut kokemuksia vastaavasta, että ette pidä ystävänne puolisosta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia, moniakin.

Sinun tehtäväsi on pitää pääsi kiinni, ystäväsi on valintansa tehnyt.

Vierailija
2/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit vain tehdä yhden asian: hyväksy se, ettet voi asiaan vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tarvitse sinun hyväksyntääsi. 

Vierailija
4/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti asia on toisinpäin. Ystäväsi mies on huomannut, ettet pidä hänestä ja sen vuoksi hän ei huomioi sinua toivomallasi tavalla. 

Vierailija
5/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hänelle ystävällinen ja yrittänyt keskustella.

-ap

Vierailija
6/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kaikkien ystävieni kumppaneiden kanssa tule kovin hyvin juttuun. Ihan sama. Siinä vaiheessa, jos ystävä avautuu minulle esim. väkivallasta, niin kehotan kyllä eroamaan ja olen tukena minkä voin.

Vierailija
7/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos kyseessä onkin introvertti, joka ei hirveämmin nauti jutustelusta vieraiden kanssa? Kyse ei välttämättä ole edes sinusta. Anna olla, ei ole sinun asiasi tehdä mitään.

Vierailija
8/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sun mielipidettäsi olisi joku kysynyt.

Vierailija
9/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantapainen ongelma.

Ystäväni naisystävä on epävakaa ihminen, ihan ystäväni omankin kertoman mukaan. Hän on aiheuttanut ystävälleni paljon surua ja murhetta, saattaa esim. laittaa yhtäkkiä suhteen poikki ja kadota jäljettömiin moneksi kuukaudeksi, minkä jälkeen suhde taas jatkuu kuin ei mitään. Olen yrittänyt näiden taukojen aikana kannustaa ystävääni etsimään parempaa suhdetta, koska kyllähän hänestä näkee että tilanne on hänelle hyvin raskas. Mutta ketään yhtä viehättävää naista ei kerkiä löytyä ennen kuin tämä epävakaa nainen taas palaa kuvioihin, ja ystäväni on liian heikko sanoakseen naiselle että ei halua enää jatkaa.

Itse olen tosi tarkka siitä, minkälaisten ihmisten kanssa alan kaveerata, ja tämä nainen ei kuulu siihen ryhmään. Niin kauan kuin ystäväni seurustelee hänen kanssaan, meidän välimme jäävät siltä osin etäisiksi että emme voi esim. kolmistaan viettää aikaa. Ko. nainen ei myöskään siedä sitä että ystävälläni olisi naispuolinen kaveri, joten yhteydenpitomme harvenee aina kun he palaavat yhteen.

Tilanne on mikä on, ja en voi muuta kuin hyväksyä asian. Olen ystäväni tukena sitten taas kun he eroavat ja ystävällä on sydän murskana. :/

Vierailija
10/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattomuus ei niinkään edes vaivaa vaan se miten mies kohtelee ystävääni. Puheet ja teot eivät kohtaa. Tavoittelee omaa etuaan eikä halua joustaa ystäväni vuoksi. Vituttaa todella.

-ap

Vierailija
11/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa lukee ettet hyväksy ystäväsi miesystävää. Viestissä kuitenkin itse koet ettei sinusta pidetä. Mitä väliä. Hän ei ole ystäväsi.

Vierailija
12/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ehkä hän ei ole kiinnostunut juttelemaan sinun kanssa tai ylipäänsä muiden kuin omien läheistensä?

Miesystävään et voi vaikuttaa, omaan asenteesi voit. Mikäli menen kaverilleni, niin tervehdin kaverin kumppania ja sitten juttelen kaverini kanssa. Kumppani puuhailee kotonaan omiaan ja osallistuu keskusteluun jos kokee tarpeelliseksi tai kaverini häneltä jotain kysyy.

Vierailija
13/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli ystävä, joka valitsi aika narsistisen äijän. En jäänyt katselemaan heitä enää pienen erimielisyyden jälkeen. Ystäväni pärjää kyllä. Minä en sen äijän kanssa, joten päätin että omien kokemusteni vuoksi on parempi pysyä kaukana heistä.

Vierailija
14/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Onko asunto niin pieni, että tapaatte aina koko perheen voimin?

Vierailija
15/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattomuus ei niinkään edes vaivaa vaan se miten mies kohtelee ystävääni. Puheet ja teot eivät kohtaa. Tavoittelee omaa etuaan eikä halua joustaa ystäväni vuoksi. Vituttaa todella.

-ap

Ei ole kuitenkaan sinun tehtäväsi elää ystäväsi elämää hänen puolestaan. Tuo on kontrolloivaa käytöstä, ei rakastavaa. Todellinen ystävä antaa ystävänsä tehdä omat valintansa ja myös virheensä itse. Olet hänen tukenaan sitten, jos hän sitä erikseen toivoo/pyytää. 

t. 9

Vierailija
16/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko  yleinen tilanne. Ystäväsi mies saattaa olla epävarmaa lajia ja kokee sinut jonkinlaisena uhkana, jostain tuntemattomista omista syistään,  joista yksi saattaa olla mustasukkaisuus.. Et voi asialle mitään. Tapaile ystävääsi ilman miehensä läsnäoloa.

Vierailija
17/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaveri, joka puhui minusta pahaa miesystävälleen, kehitteli erodraamoja ja haki minusta tukea, palasi miesystävänsä luokse ja kertoi kuinka olin yrittänyt erottaa heidät. Oikeasti, ihan kuin minua olisi edes kiinnostanut sitä vertaa jonkun kaverin miesasiat. Olisiko jotain tuollaista taustalla?

Vierailija
18/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut kaveri meni yhteen vastenmielisen tyypin kanssa, kehuu itseään ja on suuna ja päänä sekä juo. Ei ole ongelma. Kaverini tietää pitkän historiamme myötä että välttelen sekä juoppoja että egomaanikkoja miehiä. Jos hän itse pitää sellaisesta niin ok. Vähän hän kerjää vahvistusta että pidän miehestä. Sanon että kiva kun koet hänet sopivaksi ja ihanaa että olet rakastunut. Pariskuntana en heitä tapaa, ehdotan niin naismaisia juttuja että mies ei tunge mukaan. Meillä on aina ollut tapanakin tavata kaksin.

Vierailija
19/19 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantapainen ongelma.

Ystäväni naisystävä on epävakaa ihminen, ihan ystäväni omankin kertoman mukaan. Hän on aiheuttanut ystävälleni paljon surua ja murhetta, saattaa esim. laittaa yhtäkkiä suhteen poikki ja kadota jäljettömiin moneksi kuukaudeksi, minkä jälkeen suhde taas jatkuu kuin ei mitään. Olen yrittänyt näiden taukojen aikana kannustaa ystävääni etsimään parempaa suhdetta, koska kyllähän hänestä näkee että tilanne on hänelle hyvin raskas. Mutta ketään yhtä viehättävää naista ei kerkiä löytyä ennen kuin tämä epävakaa nainen taas palaa kuvioihin, ja ystäväni on liian heikko sanoakseen naiselle että ei halua enää jatkaa.

Itse olen tosi tarkka siitä, minkälaisten ihmisten kanssa alan kaveerata, ja tämä nainen ei kuulu siihen ryhmään. Niin kauan kuin ystäväni seurustelee hänen kanssaan, meidän välimme jäävät siltä osin etäisiksi että emme voi esim. kolmistaan viettää aikaa. Ko. nainen ei myöskään siedä sitä että ystävälläni olisi naispuolinen kaveri, joten yhteydenpitomme harvenee aina kun he palaavat yhteen.

Tilanne on mikä on, ja en voi muuta kuin hyväksyä asian. Olen ystäväni tukena sitten taas kun he eroavat ja ystävällä on sydän murskana. :/

Ystäväsi ei tietenkään ole tehnyt mitään mikä olisi näitä eroja edistänyt? Ex-mieheni vehtasi selkäni takana, haukkui minua naispuolisten kavereidensa kanssa ja valehteli minkä kerkesi. Kun sain hänet näistä kiinni, naiskaverit antoivat sympatiaa mikä epävakaa nainen hänellä on kun taas haluaa erota. Näillä naisilla oli ihan väärä kuva suhteen laadusta, kun mies itse aiheutti suhteen ongelmat, mutta näistä ei naiskavereille kerrottu. Kun en halunnut että hän pitää yhteyttä näihin naisiin jotka minua haukkuivat ja pilkkasivat, olin kontrollifriikki heidän mielestään, josta pitäisi päästä eroon.

Mies oli pelkkä raukka joka ei uskalla erota, vaikka itse aina halusi jatkaa kun yritin pyristellä valehtelijasta eroon. Nämä naiset sokeasti puolustivat tätä "hyvää tyyppiä" tietämättä miten huonosti heidän kaverinsa minua kohteli. Ja eron tullessa olivat aina lohduttamassa, vaikka itse oli eron toiminnallaan aiheuttanut! Ja mies itsekin oli sanonut että olen epävakaa ja kontrolloiva, vaikka en ollut, jotta sai näiltä naisilta sääliä ja tukea. Munaton mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän