Mikä on sinusta vielä kohtuullinen työmatka?
Kommentit (26)
Riippuu missä. 100 km ja ylikin on yllättävän yleistä täällä pohjoisessa - tiedän monta. Etelämmässä ruuhkissa se voisi olla ankeaa.
Mä mittaan työmatkani ajassa. Tunti on ihan maksimi, jos menee sen yli niin pitää olla järjettömän kiinnostava työ JA erittäin hyvä palkka. Nyt on n. 25min autolla ja tuo on ihan täydellinen työmatka: aamulla ehtii virittäytyä töihin ja iltapäivällä pääsee kotifiiliksiin :)
100 km yhteen sunthaan on varmasti maksimi, onneksi ei sellaista ole viellä tarvinu tehä..
Minusta lapsiperheelliselle tunti suuntaansa on maksimi (kilometreissä sitten ehkä 30-60), kun tämä matka siis toistuu vuoden ympäri. Satunnainen pidempi ajo ei ole niin paha.
40 km omalla autolla on aika maksimi minkä talvella jaksaa pörnyyttää. Moottoritietä menisi pitemmästikkin, mutta sellaista hienoutta täällä ei ole. Olen kokeillut sadan kilometrinkin työmatkaa ja se kyllä söi naista, sitä en vakituisesti ottaisi.
45min olisi minulle ihan maksimi, kilometreissä paha sanoa, moottoritietä tuossa ajassa menee kauas, kaupungissa ei.
Tunti julkisilla suuntaansa. Omalla autolla en halua työmatkoja tehdä.
No en kulkisi työmatkoja omalla autolla. 10-15 km on vielä ok, jos busseja menee vähintään vartin välein, mieluummin tiheämmin. 30 kilsaa on ok, jos pääsee kulkemaan junalla.
Eikö tämä asia ole käsitelty täällä jo tosi monta kertaa parin kuukauden aikana. Täällä on haku toiminto (Vink, vink).
Vastaan TAAS; ajoin 45-55 min. yhteen suuntaan kuusi vuotta. Viime talvena kyllästyin. Hain virkavapaata todella mukavasta ja mielenkiintoisesta työstä ja hankin töitä lähempää.
Minä lasken työmatkan ajassa. 40 minuuttia ehdoton maksimi, mitä lyhyempi sen parempi. Kuljin tunnin työmatkan suuntaansa ja aivan liian pitkä aika. En jaksanut, vaan lopetin.
Riippuu palkasta myös. Pienellä palkalla ei todellakaan kannata pitkälle kulkea.
100 km suunta ja moottoritietä, aikaa kuluu noin tunti per suunta, joskus enemmänkin. Ajellut matkaa päivittäin lähes 10 vuotta. Perhe on ja osallistuva puoliso, hyvin toimii.
Ajallisesti 30-40min on täysin maksimi. Tuntia en ikinä kulkisi, eli 2h päivässä. Miksi kukaan mittaa työmatkaa muissa määreissä kuin ajallisesti?
Mulla on niin pitkä, että pitää olla toinen asunto, eli viikonloput kotona. Mutta sata kilometria oli työnhakualue mullakin - mutta: Jos tiet hyväkuntoisia ja vähän liikennettä, vähän ylikin voisi mennä. Eli 1,5 tuntia/suunta työmatkalle on kohtuulinen. Vähän sama kuin lasten päivittäinen koulumatkaan kuluva aika ei saa ylittää kolmea tuntia.
Sanon ajallisesti että pikkasen päälle tunti oli niillä rajoilla, 2 bussilla kuljin.