Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kylässä istahtaa ennen kuin pyydetään?

Vierailija
16.07.2013 |

Meillä oli ennestään outoja vieraita, ja ihmettelin miksi eivät käy istumaan. Sitten vihdoin pyysivät luvan, että voiko istua?!? Siis olisiko mun pitänyt sanoa jotai, että "istumaan" tms. että tajuavat istua pöytään? Olivat ihan kutsuttuja ruokavieraita...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ruokapöytään istu ennen kuin pyydetään.

Vierailija
2/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olisi. Olkaa hyvä, käykää pöytään, niin sanoo emäntä/isäntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että ruokapöytään pyydetään erikseen, mut höh, ei siinä vielä ruokaa ollut kun saapuivat. Oltiin siis mökkiterassilla...no mut okei, ai se oli mun moka sitten..

Vierailija
4/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi miniää, alle 25-vuotiaita. Kumpikaan ei istu meille tullessaan pyytämättä. Pitääkin kysyä, onko kotona opetetttu, vai mistä juontuu. Oikeastaan aika viehättävä tapa. :)

Vierailija
5/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään istuta ennen kuin pyydetään! Jopa isommissa juhlissa tervehdittäessä isäntäväen tulee tajuta sanoa, että käykää peremmälle ja etsikää itsellenne istumapaikka tms.

Vierailija
6/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun kyllä sohvalle vaikkei pyydetä, jos on ovella sanottu ne tavanomaiset "tervetuloa" jorinat eli voin olettaa olevani tervetullut. Sen sijaan ruokapöydän ääreen en käy ennen kuin kutsutaan.

Vierailija
7/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moisiin vieraisiin vielä törmännyt (onneksi). Meillä saa istua ihan omin luvin.

Vierailija
8/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään istuta ennen kuin pyydetään!! Ethän sä ruokaakaan ota ennen kuin pyydetään. Oli tosi hämmentävää, kun olin kylässä, jossa ei pyydetty istumaan. Meitä oli muutama pariskunta, seisoskelimme siinä ruokapöydän ympärillä kun kukaan ei kehdannut istua. Olkkarissa menin istumaan, kun oli pyydetty peremmälle eteisestä ja joku muukin istui sohvalla.

Vierailija
9/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:50"]

Ei tietenkään istuta ennen kuin pyydetään!! Ethän sä ruokaakaan ota ennen kuin pyydetään. Oli tosi hämmentävää, kun olin kylässä, jossa ei pyydetty istumaan. Meitä oli muutama pariskunta, seisoskelimme siinä ruokapöydän ympärillä kun kukaan ei kehdannut istua. Olkkarissa menin istumaan, kun oli pyydetty peremmälle eteisestä ja joku muukin istui sohvalla.

[/quote]

Haloo, mikä on pointti? Jos on kutsuttu kylään, niin tottakai oletetaan, että vieraat istuvat vierailun ajan :O

Vierailija
10/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeaa vaikka Käytöksen kultainen kirja. Siellä kerrotaan emännän ja isännän tehtävät seikkaperäisesti, ja takaan, että kaikilla olisi hauskempaa, jos niitä ohjeita myös noudatettaisiin.

Vierailija
11/11 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä odotan, että kehotetaan istumaan, koska eihän sitä tiedä onko isäntäväki aikeissa istuttaa suoraan ruokapöytään vai olohuoneen puolelle juttelemaan aluksi tms.

Ei meillä ainakaan illallsivieraita suoraan ruokapöytään istuteta, ei meillä mikään ravintola ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme