Kumpi on pahempaa, saunalimut vai sokerimurot ja kaakao päivittäin?
Miehen sisko joskus kommentoi meidän lasten saunalimuihin, että heillä ei ole limuja juotu koskaan. Ei tosin perustellut enkä sen kummemmin kysellyt syytä. Sen sijaan heillä on lapset saaneet näitä suklaa- ja sokerikuorrutetuja muroja päivittäin sekä aamu- ja välipalalla aina kaakaota. Jotenkin en näe johdonmukaisuutta, jos tarkoitus on välttää sokeria tai muuten höttöistä ravintoa.
Onko kumpi nyt sit pahempi?? Edelleen mä pidän noita muroja ja kaakaota pahempana kuin lauantain limuja. Mutta ei mulla muuta..
Kommentit (2)
Kaakaoita on niin erilaisia... on kaakaota ja sitten on suklaa-aromilla höystettyä glukoosifruktoosisiirappia. Mutta mun mielestä niitä sokerimuroja ei tarvitse kukaan, sama kun vetäisi karkkia aamu-, väli- ja iltapalalla.
Mutta kyllä meilläkin lapsi saa pari kertaa viikossa karkkipäiväänsä, iltapalalla vanukasta ja iltakaffen aikaan mehua.
Enempi kuin noista, olisin huolissani jatkuvasta napostelusta ja litkimisestä, siis kun koko hereilläoloaika tungetaan suuhun jotain...nähty on.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:20"]
Miehen sisko joskus kommentoi meidän lasten saunalimuihin, että heillä ei ole limuja juotu koskaan. Ei tosin perustellut enkä sen kummemmin kysellyt syytä. Sen sijaan heillä on lapset saaneet näitä suklaa- ja sokerikuorrutetuja muroja päivittäin sekä aamu- ja välipalalla aina kaakaota. Jotenkin en näe johdonmukaisuutta, jos tarkoitus on välttää sokeria tai muuten höttöistä ravintoa.
Onko kumpi nyt sit pahempi?? Edelleen mä pidän noita muroja ja kaakaota pahempana kuin lauantain limuja. Mutta ei mulla muuta..
[/quote]
Kumpikaan ei ole paha.
Otoreksia on sairas siinä missä muutkin sairaudet.
Jos muu ruokavalio on ok, voi vapaasti nauttia nuo kaikki "kielletyt herkut" ja rapiat päällekin.