Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin positiivisesti yllättynyt, että miehet pitivät omista haluistaan ja periaatteistaan kiinni. Olen liikaa nähnyt sellaisia lapatossu-miehiä nykyisin, jotka yrittävät vaan epätoivoisesti miellyttää naisia. Siinä tietenkään onnistumatta. Mahtavaa, että on edelleen olemassa miehiä, jotka uskaltavat olla omaa mieltään asioista ja sanoa jos kemiat eivät syty. Juuri näin.
Aamen. Miehet teki sen mikä on oikein ja ryhdikästä, vaikka heidän esityksissään saattoi olla kohtia, jotka olisi kannattanut tehdä toisin mm. fistbumpit ja "ei ees paria kuukautta pysty olla" -kommentit. En paheksu tuota Matin morsiamensa "kartallapitämättömyyttäkään", vaikka se 90% tänne kirjoittelevista tuntuu haittaavan - ei kai nyt suhteessa ihan ekasta ikävästä fiiliksestä kannata alkaa uhoamaan avioeroa tai kriisiä.
Se, että palstamammojen ylistämä Janne yritti vielä roikkua epätoivoisessa suhteessa, vaikka itsekin totesi ettei todellakaan olisi alkanut seukata Katin kanssa jos kyse olisi tavallisesta elämästä, on tavallaan ymmärrettävää, mutta ei sen rehdimpää. Olisivat vaan eronneet heti suosilla, niin olisin voittanut vetoni =)
Naisista voi sanoa, että toiminta erotilanteissa vaikutti todella fiksulta ja paremmalta kuin mitä aiemmin nähdyn perusteella olisi uskaltanut odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä Katin ja Jannen ero. Jos vaimo ei halua koskea mieheensä, niin hankala siinä suhteessa on jatkaa. Mutta Kati ei selvästi halunnut asiaa paljastaa ja naamioi haluttomuuteensa johonkin keskustelun puutteeseen. Se näytti niin omituiselta katsojankin silmin, että arvasi sen olevan tekosyy. Ensimmäinen suomalaiskausi kun ei yhtään paria jää yhteen.
Katin näyttely epäonnistui pahankerran 2. Jaksossa sen nyt saattoi todeta kuka tahansa. Todella tyhjä ihminen, puhuu puhumista , vaan ei ole mitään sanottavaa. Ylpeä surullinen sinkku, joka kyllä vaatii muilta yhtä ja toista. Syytä ollakin sinkku tai siirtyä teatteriin. Karmaiseva ihminen.
Hän oli jännä, selvästi mielestään tosi söpö ja ihana, aina se hymy ja rusetti pään päällä.. Oli hän sievä, mutta tosiaan rasittavan kärisevä ja nauru tuntui tekonaurulta, ja aina selittämässä miten Jannessa vikaa ja pitää keskustella ja plaa plaa plaa..
Kati oli niin tekopirteä hermostuneella kikatuksellaan. Mikä ihmeen jännä? Sievä? No, no. Onkohan aasialaista verta?
Mira ja Judit
Siinäpä Upeat suomalaiset naiset.
Kaikkea hyvää elämäänne! Kiitos kun osallistuitte. Olette täyttä kultaa!
Juudit ja Mira suhtautuivat loppupeleissä aika hyvin siihen, että asiat eivät menneet niinkuin toivoivat. Juudit toivoi silti hyvää Tommille ja Miran tekemät villasukat olivat tosi hieno ele. Toivon molemmille kaikkea hyvää ja rakkautta, jonka he todellakin ansaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin henkilö koko kaudella oli Kati. Ärsyttävä tapa hörötellä joka lauseen perään. Ja se muutenkin nariseva ääni. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella? Katin kannattaisi mennä puheterapeutille. Ilmeisesti oittu tai opeteltu tapa.
Esität, että narinasta pois opettelemisen pitää kuulua julkisen terveydenhuollon palveluvalikoimaan? Jokaiselle nuorelle naiselle, joka muodikkaasti narisee, pitää yhteiskunnan tarjota puheterapia?
Eikö puheterapiaan pääse itse maksavana? Jos pääsee, niin turhaa mäkätät. Jos ei, niin sano sitten se ja pysytään asiassa.
Kyllä, mutta ovat ylityöllistettyjä muutenkin ja julkinen puoli ostaa palveluja yksityisiltä palveluntarjoajilta.
T: eri
Kati saisi takuulla hoitoa jos vain haluaisi. Itse olen saanut just yksityiseltä puheterapeutilta apua kunnan maksamana. Syy äänen käheytyminen, vaikkei tilanne ollut lähellekään niin kauhea kuin Katilla. Kävin terkkulassa, sieltä lähete foniatrille, sieltä 5 kerran lähete puheterapiaan, ei ollut hankalaa.
Eikö Kati tajua itse äänensä tilaa?
Ihanaa kun Sini ja Vesa vielä yhdessä! Sinin insta on sinirissanen kun joku kyseli😊
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran katsonut, jotenkin järkyttävä ohjelma.
Leikitään ja pelleillään ihmisten tunteilla.
Turha kausi ja loppujenlopuksi tyhmä ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin henkilö koko kaudella oli Kati. Ärsyttävä tapa hörötellä joka lauseen perään. Ja se muutenkin nariseva ääni. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella? Katin kannattaisi mennä puheterapeutille. Ilmeisesti oittu tai opeteltu tapa.
Puheterapeuteista on huutava, vai pitäiskö sanoa nariseva pula. Itse toivoisin, että heidän resurssinsa käytettäisiin puhe- ja kommunikaatiovaikeuksista kärsivien lasten kehityksen tukemiseen tai esimerkiksi neurologisen potilaiden kuntoutukseen. Kun sulla on aivohalvauksen jälkeinen afasia, varhainen kuntoutus usein ratkaisee, kuinka hyvin puheesi palautuu. Silloin et enää toivo, että varsin sanavalmiin, pärjäävän ja pätevän ihmisen ääntä hoidetaan sun puheen kustannuksella. Äänen huollon ammattilaisia on onneksi muitakin, jos Kati kokee sen tarpeelliseksi.
Suomalaisilla naisilla on puhevikana, narina, nariseva puhe. Ja lauseen lopussa narina mataloituu. Olen harrastanut laulua ja äänenmuodostusta, joten tiedän mistä puhun. Minulla ei ole narinaa äänessäni ja sattuu korviin, kun sen narinaäänisen kuulen. Ja sitä "sattuu" jatkuvasti, jokapuolella, missä naisia liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on väärin, että parisuhteeseen sitoutuva haluaa olla ihastunut siihen toiseen puoliskoon? Tosi monen kommentin perusteella noiden kolmen miehen olisi pitänyt väkipakolla jäädä suhteeseen, vaikka eivät tunteneet ihastumista vaimoonsa. Ei kuulosta siltä, että näillä kommentoijilla on kovin fiksut ajatukset parisuhteen aloittamiseen.
Sekin ihmetyttää kun täällä mollataan Tommia siitä että hän halusi tällaista ihanaa tunnetta itselleen, mutta Juuditin on (taas!) palstalaisten mielestä ok ihastua heti hääpäivänä ihan päätä pahkaa niiden vaaleanpunaisten lasien kanssa. Katin kohdalla se salamaihastuminen olikin sitten huono juttu. Ilmeisesti siksi, ettei Katista tykätty muuten. En ymmärrä teitä yhtään.
Juudit oli ristiriitainen siinä, että jossain vaiheessa sanoi, ettei hän kaipaa vaaleanpunaisia laseja eikä hullaantumista, vaan homma lähtee hänen mielestään turvallisuudentunteesta, kunnioituksesta TMS.
Kuuntelin, että niinkö on.
Viimeisissä haastatteluissa hän sanoikin, että ihastui Tommiin täysillä heti häissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia tuntuu närästävän, että nyt miehet olivat niitä, jotka jättivät, "nirsoja". Eihän niin saa tehdä. Ei mies saa itselleen mitään vaatia vaan on otettava vastaan se, joka tarjotaan. Toisin päin ei ole mitään ongelmaa ja niitähän on ohjelman historiassa nähty. Yksikin oli heittää hanskat tiskiin jo hääpäivänä.
Mira ja Juudit varmasti mukavia ihmisiä. Mitä sitten? Senkö takia heidän kanssaan pitäisi olla avioliitossa maailman tappiin vaikka ei yhtään haluttaisi? Ihan varmasti oli myös miehillä toiveet korkealle ja halu yrittää, mutta jos ei natsaa kaveruutta pidemmälle, niin sitten ei. Päin vastoin kun täällä kitistään, ei tähän ohjelmaan lähdetä kevyesti. Jo itse hakuprosessi on niin pitkä.
Ero tekee kipeää kaikille. Empatiaa on ymmärrettävää tuntea Miraa ja Juuditia kohtaan. Sen takia ei kuitenkaan pidä Tommia ja Mattia mollata. He ovat ratkaisunsa tehneet ja tässä on heidän elämästään kyse, ei kenenkään kommentoijan.
Et nyt ymmärrä treffikumppanin ja aviokumppanin perusteellista eroa. Siinä vaiheessa oli vielä mahdollisuus perua kun näki morsiamen, mutta jatkoi. Sanoi valan: Jumalan ja tämän seurakunnan edessä tahdon rakastaa ja ottaa aviokumppaniksesi, tämän n.n. myötä ja vastamäessä, kunnes kuolema meidät erottaa. Aamen. Piste. Kultsi, lueppa hitaasti tuo vala ja lue uudelleen ja uudelleen kunnes menee ymmärrykseesi. Kun on vannonut siitä ei enää peruta. Kyllä nämä jannut on haastateltu niin maan perusteellisesti ennen ohjelmaa, että "tajuutko sinä ikisinkku että sieltä tulee kuka hyvänsä, ja sinä sitoudut tosissaan tähän hommaan, eikä tämä ole mitään peliä". Niin että ois rehellinen mahollisuus aiakin pitänyt antaa vaimolle eikä alkaa kiemurtelemaan ja perumaan aviovalojaan vasta 2- 3 kk avion jälkeen. Joku jolla joku esto pyöreää naista kohtaan, tai pottunenäistä, tai lyhyttukkaista kohtaan olisi kyllä karsiutunut ja ois potkittu pois.
1. Mitään jumalia ei ole olemassakaan.
2. Ketään pareista ei vihitty kristillisen vihkikaavan mukaan.
3. Kaikki parisuhteet, kuului niihin avioliittoa tai ei, ovat täysin vapaaehtoisia, ja ne voi päättää yksipyolisella ilmoituksella koska tahansa.
Tuossa nyt ilmeisimmät korjaukset.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa jotenkin, kun Juuditin tyyliset ihmiset leimataan tossuiksi tai mielistelijöksi. Minusta Juudit oli aidosti kiltti, toi esille omia mielipiteitään eikä nuoleskellut ketään. Onko ihmiset oikeasti suurimmaksi osaksi itse niin itsekkäitä ja töksayttelijoita että Juuditin ihan normaali käytös on muka mielistelyä?[/quote
Minulle jäi Juuditista ihan häistä alkaen se vaikutelma, että hänen elämänsä on
oikeasti rikasta. Lähtöisin suurperheestä, ihania sisaruksia ja fiksu isä.
Ja miten hienosti hän sanoitti tuntemuksensa joka vaiheessa. Lisäksi se hänen kotinsa
Turussa oli tosi kiva.Se kohtaus, jossa Juudit pääsi soittamaan Paavalin kirkon urkuja oli mainio.
Vielä parempi olisi ollut, jos olisi saanut kuulla hänen lauluaan.Yleensä EAT:sta on mieleen jäänyt joku henkilö vahvemmin kuin muut ja tänä vuonna
Juudit on minulle se henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jännä, että 3/4 miehistä on jo ilmoittanut, että uusi ihastus on olemassa. Tälläkö yritetään pestä oma osuus, ettei heissä mitään vikaa ollut.. Niinpä niin..
Kaikilla jono naisia ohjelman jälkeen...
Lemppariparit edellisiltä kausilta ovat Anniina ja Ville sekä Tiina ja Samuel. Tavallisia ihmisiä, joilla realistiset odotukset sekä huumoria. Heillä myös positiivinen ote ja heittäytymiskykyä. Olisivat varmaan saaneet kovastikin turhaa draamaa tai pettyneitä odotuksia halutessaan. Sen sijaan olivat kiitollisia ja keskittyivät hyvään ja hyväksyivät myös epätäydellisyyden. Kaikkea hyvää heille!
Vierailija kirjoitti:
Menneiden kausien perusteella tein viiden kohdan listan ihmisistä, joita ei pitäisi valita tähän formaattiin :-D
1. Erittäin suorapuheiset. Tyyliin tämän kauden Tuomas tai viime kauden Heikki. Kovakaan suorapuheisuus ei sinänsä ole este löytää suhde "tavallisessa elämässä", mutta tällaisessa formaatissa siitä tulee helposti ongelmia.
2. Erittäin herkät ja/tai itsestään kovin epävarmat. Sama kuin edellä, eli ei sinänsä mikään este ihmissuhteelle, mutta tässä formaatissa hankala ominaisuus, kun formaatti tuo jo sinänsä pintaan epävarmuuksia jokaisessa.
3. "Temperamentikkaat" eli stressaantuneena äkäisyytensä ympäristöön purkavat. Tappaa helposti orastavan suhteen tilanteessa, jossa stressin määrää ei voi juurikaan säädellä.
4. Vaativat ja kriittiset. Tällaisten ihmisten vaativuus ja kriittisyys kohdistuu usein sekä itseen että muihin ihmisiin. Usein tällaiset ihmiset voivat hämätä sekä itseään että muita selittämällä, että on tärkeää hyväksyä itsensä ja muut sellaisena kuin he ovat, mutta kun vähän pintaa raaputtaa, niin taustalla vaativuutta, jos jokin asia ei täytä odotuksia. Hankala tähän formaattiin, koska pettyvät helposti sekä puolisoonsa että itseensä tässä prosessissa. (Vastakohtana tällaiselle henkilölle on sellainen lähtökohtaisen "lempeästi" itseensä ja muihin suhtautuva ihminen, jonka mielestä kaiken ei tarvitse aina olla prikulleen juuri niin kuin oli ajattellut.)
- Sellaiset, jotka ovat "muuten täydellisen tyytyväisiä elämäänsä, mutta vain kumppani puuttuu". Tällöin ei haluta tinkiä esim. omista tärkeistä harrastuksista tai omasta elämäntyylistä tippaakaan, vaan kumppanin pitäisi solahtaa ja mätsätä 100% siihen valmiiseen kuvioon.
Tuleeko muuta mieleen?
Ketä sitten jää jäljelle, kun tuossa oli 95 % suomalaisista? LOL. Loput ei sitten jostain muusta syystä kelpaa ohjelmaan.
Täällä ei juuri keskustella Tommista ja Juuditista. Paperilla ehkä paras pari osoittautui täydeksi flopiksi, jolla ei näyttänyt olevan oikein missään vaiheessa mitään toivoa toisen osapuolen eli Tommin puolelta. Miksi näin? Ohjelmassa ei asiaa valotettu lainkaan, paitsi että Tommi ei vain innostunut Juuditista. Mutta miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun Sini ja Vesa vielä yhdessä! Sinin insta on sinirissanen kun joku kyseli😊
Sini esiintyy telkkarissa melkein päivittäin. Komea kaveri hällä mukana. Yhdessä niin söpöjä.
Mira oli viimeisessä jaksossa ihan kuningatar, pakko ihailla. Kertoi vielä Matin jälkeen, että olisi voinut jatkaa, mutta minkäs teet kun toinen ei halua. Tällasen myöntäminen tekisi monelle kovaa, mutta Mira sanoi sen täysin arvokkaasti. Ja antoi vielä Matille tekemänsä villasukat. Viimeisessä jaksossa käy hyvin ilmi Matin heikkous ja epävarmuus ja toisaalta Miran vahvuus.
Vierailija kirjoitti:
No ei se minulle ainakaan ollut. Lasten saanti on ollut elämässäni mahtavinta. Kotona vietyty vuodet parasta aikaa elämässäni. Työelämäänki ehdin hienosti, vaikka neljä lasta. Palkka 6000€/kk. Joten en nyt osaa sanoa miten perheen perustaminen oli minulle paska nakki? :)
Mutta en ihmettele, että ihmiset eivät enää pariudu. Odotukset ovat liian korkealla ja kuten sanoin aikaisemmin, naisilla aivan epärealistiset ja epäreilut odotukset.
Vierailija kirjoitti:
Nainen/vaimo/äiti kirjoitti:
Tämä koko keskusteluketju paljastaa, miten pahasti kaksinaismoralismia ja epätasa-arvoa monin nainen kannattaa, Tässä esimerkkejä.
Mies itkee ruudussa: "Ärsyttävää vinkumista ja esittämistä. Pelkkää irtopisteiden kerjäämistä."
Nainen itkee ruudussa: "Kävi niin sääliksi, miksi se mies ei lohduttanut paremmin."
Mies toteaa, että kumppani on hyvä ihminen, mutta ei oikea hänelle: "Järkyttävä sika, todella törkeää ja lapsellista käytöstä. Ei tule saamaan ikinä parempaa."
Nainen toteaa, että kumppani on hyvä ihminen, mutta ei oikea hänelle: "Ihailtavaa rohkeutta ja suoraselkäisyyttä. Hyvä juttu, ei väkisin kenenkään kanssa kuulu olla."
Miehen ulkonäköä arvostellaan: "Niin juuri, kamala kaljamaha ja albiino"
Naisen ulkonäköä arvostellaan: "Miksi naisista pitää puhua niin rumasti ja alentavasti?"
Minäkin olen nainen, mutta minusta tämä ei enteile hyvää. Naiset kuvittelevat, että kaikki syy on aina miehen. Jopa silloin jos mies ei tykästy naiseen, ja sanoo sen rehdisti.
Ettekö te ole ikinä ihastuneet palavasti tai rakastuneet? Ei se aina osu täydelliseen kumppaniin, se vaan kolahtaa kun kolahtaa. Usein hyvinkin epätäydelliseen tyyppiin. Silti suhde voi olla mitä mainioin. Muistatteko Dianan? Walesin prinsessan. Koko maailma rakastui häneen, mutta Charles ei. Vaikka kuinka häntä yritettiin saada rakastumaan tähän "täydelliseen" naiseen, niin rakkaus ei synny pakottamalla. Ja nähtiinhän se mikä katastrofi sellainen suhde oli, missä muut muka tiesivät paremmin, kenen kanssa ton hyvä olla parisuhteessa, kuin pariskunta itse.
En ihmettele, että syntyvyys laskee. Naiset on aika mahdottomia nykyään vaatimuksineen. Ja jos itse olisin mies, niin pysyisin varmaan sinkkumiehenä mielummin.
No syntyvyyshän laskee siksi että naiset tietävät mikä pa..kanakki se on naiselle.
6000e palkka eikä osaa kirjoittaa?
Naisilla ei ole koskaan epärealistisia tai epäreiluja odotuksia miehelle. Näkeehän jokainen tyttö jo pienestä asti millaisia miehet ovat, että pariutuakseen pitää antaa myöten monessa asiassa miehen suhteen jotta yleensä voi pariutua ja perustaa perhe. Miehet kuvittelevat mm että vaimo on heti synnytettyään takaisin missin mitoissa eikä kehossa ole jälkeäkään 9kk raskaudesta ja repivästä synnytyksestä.
Miehet elää pilvilinnoissa kun mä haluun ja brat pittiläkin on ja naiset jalat maassa oikeaa elämää.
Kaikesta huolimatta itse syttyisin kauden miehistä:
1. Tuomas - kaikesta huolimatta tykkään rempseistä liikunnallisista miehistä
2. Janne - älykäs, rauhallinen ja hyvä itsetunto, hyvä paketti
(3. Matti) - en kiinnostuisi, liian epävarma ja sitoutumiskammoinen
(4. Tommi) - en kiinnostuisi, pitää itseään liian tärkeänä eikä ulkonäkökään miellytä
Ja näistä naisista:
1. Kati - itse pidän vauhdikkaista naisista ja on hän kauniskin
2. Juudit - Juudithan on aivan ihana, jos alkaisin seurustella naisen kanssa niin Juudit on aivan mahtava puoliso
3. Mira - kaunis ja äidillinen. Mira ei silti ole ihan minun tyylinen, saattaisin ahdistua kun kaiken pitäisi olla niin toptop ja siistiä ja sovinnaista
4. Emma - Emma olisi symppis kaveri mutta puolisona hän vaikuttaa liian vaikealta, en itsekään jaksaisi jatkuvaa kiukuttelua
N34
No vihdoin! Huh mikä hölöttäjä-nainen ja tirskui jatkuvasti aivan jonninjoutavista asioista, kauheaa katsottavaa. Oli tietenkin hermona eikä jaksanut rentoutua, siitähän nuo hermotirskut johtuivat. Naamanvääntöä ja kujerrusta edestakaisin, omituinen nainen.