Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
No just niin, olen ollut sokkotreffeillä, joilla treffikumppani ei herättänyt ulkomuodollaan minkäänlaista kiinnostusta, jopa päinvastoin, mutta koska oli muuten niin mukava ja huomaavainen, menin vielä toisille treffeille. Näillä treffeillä hänen luonnnikas luonteensa herätti kiinnostuksen, pikkuhiljaa myös ihastuksen ja myöhemmin rakastumisen, jonka jälkeen hän alkoi näyttääkin maailman ihanimmalta. Onnekseni en siis jumiutunut siihen, ettei ulkonäkö heti viehättänyt, olisin missannut elämäni rakkauden <3
tuo.
Tässä ohjelmassa on kyse siitä, että mennään(ihan oikeasti) naimisiin tuntemattoman ihmisen kanssa. Siinä on siis perusoletuksena, että asiantuntijat etsivät sopivan kumppanin sitä silmälläpitäen, että ollaan naimisissa koko loppuelämä )tai ainakin nykymittapuussa "pitkään"), ei sitä silmälläpitäen, että hääyönä olisi luvassa villiä seksiä. Kun etsitään aviopuolisoa, niin silloin väistämättä pitää etsiä toisilla kritteereillä kuin sillä, että saisi puolisoltaan villiä seksiä. Avioliiton aikana, kun välillä seksi tuntuu puulta, välillä muulta, välillä parhaalta ikinä eikä sillä ole paljon väliä arjen hommissa, että onko puolison kanssa villiä seksiä, vaan sillä, että sujuuko arki puolison kanssa. Villi seksi on asia, jonka jokainen pari saa ihan varmasit sujumaan vuosien myötä siten, että tila tyydyttää molempia. Avioliittovuosien aikana puolison ulkonäkökin muuttuu, joten aika sairasta odottaa, että alttarilla odottaa unien prinssi/prinsessa ja kuvittelee, että toinen on kotonakin sitten viimeisen päälle pyntättynä jokainen päivä, ettei unelmien kuva säry.
Tuntuukin siltä, että etenkin nämä tämän kuden miehet ovat pahasti erehtyneet formaatista. Villiä seksiä löytyy temppareista, häveliästä peiton alla seksiä big brotherista ja ne aviopuolisot löytyy jostain muualta.
Omast miehestäni ei ulkoisten seikkojen perusteella voisi päätellä millainen tiikeri hän on sängyssä, ihastuin hänessä muutenkin älyyn ja loistavaan yleissivistykseen sekä empaattisuuteen. Yllätys oli suuri, kun aloitettiin sänkyhommat ja vieläkin suurempi, kun minulle paljastui, että hän harrastaa tantraseksiä. Se oli kuin mansikka kakun päälle. jos olisin lähtenyt etsimään pelkästään villiä seksiä, olisin varman kävellyt mieheni ohi ennakkoluulojeni vuoksi. onneksi olin etsimässä elämänkumppania ja onneksi tiedostin sen, että elämänkumppanille pitää olla erilaisia kriteereitä kuin villille yhden yön kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.
Minusta se on tosi hämmentävää, että täällä on ollut sivukaupalla kirjoituksia ja arvosteluja joistain toisten osallistujien ulkonäköseikoista (jopa sellaisista, joille he eivät ole itse voineet mitään!), mutta sitten, jos joku kommentoi kriittiseen sävyyn Katin kulmakarvoja, niin siihen heti takerrutaan, että miksi.
koeta nyt kestää kuin nainen, älä takerru kulm' , siis kritiikkiin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tosta Mirasta kieltämättä jäi sellainen kuva, että haki ohjelmasta sellaista sisustukseen ja instagram-päivityksien taustalle sopivaa miestä. En oikein havainnut hänellä olevan mitään erityisen suuria tunteita juuri Mattia kohtaan. Lähinnä ärtymystä, kun suhde ei edennyt itse laaditun käsikirjoituksen mukaisesti.
Eikös tässä ollut juuri se tarkoitus, että ei tarvi olla alusta alkaen niitä suuria tunteita? Että ne kasvaa vähitellen, kun opitaan tuntemaan toista. Stolbovkin sanoi, että jos on vähänkin epävarma siitä jatkaako vai ei niin silloin kannattaa jatkaa vielä hetki ja katsoa homma loppuun asti. Mira toimi ihan kuten asiantuntijat sanoi. Hänen mielestään suhteesta olis ehkä voinut tulla jotain kun kamerat sammutetaan ja tavallinen arki alkaa. Eikö se nimenomaan ollut tämän realityn tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta itse miellän Juuditin kauniiksi. Juudit olisi loistava elämänkumppani. Mitä miehet olette mieltä?
Naiset tuntuvat tykkäävät Juuditista, mutta miesten keskustelupalstalla Juuditin tykkääjät ovat vähissä. Minä selitän. On olemassa yleismiellyttävän ulkonäön omaavia miehiä ja naisia ja sitten on olemassa niitä muita.. Juudit on selvästi jälkimmäistä luokkaa. Miehen sillmään naisen ei tarvi olla missi, eikä instababe, mutta jollain lailla pitää olla silmäniloa, sille joka parisuhteisiin Juudit kanssa rupeaa.
Luonteesta kaikkien miellyttäminen ja kaikki kelpaa -mentaliteetti ei lupaa hyvää. Jokaisella pitää olla jonkin verran omaa luonnetta, että uskaltaa sanoa mistä elämässänsä tykkää tai ei tykkää. Juudit tykkää aivan kaikesta ja on niin tavattoman kiitollinen.
"Sinä riität" ja "sinä olet hyvä sellaisena kuin olet". Nämä oli Juuditin lempimantroja. En tiedä, tuli mieleen et sanoko ne enemmän itselleen kuin toiselle. Rauhoitellakseen itseään. :/
Jos kumppani sanoisi mulle noin, tuntisin itseni idiootiksi ja toiseksi miettisin, miksi hän pitää tarpeellisena sanoa en - onko mulla syytä pelätä sitä, etten riittäisi.
Oli miten tahansa, niin osallistujat tekevät ihan itse omat päätöksensä, koska on kysymys heidän elämästään eikä kenenkään muun. Kommentoijat saavat olla mitä mieltä tahansa, sitä ei oteta huomioon.
Näitä "pakkonaittajia" löytyy ihan tavallisesta elämästäkin. Sellaisia "tuo mies/nainen sopii sulle", " no miksei kelpaa". Voiko olla olemassa typerämpää käyttäytymistä. Ei parisuhteeseen mennä muiden mieliksi, se on aivan varma tuhon tie. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja on tietysti niistä myös itse vastuussa.
Se on ihan se ja sama, vaikka Mira tai Juudit olisi omasta mielestä kuinka ihana, ei heitä voi kenellekään pakkonaittaa, eikä heidän torjumisensa tee kenestäkään kelvotonta. Ihmisen pitää olla rehellinen tunteistaan, itselle ja sille toiselle. Se nyt vasta kamalaa olisi jos lähtisi väkisin jatkamaan, ilman kipinää, ilman syvempiä tunteita. Ehdottomasti väärin myös sitä toista osapuolta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on kyllä sellainen tunne, että Janne ei tarvitse ketään. Kuten sanoikin, että on ollut samoja ongelmia ennenkin. On ihan tyytyväinen omassa itsesään ja omien ajatustensa kanssa. Ei tunne mitään tarvetta jakaa elämäänsä ja ajatuksiaan.
Se on tietysti hänen oikeutensa, mutta parisuhteessa se ei kaikkien kanssa onnistu.
Vielä vähemmän ohjelmassa missä ei puolisosaa ei tiedä yhtään mitään.
Kun on Emmasta sanottu, että ei olisi pitänyt mennä ohjelmaan niin samoin olisi Jannen pitänyt miettiä mitä vaikeuksia ohjelmassa tuottaa kun on noin pidättyväinen tapa kommunikoida.
Harvoin osuu kohdalle niin samantyyppinen ihminen joka sen tavan ymmärtää.
Kun se ei ole oikeassakaan elämässä löytynyt.
Janne on ihan fiksu ihminen, mutta hänen lähelleen on vaikea päästä, koska hän ei halua, pitää Katia ikäänkuin kepin päässä.
Jollekin tuollainen mies on sopiva, joillekin ei sovi lainkaan.Höpö höpö. Aivan normaali suomalainen mies. Ota huomioon että tuolla on koko ajan kuvausryhmä ympärillä että tuskin kukaan on sellaisessa tilanteessa täysin luonnollinen. Vai että kepin päässä. Jannehan se on halunnut koko ajan enemmän läheisyyttä kun Kati. Janne on siitä viisas ettei jauha turhia vaan puhuu kun on asiaa. Katille tuskin kelpaa muuta kun yltiösupersosiaalinen eli siis toinen yhtä rasittava.
Niin, suomalainen mieshän ei turhia puhu. Kun vaimo kysyy, että rakastatko vielä minua, niin mies sanoo, että kyllä hän sitten sanoo jos tilanne muuttuu.
Oli hämäläinen Kalle ja karjalainen Ville junassa matkalla Jyväskylästä Helsinkiin. Istuivat siinä ja katselivat ulos ikkunasta.
Puolivälissä tuli sade ja karjalainen Ville sanoi, että kappas kun taitaa alkaa satamaan.
Kun tultiin perille niin junalle vastaantullut tuttava kysyi kuinka matka meni. Hämäläinen Kalle sanoi, että muuten ihan hyvin, mutta kun tuo Ville on niin kova höpöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Formaatissa pitäisi huomioida nykyistä paremmin ulkonäkötoiveet! Kumppanin valinnassa sillä on AINA merkitystä, vaikkei nykyään aiheesta saakaan puhua, koska mielensä pahoittajat ja sensuuri.
Kai aiheesta nyt puhua saa, mutta onneksi kaikki eivät ole yhtä pinnallisia, vaan löytyy myös meitä muita, joille ulkonäkö ei ole se merkityksellisin seikka.
Ei se pelkkää pinnallisuutta jos ulkonäköön kiinnittää huomiota.
Kyllä itse olen kumppaneissa huomannut ensin ulkonäössä jotain vetoavaa.
Ja nämä parit eivät ole edes nähneet toisiaan niin varmasti ulkonäkö toiveita salaisesti kaikilla on. Mihin siinä voi tarttua ellei toisen ulkonäköön kun lähestyvät toisiaan. Ja jos toinen on kaukana ns omasta tyypistä niin ei pelkkä kiva luonne vie pitkälle. Eri mieltä saa olla mut itse koen noin. Vai jos itse menette sokkotreffeille niin silläkö ei ole väliä miltä toinen näyttää?? Epäilen.No just niin, olen ollut sokkotreffeillä, joilla treffikumppani ei herättänyt ulkomuodollaan minkäänlaista kiinnostusta, jopa päinvastoin, mutta koska oli muuten niin mukava ja huomaavainen, menin vielä toisille treffeille. Näillä treffeillä hänen luonnnikas luonteensa herätti kiinnostuksen, pikkuhiljaa myös ihastuksen ja myöhemmin rakastumisen, jonka jälkeen hän alkoi näyttääkin maailman ihanimmalta. Onnekseni en siis jumiutunut siihen, ettei ulkonäkö heti viehättänyt, olisin missannut elämäni rakkauden <3
Samat kokemukset. Onneksi kirjoiteltiin paljon alussa. Sieltä(kirjoituksista) löytyi todellinen aarre vaikka sama henkilö alun treffeillä olikin kuin puupökkelö.
Kyllä se miehillä on niin että naisen pitää alunperin herättää itsessä joku seksuaalinen kiinnostavuus ja siitä lähteä tutustumaan naiseen ja jos luonnekin matchää ja nainen vaikuttaa olevan sinusta kiinnostunut niin mies ihastuu naiseen ja suhde etenee.
Ainakin itselle käynyt monta kertaa niin että kaunis nainen herättää mielenkiinnon mutta kun nainen avaa suunsa ja luonne tulee esiin niin kiinnostus lopahtaa siihen.
Ja mikä velvollisuus näillä miehillä olisi jatkaa jos ei housuihin ikinä tule naisesta edes semiheijaria ?
Mira, oli ainoa Judithin ohella, joka oli aito, älykäs nainen. Emma oli söpö mutta jontenkin vielä kasvunvaraa.
Janne on ihan tosikko, leikkii jotakin kapteenia, juokse nyt hyvä nainen pakoon vai aiotko koko ikäsi kirvoitella hänen ajatuksiaan. Mä en jaksaisi. jättäisin jollekin jolla on aikaa! Tosin ulkonäkökin tökkii minulla, se on mun vika.
Miraa kävi sääliksi. Hän yritti tosissaan rakentaa suhdetta. Matti tuli tv-julkkiksen toivossa, oikea iilimato luonteeltaan. Yrittää koko ajan olla nokkela, ja kuitenkin on ihan puujalka jutuissaan, ei älyä eikä kokemusta älykkäästä naisesta. En tiedä, mitä jutteli Miralle kun kamerat sammuivat, mutta kuka nyt vittuilua koko ajan kestää, ei kukaan. Hyvä Mira, että pääsit eroon, vaikka kurjaahan on ladata tunteet peliin ja sitten saada suunnilleen rätti naamaan. Noilta mölleitä saakin aina!
Intiimistikin varmaan oltiin, koska Mira epäili olevansa raskaana...kai se herran tekosia olisi ollut? Ei jessus sentään, Matti ei olisi mun sänkyyni edes päässyt. Muistaisin, että joskus perhe asunut Peltolammilla, onko niin? Muitakin poikia, onko sama möhlö?
Ihana on myös Judith, yrittää ymmärtää ja kaipaa läheisyyttä, kaveri on ihan pässi...hyvää päivää! Judith on ihanan terve nainen. Luota itseesi, äläkä sorry siihen tyyppiin velvollisuudesta,olet liian fiksu.
Kuka ihme menee tälläisen keskiaikaiseen naittamisrituaaliin vapaaehtoisesti? Mua kauhistuttaa tyttöjen puolesta ja naurattaa miesten puolesta. Ja psykologien ja monta krt itse eronneen papin lässytykset ovat ihan alta lipan, jessus pappiseni! Paras asiantuntijako? Jo naurattaa.
Me sitten arvostelemme pareja, lopettakaa ainakin Emman ulkonäön heittelyt, söötti tyttö. Ja mulla on samanlainen tukka kun Judithilla, hyvä tukka ja ukkoni tykkää.
Tanskan ja Ruotsin etoja katsoneena olen huomannut, että vaikka näissä ohjelmissa jotkut parit ovat olleet kovinkin viehättyneitä toistensa ulkonäöstä niin ero on silti tullut. Olikohan se Tanskan etan vitoskaudella kun yksi nainen ei ollut kovin viehättynyt miehestään niin jatkoi silti suhdetta kuvausten jälkeen ja olivat kai vuoden yhdessä. Mies oli lyhyt eikä semmoista tyyppiä, joka naista olisi yleensä viehättänyt. Kaikki muut toisistaan viehättyneet päätyivät eroon kuvausten aikana. Eli ei se aina ole siitä ulkonäöstäkään kiinni vaan siitä tekijästä X.
hämmentymisestä hämmentynyt? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.
Minusta se on tosi hämmentävää, että täällä on ollut sivukaupalla kirjoituksia ja arvosteluja joistain toisten osallistujien ulkonäköseikoista (jopa sellaisista, joille he eivät ole itse voineet mitään!), mutta sitten, jos joku kommentoi kriittiseen sävyyn Katin kulmakarvoja, niin siihen heti takerrutaan, että miksi.
Takerru? Ai tähänkö ei olisi saanut vastata? Oliko liian pyhä aihe?
Kati tarvis ehdottomasti Turkkilaisen miehen!
Voisin vaihtaa omani Janneen! :)
Viisi vuotta yhdessä ja voin kertoa, että puhetta ja analyysiä riittää. Meillä halkaistaan välillä hiuksen puolikkaatkin ja kaikki pitäisi jakaa. Eikä siinä vielä kaikki, vaan asiat puidaan läpi myös sukulaisten kanssa :D :D
Mies on niin tarkkanäköinen, etten ehdi ajatella kuin puolikkaan ajatuksen ja heti kysyy, mitä mietin... välillä väsyttävää!
Mutta jos Kati tarvii jatkuvan analyysin ja avoimuuden, että voi luottaa toiseen, niin tervetuloa hakemaan täältä!
On vielä komeakin :D
Nimimerkki väsynyt kommunikoija
En ymmärrä mitä Mattia niin älyttömästi prjataan. Rn ihmettele yhtään miksi Matti koki olleensa ahdistuneena nurkkaan. Jatkuvaa tivaamista suhteen tilasta. Miran epävarmuus itsestään (ulkonäkö, paino?) vaikuttavat koko ajan taustalla. Matti vaikutti lämpimältä ja empaattiselta, tosin epävarmalta hänkin. Se ei kuitenkaan näyttäytnyt hänellä toisen painostamisena. Miran päättäväisyys perheen perustamisesta on hyvinkin saattanut pelästyttää ja ahdistaa. Vaikka perhe olisikin kummallakin toiveena, ei se välttämättä tunnu oikealta juuri ohjelman kautta löydetyn puolison kanssa.
Itsetunto-ongelmia oli myös Emmalla. Jos ei pysty itsestään puhumaan kauniisti, ottaa myös herkästi nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
hämmentymisestä hämmentynyt? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takerru? Ai tähänkö ei olisi saanut vastata? Oliko liian pyhä aihe?
Päästä jo irti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuli tuosta Matista mieleen... Tapailin aikoinaan miestä, joka itse ehdotti leffaan menoa tiettynä päivänä. Tykkäsi kuulemma romanttisista komedioista (mä en niinkään, mutta en ollut ehtinyt vielä mainita asiasta). Kyseisen päivän mittaan laitoin muutaman viestin, joissa kysyin monelta nähdään ja missä. Loppujen lopuksi mies teki oharit. Mun olis kuulemma pitänyt osata päätellä hänen häiljaisuudestaan ettei ole lähdössä :p Tämä selvä! Menin sitten yksin leffaan. Kyseessä oli tosin räävitön komedia eikä mikään romanttinen sellainen. Mies oli käärmeissään kun kerroin asiasta. Mulla oli muka joku toinen mies varalla jne. En enää halunnut tavata, vaikka kyseli uusille treffeille. Ei kiinnosta tuollainen vaikeilu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi valita kuvan perusteella kuten jotkut täällä ehdottavat? Niinhän nirsot tekevät oikeassa elämässä, valitsevat ulkonäön perusteella, eikä se ole onnistunut tähänkään asti kun sinkkuja ovat. Eikö noita asiantuntijoita juuri siksi ole valitsemassa paria että kerrankin valittaisiin oikein perustein? Nämä vaan eivät uskalla heittäytyä vaan vänkäävät sitä omaa parinvalintaperustettaan joka on tähänkin asti mennyt pieleen. Katsokaa nyt hyvänen aika ympärillenne. Suurin osa ihmisistä on ihan taviksia. Ja pariutuvat. Täällä annetaan ymmärtää että näiden naisten ulkonäkö ei riitä pariutumiseen. Höpö, höpö. Pitää olla tosi ruma että se pariutumisen estää.
Pitäiskö niille järjestää se varttin kestävä joko videoesittely, tai livetapaaminen, missä ne sais ”esitellä” itsensä, elikkäs sisäänajo. 10 esittelyssä ja 3 finaaliin. Sitten vasta jatkot!
Siihen ekaan esittelyyn saisi kukin laittaa ilman raadin näkemistä just niin ”kovat piippuun” kuin palkeet ja rahkeet kestää.(seksi vapiksena)... sen jälkeen tutustumaan tv jaksojen myötä kansalle.
Olishan se hupaa, vai mitä sanotte?
Sitten ei olis sika enää säkissä kotona, vaan siä olis joko emäntä/tai isäntäehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Tanskan ja Ruotsin etoja katsoneena olen huomannut, että vaikka näissä ohjelmissa jotkut parit ovat olleet kovinkin viehättyneitä toistensa ulkonäöstä niin ero on silti tullut. Olikohan se Tanskan etan vitoskaudella kun yksi nainen ei ollut kovin viehättynyt miehestään niin jatkoi silti suhdetta kuvausten jälkeen ja olivat kai vuoden yhdessä. Mies oli lyhyt eikä semmoista tyyppiä, joka naista olisi yleensä viehättänyt. Kaikki muut toisistaan viehättyneet päätyivät eroon kuvausten aikana. Eli ei se aina ole siitä ulkonäöstäkään kiinni vaan siitä tekijästä X.
Se oli Ruotsin versio ja se tyyppi ei ollut lyhyt vaan saman pituinen tämän naisen kanssa. Hän olisi halunnut 190-senttisen alfauroksen koska koki olevansa itse niin epävarma, vielä nelikymppisenä.
He olivat tosiaan hetken vielä yhdessä mutta ei liitto kestänyt kauaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä Mattia niin älyttömästi prjataan. Rn ihmettele yhtään miksi Matti koki olleensa ahdistuneena nurkkaan. Jatkuvaa tivaamista suhteen tilasta. Miran epävarmuus itsestään (ulkonäkö, paino?) vaikuttavat koko ajan taustalla. Matti vaikutti lämpimältä ja empaattiselta, tosin epävarmalta hänkin. Se ei kuitenkaan näyttäytnyt hänellä toisen painostamisena. Miran päättäväisyys perheen perustamisesta on hyvinkin saattanut pelästyttää ja ahdistaa. Vaikka perhe olisikin kummallakin toiveena, ei se välttämättä tunnu oikealta juuri ohjelman kautta löydetyn puolison kanssa.
Itsetunto-ongelmia oli myös Emmalla. Jos ei pysty itsestään puhumaan kauniisti, ottaa myös herkästi nokkiinsa.
Hiiri mikä hiiri!
Ei juusto kelvannu arkailijalle. Nurkassa lopulta kimitti: "en syö, älä lyö"
Lähes 15000 kommenttia (mikä lienee poistettujen osuus? ) tässä ketjussa, tästä kaudesta, jonka ei pitänyt herättää tunteita, ei mielenkiintoa, ja joka sisältää täysin tylsiä parisuhteita/ihmisiä. Selvä. 🙂
Vaikka mailmassa olisi vain 1 mies, niin satavarma olen siitä, että jos en tuntisi kipinää häneen, niin sukupuutto olis edessä.
Tää on niin totta, kuin mitä tässä olen.
Ikinä ei tulis mieleenkään, että joku hänet tois mun eteen, ja sanois:”Nooo, mikä on kunnei kelpaa”?
Vaikka mies olis kuin Clint Eastwood tai mikä hyvänsä hyvännäköinen länkkis, niin nou veittit. Jos ei kiinnosta, niin ri kiinnosta.
Jos joku nyt sanoo, ettei Eastwood ookkaa jne, niin kyllä hän nuorena aikas komee hemuli oli.,ja tää oli vaan esimerkki, muttei välttis huonoin.
Että se siittä pakkotarjonnasta.
Mut joo, kukin tsekkaa ite kultakimpaleensa, mut jos sen joku toinen tekee, ni kiville menee.