Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
14841/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asiantuntijoita syyttäisi siitä, että Matti on kuin saippuanpala eikä varmasti ole sanonut mitään jämäkkää ja selvää haastatteluissakaan (asumisasia, lapsiasia, onko tuonut Selvästi esiin ettei missään tapauksessa halua muuttaa, ettei missään nimessä halua lasta piakkoin?). Tai sitten on sanonut jotain mitä odotetaan sanovan, mutta oikeasti ei olekaan sitä mieltä. Hänhän on ajelehtija eikä ota selkeästi paljon mihinkään kantaa. Tai ottaa sitten vasta näin jälkikäteen - ei siinä kohtaa kun parisuhteessa olisi hyvä avata suunsa.

Minä syytän asiantuntijoita näistä epäonnistuneista parivalinnoista. Jos joku hakija on jo haastattelussa "saippuanpala" eikä sano tekstiäsi lainaten "mitään jämäkkää ja selvää", miten hänet voidaan päästää jatkoon?! On myös asiantuntijan tehtävä nähdä puheiden läpi, että onko hakija tosissaan vain puhuuko hän vain lämpimäkseen asioita, joita asiantuntijat haluavat kuulla. Jos he eivät tähän pysty, niin sitten asiantuntijat vaihtoon! Ja ei Matti mikään paatunut valehtelija ollut, joka pystyisi vedättämään alan ammattilaisia 6-0. Matin valinnan lisäksi ihmettelen suurimman osan osallistujien valintaa ohjelmaan, koska jokaisella näyttäisi vielä todella paljon työstettävää oman itsensä kanssa, ennen kuin minkäänlainen tasapainoinen parisuhde kenenkään kanssa voi onnistua.

Setäkaveri vinkkasi että on se hyvä tyyppi, olinhan mäkin?

Mä oikeesti luulen, että Matin valintaan vaikutti se että oli Villen kaveri. Saatiin Ville kivasti mukaan sarjaan, hänestähän tykättiin viime kaudella ja parista on tehty lehtijuttuja ym. Telkkariinkin oli tulossa tuttujuttu missä olivat. Näistä saa kivasti lisää pöhinää tälle kaudelle. Ehkä jopa kuviteltiin, että Matti on samanlainen supliikkimies kuin Ville.

Vierailija
14842/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä ohjelmasta huomasi heti, että miehet ajautuva kaverizonelle jos naisen ulkonäkö ei miellytä. Ja ketään muita kuin Jannea ei miellyttänyt. Itse täytyy kyllä naisena sanoa ettei noilla kavereilla ole mitään varaa arvostella, kaikki ohjelman miehet aivan mauttomia ja värittömiä olmeja.

Olisivat onnellisia että joillekin kelpaavat.

tuollaisia Matteja on esim. täällä Trella 13 tusinassa. Ja varmaan tollaisia Tommeja stadissa.

No kyllä aika selvää, miksei nämä miehet ole puolisoa löytäneet. Eivät selvästi pitäneet näitä kumppaneitaan tarpeeksi viehättävinä itselleen, vaikka eivät todellakaan olleet itsekään mitään saaliita. Tommi - hintelä nörtti, Matti - ylipainoinen kouluttamaton punaniska ja Tuomas - lähäri (täytyykö sanoa enempää?!) ja ilmeisesti Katin tyyppinen klassisen kaunis, hyvin työelämässä menestynyt ja urheilullinen nainen olisi kaikille pitänyt olla. Harmi kun Katille ei olisi yksi ainut näistä äijistä kelvannut ja Jannekin vähän koulutetumpana ja perus hyvännäköisenä juuri ja juuri rimaa hipoen.

Miksi miehet vielä valittavat, että muka naiset ovat niitä nirsoja? Näistä naisista jokainen ihastui kumppaniinsa ja olisi varmasti halunnut suhteen. Miehet olivat ne, jotka kokivat olevansa naisille liian hyviä ja siksi kaveri-zonettivat nämä. Jokainen mies, joka jatkossa kitisee naisten nirsoutta, voi katsoa tämän ohjelman. Näillä perusmiehillä ei todellakaan ole kuin erittäin oudon sattuman kautta jakoja noihin Kateihin, joiden kuvittelevat olevan tasoisiaan. Ja sitten kun on oman tason "perus"nainen tarjolla, niin eipä kelpaa. Ihan oikeasti vituttaa tuollainen näin Katin tyyppiä edustavana naisena.

Mä en kyllä miehenä nää Katia mitenkään omana naissuosikkina. Mikä Katista tekee jotenkin korkeatasoisemman tässä porukassa? En nyt ihan saa kiinni. Itsellä tökkii hänen kasvoissa jokin ja tykkään Juudithista piirteiltään enemmän. Juudithin seurassa uskaltaisin olla omine puutteineni, joka on kyllä kullanarvoinen side suhteelle! En tiedä kiinnostaisiko Juudithia minä sitten yhtään...

Minä taas miehenä nään. Jos nyt vertaa Katia ja Juuditia, niin Kati näyttää naisellisemmalta, paremman muotoiset kasvot ja parempi vartalo. Juudit on todella taviksen näköinen ja kasvot on jopa poikamaiset.

Ei millään pahalla siis, mutta kun nyt aloin perustelemaan.

Otsarypyt siis tai silmänaluspussit, on kauniimpaa kun täysin sileä iho? Hämmästyttää kuulla näin naisena. Juuditilla on harvinaisen sileät kasvot, ei rypyn ryppyä, ei virheen virhettä. Siihen kun meikki ja pitkät näyttävästi laitetut hiukset ja parin kilon laihdutus niin on missiainesta.

Nää on nyt niitä makuasioita. En minäkään tiedä, miksi yleensä aina naiset kuolaa tummahiuksisia nappisilmiä. Se on biologiaa, mitkä piirteet vetoaa. Vaikken kyllä Katiakaan ihannenaisenani pidä, niin enemmän vetoavia piirteitä näen hänessä. Minä en näe Juuditissa missiainesta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14843/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä ohjelmasta huomasi heti, että miehet ajautuva kaverizonelle jos naisen ulkonäkö ei miellytä. Ja ketään muita kuin Jannea ei miellyttänyt. Itse täytyy kyllä naisena sanoa ettei noilla kavereilla ole mitään varaa arvostella, kaikki ohjelman miehet aivan mauttomia ja värittömiä olmeja.

Olisivat onnellisia että joillekin kelpaavat.

tuollaisia Matteja on esim. täällä Trella 13 tusinassa. Ja varmaan tollaisia Tommeja stadissa.

No kyllä aika selvää, miksei nämä miehet ole puolisoa löytäneet. Eivät selvästi pitäneet näitä kumppaneitaan tarpeeksi viehättävinä itselleen, vaikka eivät todellakaan olleet itsekään mitään saaliita. Tommi - hintelä nörtti, Matti - ylipainoinen kouluttamaton punaniska ja Tuomas - lähäri (täytyykö sanoa enempää?!) ja ilmeisesti Katin tyyppinen klassisen kaunis, hyvin työelämässä menestynyt ja urheilullinen nainen olisi kaikille pitänyt olla. Harmi kun Katille ei olisi yksi ainut näistä äijistä kelvannut ja Jannekin vähän koulutetumpana ja perus hyvännäköisenä juuri ja juuri rimaa hipoen.

Miksi miehet vielä valittavat, että muka naiset ovat niitä nirsoja? Näistä naisista jokainen ihastui kumppaniinsa ja olisi varmasti halunnut suhteen. Miehet olivat ne, jotka kokivat olevansa naisille liian hyviä ja siksi kaveri-zonettivat nämä. Jokainen mies, joka jatkossa kitisee naisten nirsoutta, voi katsoa tämän ohjelman. Näillä perusmiehillä ei todellakaan ole kuin erittäin oudon sattuman kautta jakoja noihin Kateihin, joiden kuvittelevat olevan tasoisiaan. Ja sitten kun on oman tason "perus"nainen tarjolla, niin eipä kelpaa. Ihan oikeasti vituttaa tuollainen näin Katin tyyppiä edustavana naisena.

Mä en kyllä miehenä nää Katia mitenkään omana naissuosikkina. Mikä Katista tekee jotenkin korkeatasoisemman tässä porukassa? En nyt ihan saa kiinni. Itsellä tökkii hänen kasvoissa jokin ja tykkään Juudithista piirteiltään enemmän. Juudithin seurassa uskaltaisin olla omine puutteineni, joka on kyllä kullanarvoinen side suhteelle! En tiedä kiinnostaisiko Juudithia minä sitten yhtään...

Minä taas miehenä nään. Jos nyt vertaa Katia ja Juuditia, niin Kati näyttää naisellisemmalta, paremman muotoiset kasvot ja parempi vartalo. Juudit on todella taviksen näköinen ja kasvot on jopa poikamaiset.

Ei millään pahalla siis, mutta kun nyt aloin perustelemaan.

Otsarypyt siis tai silmänaluspussit, on kauniimpaa kun täysin sileä iho? Hämmästyttää kuulla näin naisena. Juuditilla on harvinaisen sileät kasvot, ei rypyn ryppyä, ei virheen virhettä. Siihen kun meikki ja pitkät näyttävästi laitetut hiukset ja parin kilon laihdutus niin on missiainesta.

Anteeksi nyt mutta Juudit ei ole missiainesta vaikka mitä tekisi. Hänellä ei ole siihen sopivat kasvot ollenkaan. Pitäisi olla katsos jo paljon paksummat huulet ja muutenkin klassisen kaunis, erilainen nenä yms. Siis ihan eri kasvot. Nyt hän on ihan tavis josta toki saisi sievän. Painoa hänellä sen sijaan ei ole yhtään liikaa, ei tarvi laihduttaa.

Hänellä on miellyttävä luonne kyllä, joten Tommi varmaan siksi hänestä kuitenkin tykkää.

Arvoitus vain millaisista miehistä Juudit itse tykkään, tuntuu että kaikki käy.

Vierailija
14844/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi kyllä todella raskasta olla ihmisen kanssa, joka pelkäisi jokaisen hiljaisen tai vähäpuheisen hetken tarkoittavan jotain pahaa ja häntä pitäisi sanoilla tai eleillä jotenkin aina rauhoitella.

Ei tarvitse jollei halua. Ei yhtään mitään kenenkään kanssa.

Pitää vaan sitten ottaa toisenlainen kumppani joka ei sitä rauhoittelua kaipaa.

Minua vain ihmetyttää moinen jyrkkyys. Miksi ei jos rakastaa toista?

Jos ajatellaan pitkää suhdetta niin siinä joutuu monta kertaa ymmärtämään kumppanin mielentiloja, stressiä, sairautta, masennusta jne. Ei kumppani ole joka hetki parhaimmillaan. Joutuu pyytämään anteeksi puolin ja toisin, jopa katsomaan asioita läpi sormien ja armahtamaan.

Miten sellainen ihminen, joka tuntee jo alussa kun ollaan tutustumassa noin raskaana, kuten sanoit todella raskaana 😮, tekona kumppanin pienen halauksen ja rauhoittelun niin miten kestää pitkän parisuhteen mutkat ja kuopat? Jossa joutuu paljon raskaampiikin tekoihin ja anteeksiantoihin kuin tuo kertomani.

Itse en satsaisi kovin paljon tuonkaltaisen ajatusmaailman omaavaan ihmiseen. Itse asiassa en edes harkitsisi.

Mutta emme sopisi yhteen muutenkaan, luulen.

Kati se tuossa jyrkkä on. Miksei Kati rauhoittele Jannea, että ei hätää vaikket koko ajan puhu. Luotan sinuun ja katsotaan rauhassa eteenpäin. Miten Kati kestää suhteen kuopat ja mutkat, ellei itse tule vastaan ja RAUHOITA ITSEÄÄN kun mitään syytä ei ole olla hädissään. Mitä sitten kun olisi oikea kriisi elämässä.

Koska ei ole kiinnostunut tarpeeksi. Häntä ärsyttää Janne.

Kati on itse niin tarvitseva, ettei osaa nähdä ja kuulla toisen tarpeita.

Me ihmiset olemme tarvitsevia. Se on eräs piirre ja usein syy mennä parisuhteeseenkin. Olemme vajavaisia ja tuemme toisiamme niin yhdessä olemme vahvempia. Miksi mennä parisuhteeseen jos on niin itseriittoinen ettei tarvitse ketään.

Tuntuu, että monet ovat täälläkin hyvin kylmiä ja mielestään vahvoja ja miltei halveksivat ihmisiä, joilla on inhimillisiä piirteitä. En ihmettele että ovat yksin tai parisuhteet ei onnistu.

Samoin mietin onko nykytekniikan vika kun ihmisten ei tarvitse keskustella keskenään.

Puhelin on kaikkea muuta varten mutta ei puhumista. Samoin puhuminen tuntuu olevan vierasta myös parisuhteissa.

Olla möllötetään vaan kumpikin hiljaa omilla laitteillan. Korkeintaan kommunikoidaan tekstarilla ja tykätään muita, kunhan ei tarvitse huomioida sitä omaa ihmistä siinä samassa huushollissa.

Saati kysyä kumppanilta mitä sinulle kuuluu, miten päivä meni. Jos toinen kysyy niin ainakaan siihen ei kuulu vastata mitään. Se on ihan rikokseen verrattava asia, ainakin se kysyminen.

Et näköjään ymmärtänyt tuota pointtia. Katin ja Jannen tarpeet ovat hyvin erilaiset, minkä Janne onkin hyvin ja selvästi tuonut esille. Kati taas ei ole kuunnellut tai ei osaa itse nähdä ja ottaa huomioon niitä Janne tarpeita, koska hänen mielessään ne omat tarpeet ajavat aina niiden Jannen tarpeiden edelle. Jos ihminen on niin itse tarvitseva ja sokea niiden omien tarpeidensa kanssa, että se toinen jää aina paitsioon omine erilaisine tarpeineen, niin ei se ole toimiva ja terve parisuhde.

Vierailija
14845/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville varmaan mainostanu Mattia tuotantoryhmälle, tietämättä kaveripohjalta millanen junttarainen "kaveri" toi sit olikaan noin niinku naisasioissa. Voi Tiia minkä teit ku Matin mukaan ilmoitit! Tää kaikki Matin touhu on ollu kyllä oppia koko Suomelle, miten kenenkään ei sopis toimia.

Vierailija
14846/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskasen luona Kati sanoi, että häntä voisi rauhoittaa, jos toinen hiljaa ollessaan sanoisi; ei mitään hätää!

Olen nainen mutta nautin sellaisten ihmisten seurasta, joiden kanssa voi välillä olla hiljaa.  Molemmat omissa mietteissään ja välillä jutustelua, kun tulee asiaa.

Minulla hajoaisi pää, jos pitäisi tasaiseen tahtiin hokea; ei mitään hätää!

Janne oli ihanan määrätietoinen ravintolan pöydässä, kun kertoi tuntemuksiaan. Kati oli vakava mutta ei selvästi ottanut palautetta vastaan. Pitsaa syödessä hän oli taas alentuva. Syön pitsankin nopeammin kuin sinä. Janne söi sivistyneesti veitsellä ja haarukalla, Kati kauhoi pitsaa nassuuunsa käsin.

Voi, että kun Kati olisi tullut nopeimmin jätetyksi! Olisi voittanut muut naiset.

Voi äly teidän päätelmienne kanssa. Ei Kati tarkoittanut, että aina kun Janne on hiljaa niin täytyisi tasaiseen tahtiin hokea: ei mitään hätää. Oletko tilannetajuton, sosiaalisesti kömpelö, toisen ihmisen tunnetiloja täysin ymmärtämätön vai mitä. Vai laitatko tahallaan asian läskiksi.

Tunnistin itseni tuosta Katin lauseesta. Kun toinen on hiljaa tai vastaa yhdellä sanalla puheliaamman jotain kysyessä tai puheliaampi kysyy hiljaiselta vaivaako sinua joku asia tms. Niin se puheliaampi on huolissaan ja ehkä peloissaan, että jotain on vialla.

Silloin hiljaisen ihmisen pelkkä halaus ja lause " ei ole mitään hätää, ole rauhassa" rauhoittaisi puheliaampaa ja sen jälkeen kumpikin voisi olla omassa rauhassaan.

Pieni ele ja suuri vaikutus. Miksi sitä ei rakkaalleen tekisi?

Jos puheliaamman pitää opetella hiljaisemman ihmisen sielunmaisemaa niin myös sen hiljaisen pitää opetella puheliaamman ihmisen sielunmaisemaa.

Tai sitten voi kysyä itseltään, miksi olettaa hiljaisen käyttävän oletettua murjottamista/mykkäkoulua vallankäytön välineenä? Niin, koska itse tekisi niin. Jos puhelias ei puhu, hän protestoi ja odottaa huomiota toiselta. Pitäisi ensin lopettaa projisoimasta muihin omia käyttäytymismalleja, sitten luopua niistä itsekin lapsellisina ja ehkä sitten voisi pikkuhiljaa hengittää ja kestää ei-uhkaavaa, rauhallista hiljaisuutta. Ihmiset ovat aivan kesken.

Siksihän juuri haluaa infoa, koska on myös täysin mahdollista, että hiljainen käyttää hiljaisuutta vallankäytön välineenä. Olisihan kamalaa kun vasta ajan päästä huomaisi ja tunnistaisi. Mieluummin itse haluaisin erota heti enkä ihastua hiljaisuudella valtaa käyttävään ihmiseen.

Ei, puhelias EI nimenomaan käytä hiljaisuutta vallankäyttönä. Siksi hän kaikin tavoin haluaa olla avoin, kertoa miltä tuntuu, mitä miettii, mitä tekee. Ettei kumppanille vain millään lailla tulisi sellainen olo, että pimittää tahallaan jotain.

Siksi juuri puheliaalle onkin niin outoa miksi toinen ei puhu ja hänen vaikea kestää toisen vaikeneminen. Koska itse ei niin toimi ja ei aina millään osaa päätellä mikä on normaalia vaikenemista ja mikä on tahallista.

Oikeastaan kumppani ei pystykään päättelemään missä se raja hiljaisella ihmisellä menee. Silloin kun ei tunne yhtään toista.

Siksi juuri olisi tärkeätä, että hiljainen pitäisi puheliaamman kartalla jollain tavoin. Omaehtoisesti, ettei tulisi tarvetta jankata.

Ei sitä rajaa ole. Puhelias puhuu, kaikki ok. Puhelias hiljainen, ei ok. Hiljainen hiljainen, kaikki ok. Hiljainen puhuu, ei ok, koska niin sietämätön tilanne että pakko avata suu :)

Edelleen perustellaan että puhelias ei tiedä jne. Hiljainen ei pimitä mitään. Hiljaisuus on tapa olla ja elää, prosessoida maailmaa ja vastata siihen hitaasti ja harkiten. Tarkoitin tuolla projisoinnilla, että puhelias saattaa etsiä ongelmia sieltä missä niitä ei ole, ihan erilaisuuttaan. Puhelias ei tiedä mitä hiljainen hautoo. No hiljainen ei tiedä lopettaako puhelias ikinä puhumista. Riskillä mennään ja hyvällä tahdolla, puolin ja toisin. Siitä kontrolloinnin tarpeesta: hiljainen käyttäisi sitä jos katsoisi silmiin ja jättäisi aktiivisesti vastaamatta. Se on luultavasti painostuksen keinona samaa luokkaa kuin äänekkään tivaus, suuttuminen, omasta mielestään ratkaisun löytäminen ja sen kertominen ja uuden mielipiteen vaatiminen, kaikki ennenkuin rauhallisempi on käynyt aiheen läpi päässään ja pohtinut ensimmäisen mielipiteen perusteluineen :D Hengästyttävää. Ja minä olen omassa suhteessa se puheliaampi, jonka on täytynyt rautalangasta näitä itselleen vääntää. Mutta nyt osaan ihan itse sanoa itselleni, ei hätää! ja ota vastuu tunteistasi, äläkä anna niitä toisen kannettavaksi. On muuten kumppanikin tullut vastaan sitten ihan minun vuokseni, ei siksi että pakotan.

Vierailija
14847/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalla on kyllä huikea profiilikuva fb:ssä! :) Siinäpä kaikille epäilijöille, etteikö hänen ulkonäkönsä olisi hyvä.

Vierailija
14848/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun Katin tarpeet on tärkeämmät kuin Jannen tarpeet! Viis kompromisseista tai puoleen väliin vastaantulemisesta!

Vierailija
14849/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.

Mitä yksistä kulmakarvoista, mutta kun kaikki..siis kaikki kehtaatte haukkua. Itku, mut ihan järjetöntä. Onko kaikki kuutamolla? Mikä voi tehdä ihmiset tällaisiksi? Ihan, kuin joku pääpi ru ois jokaisen ihmisen sisään laitettu.

Jotenkin oon sulattanut sen, että liittoon ja sen kariutumiseen tulee palautetta, mutta ulkonäkö?

Tsiiiiiisus että ootte nyt poikenneet ladulta pahoin.

Yyäk.

Vierailija
14850/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on kyllä sellainen tunne, että Janne ei tarvitse ketään. Kuten sanoikin, että on ollut samoja ongelmia ennenkin. On ihan tyytyväinen omassa itsesään ja omien ajatustensa kanssa. Ei tunne mitään tarvetta jakaa elämäänsä ja ajatuksiaan.

Se on tietysti hänen oikeutensa, mutta parisuhteessa se ei kaikkien kanssa onnistu.

Vielä vähemmän ohjelmassa missä ei puolisosaa ei tiedä yhtään mitään.

Kun on Emmasta sanottu, että ei olisi pitänyt mennä ohjelmaan niin samoin olisi Jannen pitänyt miettiä mitä vaikeuksia ohjelmassa tuottaa kun on noin pidättyväinen tapa kommunikoida.

Harvoin osuu kohdalle niin samantyyppinen ihminen joka sen tavan ymmärtää.

Kun se ei ole oikeassakaan elämässä löytynyt.

Janne on ihan fiksu ihminen, mutta hänen lähelleen on vaikea päästä, koska hän ei halua, pitää Katia ikäänkuin kepin päässä.

Jollekin tuollainen mies on sopiva, joillekin ei sovi lainkaan.

14851/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yksi trollipeikko fantasioi tapailleensa Mattia kuvausten aikaan, ja on tuonut sitä ilmi hyvin useasti. Siinä ne faktat. Aika vankalla pohjalla, mutta sehän joillekin palstalaisille riittää.

Ne faktat riittävät jos omaa hyvän ihmistuntemuksen ja ymmärrystä psykologiasta. 1 + 1 = 2. Jne.

Varmaan Mira on jollain tasolla tiedostanutkin ettei ole ns. kipinää jos ei ole mitään fyysistä läheisyyttä yms. mutta koska kyseessä ei ole normaali seurustelu vaan parit ovat aloittaneet tutustumisen "avioitumalla" niin on ihan ymmärrettävääkin jos Mira on ajatellt että heillä voisi olla jotain mahkuja ja ehkä ajatellut että suhdetta voisi yrittää rakentaa enemmän järkipohjalta...varsinkin kun Mattikaan ei ole antanut ymmärtää muutakaan tai että kipinän puute olisi mikään ongelma. Jopa päinvastoin, kun oli niitä romanttisia lauluja ja yhteenmuutto puheita yms, joten on tahallaan johtanut toista harhaan. Mielestäni Masa selvästikin pelasi omaan pussiin. Törkeä temppu.

Kipinän puuttuminen on AINA ongelma.

Vierailija
14852/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on kyllä sellainen tunne, että Janne ei tarvitse ketään. Kuten sanoikin, että on ollut samoja ongelmia ennenkin. On ihan tyytyväinen omassa itsesään ja omien ajatustensa kanssa. Ei tunne mitään tarvetta jakaa elämäänsä ja ajatuksiaan.

Se on tietysti hänen oikeutensa, mutta parisuhteessa se ei kaikkien kanssa onnistu.

Vielä vähemmän ohjelmassa missä ei puolisosaa ei tiedä yhtään mitään.

Kun on Emmasta sanottu, että ei olisi pitänyt mennä ohjelmaan niin samoin olisi Jannen pitänyt miettiä mitä vaikeuksia ohjelmassa tuottaa kun on noin pidättyväinen tapa kommunikoida.

Harvoin osuu kohdalle niin samantyyppinen ihminen joka sen tavan ymmärtää.

Kun se ei ole oikeassakaan elämässä löytynyt.

Janne on ihan fiksu ihminen, mutta hänen lähelleen on vaikea päästä, koska hän ei halua, pitää Katia ikäänkuin kepin päässä.

Jollekin tuollainen mies on sopiva, joillekin ei sovi lainkaan.

Höpö höpö. Aivan normaali suomalainen mies. Ota huomioon että tuolla on koko ajan kuvausryhmä ympärillä että tuskin kukaan on sellaisessa tilanteessa täysin luonnollinen. Vai että kepin päässä. Jannehan se on halunnut koko ajan enemmän läheisyyttä kun Kati. Janne on siitä viisas ettei jauha turhia vaan puhuu kun on asiaa. Katille tuskin kelpaa muuta kun yltiösupersosiaalinen eli siis toinen yhtä rasittava.

Vierailija
14853/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yksi trollipeikko fantasioi tapailleensa Mattia kuvausten aikaan, ja on tuonut sitä ilmi hyvin useasti. Siinä ne faktat. Aika vankalla pohjalla, mutta sehän joillekin palstalaisille riittää.

Ne faktat riittävät jos omaa hyvän ihmistuntemuksen ja ymmärrystä psykologiasta. 1 + 1 = 2. Jne.

Varmaan Mira on jollain tasolla tiedostanutkin ettei ole ns. kipinää jos ei ole mitään fyysistä läheisyyttä yms. mutta koska kyseessä ei ole normaali seurustelu vaan parit ovat aloittaneet tutustumisen "avioitumalla" niin on ihan ymmärrettävääkin jos Mira on ajatellt että heillä voisi olla jotain mahkuja ja ehkä ajatellut että suhdetta voisi yrittää rakentaa enemmän järkipohjalta...varsinkin kun Mattikaan ei ole antanut ymmärtää muutakaan tai että kipinän puute olisi mikään ongelma. Jopa päinvastoin, kun oli niitä romanttisia lauluja ja yhteenmuutto puheita yms, joten on tahallaan johtanut toista harhaan. Mielestäni Masa selvästikin pelasi omaan pussiin. Törkeä temppu.

Mattia syytetään täällä, että on törkeää että oikein soitti ”kaikuluotainta” Miralle siellä puiston penkillä, mutta eikö teillä ole tullut mieleen että tuotantokin on saattanut ehdottaa että tekee niin? Ei noi romanttiset eleet mitä tv:ssä on nähty, ole välttämättä itse Matin keksimiä.

Vierailija
14854/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomakselle Kati.

Jannelle Emma.

Vierailija
14855/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi kyllä todella raskasta olla ihmisen kanssa, joka pelkäisi jokaisen hiljaisen tai vähäpuheisen hetken tarkoittavan jotain pahaa ja häntä pitäisi sanoilla tai eleillä jotenkin aina rauhoitella.

Niinpä. Ihan kuin Katilla olisi epäluottamus pohjaoletuksena. Ja sitä pitää sitten puhetulvalla korjata. Hänen pitäisi ennemminkin itse rauhoittua ja hoitaa omia luottamusongelmiaan. Toinen ei ole antanut mitään syytä, että ei olisi luottamuksen arvoinen.

Kun taas useilla meilla on luottamus se pohjatunne ja perusoletus. Siitä lähdetään ja sitä voi horjuttaa toisen pahat teot tai sanat. Hiljaisuus tai se ettei koko ajan lörpöttele, ei ole uhka.

Ihmisiä on niin erilaisia. Mielestäni ei ole ylevä eikä jalo ajatus että on luottamus pohjaoletuksena. Maailmassahan on vaikka mitä narsisteja, rikollisia, harhaanjohtajia, puhtaasti itsekkäitä ihmisiä, palikoita. Ja ihan puhtaasti ihmisiä joiden kanssa toiveet on liian erilaiset tai joiden kanssa ei ole tarpeeksi liimaa suhteen pitimiksi.

Miksi on niin kamalaa jos tällaisessa maailmassa haluaa keskustelemalla tutustua toiseen. On lopulta ihan järjettömän itsekäs ajatus että ”minä nyt olen tässä hiljaa koska minä tiedän että minä olen hyvä tyyppi ja mitä minä mietin”. Jos on hyvä tyyppi niin olisko kiva vaikka puhua niin että omat arvot, mieltymykset ja ajatukset aukenee ihmiselle siinä vieressä.

Tämä oli hyvä puheenvuoro! Kyllä tunneilmaisua ja mielipiteen ilmaisua voi oppia ja ihan huvin vuoksi voi jokainen kokeilla, mitä siitä seuraa, kun laajentaa osaamistaan tälläkin alueella. 

Vierailija
14856/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi valita kuvan perusteella kuten jotkut täällä ehdottavat? Niinhän nirsot tekevät oikeassa elämässä, valitsevat ulkonäön perusteella, eikä se ole onnistunut tähänkään asti kun sinkkuja ovat. Eikö noita asiantuntijoita juuri siksi ole valitsemassa paria että kerrankin valittaisiin oikein perustein? Nämä vaan eivät uskalla heittäytyä vaan vänkäävät sitä omaa parinvalintaperustettaan joka on tähänkin asti mennyt pieleen. Katsokaa nyt hyvänen aika ympärillenne. Suurin osa ihmisistä on ihan taviksia. Ja pariutuvat. Täällä annetaan ymmärtää että näiden naisten ulkonäkö ei riitä pariutumiseen. Höpö, höpö. Pitää olla tosi ruma että se pariutumisen estää.

Vierailija
14857/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Formaatissa pitäisi huomioida nykyistä paremmin ulkonäkötoiveet! Kumppanin valinnassa sillä on AINA merkitystä, vaikkei nykyään aiheesta saakaan puhua, koska mielensä pahoittajat ja sensuuri.

Kai aiheesta nyt puhua saa, mutta onneksi kaikki eivät ole yhtä pinnallisia, vaan löytyy myös meitä muita, joille ulkonäkö ei ole se merkityksellisin seikka.

Ei se pelkkää pinnallisuutta jos ulkonäköön kiinnittää huomiota.

Kyllä itse olen kumppaneissa huomannut ensin ulkonäössä jotain vetoavaa.

Ja nämä parit eivät ole edes nähneet toisiaan niin varmasti ulkonäkö toiveita salaisesti kaikilla on. Mihin siinä voi tarttua ellei toisen ulkonäköön kun lähestyvät toisiaan. Ja jos toinen on kaukana ns omasta tyypistä niin ei pelkkä kiva luonne vie pitkälle. Eri mieltä saa olla mut itse koen noin. Vai jos itse menette sokkotreffeille niin silläkö ei ole väliä miltä toinen näyttää?? Epäilen.

Joskus aiemmalla kaudella väitettiin (huom. palstaväite, jonka todenperäisyyttä en tiedä), että kaikille hakijoille olisi näytetty vastakkaisen sukupuolen hakijoiden valokuvat ja siinä kohtaa olisi ollut mahdollisuus karsia pois sellaiset, joita ei pidä puoleensavetävinä.

Niin tai näin, olen ihan varma, että jokaiselta on kysytty olennaiset ulkonäköön(kin) liittyvät speksit.

Kuvat näytetään ja pisteytetään. Asiantuntijat painottavat kuitenkin muita tekijöitä, kuten arvoja, enemmän. Ilmeisesti jos on antanut todella matalat pisteet, se sulkee ehdokkaan pois. Kuvia näytetään paljon (ei vain prosessiin osallistuvat) ja ilmeisesti vain kasvokuvat, eli kroppa jää arvoitukseksi.

Voi myös pohtia, että yhdestä valokuvasta ei saa ihmisestä ulkonäön ja ulkoisen olemuksen osalta vielä kovin kokonaisvaltaista kuvaa. On aika mutkat suoraksi ajattelua, että jos naamakuvarivistöstä on jollekin tyypille antanut kasin, olisi siten sulkenut pois kaikki mahdollisuudet myöhemmin kokea että tyyppi ei olekaan ulkoisesti puoleensavetävä. Täällähän on välillä esitetty kommentteja, että kun kerran on ok pisteet hakuvaiheessa puolisolleen antanut, niin nyt olisi vain oltava kiinnostunut ja koettava vetoa, kipinää jne.

https://www.is.fi/viihde/art-2000001026007.html

Vierailija
14858/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman hämmentävää kun ajattelee, että joidenkin on kerrassaan pakko laittaa näppis laulamaan Katin kulmakarvojen takia.

Minusta se on tosi hämmentävää, että täällä on ollut sivukaupalla kirjoituksia ja arvosteluja joistain toisten osallistujien ulkonäköseikoista (jopa sellaisista, joille he eivät ole itse voineet mitään!), mutta sitten, jos joku kommentoi kriittiseen sävyyn Katin kulmakarvoja, niin siihen heti takerrutaan, että miksi.

Vierailija
14859/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa tässä Tanskasen taapamisessa, jossa M ja M olivat sohvalla oli se, että naiset, kumpainenkin olivat paljain jaloin. Päähenkilö ja terapeutti.Herrasmiehellä oli sukat.

Naiset olisivat voineet käydä jalkahoidossa, kun jalanpohjat olivat pesun tarpeessa.

Nykyisin kaikki esiintyminen on mennyt mauttomaksi, ei tämä tapaus (paljain jaloin) tv:ssä ainut ole.

Tulipahan nyt vain ”silmään”, kun kyseisen parin mieshenkilöä arvostellaan jo ”piilosukkamainonnasta’kin”. Mustat sukat hänellä näyttää olevan, mutta sukkamainosta en erota, en millään. Näettekö te muut?

Ja muutenkin kodin ulkopuolisiin tilaisuuksiin osallistutaan Suomessa sukkasillaan, näyttää aika jurpolta. Olisin itse ottanut mukaan sisäkengät, jos ei ulkokengillä kerran saanut tulla. 

Olet kyllä kansainvälinen, saatanan hieno ihminen.

Osta sinäkin sisäkengät niin ei tarvi hermostua kun niitä seuraavan kerran tarvit. 

Vierailija
14860/18026 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että Juudit ja Tommi päätyivät eroon. Juudit ansaitsee jotain niin paljon parempaa kuin Tommi. Juudit on kaunis ja ihana ihminen sisältä ja ulkoa. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja onnea elämään. Hän kyllä ihan varmasti löytää ihanan miehen tämän jälkeen, joka näitä ominaisuuksia omassa elämänkumppanissaan osaa arvostaa ja myös osoittaa sen Juuditille. 

Sen kun kaiken maailman 40v ikisinkku Tommit etsitte niitä oman elämänne itseriittoisia seksipommi missejänne, yritätte näiden kanssa kestää ruuhkavuosien perhe-elämää ja vanheta näiden kanssa. Onnea valitsemallenne tielle. 

Kyllä myös ihmettelen tuota Mattia minäkin. Voisiko olla, että tuo on joku hänen kaavansa naisten kanssa? Hänhän on sanonut, että hänellä ei ole tuohon ikään mennessä ollut vielä yhtään vakavaa parisuhdetta ja kaikki ovat kaatuneet tuohon kaverizoneen. Hän vaikuttaa tunteidensa puolesta niin estyneeltä, että voisi äkkiä kuvitella, että hän dumppaa kaikki naiset tuolla tavalla väkisin jonkun syyn kaivaen (Mira viihtyy liikaa kotona, Mira ei ole tarpeeksi aktiivinen, Miralla on lapsihaaveita) kun homma alkaa mennä yhtään vakavemmaksi. Kaveri on täysin kykenemätön aikuismaiseen syvälliseen keskusteluun ja siten myös kykenemätön rakentamaan aitoa parisuhdetta kenenkään kanssa. Jotenkin mies ei uskalla paljastaa oikeaa ja todellista sisintään kenellekään, sitähän tuo jatkuva asioiden vitsiksi heittäminen on. Tuossa nyt ensinnä pitäisi miehen alkaa työstämään omia tunnelukkojaan auki. 

Tuomaksella on myös mielestäni peiliin katsomisen paikka. Jos kaikki vaan parisuhteissaan laukoo toiselle mitä sylki suuhun tuo, niin eihän siitä mitään tule. Kyllä sivistyneen ihmisen pitää osata käyttäytyä, eikä konsanaan loukata toista (itsekin ymmärsi, että Emma on herkkä ihminen) sillä verukkeella, että minä voin toisille puhua ihan mitä vaan kun minä olen vaan minä. Kyllä siinäkin saa etsimällä etsiä naista, joka pidemmän päälle jaksaa kaiken ottaa vastaan. Ja sitten kun löytyy nainen, joka antaa samalla mitalla takaisin, niin siinähän katastrofi on valmis kun Tuomas ei näe itsessään mitään vikaa. 

Janne on todella fiksu ja sympaattinen mies. Toivottavasti Kati osaa arvostaa tätä eikä takerru liikaa tuohon kommunikaatio-ongelmaan. No, kyllä lutuiselle Jannelle ottajia löytyy varmaan jonoksi asti.  

Ketju on lukittu.