Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Sain itseni kiinni siitä, että minua inhotti Matti, kun se kameran edessä alkoi vetistelemään omaa pettymystään. Hän ei nyt saanut mitä oli hakenut. Tuntui itsekkäältä. Ohjelma oli editoitu niin, että katsojan ajatukset oli Miran pettymyksessä Matin tökeröltä näyttäneessä toiminnassa. Mutta sitten ajatteli, miksi Matti ei saisi itkeä sitä, ettei hänelle annettu haluamaansa naista. Olin kuitenkin ehtinyt jo ajatella, että Juudit ja Emma saisi itkeä sitä, että hänelle ei annettu sopivaa miestä.
Tekoitkuahan se Matti siinä yritti vääntää ettei vaikuttaisi niin törkeältä pleijeriltä. Täysin stereotyyppinen esitys "äijäitkusta", kakoi ensin kurkkuaan, hieroi kuivia silmiä, esitti että sanat loppuu kesken ja nousi tuolilta ja käänsi nopeasti selän kameraan etteivät katsojat näkisi todellisia ilmeitä Tyyppi halusi vain kerätä myötätunnot omaan laariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu, että Mira ja Matti eivät suudelleet saatika menneet pidemmälle?
Mtv:n haastattelussa katsoi Matti tarpeelliseksi tämän kansalle julistaa.
https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…
Julistaa? Minusta tuo kertoi varsin kauniisti ja asiallisesti miten homma meni. Pojot Matille.
Miksi tuo mahdoton naaman vääntely?
Koska valehtelee tai ei ole ainakaan täysin rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Matti jää sinkuksi ja hyvä niin. Ällöttävä ukko...
Minä tykästyin Mattiin siinä kohtaa, kun selvisi, että hän on kasvissyöjä ja näin kuinka hän tykkäsi Brunosta. Harmi, että hänen epävarmuutensa ja huono itsetuntonsa pilasi kaiken.
Toivottavasti joku korjaa tuon kultakimpaleen, Juuditin.
Vierailija kirjoitti:
Juudit-kiltti, älä enää sitä "Kiitos että olet" -virttä. Arvosta itseäsi enemmän ennemmin.
Olen tuntenut empatiaa Juuditia kohti koko sarjan ajan mutta loppujaksossa päällimmäiseksi tunteeksi nousi ärtymys. Jos ei pidä jalanjäljistä kasvoillaan, ei pidä heittäytyä kynnysmatoksi. Voisi olla raskasta elää ihmisen kanssa, joka on kaikessa noin "pyhä ja pyyteetön".
Mutta siitä olen edelleen samaa mieltä kuin ennenkin, että hän olisi ansainnut ihan muuta kuin Olmin.
Lainasin ihan kuin ennenkin. Olen lainannut kymmeniä kertoja. Onko nyt joku outo muutos, lainattu ei tule harmaalla kuten ennen, vaan on samanvärinen niin lainattu kuin uusi kirjoitettu.
Nämä jo jonkun muun ylempänä olevat aikaisemmat lainauksetkin näkyivät samanvärisinä kuin muu teksti, ihmettelinkin jo sitä kun luin tekstin ennenkuin lainasin ja kirjoitin omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös näitä ihmettelyjä Jannen murteesta. Jannehan muistaakseni sanoi jossain jaksossa opiskelleensa Jyväskylässä. Ja nykyään hän asuu pk-seudulla. Hän on nyt 33, eli hän on todennäköisesti asunut poissa Itä-Suomen murrealueelta noin 14 vuotta. (Jyväskylässä puhutaan yleiskieltä, ja pk-seudulla... no tiedätte kyllä.)
Aika usein ihmisten puhetapa vaan muuttuu, kun asuu eri paikoissa. Osalla alkuperäinen murre muuttuu enemmän ja osalla vähemmän. Monella usean murteen alueella asuneella puhetapa myös muuttuu sen mukaan, kenen kanssa puhuu. Ja ihan ilman että "yrittäisi" erityisesti mitään.
Janne myös puhuu varsin harkitusti ja valitsee sanansa huolella, mistä varmaan osaltaan tulee tuo "muodollinen ja jäykkä" vaikutelma.
Noin korrektia kirjakieltä puhuu harva, sen takia se pistää korvaan. Harmi ettei kotiseutukäyntejä perheen luo näytetty sen tarkemmin kuten aiemmin on ollut tapana, olisi ollut mielenkiintoista nähdä.
Ymmärrän hyvin ettei Janne halua puhua omaa murrettansa. Itse muutin Etelään noin 10 vuotta sitten ja pikkuhiljaa aloin tietoisesti muuttaa murretta kun sain jatkuvasti kummallisia katseita, huvittuneita katseita ja ihan suoranaista nauruakin päin naamaa. "Murteet kunniaan" ja muut on pelkkää sanahelinää, todellisuudessa Etelä Suomessa hyväksytään vain stadin ja ehkä Jyväskylän seudun murre. Vai mistähän luulette että se johtuu kun Etelä-Suomessakin on todella paljon muualta muuttaneita ja silti joka paikassa, työpaikoilla, kaupassa jne. kuulee vaan sitä yhtä ja samaa murretta? Ja miksei Janne saisi puhua kirjakieltä ilman että leimataan heti joksikin Aspergeriksi?
Huoh, onneksi muutan kohta pois ok-seudulta...
Onpas hassua, että sinä ajattelet noin. Itse muutin Etelä-Suomeen erittäin vahvasti murretta puhuvana. Koskaan en ole kokenut tarpeelliseksi häivyttää omaa murretta. Asiakaspalvelussa työskennellessä olen saanut lähinnä positiivista palautetta murteestani, olen kuulemma aidompi ja helposti lähestyttävä.
Puhun ylpeästi edelleen murteella ja pitäisin sellaista ihmistä jotenkin sivistymättömänä, joka murrettani jotenkin pilkkasi.
Asiakaspalvelussa murre voi olla ihan ok ja jopa valtti.
Asiantuntijatyössä taas se syö uskottavuutta ja estää uralla etenemistä. Vaatii aika paljon munaa kestää jatkuvaa murteesta kuittailua ja naurahduksia kesken asiallisen puheen.
Olen kyllä täysin samaa mieltä, että murteille hörähtelijät ja pilkkaavasti suhtautuvat ovat sivistymättömiä.
Arvasin - mutta kati jättää nössön myöhemmin kirjoitti:
Kaikesta huolimatta asiantuntijoiden eteen astelee silmin nähden onnellinen pariskunta. Kati ja Janne eivät malta olla hymyilemättä Kari Kanalan kysyessä, miten parin yhteinen matka jatkuu kameroiden sammuessa.
– Te sanoitte tuntemattomalle tahdon. Suuri kysymys onkin, tahdotteko te yhä? Miten matkanne jatkuu tästä? Kanala utelee pariskunnalta.
– Kyllä me tahdotaan. Tuntuu siltä, että tämä matka on vasta alussa, Kati iloitsee.
– Minäkin tahdon. Toivon, että tutustuminen tästä vain jatkuu ja syvenee, Janne komppaa vaimoaan.
Tuossa kohtaa olin taas että ei ole todellista. Kärinä-ääni vastaa molempien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin - mutta kati jättää nössön myöhemmin kirjoitti:
Kaikesta huolimatta asiantuntijoiden eteen astelee silmin nähden onnellinen pariskunta. Kati ja Janne eivät malta olla hymyilemättä Kari Kanalan kysyessä, miten parin yhteinen matka jatkuu kameroiden sammuessa.
– Te sanoitte tuntemattomalle tahdon. Suuri kysymys onkin, tahdotteko te yhä? Miten matkanne jatkuu tästä? Kanala utelee pariskunnalta.
– Kyllä me tahdotaan. Tuntuu siltä, että tämä matka on vasta alussa, Kati iloitsee.
– Minäkin tahdon. Toivon, että tutustuminen tästä vain jatkuu ja syvenee, Janne komppaa vaimoaan.
Tuossa kohtaa olin taas että ei ole todellista. Kärinä-ääni vastaa molempien puolesta.
Jos ne oli sen jo yhessä etukäteen päättäneet, että näin me vastataan?
SPOILER
.
.
.
.
Janne bongattu jonkun muun kuin Katin kanssa Helsingissä julkisella paikalla ja hyvin läheisissä tunnelmissa. Eli ilmeisesti ero tullut...
.
.
.
.
SPOILERI LOPPUU
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin nolo se Matin fistpumppi jokaisessa väärässä tilanteessa.
Tämä! Jotenkin kiteyttää koko Matin käyttäytymisen ja olemuksen parisuhteessa. Mitään oikeaa tai merkityksellistä ei sano mutta hei, heitetään kivet!
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.
Oon aina ihmetellyt tuota kunnioittamista seksistä pidättäytymisen tai sen lykkäämisen syynä.
Kukin tekee kuten parhaalta tuntuu eikä ole epänormaalia lykätä/jättää väliin, mutta tämä syy (koska kunnioitan sua tai itseäni, en halua vielä seksiä kanssasi) on outo.
Onko takana ajattelu, että on pelkkiä panojuttuja, joissa ei kunnioiteta, ja tosirakkautta, jossa kunnioitus näytetään tekemällä juuri toisin, ja halutaan korostaa näiden suhteiden eroja?
Samaa ihmettelen minäkin varsinkin näin vanhemmalla iällä. On suorastaan uskomatonta kuinka kytköksissä seksin harrastaminen on moraali-kulttuuriin joka säätää mikä on puhdasta ja mikä ei. Homo Sapiens on osa planeettamme biodiversiteettiä, mutta silti ihmisten välinen seksi on jotenkin "pyhää" kun taas kahden kirahvin välinen ei ole. Naurettavaa ettei vuonna 2020 osata analysoida asioita evoluutiobiologian ja psykologian kautta.
Juuditille toivon kaikkea hyvää! ohjelman jälkeen kiinnostaisi tietää koruton, brutaali totuus vaikkapa blogin muodossa näiltä osallistujilta. Mitä mieltä Tommi oli ihan oikeasti? kamerat vaikuttavat silti rehellisyyteen jollain tasolla.
Täytyy olla edes vähän arvokkuutta ja kykyä säädellä seksuaalisia mielihalujaan. Jos ei halua olla kamelin tasolla.
Tyhmä kysymys teille asiantuntijoille (en ole katsonut ohjelmaa enkä lukenut koko ketjua, mutta taas kerran näin Ilta-Sanomissa ”hääkuvat”): miksi nuo naiset näyttivät häissään niin rähjäisiltä? Eikö olisi jotenkin hulppeaa aloittaa ohjelma ja avioelämä viimeisen päälle laitettuna, ensivaikutelma ja sitä rataa?
En ole itsekään mikään kaunokainen, mutta häissäni näytin hyvältä ammattilaisen kampaamana ja meikkaamana.
Tän kauden teema selvästi on, että miehiä ei kiinnosta eikä naiset sytytä heitä. Kumma, kun usein puhutaan, kuinka naiset on niitä nirsoja ja tää kausi on kyllä ollu ihan päinvastoin...
SPOILER.
Tää kausi taitaa olla yksi surkeimpia onnistumisprosentiltaan? Vain 1 pari jatkoi ja en ihmettelisi, vaikka hekin lopulta eroaisivat, kun toisella menee hermon toisen erilaiseen temperamenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys teille asiantuntijoille (en ole katsonut ohjelmaa enkä lukenut koko ketjua, mutta taas kerran näin Ilta-Sanomissa ”hääkuvat”): miksi nuo naiset näyttivät häissään niin rähjäisiltä? Eikö olisi jotenkin hulppeaa aloittaa ohjelma ja avioelämä viimeisen päälle laitettuna, ensivaikutelma ja sitä rataa?
En ole itsekään mikään kaunokainen, mutta häissäni näytin hyvältä ammattilaisen kampaamana ja meikkaamana.
Haha😆😁
Okei. No comment.
Olisi ollut mukava kuulla, mitä Tommi oikeasti miettii, mutta hän ei tietenkään ole valmis repostelemaan yksityisasioitaan mediassa. Siinä mielessä ei kovin viihdyttävä persoona tosi-tv-ohjelmaan. Juuditista haluaisin kuulla myös, miten hänellä jatkossa menee, koska katsojana kiinnyin hänen ristiriitaiseen TV-hahmoonsa vähän samaan tapaan kuin johonkin romaanin henkilöön. Mutta luultavasti hänkin vetäytyy julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.
Oon aina ihmetellyt tuota kunnioittamista seksistä pidättäytymisen tai sen lykkäämisen syynä.
Kukin tekee kuten parhaalta tuntuu eikä ole epänormaalia lykätä/jättää väliin, mutta tämä syy (koska kunnioitan sua tai itseäni, en halua vielä seksiä kanssasi) on outo.
Onko takana ajattelu, että on pelkkiä panojuttuja, joissa ei kunnioiteta, ja tosirakkautta, jossa kunnioitus näytetään tekemällä juuri toisin, ja halutaan korostaa näiden suhteiden eroja?
Samaa ihmettelen minäkin varsinkin näin vanhemmalla iällä. On suorastaan uskomatonta kuinka kytköksissä seksin harrastaminen on moraali-kulttuuriin joka säätää mikä on puhdasta ja mikä ei. Homo Sapiens on osa planeettamme biodiversiteettiä, mutta silti ihmisten välinen seksi on jotenkin "pyhää" kun taas kahden kirahvin välinen ei ole. Naurettavaa ettei vuonna 2020 osata analysoida asioita evoluutiobiologian ja psykologian kautta.
Juuditille toivon kaikkea hyvää! ohjelman jälkeen kiinnostaisi tietää koruton, brutaali totuus vaikkapa blogin muodossa näiltä osallistujilta. Mitä mieltä Tommi oli ihan oikeasti? kamerat vaikuttavat silti rehellisyyteen jollain tasolla.
Täytyy olla edes vähän arvokkuutta ja kykyä säädellä seksuaalisia mielihalujaan. Jos ei halua olla kamelin tasolla.
Nyt meni asiat sekaisin.
jos kaksi tai useampi ihminen haluaa seksiä keskenään, voi olla kameli. Jos toinen/muut ei halua, säädellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä yllättynyt. Siis Matin ja Miran seksittömyydestä. Meillä oli Matin kanssa seksiä tapaamiskerroilla ja jotenkin oletin Miralla ja Matillakin olevan. Asiasta ei koskaan keskusteltu, Matti oli vain todella tarkka suojauksen kanssa. Mutta tämä selittää sen ettei Miran tavaroita näkyny Matin luona.
Ai mitä tavaroita? Käsirautoja ja sauvoja?
Sekopää trolli palannut. Olikin hetken jo hiljaa ...
En kestä, Juudit-parka. Ehti rakastua Tommiin, joka ei todellakaan ansaitse Juuditin rakkautta.
Toi Tommihan oli täysin estoinen!