Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
14101/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.

Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.

Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.

Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)

Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.

Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?

Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.

Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.

Mitä ihmeen pelkojen läpikäyntiä tai epävarmuutta?

Minulla ei ole mitään pelkoja tai epävarmuutta, mutta tiedän, että en halua hiljaista puhumatonta miestä jolta saa nyhtää puhetta kuin hohtimilla.

Ainoa pelko on, että jos kuitenkin jostain ihmeen syystä alan seurustella "väärän" miehen kanssa muutun kärttyisäksi ja inhottavaksi miestä kohtaan, koska kärsin kommunikaation erilaisuudesta. Siksi sellaisia suhteita yritän välttää. Kuten ilmeisesti nyt Katikin yrittää selvittää tulevatko kommunikaation tasolla toistensa kanssa toimeen.

Nautin sujuvasta ja monipuolisesta keskustelusta ja siitä, että mies on heti kärryillä ja oivaltaa missä mennään. Kuten Katikin, luulen.

Ei se ole ehdottomuutta tai joustamattomuutta vaan viisautta, että tietää mitä tahtoo ja osaa välttää niitä suhteita joissa kumpikaan ei tunne oloaan vapautuneeksi.

Tottakai niin Katilla kuin meillä kaikilla on oikeus haluta itselleen oikeanlainen kumppani.

Voiko edes olla niin, että aikuinen ihminen ei tuntisi itseään ja kaikentyyppiset ihmiset olisivat sopivia?

Päinvastoin, hyvin harva on sopiva, siinähän se vaikeus onkin.

Mutta siitä huolimatta on oikeus haluta ja valita se sopiva.

Tämä on varmasti turha kommentti mutta voisitteko kirjoittaa vähän lyhyemmin? Varmasti hyvää asiaa mutta en millään jaksa lukea näin pitkiä kun menee jo romaanin puolelle.

Ja saa alapeukuttaa ihan vapaasti tätä kommenttia, sanoin vain oman mielipiteen.

Mitä tapahtuu jos ei anna lupaa alapeukuttaa ja joku tekee sen silti? :D Mutta kiitos.

Sillon ei tapahdu mitään. Sanoin tuon vain koska ymmärsin itsekin että kommenttini oli tavallaan turha mutta halusin silti jostakin syystä sanoa sen. Itse en kertakaikkiaan jaksa lukea noita älyttömän pitkiä viestejä mutta voi olla että toiset jaksaa...

Vierailija
14102/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa nyt jatkua sillain, että minä jatkan Pirkkalan suunnalla ja Mira Järvenpäässä. Omillamme, Matti toteaa.

– Mä olisin vielä halunnut katsoa vähäsen aikaa, että miltä tämä suhde näyttää sitten kun ollaan niin sanotusti oikeassa elämässä ja arjessa. Mutta sitten jos toinen on noin päättänyt, niin ei mun mielipiteellä oikein pitkälle pötkitä enää. Mun mielestä kaikkia kortteja ei ole katsottu, Mira puolestaan tilittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14103/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös näitä ihmettelyjä Jannen murteesta. Jannehan muistaakseni sanoi jossain jaksossa opiskelleensa Jyväskylässä. Ja nykyään hän asuu pk-seudulla. Hän on nyt 33, eli hän on todennäköisesti asunut poissa Itä-Suomen murrealueelta noin 14 vuotta. (Jyväskylässä puhutaan yleiskieltä, ja pk-seudulla... no tiedätte kyllä.)

Aika usein ihmisten puhetapa vaan muuttuu, kun asuu eri paikoissa. Osalla alkuperäinen murre muuttuu enemmän ja osalla vähemmän. Monella usean murteen alueella asuneella puhetapa myös muuttuu sen mukaan, kenen kanssa puhuu. Ja ihan ilman että "yrittäisi" erityisesti mitään. 

Janne myös puhuu varsin harkitusti ja valitsee sanansa huolella, mistä varmaan osaltaan tulee tuo "muodollinen ja jäykkä" vaikutelma. 

Noin korrektia kirjakieltä puhuu harva, sen takia se pistää korvaan. Harmi ettei kotiseutukäyntejä perheen luo näytetty sen tarkemmin kuten aiemmin on ollut tapana, olisi ollut mielenkiintoista nähdä.

Ymmärrän hyvin ettei Janne halua puhua omaa murrettansa. Itse muutin Etelään noin 10 vuotta sitten ja pikkuhiljaa aloin tietoisesti muuttaa murretta kun sain jatkuvasti kummallisia katseita, huvittuneita katseita ja ihan suoranaista nauruakin päin naamaa. "Murteet kunniaan" ja muut on pelkkää sanahelinää, todellisuudessa Etelä Suomessa hyväksytään vain stadin ja ehkä Jyväskylän seudun murre. Vai mistähän luulette että se johtuu kun Etelä-Suomessakin on todella paljon muualta muuttaneita ja silti joka paikassa, työpaikoilla, kaupassa jne. kuulee vaan sitä yhtä ja samaa murretta? Ja miksei Janne saisi puhua kirjakieltä ilman että leimataan heti joksikin Aspergeriksi?

Huoh, onneksi muutan kohta pois ok-seudulta...

Onpas hassua, että sinä ajattelet noin. Itse muutin Etelä-Suomeen erittäin vahvasti murretta puhuvana. Koskaan en ole kokenut tarpeelliseksi häivyttää omaa murretta. Asiakaspalvelussa työskennellessä olen saanut lähinnä positiivista palautetta murteestani, olen kuulemma aidompi ja helposti lähestyttävä.

Puhun ylpeästi edelleen murteella ja pitäisin sellaista ihmistä jotenkin sivistymättömänä, joka murrettani jotenkin pilkkasi.

Vierailija
14104/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä yllättynyt. Siis Matin ja Miran seksittömyydestä. Meillä oli Matin kanssa seksiä tapaamiskerroilla ja jotenkin oletin Miralla ja Matillakin olevan. Asiasta ei koskaan keskusteltu, Matti oli vain todella tarkka suojauksen kanssa. Mutta tämä selittää sen ettei Miran tavaroita näkyny Matin luona.

Vierailija
14105/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että ⁸kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.

Oon aina ihmetellyt tuota kunnioittamista seksistä pidättäytymisen tai sen lykkäämisen syynä.

Kukin tekee kuten parhaalta tuntuu eikä ole epänormaalia lykätä/jättää väliin, mutta tämä syy (koska kunnioitan sua tai itseäni, en halua vielä seksiä kanssasi) on outo.

Onko takana ajattelu, että on pelkkiä panojuttuja, joissa ei kunnioiteta, ja tosirakkautta, jossa kunnioitus näytetään tekemällä juuri toisin, ja halutaan korostaa näiden suhteiden eroja?

Niin ihmisiä on erilaisia. Toiset kokevat, että samantien seksin harrastaminen on halpamaista ja toisille asiassa ei ole ongelmaa. Kukin pitäköön omista rajoistaan kiinni. Toisille seksi on kai kuitenkin niin tunnepitoinen asia, että haluavat odottaa. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
14106/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti puhui kyllä todella ikävään sävyyn Miralle kun lähtivät Elinan luota. Tosi hyvä, että Mira napakasti sanoi, ettei voi vetää vitsiksi tai "väärinymmärtää" tahallaan. Matti oli tosiaan kuin lapsi, joka pakotetaan pyytämään anteeksi kun tönäisi toista hiekkalaatikolla. Paitsi että se lapsi olisi ehkä empaattisempi toisen tunteita kohtaan ja pystyisi myös näkemään oman virheellisyytensä.

Ihan ok, ettei Matista homma toiminut, mutta olisi asian todella voinut vähän aikuisempaankin tapaan esittää. Mutta ilman parisuhteita Matti ei varmaan ollutkaan vielä oppinut, ettei toisen ajatuksia voi lukea. Törkeää syyllistää Miraa siitä, että olisi pitänyt "tajuta". Matti olisi selvästi toivonut, että Mira olisi ajatustenlukijana "tajunnut" ja ymmärtänyt olla itse se jättävä osapuoli, niin Matti olisi itse päässyt kuin koira veräjästä pakoon hölmöä käytöstään.

Vituttaa Miran puolesta tuollainen käytös.

Vierailija
14107/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuodessa oli hyvää se, että parien kehityskaarta valotettiin kivasti. Näytettiin puolisoiden pohdintoja ja eroon päätyneiden parien edesottamuksia ja yrityksiä. Näihin pystyi samaistumaan ja oppimaankin samalla, toisin kuin esim. jossain Bachelorissa, jossa vain toistetaan, että "en ollenkaan tiedä, mitä aion päättää".

Ainoastaan alun jaksot olisi voitu tiivistää rajulla kädellä. Siis, kun vielä katsojille yritettiin hehkuttaa onnellisia pariskuntia, joilla ei oikein ollut mitä hehkuttaa, niin tylsäähän siitä tuli. Vasta sitten, kun katsojakin päästettiin kuplasta, ohjelma alkoi olla mielenkiintoinen.

Vierailija
14108/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kestämään Katin ja Jannenkaan liitto. Niin kovaa vääntämistä joka sanasta.

Vierailija
14109/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Se nyt on vaan niin, että Mira oli aivan liian pinnallinen perusnainen Matille, jolla on herkkyyttä, ainakin auttavaa tunneälyä ja omia arvoja. Mira manipuloi, jankkaa, uhriutuu, ajattelee suhteen välinearvoa, epäkiinnostava keskustelumielessä. Ymmärrän Mattia hyvin, siitä olisi tullut vuosien henkinen kärsimys ja lastenteko ei tullut kysymykseenkään.

Matilla herkkyyttä?? Ei kyllä mulle asti välittynyt. Sen sijaan Mirasta jäi lämmin kuva. Tunneälyä Matilla ei kyllä ollut minkään vertaa kun tuolla tavalla toisen ”jätti”.

On se jännä miten jokainen tulkitaan eri tavoin. Matti halusi kumppanin, mira halusi puitteet. Matti näki vaivaa romanttisuuden eteen (treffit, albumi), mira oli pettynyt koska ei ollut suureellisempaa(tunnearvo ei ole mitään?). Matti halusi kuulostella itseään ja toista, mira esitti mitä itse haluaa ja ahdisteli toista näillä toiveilla kuuntelemisen sijaan. Sitten vielä sanoo, ettei toinen kertonut ajatuksiaan, kun ei niitä edes kuullut elleivät olleet samanmielisiä hänen kanssa.

Mira ei ole lämmintä nähnytkään, on itsekäs, vaativa ja keskenkasvuinen sisäiseltä maailmaltaan. Mira on niitä tyyppejä, jotka sabotoivat itse itseltään läheisyyden ja kohtaamisen toisen kanssa, jos sellaista kaipaakaan. Hän kaipaa huomiota ja miehen joka mahdollistaa kaiken sellaisen irtaimen, jota materialistiset, sisältä tyhjät ihmiset nyt ennen kaikkea muuta elämäänsä kaipaavat että on jotain sisältöä elämässä kun omat ajatukset eivät sitä tuota. Tälläisiä ihmisiä voi erehtyä luulemaan epävarmoiksi itsestään ja selittää sillä piikittelyä ym., mutta eivät edes tajuaisi olla, olisi liian syvällistä.

Matti taisi tulla palstalle ;-)

Vierailija
14110/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuditin ei kannattaisi jatkaa Tommin ystävänä. Yhteydenpito vain pitää haavaa auki. Ihastuksesta toipuu paremmin, kun ei ole missään tekemisissä.

Vierailija
14111/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Luulen, että ainakaan Matti ei ole antanut rehellistä kuvaa itsestään asiantuntijoille alkuhaastatteluissa, koska miksi muuten Miralle, jolla selvästi on kova vauvakuume, olisi naitettu mies, jolla ei taasen ole mitään kiirettä hankkia lapsia.

Niin Matilla ei ollut mitään kiirettä hankkia lasta ainakaan Miran kanssa, koska kiinnostus Miraan oli nolla.

Itseään kiinnostavan naisen kanssa olisi Matti varmasti ollut myötämielisempi tämän asian suhteen ja noin yleensäkin tulevaisuuden suunnittelun suhteen.

Niinkuin jokainen meistä.

Vierailija
14112/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä yllättynyt. Siis Matin ja Miran seksittömyydestä. Meillä oli Matin kanssa seksiä tapaamiskerroilla ja jotenkin oletin Miralla ja Matillakin olevan. Asiasta ei koskaan keskusteltu, Matti oli vain todella tarkka suojauksen kanssa. Mutta tämä selittää sen ettei Miran tavaroita näkyny Matin luona.

Ai mitä tavaroita? Käsirautoja ja sauvoja?

Vierailija
14113/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen ja naisen välisessä ymmärtämisessä riittää työnsarkaa loppuelämäksi. Rikkinäinen puhelin leikki jatkuu eri muodossa aikuisena. Ihan erilainen tunnemaailma ja ajatusmaailma. Ei hyvä, mutta ihan normaali. :D

Vierailija
14114/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin nolo se Matin fistpumppi jokaisessa väärässä tilanteessa.

Vierailija
14115/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Emma muuttanu,kun iig:ssä on Kuopio. Pitikö lähteä Joensuusta,ettei törmää Tuomakseen??

Jossain alkupuolen jaksossa Tuomas toteaa Emmalle, että "kun sinä oot kuopiolainen (niin et ymmärrä tätä tms)".

Vierailija
14116/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jos menee tällaiseen ohjelmaan, pitäisi olla avoin ja valmis läheisyyteen, suuteluun, ja tuon ajanjakson aikana myös jossakin vaiheessa seksiin, jotta antaa parhaat mahdollisuudet tunteiden heräämiselle.

Ainakin Viola ja Esa sekä Anniina ja Ville ovat maininneet harrastaneensa seksiä hääyönä. Tuskin ovat ainoat, mutta lähes ainoita vielä yhdessä, heh.

Itse kyllä ajattelisin sen kuuluvan asiaan noinkin oudossa tilanteessa. Ja sitä myös odottaisin samantien ja ihmettelisin jos toinen ei olisi kiinnostunut hyvin pian. Tiedä sitten kertooko se enemmän siitä, että se on minulle tärkeää vai sittenkin siitä, ettei se ole niin tärkeä asia, että pitäisi panttailla tai odotella mitään tuon suurempaa varmuutta.

Ja jos menisi hommat ns. puihin niin avioliitto oli siinä? 

Vierailija
14117/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.

Oon aina ihmetellyt tuota kunnioittamista seksistä pidättäytymisen tai sen lykkäämisen syynä.

Kukin tekee kuten parhaalta tuntuu eikä ole epänormaalia lykätä/jättää väliin, mutta tämä syy (koska kunnioitan sua tai itseäni, en halua vielä seksiä kanssasi) on outo.

Onko takana ajattelu, että on pelkkiä panojuttuja, joissa ei kunnioiteta, ja tosirakkautta, jossa kunnioitus näytetään tekemällä juuri toisin, ja halutaan korostaa näiden suhteiden eroja?

Samaa ihmettelen minäkin varsinkin näin vanhemmalla iällä. On suorastaan uskomatonta kuinka kytköksissä seksin harrastaminen on moraali-kulttuuriin joka säätää mikä on puhdasta ja mikä ei. Homo Sapiens on osa planeettamme biodiversiteettiä, mutta silti ihmisten välinen seksi on jotenkin "pyhää" kun taas kahden kirahvin välinen ei ole. Naurettavaa ettei vuonna 2020 osata analysoida asioita evoluutiobiologian ja psykologian kautta. 

Juuditille toivon kaikkea hyvää! ohjelman jälkeen kiinnostaisi tietää koruton, brutaali totuus vaikkapa blogin muodossa näiltä osallistujilta. Mitä mieltä Tommi oli ihan oikeasti? kamerat vaikuttavat silti rehellisyyteen jollain tasolla.

Vierailija
14118/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miranhan kannattais mennä seuraavaksi Lapsi tuntemattoman kanssa -sarjaan, niin sais varmaan ainakin sen lapsen.

Kyllä !!!

Mietin ihan samaa

Ja sitten kun tulis vielä reality jossa saa sen talonsa...? :D Okei tämä oli läppä muttatuohon lapsiohjelmaan olisi oiva osallistuja

Vierailija
14119/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu, että Mira ja Matti eivät suudelleet saatika menneet pidemmälle?

Mtv:n haastattelussa katsoi Matti tarpeelliseksi tämän kansalle julistaa. 

https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…

Julistaa? Minusta tuo kertoi varsin kauniisti ja asiallisesti miten homma meni. Pojot Matille.

Miksi tuo mahdoton naaman vääntely?

Vierailija
14120/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.

Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.

Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.

Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)

Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.

Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?

Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.

Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.

Mitä ihmeen pelkojen läpikäyntiä tai epävarmuutta?

Minulla ei ole mitään pelkoja tai epävarmuutta, mutta tiedän, että en halua hiljaista puhumatonta miestä jolta saa nyhtää puhetta kuin hohtimilla.

Ainoa pelko on, että jos kuitenkin jostain ihmeen syystä alan seurustella "väärän" miehen kanssa muutun kärttyisäksi ja inhottavaksi miestä kohtaan, koska kärsin kommunikaation erilaisuudesta. Siksi sellaisia suhteita yritän välttää. Kuten ilmeisesti nyt Katikin yrittää selvittää tulevatko kommunikaation tasolla toistensa kanssa toimeen.

Nautin sujuvasta ja monipuolisesta keskustelusta ja siitä, että mies on heti kärryillä ja oivaltaa missä mennään. Kuten Katikin, luulen.

Ei se ole ehdottomuutta tai joustamattomuutta vaan viisautta, että tietää mitä tahtoo ja osaa välttää niitä suhteita joissa kumpikaan ei tunne oloaan vapautuneeksi.

Tottakai niin Katilla kuin meillä kaikilla on oikeus haluta itselleen oikeanlainen kumppani.

Voiko edes olla niin, että aikuinen ihminen ei tuntisi itseään ja kaikentyyppiset ihmiset olisivat sopivia?

Päinvastoin, hyvin harva on sopiva, siinähän se vaikeus onkin.

Mutta siitä huolimatta on oikeus haluta ja valita se sopiva.

Eikö sen lainaamisen jo pitäisi alkaa luonnistua.

Ketju on lukittu.