Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Subjektiiviset mielipiteeni ovat tässä.
Tuomas - en tykännyt. Töksäytteli aika törkeästi. Kyseenalaisti Emman motiiveja. Sanoi ettei tule toimeen niiden kanssa joilla huono itsetunto. Mutta taitaa itsellä olla. Ei ole sitä vaan kohdannut.
Emma. Kävi sääliksi. Kiva tyttö muuten.
Matti. Oli herkkis. Ei ehkä uskalla ruveta parisuhteeseen. Olisiko terapiasta apua? Mira ei saanut häneltä varmuutta suhteesta ja muuttui negatiiviseksi. Molemmat epävarmoja.
Juudit ja Tommi. Hekin ovat vielä kaveripohjalla ja romantiikkaa vailla. Viekö tämä ohjelmaformaatti mahdollisuuden hitaasti kehittyvään romantiikkaan?
Janne ja Kati. On vielä mahdollisuuksia. Nähtäväksi kuitenkin jää. Ovat ehkä liian erilaisia. Mutta oli Jannella halua jatkaa.
Ainoa, josta itselle jäi huono fiilis, oli Tuomas. Ehkä hänkin hyötyisi terapiasta.
Toivon kaikille heistä hyvää.
Nyt kun Katilla ja Jannella meni huonommin, niin Kati alkoi näyttää ihan perusmuijalta. Naama myrtsi ja tuppisuu. Aika isot vaihtelut Katilla, korkeelta pudotaan lujaa alas. Ehkä hän kaipaa sitä mielikuvissaan muovattua Jannea jotta voi olla niissä hype fiiliksissä koko ajan. Mutta onko se todellisuutta vai kuplaa? Ehkä Katin puhuma epävarmuus johtuu siitä, että tykkää harmaasta arjesta pätkän vertaa. On kuitenkin itse taipuvainen siihen, jos ei ole joku skaba-voitto-Katifanitus meneillään. Niin tai voisi kai sen saman kicksin saada päivästä toiseen yhtä eläväisestä duracellpupu miehestä.
Itkin kun näin vikan jakson. Vaikka inhosin kaikkia osallistujia, jään kaipaamaan heitä <3
Jään kaipaamaan Juuditin viisautta
Jään kaipaamaan Jannen hymyä
Jään kaipaamaan Miran uskoa rakkauteen
Jään kaipaamaan Matin peppua
Jään kaipaamaan Katin naurua
Jään kaipaamaan Tommin hauskuutta
Jään kaipaamaan Emman uskollisuutta
Jään kaipaamaan Tuomaksen rohkeutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu, että Mira ja Matti eivät suudelleet saatika menneet pidemmälle?
Mtv:n haastattelussa katsoi Matti tarpeelliseksi tämän kansalle julistaa.
https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…
Nyt HALOO!
Ei yhtään suudelmaa hääpäivän jälkeen!
Kyllä minä naisena tajuaisin, ettei miestä "nappaa".
Ja jos mies olisin, tajuaisin minun olevan enemmänkin "kävelevä siittiö" naiselle, kuin AVIOmies!
Ei mitään ainesta loppuelämän pareiksi -- minkä nyt viimein myös Mira tajuaa.
En tajua näitä miten se Mira ei nyt tajunnut kommentteja. Ei tajunnut niin ei tajunnut ja piste. Me emme tiedä kaikkea mitä heidän välillään on tapahtunut ja Matti yrittää tietysti nyt myös kaunistella.
Se että Mira on joutunut jankkaamaan kertoo siitä ettei hänelle ollut 100% varma että juttu on taputeltu. Matin olisi siis täytynyt selventää tilanne ennen kun menee jankkaamisen puolelle ja yksinkertaisesti vastata kysymykseen. Ei tuo Matti ole mikään nurkkaan ajettu raukka tai hiiri vaikka nyt yrittää kerätä sääliä. Itse näen tuommosen lävitse.
Ensin ei itse kerro avoimesti missä mennään, ei vastaa vaikka toinen joutuu jo jankkaamaan kun sitä vastausta ei tule. Lopuksi ihmettelee että miten se nyt ei tajunnut. Tuo ei ole mitenkään fiksun miehen käytöstä. Tässäkin sarjassa on nähty kuitenkin monia ihan oikeasti fiksuja miehiäkin enkä ikinä uskoisi heidän käyttäytyvän noin. Muutama mainitakseni niin vaikkapa se nutturapää mies viime kaudelta ja Antti joka oli muistaakseni ensimmäisellä kaudella (olikohan Antti Sarin puoliso). Siinä oli oikeasti fiksuja miehiä jotka eivät pimittäneet mitään tietoja lapsellisesti tai pelanneet pelejä. Nyt on Matilta vähän turhan paljon selittelyä ja liian vähän puhetta oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.
Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.
Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.
Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)
Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.
Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?
Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.
Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.
Mitä ihmeen pelkojen läpikäyntiä tai epävarmuutta?
Minulla ei ole mitään pelkoja tai epävarmuutta, mutta tiedän, että en halua hiljaista puhumatonta miestä jolta saa nyhtää puhetta kuin hohtimilla.
Ainoa pelko on, että jos kuitenkin jostain ihmeen syystä alan seurustella "väärän" miehen kanssa muutun kärttyisäksi ja inhottavaksi miestä kohtaan, koska kärsin kommunikaation erilaisuudesta. Siksi sellaisia suhteita yritän välttää. Kuten ilmeisesti nyt Katikin yrittää selvittää tulevatko kommunikaation tasolla toistensa kanssa toimeen.
Nautin sujuvasta ja monipuolisesta keskustelusta ja siitä, että mies on heti kärryillä ja oivaltaa missä mennään. Kuten Katikin, luulen.
Ei se ole ehdottomuutta tai joustamattomuutta vaan viisautta, että tietää mitä tahtoo ja osaa välttää niitä suhteita joissa kumpikaan ei tunne oloaan vapautuneeksi.
Tottakai niin Katilla kuin meillä kaikilla on oikeus haluta itselleen oikeanlainen kumppani.
Voiko edes olla niin, että aikuinen ihminen ei tuntisi itseään ja kaikentyyppiset ihmiset olisivat sopivia?
Päinvastoin, hyvin harva on sopiva, siinähän se vaikeus onkin.
Mutta siitä huolimatta on oikeus haluta ja valita se sopiva.
Kyse on haaveet vs reaalimaailma tilanteesta. Kun sitä täydellistä ei tule vastaan, niin joihinkin asioihin on vaan pakko tyytyä ja silloin on itse joustettava. Silloin löytää myös enemmän potentiaalisia kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaaaaaaa saiko Matti pillua kirjoitti:
Hei ihmetteleekö kukaan sitä että Mira heitti siinä yhdes jaksossa sen kysymyksen että ”oonkohan mä raskaana?” Siis jotenki olettaisin tai että JOS ite heittäisin tommosen ni toki olisin edes vähintään suudellut mieheni kanssa (toki siitä ei raskaaksi voi tulla :D) mutta siis niinkun että olettaisin tuosta heitosta että olisi edes jonkunlaista läheisyyttä, ehkä jopa jtn seksin tynkää...
Että siis ite en vois heittää tollasta ilmoille ellei JoTAi olis tapahtunut.. muutenhan mies saattais luulla että oon käyny vieraissa😅
Tämähän oli ihan päivänselvä vitsi, mitä ihmettä täällä jotkut huumorintajuttomat jaksaa tästä jankuttaa.
Noissa tuon kaltaisissa vitseissä on vaan sellainen varjopuoli, että jos tuollaista heittää ihan vieras ihminen johon on vasta tutustumassa, ei voi ihan tietää miten paljon siihen sisältyy totuutta. Siksi alussa kyllä kannattaa pikkasen miettiä sitä huumoria, että kannattaako sitä heittää sellaisista asioista jotka ovat tulkittavissa väärin. Siksi kaikki piikittely, sarkasmi, hulvaton heittely jne. millä noita ikinä halutaankaan kutsua, on liikkumista kaltevalla pinnalla.
Muotoilen tämän niin, että vaikka ystävieni ja tuttujen kanssa rakastan noita hulvattomia heittoja ja kuivaa huumoria, mustaakin, mutta jos olisin itse ollut Matin housuissa niin olisi ne Miran heitot laittaneet miettimään. Ainakaan ne eivät olisi edesauttaneet siinä tilanteessa jossa vasta tunnustelen miltä alkaa yhdessäolo tuntua.
Totta. Matin ilme oli lähinnä kauhistunut, kun Mira sen tokaisi. Saattoi olla arka asia molemmille ja sellaisessa tilanteessa vitsailu osoittaa kyllä ajattelemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksei Janne saisi puhua kirjakieltä ilman että leimataan heti joksikin Aspergeriksi?
Tuo on sama kuin jos kysyisit, miksei Janne saisi puhua savon murretta ilman että heti leimataan joksikin outokumpulaiseksi.
Ihan kuin autismikirjolaisuudessa olisi jotain pahaa.
Ja ihan kuin Jannen autismikirjolaisuus pelkästä puhetyylistä olisi päätelty. En luettele muita merkkejä, sillä jokaiseen niistä voi vastata, että eihän tuo yksinään vielä mitään tarkoita.
Ei se nyt kuitenkaan ihan sama asia ole kun toinen on häiriö ja toinen on paikkakunta.
Matti jää sinkuksi ja hyvä niin. Ällöttävä ukko...
En rupea opettelemaan rakastamista, se liekki vaan roihahtaa jos on roihahtaakseen.[/quote kirjoitti:
Rakastamista voi opetella,
rakastumista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaaaaaaa saiko Matti pillua kirjoitti:
Hei ihmetteleekö kukaan sitä että Mira heitti siinä yhdes jaksossa sen kysymyksen että ”oonkohan mä raskaana?” Siis jotenki olettaisin tai että JOS ite heittäisin tommosen ni toki olisin edes vähintään suudellut mieheni kanssa (toki siitä ei raskaaksi voi tulla :D) mutta siis niinkun että olettaisin tuosta heitosta että olisi edes jonkunlaista läheisyyttä, ehkä jopa jtn seksin tynkää...
Että siis ite en vois heittää tollasta ilmoille ellei JoTAi olis tapahtunut.. muutenhan mies saattais luulla että oon käyny vieraissa😅
Tämähän oli ihan päivänselvä vitsi, mitä ihmettä täällä jotkut huumorintajuttomat jaksaa tästä jankuttaa.
Totta kai se oli vitsi, mutta siihen liittyy pari kysymysmerkkiä: jos Miralla ja Matilla ei ollut ollut seksiä, viittasiko Mira johonkin toiseen mieheen, joka hänet olisi raskauttanut, jolloin vitsi oli aika ronski ja ehkä vähän kyseenalainen vai viittasiko Mira sitten kuitenkin Mattiin, jolloin Matti jostain syytä valehteli, ettei heillä ollut ollut mitään läheisyyttä Miran kanssa?
Luulen että kyseessä oli matin suuntaan heitetty kuitti siitä, ettei läheisyyttä ole todella ollut. Kun ei voida puhua suoraan niin naljaillaan sitten.
Jään kaipaamaan Juuditin lämpöä joka herätti minussa halun tutustua uusiin ihmisiin ja löytää ihania ystäviä.
Jään kaipaamaan Jannen lempeyttä.
Jään kaipaamaan Miran unelmointia.
Jään kaipaamaan Matin sanoja silloin kun heittäytyy vähän syvälliseksi.
Jään kaipaamaan Katin reflektointia ja kauniita vaatteita.
Jään kaipaamaan Tommin rauhallisuutta.
Jään kaipaamaan Emman pohdintoja ja naurua.
Jään kaipaamaan Tuomaksen hymyä ja pilkettä silmäkulmassa.
Jotenkin Matista ja Tommista tulee fiilis että tarvitsevat naisen jota katsoa ylöspäin ja ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.
Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.
Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.
Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)
Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.
Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?
Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.
Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.
Minulla ei ole mitään pelkoja tai epävarmuutta, mutta tiedän, että en halua hiljaista puhumatonta miestä jolta saa nyhtää puhetta kuin hohtimilla.
Ainoa pelko on, että jos kuitenkin jostain ihmeen syystä alan seurustella "väärän" miehen kanssa muutun kärttyisäksi ja inhottavaksi miestä kohtaan, koska kärsin kommunikaation erilaisuudesta. Siksi sellaisia suhteita yritän välttää. Kuten ilmeisesti nyt Katikin yrittää selvittää tulevatko kommunikaation tasolla toistensa kanssa toimeen.
Nautin sujuvasta ja monipuolisesta keskustelusta ja siitä, että mies on heti kärryillä ja oivaltaa missä mennään. Kuten Katikin, luulen.
Ei se ole ehdottomuutta tai joustamattomuutta vaan viisautta, että tietää mitä tahtoo ja osaa välttää niitä suhteita joissa kumpikaan ei tunne oloaan vapautuneeksi.
Tottakai niin Katilla kuin meillä kaikilla on oikeus haluta itselleen oikeanlainen kumppani.
Voiko edes olla niin, että aikuinen ihminen ei tuntisi itseään ja kaikentyyppiset ihmiset olisivat sopivia?
Tämä on varmasti turha kommentti mutta voisitteko kirjoittaa vähän lyhyemmin? Varmasti hyvää asiaa mutta en millään jaksa lukea näin pitkiä kun menee jo romaanin puolelle.
Ja saa alapeukuttaa ihan vapaasti tätä kommenttia, sanoin vain oman mielipiteen.
Juudit-kiltti, älä enää sitä "Kiitos että olet" -virttä. Arvosta itseäsi enemmän ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.
Tämä on varmasti turha kommentti mutta voisitteko kirjoittaa vähän lyhyemmin? Varmasti hyvää asiaa mutta en millään jaksa lukea näin pitkiä kun menee jo romaanin puolelle.
Ja saa alapeukuttaa ihan vapaasti tätä kommenttia, sanoin vain oman mielipiteen.
Mitä tapahtuu jos ei anna lupaa alapeukuttaa ja joku tekee sen silti? :D Mutta kiitos.
Päätös ei kuitenkaan ollut puhtaasti yksimielinen ja Juudit puhkeaakin lohduttomaan itkuun kertoessaan Tommille, Marianna Stolbow’lle, Elina Tanskaselle ja Kanalalle omista tuntemuksistaan.
– No kyllä mä itse koen, että se tulee jonkin verran itseltäni aikaa vaatimaan. Tulee vähän uudelleen ohjelmoida, että miten lähestyy toista tai miten katsoo. Kiitos, että olet olemassa. Se on ehkä se isoin lahja, minkä olen saanut, Juudit toteaa pyyhkien samalla kyyneleitään.
Kaikesta huolimatta asiantuntijoiden eteen astelee silmin nähden onnellinen pariskunta. Kati ja Janne eivät malta olla hymyilemättä Kari Kanalan kysyessä, miten parin yhteinen matka jatkuu kameroiden sammuessa.
– Te sanoitte tuntemattomalle tahdon. Suuri kysymys onkin, tahdotteko te yhä? Miten matkanne jatkuu tästä? Kanala utelee pariskunnalta.
– Kyllä me tahdotaan. Tuntuu siltä, että tämä matka on vasta alussa, Kati iloitsee.
– Minäkin tahdon. Toivon, että tutustuminen tästä vain jatkuu ja syvenee, Janne komppaa vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto valitsi aika huonot parit tällä kaudella. Varsinkin tuo Mira ja Matti.
Miksiköhän eivät naittaneet Matille Katia, sporttista brunettea. Katikin olisi saanut sanallista säilää sekä toivomaansa tilaa reilusti kun Matilta olisi tullut satunnaisia halauksia olalle taputtelun kera.
Samat ongelmat edessä. Mattihan ei puhunut senkään vertaa. Ei sanonut mitään suoraan.
Matti haluaisi jokun missin, mutta missit ei huoli Mattia. Matti jää sinkuksi, sillä kukaan muukaan älyllinen olento ei häntä tämän ohjelman jälkeen huoli.
Tommi saattaa olla kallellaan miehiin, muttei ole sitä tiedostanut.