Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jos menee tällaiseen ohjelmaan, pitäisi olla avoin ja valmis läheisyyteen, suuteluun, ja tuon ajanjakson aikana myös jossakin vaiheessa seksiin, jotta antaa parhaat mahdollisuudet tunteiden heräämiselle.
Ainakin Viola ja Esa sekä Anniina ja Ville ovat maininneet harrastaneensa seksiä hääyönä. Tuskin ovat ainoat, mutta lähes ainoita vielä yhdessä, heh.
Itse kyllä ajattelisin sen kuuluvan asiaan noinkin oudossa tilanteessa. Ja sitä myös odottaisin samantien ja ihmettelisin jos toinen ei olisi kiinnostunut hyvin pian. Tiedä sitten kertooko se enemmän siitä, että se on minulle tärkeää vai sittenkin siitä, ettei se ole niin tärkeä asia, että pitäisi panttailla tai odotella mitään tuon suurempaa varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaaaaaaa saiko Matti pillua kirjoitti:
Hei ihmetteleekö kukaan sitä että Mira heitti siinä yhdes jaksossa sen kysymyksen että ”oonkohan mä raskaana?” Siis jotenki olettaisin tai että JOS ite heittäisin tommosen ni toki olisin edes vähintään suudellut mieheni kanssa (toki siitä ei raskaaksi voi tulla :D) mutta siis niinkun että olettaisin tuosta heitosta että olisi edes jonkunlaista läheisyyttä, ehkä jopa jtn seksin tynkää...
Että siis ite en vois heittää tollasta ilmoille ellei JoTAi olis tapahtunut.. muutenhan mies saattais luulla että oon käyny vieraissa😅
Tämähän oli ihan päivänselvä vitsi, mitä ihmettä täällä jotkut huumorintajuttomat jaksaa tästä jankuttaa.
Noissa tuon kaltaisissa vitseissä on vaan sellainen varjopuoli, että jos tuollaista heittää ihan vieras ihminen johon on vasta tutustumassa, ei voi ihan tietää miten paljon siihen sisältyy totuutta. Siksi alussa kyllä kannattaa pikkasen miettiä sitä huumoria, että kannattaako sitä heittää sellaisista asioista jotka ovat tulkittavissa väärin. Siksi kaikki piikittely, sarkasmi, hulvaton heittely jne. millä noita ikinä halutaankaan kutsua, on liikkumista kaltevalla pinnalla.
Muotoilen tämän niin, että vaikka ystävieni ja tuttujen kanssa rakastan noita hulvattomia heittoja ja kuivaa huumoria, mustaakin, mutta jos olisin itse ollut Matin housuissa niin olisi ne Miran heitot laittaneet miettimään. Ainakaan ne eivät olisi edesauttaneet siinä tilanteessa jossa vasta tunnustelen miltä alkaa yhdessäolo tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu, että Mira ja Matti eivät suudelleet saatika menneet pidemmälle?
Mtv:n haastattelussa katsoi Matti tarpeelliseksi tämän kansalle julistaa.
https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…
Julistaa? Minusta tuo kertoi varsin kauniisti ja asiallisesti miten homma meni. Pojot Matille.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas "en halunnu emman/mun kesää pilata", sanoi erosta puhuessaan. Kesää? Sori, mutta ainakin mulle avioliitto tai parisuhteeseen sitoutuminen on pidempi juttu kuin yks kesä.
TV-ohjelman kuvaukset kesti kai kesän?
Et sä voi verrata tota ohjelmaa mihinkään perustilanteeseen, kuten nyt teet kun selität että avioliitto tai parisuhteeseen sitoutuminen on sulle pidempi juttu kuin yks kesä....
Ei toi oo mikään normaali sitoutumistilanne, vaan tosi-TV:tä.
Kannattaa muistaa se.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksei Janne saisi puhua kirjakieltä ilman että leimataan heti joksikin Aspergeriksi?
Tuo on sama kuin jos kysyisit, miksei Janne saisi puhua savon murretta ilman että heti leimataan joksikin outokumpulaiseksi.
Ihan kuin autismikirjolaisuudessa olisi jotain pahaa.
Ja ihan kuin Jannen autismikirjolaisuus pelkästä puhetyylistä olisi päätelty. En luettele muita merkkejä, sillä jokaiseen niistä voi vastata, että eihän tuo yksinään vielä mitään tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Mira MTV Uutisten haastattelussa: "Ei käännetty kaikkia kiviä."
Jäi ilmeisesti harmittamaan kun jäi puutarhatyöt kesken :'D
Ymmärrän vitsin, mutta tuli tästä mieleen, että onhan toi varmaan Miran mielestä ankeaa luovuttaa kun ei ole edes fyysistä kemiaa testattu.
Kyllä oli kalseaa ja teennäistä teatteria Matin rantakainalointi. Selvästi näkyi että vain esitti siinä tilanteessa ja kuten hänen kohdallaan usein saimme huomata, hän ikäänkuin halusi varmistaa huomaahan kameramies nyt varmasti. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.
Seksihän ei ole ainoa läheisyyden muoto, kun siihen on täällä tartuttu. Jos muuta lämpöä, hellimistä ja läheisyyttä olisi ollut, olisi todennäköistä että olisi voitu sopia myös odottamisesta itse seksin suhteen eikä asia olisi jäänyt ns. kaihertamaan.
Vaikea itseasiassa tietää, mikä kuvio on ollut. Onko Matti pidättäytynyt itse kaikesta läheisyydestä, mutta kuitenkin ikäänkuin syyllistää kumppania siitä? Onko Mira laittanut ukaaseja tyyliin: ei seksiä ennen päätöstä, jolloin Matti on kokenut sen painostamisena/kiristämisenä? Kun kuitenkin läheisyyttä kaipasi? Kaikki ei tässä täsmää jotenkin.
SPOILER.
Mua surettaa ihan hurjasti Tommin ja Juuditin tilanne. Heillä oli moni asia hyvin ja molemmissa näkyi elämänkokemus. Jäi tunne, että Tommille ei syttynyt fiilistä ja liitto siksi jäi tähän. Olisiko asialle voinut antaa aikaa? Joskus tunteet ja kiintymys kehittyy ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas "en halunnu emman/mun kesää pilata", sanoi erosta puhuessaan. Kesää? Sori, mutta ainakin mulle avioliitto tai parisuhteeseen sitoutuminen on pidempi juttu kuin yks kesä.
TV-ohjelman kuvaukset kesti kai kesän?
Et sä voi verrata tota ohjelmaa mihinkään perustilanteeseen, kuten nyt teet kun selität että avioliitto tai parisuhteeseen sitoutuminen on sulle pidempi juttu kuin yks kesä....Ei toi oo mikään normaali sitoutumistilanne, vaan tosi-TV:tä.
Kannattaa muistaa se.
Jep, ja jos ihan oikeasti toinen suuttuu kaikesta mitä sanot, niin ei sitä kannata sitä kesääkään siihen haaskata. Kun ei toimi niin ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.
Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.
Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.
Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)
Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.
Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?
Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.
Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.
Jos ei vaan viehäty hiljaisesta ja rauhallisesta miehestä, niin turha sitä on moittia joustamattomuudeksi. Ei kaikessa edes voi joustaa, aina niille tunteille ei vaan voi mitään. En minäkään jaksaisi Jannen kaltaista miestä.
Tosin en myöskään menisi tällaiseen ohjelmaan ja yrittäisi muuttaa minulle paritettua miestä haluamakseni, koska se ei vaan yksinkertaisesti toimi. Parempi deittailla ilman tuollaista sitoutumista ja etsiä sitä oikeaa tyyppiä sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu, että Mira ja Matti eivät suudelleet saatika menneet pidemmälle?
Mtv:n haastattelussa katsoi Matti tarpeelliseksi tämän kansalle julistaa.
https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…
Nyt HALOO!
Ei yhtään suudelmaa hääpäivän jälkeen!
Kyllä minä naisena tajuaisin, ettei miestä "nappaa".
Ja jos mies olisin, tajuaisin minun olevan enemmänkin "kävelevä siittiö" naiselle, kuin AVIOmies!
Ei mitään ainesta loppuelämän pareiksi -- minkä nyt viimein myös Mira tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati vaikutti Outokummussa aidosti onnelliselta ja Jannen rennompaan, avautuneempaan itseensä ihastuneelta.
Kati oli alentuva tuossakin jaksossa. Nythän sinä olet puhunut enemmän kuin aiemmin yhteensä. Vapaa lainaus. Muka kehua ja hymistelyä, että oletpa reipas ja puhelias. Viesti oli se, että et kelpaa minulle mutta muutu enemmän tuollaisksi, niin saatat kelvata.
Juuri näin, ylemmyydentuntoinen ja alentuva. Ei ole Kati käynyt täällä enää kommentoimassa.
Ei ole enää uhattu kirjoittajia käräjillä:)
Tää on jännä, et Kati ei saisi tuoda esille tarpeitaan. Mitä jos Kati haluaa ja kaipaa ja tarvii miehen joka on suora ja vahva mielipiteissään. Jos se tuo hänelle turvallisuudentunteen, on hänelle ns. "perustarve" parisuhteessa? Sitten hän menee ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, jossa pitää kuukausi ainakin olla yhdessä ja yrittää mahdollisen loppuelämän aviopuolison kanssa. Katilla nousee kaikki defenssit päälle ja vahvatahtoisena naisena yrittää loputtomiin saada toisesta esille sitä, mitä kaipaa? Eipä ainakaan jää yrittämisestä kiinni.
Mua ärsyttää, kun Katille on niin vähän ymmärrystä😆, ehkä siks ku itessä samaa piirrettä ollu nykyisen kumppanin kanssa. Jospa Kati ei vaan halua nyhveröä?
Katin käytös kielii epävarmuudesta, joka johtaa kontrollointiin ja vain yhden ihmisen määrittelemään suhdemalliin. Siihen auttaisi omien pelkojen läpikäynti, eikä toisen syyttäminen nyhveröksi. Vahvatahtoisuutta se ei ole, vaan joustamattomuutta.
Kritiikki täällä tulee varmasti niiltä, jotka ovat vastaavaa ehdottomuutta ja käytöstä suhteessa kokeneet ja huomanneet kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on olla.
Mitä ihmeen pelkojen läpikäyntiä tai epävarmuutta?
Minulla ei ole mitään pelkoja tai epävarmuutta, mutta tiedän, että en halua hiljaista puhumatonta miestä jolta saa nyhtää puhetta kuin hohtimilla.
Ainoa pelko on, että jos kuitenkin jostain ihmeen syystä alan seurustella "väärän" miehen kanssa muutun kärttyisäksi ja inhottavaksi miestä kohtaan, koska kärsin kommunikaation erilaisuudesta. Siksi sellaisia suhteita yritän välttää. Kuten ilmeisesti nyt Katikin yrittää selvittää tulevatko kommunikaation tasolla toistensa kanssa toimeen.
Nautin sujuvasta ja monipuolisesta keskustelusta ja siitä, että mies on heti kärryillä ja oivaltaa missä mennään. Kuten Katikin, luulen.
Ei se ole ehdottomuutta tai joustamattomuutta vaan viisautta, että tietää mitä tahtoo ja osaa välttää niitä suhteita joissa kumpikaan ei tunne oloaan vapautuneeksi.
Tottakai niin Katilla kuin meillä kaikilla on oikeus haluta itselleen oikeanlainen kumppani.
Voiko edes olla niin, että aikuinen ihminen ei tuntisi itseään ja kaikentyyppiset ihmiset olisivat sopivia?
Päinvastoin, hyvin harva on sopiva, siinähän se vaikeus onkin.
Mutta siitä huolimatta on oikeus haluta ja valita se sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 5 viikon seksittömyydestä tehdään niin iso numero? Onko tosiaan niin että nykyään sänkyyn hypätään heti ja ne jotka haluavat ensin odottaa ja katsoa ovat vähemmistössä ja jotenkin outoja?
Ei se ole patologista. Mutta jos todella kipinöi, yleensä tuossa ajassa vaikkapa pussaillaan ihan kunnolla, mitä tuo pariskunta ei tehnyt ja näissä kirjoituksissa seksittömyydellä ehkä tarkoitetaan laajasti sitä, että mitään fyysistä ei ollut, koska Matti ei halunnut, paitsi ne taputushalaukset.
Lainaus meni näköjään rikki... Mutta tarkoitin siis sitä, että jos nainen ei vaan pidä hiljaisista miehistä, niin turha sitä on ylianalysoida sen enempää ja alkaa puhua ties mistä pelkojen käsittelemisestä. Kun kyse on luonteenpiirteestä ja jopa sisäsyntyisestä ominaisuudesta (siis itselle luonteva kommunikointityyli sekä se millaisesta miehestä viehättyy), niin turha sellaista on vaatia muuttamaan aivan toisenlaiseksi. Kulmia voi aina pehmentää, mutta kenenkään perusluonnetta ei voi muuttaa.
Aivan kuten Katinkaan ei pitäisi yrittää muuttaa Jannea, ei tule onnistumaan. Eroaisivat vaan suosiolla, jos Kati ei jaksa Jannen luonnetta.
SPOILER
Voi että kun sydän melkein särkyi kun näki Juuditin reaktion. Toivon että löytää jonkun ihanan ihmisen. Kuten Mirakin. Matti saa jäädäkin yksin, sellainen vedättäjä kuin oli. Tommi varmaan haluaakin lopulta olla yksin.
Sain itseni kiinni siitä, että minua inhotti Matti, kun se kameran edessä alkoi vetistelemään omaa pettymystään. Hän ei nyt saanut mitä oli hakenut. Tuntui itsekkäältä. Ohjelma oli editoitu niin, että katsojan ajatukset oli Miran pettymyksessä Matin tökeröltä näyttäneessä toiminnassa. Mutta sitten ajatteli, miksi Matti ei saisi itkeä sitä, ettei hänelle annettu haluamaansa naista. Olin kuitenkin ehtinyt jo ajatella, että Juudit ja Emma saisi itkeä sitä, että hänelle ei annettu sopivaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta seksiä ja seksittömyysjutusta sellaista näkökulmaa, että kyllä miehetkin voivat haluta tutustua kunnolla naiseen ennen kuin heilutellaan peittoa. Olen useammankin sellaisen miehen tavannut ja nykyinen kumppanini sanoi, että kunnioittaa itseään niin paljon ettei heti lähde panemaan. Muutama viikko (ehkä kuukausi) tapailtiin ja sitten kokeiltiin seksiä, joka menikin tosi hyvin ensimmäiseksi yhteiseksi kerraksi. Miehiä on erilaisia ja luulisin, että moni mies, joka oikeasti haluaa parisuhteen, haluaa odottaa vähän aikaa ja ovat tietoisia siitä, että fyysinen vetovoima ei välttämättä heti synny.
Oon aina ihmetellyt tuota kunnioittamista seksistä pidättäytymisen tai sen lykkäämisen syynä.
Kukin tekee kuten parhaalta tuntuu eikä ole epänormaalia lykätä/jättää väliin, mutta tämä syy (koska kunnioitan sua tai itseäni, en halua vielä seksiä kanssasi) on outo.
Onko takana ajattelu, että on pelkkiä panojuttuja, joissa ei kunnioiteta, ja tosirakkautta, jossa kunnioitus näytetään tekemällä juuri toisin, ja halutaan korostaa näiden suhteiden eroja?
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaaaaaaa saiko Matti pillua kirjoitti:
Hei ihmetteleekö kukaan sitä että Mira heitti siinä yhdes jaksossa sen kysymyksen että ”oonkohan mä raskaana?” Siis jotenki olettaisin tai että JOS ite heittäisin tommosen ni toki olisin edes vähintään suudellut mieheni kanssa (toki siitä ei raskaaksi voi tulla :D) mutta siis niinkun että olettaisin tuosta heitosta että olisi edes jonkunlaista läheisyyttä, ehkä jopa jtn seksin tynkää...
Että siis ite en vois heittää tollasta ilmoille ellei JoTAi olis tapahtunut.. muutenhan mies saattais luulla että oon käyny vieraissa😅
Tämähän oli ihan päivänselvä vitsi, mitä ihmettä täällä jotkut huumorintajuttomat jaksaa tästä jankuttaa.
Totta kai se oli vitsi, mutta siihen liittyy pari kysymysmerkkiä: jos Miralla ja Matilla ei ollut ollut seksiä, viittasiko Mira johonkin toiseen mieheen, joka hänet olisi raskauttanut, jolloin vitsi oli aika ronski ja ehkä vähän kyseenalainen vai viittasiko Mira sitten kuitenkin Mattiin, jolloin Matti jostain syytä valehteli, ettei heillä ollut ollut mitään läheisyyttä Miran kanssa?
En usko, että on mistään hiuksista kiinni.
Toki hiukset vaikuttaa ulkonäköön, mutta Juuditin tapauksessa tuo lyhyt malli ei ainakaan rumenna häntä - oikeastaan päinvastoin.
Itse olen edelleen sitä mieltä, ettei Tommin kaltaiselle ihmiselle sovi vl-taustainen laumasielu jonka parhaat lapsuusmuistot on kun mentiin koko perheellä uimarannalle ja auto oli ihan täynnä lapsia, kun taas Tommin parhaat lapsuusmuistot oli se kun vanhemmat oli vaan yksin kotona ja pelasi videopelejä.
Tuossa itkukohtauksessa näkyi, että Juuditilla on tatuoituna käteen veljiensä nimien etukirjaimet ja se taas kertoo omaa tarinaansa siitä, miten perhekeskeinen hän on.
Juudit olisi voinut olla Tommin kanssa - hän ymmärtää ja on tottunut erilaisiin ihmisiin, mutta Tommi ei Juuditin.
Juudit tarvitsee miehen joka ymmärtää ja on tottunut erilaisiin ihmisiin, eli jonkun aivan toisenlaisen kuin Tommi.
Ei riitä, että Juudit yksin ymmärtää ja mukautuu, vaan tarvitsee miehen joka myös ymmärtää ja mukautuu.
Tommille voisin kuvitella japanilaisen naisen. Juuditille taas joku perhekeskeinen, puuhakas portugalilainen.
Tai miksei suomalaisetkin, mutta näillä tarkoitan esimerkkiä siitä minkä tyyppiset heille sopisivat. :D
Ja tuli tuosta portugalilaisen puuhakkuudesta vielä mieleen, että Juudit myös harrastaa ja on menevämpi kuin Tommi. Juudit on tottunut extremelajeihin lähipiirissään, on itsekin vilkas, temppuilee, urheilee, tekee pitkiä vaelluksia jne. kun taas Tommi vaikutti on ohjelman perusteella päinvastaiselta.