Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
14001/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vähän matkaa o tuota uusinta jaksoa ja tajusin; ei Matti ainakaan jakson alun perusteella ole pahis. Ensitreffit kokeilu jakso kestää ilmeisesti 5-6 viikkoa jona aikana pari tutustuu toisiinsa. Mira haluaa pian lapsia. Hieman epämääräinen Matti olisi voinut vastata että kyllä haluaa jatkaa suhdetta ja roikottaa Miraa suhteessa kanssaan vaikka ensi kevääseen saakka; jolloin vasta todeta että ei sittenkään ja siihen ois jääny myös Miran lapsihaaveet. Miraa (joka haluaa pian lapsia) ei olisi alunalkuaan pitänyt laittaa yhteen Matin kanssa joka selkeästi pelkää sitoutua jo parisuhteeseen, saati lapseen. Matin kaltaiselta ihmiseltä oli iso teko viheltää peli poikki jo tässä kohtaa ja Mira on selkeästi helpottunut kun Matilta tulee suora ratkaisu; nyt Mira ehtii löytää uuden miehen joka myös haluaa lapsia. Kirjoitan tämän kokemuksesta, koska seurustelin aikoinaan runsaan vuoden verran miehen kanssa johon olin todella ihastunut ja halusin lapsia tulevaisuudessa (olimme 27v). Mies halusi ehdottomasti olla kanssani mutta ei voinut lupailla mitään tulevista lapsista tai suhteen jatkumisesta ylipäätään. Ihastumiseni takia roikuin aikani suhteessa, mutta jouduin lopulta jättämään hänet, eikä hän tehnyt sitä lainkaan helpoksi vaan yritti vielä 6kk eron jälkeen palata kanssani yhteen. Mutta omiin kokemuksiini verrattuna: Matti hoiti tämän lopulta hyvin; noin 5-6 viikkoa on lyhyt aika päättää mitä haluaa tehdä suhteen suhteen.

Kiitokset hyvästä yrityksestä. Matti olisi silti voinut olla rehellinen alusta asti. Valitsi kuitenkin toisin kunnes pamautti sen Miran ystävälle. Hieno mies tosiaan.

CMOREN VIIM. JAKSOSSA

Matti kertoi Elinan luona, että kiinnostus on viikkojen aikana vaihdellut 45-55, jos 50 on ei halua jatkaa/haluaa jatkaa -raja. Tms.

Matin tunteet ovat vaihdelleet. Kun Matti järkkäsi romanttisen rantaistuskelun musiikin kera, hänen kiinnostus on voinut olla 55 sillä hetkellä. Eli hän ei teeskennellyt. Romanttiset teot voivat ruokkia romantiikkaa ja hän yritti.

Olisiko Matin teidän mielestänne kuulunut joka päivä/hetki kertoa Miralle, että "tunteet jatkon suhteen 52". Matti mietti, sulatteli, kuulosteli omia tunteitaan, joiden suhteen hän oli epävarma ja jotka vaihtelivat.

Olen varma, että jatkohalut käänsi laskuun nimenomaan niiden kova tivaaminen ja epärehellisyys- ja pimityssyytökset.

Juudit sanoi jotenkin, että epävarmuus toisen tunteista oli rankkaa, mutta täytyi antaa aikaa niiden kehittymiselle.

Musta on kohtuuton vaatimus, että toiselle pitää tiedottaa reaaliaikaisesti tunteensa, kun ei tiedä niitä itsekään. Jokainen toisen sanoma lause ja tapahtuma voi viisarin heilauttaa jompaan kumpaan suuntaan.

Mun rehellisyyskäsityksen mukaan Matti ei ollut epärehellinen. Jos Matilla oikeesti oli toinen nainen, sitten oli epärehellinen.

Miksi Mira ei puhunut suoraan? Mira vaati anteeksipyyntöä loppuratkaisun jälkeen. Matti pahoitteli jotain, Mira sanoi, ettei tarkoittanut sitä asiaa. Matti kysyi Miralta, mitä tämä tarkoitti. Mira vastasi, että tiedät kyllä. Tyypillinen naistekniikka: ollaan loukkaantuneita mut ei sanota mistä, kun toinen on niin pöljä ettei ymmärrä.

Vierailija
14002/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä usko alkuunkaan siihen, että Miran lapsihaaveet olis olleet syy siihen, ettei Matti kiinnostunut. Matti vakuutteli tosiaan häissä kavereilleen, että hänkin haluaa lapsia. Luulen, että tässä on vain tämä klassinen "haluan lapsia, mutten tuon naisen kanssa". Ja koska ei kehtaa sanoa televisiossa, että ei tykkää ylipainoista naisista, niin vetää tähän tuon lapsikortin syyksi.

Mira ehkä luuli, että Matti haluaa rauhassa tutustua henkisesti ennen kuin haluaa fyysisen suhteen eikä siksi ajatellut, että fyysisyyden puute olisi merkki kaveri-zonesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14003/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotanto valitsi aika huonot parit tällä kaudella. Varsinkin tuo Mira ja Matti. Lapsiasia on aika kriittinen kriteeri niin ehkäpä olisi asiaa vähän voinut sjatella m&m matchatessa.

Alkujaksoissa, onkohan se missä M&M vihitään, on valokuva jossa on ne naisen, miehen ja lapsen kengät. Miran Matille lähettämä. Matin kaveri toteaa jotain, että taitaa olla lapsi haaveissa ja että "eikä se sinullekaan taida olla ongelma" tms. En muista sanamuotoa. Kyllä minä uskon, että Matti on tuotantotiimille antanut ymmärtää haluavansa perheen.

Juurikin noin ja Matti vastas siihen että ei ole todellakaan ongelma. Ongelma siitä muodostui vasta myöhemmin. Matti käytti sitä tekosyynä miksi halusi erota. Ei vaan voinut jostain ihme syystä sanoa, että Mira ei häntä kiinnostanut parisuhdemielessä. 

Vierailija
14004/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jo se että mies sanoo joka käänteessä Vaimo sitä, vaimo tätä, kielii epäromanttisista ajatuksista. Mulle vaimo ei ole mikään hellittelynimi, hrr. ”

Siiiiis TÄMÄ! Ai että se kuulosti aina kamalalle kun Matti käytti tota Vaimo -sanaa. Mä en tiedä miksi, mutta mun korvaan se kuulosti jopa semmoselta jollain tapaa halventavalta kun Matti sano sen :”D ihan ku Mira olis vaan joku ”vaimoke”

Tätä mä tarkotan sillä että Matti vaan oli aivan totaalinen turn off. Ja että ei osaa naisia käsitellä yhtään!!

Vierailija
14005/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER ALERT!

Matti ja Mira avaavat omat näkökulmansa loppukuvioista Maikkarin haastattelussa:

https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-live-33001002003/nain-ensitreffit-…

Okei, eli ei mitään seksiin päin viittaavaakaan.

Viisi viikkoa on pitkä aika normaalin miehen (ja naisen!) olla ilman seksiä!

Mattihan ei vissiin ollutkaan ilman seksiä. Ilmankos pitää vielä todistella, että en varmana siihen Miraan koskenut.

Vierailija
14006/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija numero viisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaapa tuo haastattelu. Siis mä niin ymmärrän Mattia.

Ja tossahan se kertoo juuri siitä, että toinen halusi isää lapsilleen, hän halusi parisuhdetta. 

Olet varmaan mies? Naisena en kyllä voi antaa yhtään respectiä Matille. En sitten yhtäään. Munaton mies!

Nainen olen.  Ihan alusta asti olen ymmärtänyt Mattia paremmin kuin Miraa. Haastattelu vain vahvisti mielipidettäni. 

Vierailija
14007/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi on haukuttu täällä maan rakoon mutta vaimonsa näki paremmin?

Vierailija
14008/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vähän matkaa o tuota uusinta jaksoa ja tajusin; ei Matti ainakaan jakson alun perusteella ole pahis. Ensitreffit kokeilu jakso kestää ilmeisesti 5-6 viikkoa jona aikana pari tutustuu toisiinsa. Mira haluaa pian lapsia. Hieman epämääräinen Matti olisi voinut vastata että kyllä haluaa jatkaa suhdetta ja roikottaa Miraa suhteessa kanssaan vaikka ensi kevääseen saakka; jolloin vasta todeta että ei sittenkään ja siihen ois jääny myös Miran lapsihaaveet. Miraa (joka haluaa pian lapsia) ei olisi alunalkuaan pitänyt laittaa yhteen Matin kanssa joka selkeästi pelkää sitoutua jo parisuhteeseen, saati lapseen. Matin kaltaiselta ihmiseltä oli iso teko viheltää peli poikki jo tässä kohtaa ja Mira on selkeästi helpottunut kun Matilta tulee suora ratkaisu; nyt Mira ehtii löytää uuden miehen joka myös haluaa lapsia. Kirjoitan tämän kokemuksesta, koska seurustelin aikoinaan runsaan vuoden verran miehen kanssa johon olin todella ihastunut ja halusin lapsia tulevaisuudessa (olimme 27v). Mies halusi ehdottomasti olla kanssani mutta ei voinut lupailla mitään tulevista lapsista tai suhteen jatkumisesta ylipäätään. Ihastumiseni takia roikuin aikani suhteessa, mutta jouduin lopulta jättämään hänet, eikä hän tehnyt sitä lainkaan helpoksi vaan yritti vielä 6kk eron jälkeen palata kanssani yhteen. Mutta omiin kokemuksiini verrattuna: Matti hoiti tämän lopulta hyvin; noin 5-6 viikkoa on lyhyt aika päättää mitä haluaa tehdä suhteen suhteen.

Kiitokset hyvästä yrityksestä. Matti olisi silti voinut olla rehellinen alusta asti. Valitsi kuitenkin toisin kunnes pamautti sen Miran ystävälle. Hieno mies tosiaan.

Minusta tuntuu, että siinä jaksossa jossa Matti sanoi Miran ystävälle noin, oli Mira yrittänyt niin pitkään nyhtää häneltä vastauksia, vaikka Matti oli toivonut että vietettäisiin rentoa perjantaita, että ystävän tullessa paikalle oli ketutuskäyrä jo niin korkealla, että hän päätti sitten avata sanaisen arkkunsa tuossa tavallaan hieman turvallisemmassa tilanteessa kuin jos olisivat olleet Miran kanssa kahden. Aivan samoin kun sitten eropäätöksen kohdalla, Mattihan itse sanoi että ”painostettuna nurkkaan hiirikin antaa jonkin vastauksen” tms. Minusta hän myös sanoi monta kertaa sarjan aikana, että haluaisi katsoa ajan kanssa eikä vielä tehdä päätöstä mihinkään suuntaan. Minusta ihan hyvä kanta, enkä näe hänessä mitään niin hirveää vikaa kuin suurin osa ilmeisesti täällä näkee. Kukaan ei ole täydellinen. Yhtä lailla voisi ajatella, että Miralla olisi voinut olla vastaan tulemisen ja anteeksipyynnön paikka, kun oli puristanut Matista eroasian... Toki Mattina olisin ehkä tuossa kohtaa voinut spontaanisti pyyyää anteeksi (mutta huom. en välttämättä ohjattuna!). Siis tokihan asioista pitää puhua mutta tämän ohjelman aikajänne on niin lyhyt ja tilanne stressaava, että näkeekö siinä kukaan omaa käytöstään välttämättä kovin tarkkanäköisesti. Tai tunnistaako oikein tunteitaan.

Mira tarvi tietoa Matin ajatuksista, jotta voisi itse päättää liiton jatkosta. Miksi Matin tarve saada ajatella asiaa yksin ja kertoa mielipiteensä vasta päätösjaksossa on jotenkin oikeutetumpi kuin se että Mira tarvii edes jotain tietoa Matin ajatuksista selvittääkseen omiaan? Mira kaipasi yhteistä keskustelua suhteesta ja sen jatkosta. Miksi Mira on ainut jonka pitää tulla vastaan? Miksei Matti voinut myös tulla puoliväliin ja keskustella Miran kanssa?

No molempien pitää puhua. Mutta ei me olla nähty kaikkea mitä heidän välillään on tapahtunut ja millaisia keskusteluja ollut. En minä ole Miraa(kaan) mistään syyttämässä, kunhan toin toisen näkökulman esiin.

Mira on useamman kerran sanonut, ettei keskusteluja ollut. Ei edes kameroiden ulkopuolella. Matti heitti kaikki keskusteluyritykset leikiksi eikä niistä siksi tullut yhtään mitään. Mira myöntää, ettei ole edes varma siitä haluaako Matti lapsia. Olettaa niin koska hän on omat toiveensa tuonut ilmi asiantuntijoille ja ajattelee ettei häntä olisi naitettu lapsia haluamattomalle miehelle. Mutta Miralle ei Matti itse ole lapsitoiveitaan esiin tuonut, kuten ei ole tuonut esiin sitä, ettei lapsia haluaisi. Ja juuri tuollainen kuvahan Matista näkyi myös ruudussa. Eihän hän oikein mihinkään mitään sanonut, milloin alettiin heittää läppää tai sitten oli perjantai ja jäätelökin kädessä eikä voinut puhua. Asiantuntijoiden penkissä kaikki oli aina hyvin, ei ongelmaa. Mieluummin olis voitu puhua vaikka jalkapallosta. Kauan se Mira tuota jaksoi ennenkuin pisti Matin seinää vasten ja vaati vastausta.

Vierailija
14009/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä uskon, että Matti on tuotantotiimille antanut ymmärtää haluavansa perheen.

Ja tuossa mtv:n haastattelussa Mira sanoo, ettei se hänen mielestään ollut heidän välillään mikään ongelma. Eli eipä se Matti kovin selvästi ole asiaa Mirallekaan ilmoittanut ja lapsihaaveita toppuutellut. Kunhan nyt jälkikäteen keksi selityksen, jolla yllättää Miran jälleen, vielä näin viikkojen jälkeen. Yllätysten mies!

Ehkäpä kyse ei ole lapsihaaveista vaan siitä, että Matti ei halunnut sitoutua loppuelämäksi jatkuvasti vinoon äänensävyyn tivaavan ihmisen kanssa.

Lapsia voi saada jonkun toisen henkilön kanssa. Esim. sellaisen, jonka kanssa on seksuaalista kanssakäymistä.

Elämä toisen kanssa soisi olevan myös rentoa ja hauskaa, etenkin ennen kuin niitä lapsia syntyy.

Ihmiset, jotka kuulustelevat ja tivaavat suhteen alussa, tekevät sitä kyllä jatkossakin.

Painostus ja tivaaminen vie viimeisenkin eroottisen halun, sanonpahan vaan.

Vierailija
14010/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten on mahdollista, että Mira ei ole tajunnut ettei Mattia kiinnosta. Hänenhän on täytynyt selittää Matin käytöstä itselleen parhain päin jo pitkän aikaa. Taitaa Mira olla aika kokematon. Jos mies ei edes suutele viiden viikon aikana, miten voi kuvitella jotain toivoa olevan? Täytyy olla todella itsekäs, jos vain elättelee toiveita välittämättä ollenkaan siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Kaikki merkit näyttivät mitä mieltä Matti oli. Täytyy aivan aktiivisesti tekeytyä tietämättömäksi, jos ne jättää huomioimatta. Ehkä Mira halusi niin kovasti uskoa ihmeen tapahtuvan.

Joo, siis ihan käsittämätöntä etteivät ole edes suudelleet häiden jälkeen. Olin varma, että heillä on ollut normaalisti seksiä koko ajan ja siksi tuntunut pahalta Miran puolesta. Mutta tuon haastattelun mukaan Matti on sanonut jo alussa ettei ole liimapintaa ja selvästi olleet pelkästään kavereita. Tuntuu myöskin, että jos Matti olisi ollut fyysisesti viehättynyt Mirasta, niin olisi ainakin alussa yrittänyt jotain fyysistä? Muistuu mieleen ne Miran pyynnöt hellimisestä, että olisi varmasti ollut valmis seksiin. En halua Mattia enää mollata, enkä Mirakaan. Jotenkin ihan outo oli heidän suhteensa koko ajan. Varmasti molemmille parempi, että erosivat. Jos ei halua pussata puolisoa 5 viikon naimisissa olon jälkeen niin tuskin se halu tulee. 

Tuomaksesta tuli tosi tökerö fiilis ja sympatiat on täysin Emman puolella. Tuomaksen mukaan suoraan saa töksäytellä, koska se on osa hänen persoonaansa. Veikkaan, että hän pysyy sinkkuna niin kauan kunnes tajuaa virheensä.

Juudit oli niin kaunis tässä jaksossa. Itketti kyllä kun sanoi, että ihastui Tommiin jo häissä. Olen ihan varma, että Juudit löytää jonkun ihanan miehen, kun toipuu Tommista. Juudithan sanoi, että on nyt huomannut, että osaa olla parisuhteessa ja asua jonkun kanssa. 

Vierailija
14011/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matilla on ollut mitään kakkosnaista, kun ei sillä ole edes ollut ykkösnaista. Näkeehän sen nyt miehestä, ettei kettu ole koskaan käynyt kolossa. 

Vierailija
14012/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CMOREN VIIM. JAKSOSSA

Matti kertoi Elinan luona, että kiinnostus on viikkojen aikana vaihdellut 45-55, jos 50 on ei halua jatkaa/haluaa jatkaa -raja. Tms.

Matin tunteet ovat vaihdelleet. Kun Matti järkkäsi romanttisen rantaistuskelun musiikin kera, hänen kiinnostus on voinut olla 55 sillä hetkellä. Eli hän ei teeskennellyt. Romanttiset teot voivat ruokkia romantiikkaa ja hän yritti.

Olisiko Matin teidän mielestänne kuulunut joka päivä/hetki kertoa Miralle, että "tunteet jatkon suhteen 52". Matti mietti, sulatteli, kuulosteli omia tunteitaan, joiden suhteen hän oli epävarma ja jotka vaihtelivat.

Olen varma, että jatkohalut käänsi laskuun nimenomaan niiden kova tivaaminen ja epärehellisyys- ja pimityssyytökset.

Juudit sanoi jotenkin, että epävarmuus toisen tunteista oli rankkaa, mutta täytyi antaa aikaa niiden kehittymiselle.

Musta on kohtuuton vaatimus, että toiselle pitää tiedottaa reaaliaikaisesti tunteensa, kun ei tiedä niitä itsekään. Jokainen toisen sanoma lause ja tapahtuma voi viisarin heilauttaa jompaan kumpaan suuntaan.

Mun rehellisyyskäsityksen mukaan Matti ei ollut epärehellinen. Jos Matilla oikeesti oli toinen nainen, sitten oli epärehellinen.

Miksi Mira ei puhunut suoraan? Mira vaati anteeksipyyntöä loppuratkaisun jälkeen. Matti pahoitteli jotain, Mira sanoi, ettei tarkoittanut sitä asiaa. Matti kysyi Miralta, mitä tämä tarkoitti. Mira vastasi, että tiedät kyllä. Tyypillinen naistekniikka: ollaan loukkaantuneita mut ei sanota mistä, kun toinen on niin pöljä ettei ymmärrä.

Juudit ei vaan ollut kokonaan pimennossa eikä epävarmuudessa. Hän tiesi ettei Tommilla ole sitä kipinää. Mira ei tiennyt edes sitä. Mira ei tiennyt mitään Matin tunteista tai siitä että niitä ei ole. Tommi kuitenkin rehellisesti kertoi tunteistaan edes jotain. Tuossa on jo iso ero parien välillä. 

14013/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käsittämätöntä että eiv

t ollet

Vierailija
14014/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena naisena tässä mietin, että kun Mira puhui Porvoon sisustustarvikeliikkeessä että "pitäisi sitten olla riittävästi huoneita(tulevassa yhteisessä kodissa)", ällistyin. Pari on ollut tv-avioliitossa muutaman viikon, fyysistä läheisyyttä ei paria suukkoa enempää ole! Mira haaveilee lapsista, monista huoneista..!!

Mitä ihmettä se mies, tässä tapauksessa tämä Matti, haaveiluun kuuluu, jos mitään fyysistä kontaktia häneen ei ole?

Minun mielestäni outoa, että Miralle tuli yllätyksenä, jos yllättyneisyys ei ollut käsikirjoitettu formaattiin, että mies ei voi haluta jatkaa naisen kanssa, jonka toive ei ole edes teoriassa hänen toteutettavissaan.

Eräs mies sanoi osusvasti, että jotkut naiset haluavat nukkekodin, eivät ihmistä rinnalleen. Tunnistan tämän.

Juu. Jälkihaastattelussa kävi ilmi, ettei seksiä eikä mitään sinne päinkään ole ollut.

Siksipä tuntuu oudolta, että Miralle tuli puskista se että kaverizonella (vielä) ollaan. Eikö se ollut itsestäänselvyys. Siinä tilanteessa Matti ei kameroiden edessä muistaakseni sanonut mitään sellaista, että ei haluisi jatkaa. Puhui vain senhetkisestä tilanteesta, ja Mira sitten pillastui.

Matin tiedotustoiminta omista seilaavista (tottakai ne seilaavat tuossa vaiheessa) tunteista ei ollut kiitettävää, mutta missä todellisuudessa Mira eli? Jos mies on kiinnostunut, kyllä hän fyysisesti sen näyttää varsinkin kun Mira tyrkytti ja vihjaili.

Vierailija
14015/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä2020 kirjoitti:

”Jo se että mies sanoo joka käänteessä Vaimo sitä, vaimo tätä, kielii epäromanttisista ajatuksista. Mulle vaimo ei ole mikään hellittelynimi, hrr. ”

Siiiiis TÄMÄ! Ai että se kuulosti aina kamalalle kun Matti käytti tota Vaimo -sanaa. Mä en tiedä miksi, mutta mun korvaan se kuulosti jopa semmoselta jollain tapaa halventavalta kun Matti sano sen :”D ihan ku Mira olis vaan joku ”vaimoke”

Tätä mä tarkotan sillä että Matti vaan oli aivan totaalinen turn off. Ja että ei osaa naisia käsitellä yhtään!!

Tiedän eräänkin joka kommentoi näitä vaimoläppiä puolisonsa facebookissakin... ja samalla haaveilee isorintaisesta blondista toisaalla. Karmii siis vielä enemmän tuo vaimo-sanan viljely.

Vierailija
14016/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kati ja Janne saa kommunikaatio-ongelmat kesytettyä, niin miten käy fyysisen läheisyydentarpeen eroille? Kati sanoi jotain sellaista, että kun hän kommunikoi hyvin, hän haluaa myös fyysisyyttä. Mutta päästäänköhän koskaan semmoseen kommunikointiin? Ja eikö Kati nyt jo olisi enemmän Jannen kimpussa, jos olisi ihastusta ja kipinää? Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on suhteista joissa on hyvin erilainen fyysisen läheisyydentarve kumppaneilla? Itselläni ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella karikkoiseksi.

Vierailija
14017/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler

.

.

.

Jannesta ja Katista, onkohan tuo Jannen muuttuminen aitoa? Tarkoitan, että voiko ihminen oikeasti opetella suorasanainaiseksi ja kovaääniseksi? Ihan aidosti mietin, kun tuntuu, että Janne joutuu koko ajan olemaan mukavuusalueen ulkopuolella ja kun yritys loppuu, niin palaa taas hiljaisemmaksi ja Kati suuttuu. Voi tietysti olla, että Kati hyväksyy jossain vaiheessa Jannen erilaisuuden. 

Vierailija
14018/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Kati ja Janne saa kommunikaatio-ongelmat kesytettyä, niin miten käy fyysisen läheisyydentarpeen eroille? Kati sanoi jotain sellaista, että kun hän kommunikoi hyvin, hän haluaa myös fyysisyyttä. Mutta päästäänköhän koskaan semmoseen kommunikointiin? Ja eikö Kati nyt jo olisi enemmän Jannen kimpussa, jos olisi ihastusta ja kipinää? Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on suhteista joissa on hyvin erilainen fyysisen läheisyydentarve kumppaneilla? Itselläni ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella karikkoiseksi.

En osaa sanoa muuta kuin, että minusta Kati on ollut aika ristiriitainen tuon läheisyysjutun kanssa. Häissä kuulemma vaan halusi pussailla Jannea ja nyt ei enää? En usko, että Kati on vielä täysin ihastunut Janneen. Häissä oli varmaan ihastunut siihen ajatukseen aviomiehestä ja se tietysti haihtui jo häämatkalla.

Vierailija
14019/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mira ja Matti ovat kyllä uskomattoman epäsuoria, aitoa keskustelua vältteleviä ihmisiä molemmat. Eivät kykene mihinkään oikeaan ajatusten vaihtamiseen, vain tyhjää lätinää ja epämääräistä vihjailua tulee aina molemmilta suusta. Raskasta katsottavaa.

Toivottavasti molemmat oppivat joskus avautumaan, eivät koskaan saa hyvää parisuhdetta kumpikaan muuten.

Vierailija
14020/18026 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämäsi Miran ynseä suhtautuminen kun sai Matin tilaaman huomenlahjan, siis Matin suunnitteleman valokuva-albumin.

Se nyt on vaan niin, että Mira oli aivan liian pinnallinen perusnainen Matille, jolla on herkkyyttä, ainakin auttavaa tunneälyä ja omia arvoja. Mira manipuloi, jankkaa, uhriutuu, ajattelee suhteen välinearvoa, epäkiinnostava keskustelumielessä. Ymmärrän Mattia hyvin, siitä olisi tullut vuosien henkinen kärsimys ja lastenteko ei tullut kysymykseenkään.

Ketju on lukittu.