Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mitenkin kirjoitti:
Lystikästä, kun katsojille näytetään pieniä otoksia eikä 24/7 kuvattua materiaalia. Mitäpä jos Matti on sanonut "suoraan" Miralle asiat, mutta sittä ei vaan näytetty. Ja toiseksi uskaltaako mies enää edes sanoa mitään,kun kaikesta loukkaannutaan ja pahimmassa tapauksessa "pääsee käräjäsaliin". Sinäänsä epäloogista, että naiset haluavat, että puhutaan "suoraan" ja kun näin tapahtuu loukkaannutaan sydänjuuria myöden.
Aivan, katsojat näkevät parien vuorovaikutuksesta vain murto-osan. Siten ei voi tietää, mitä kaikkea parit ovat keskenään jutelleet. Toisaalta juuri tässä Matin ja Miran tapauksessa tuntuu, että Mira todella oli aidosti yllättynyt siitä, että Matti totesi heidän olevan kaveritasolla. Siten he eivät olleet puhuneet asiasta ainakaan noin suoraan.
Ehkä tunnelma Porvoon reissulla kiristyi ennen tuttavan tapaamista. Siten Matti olisi voinut jotenkin sisuuntua ja laukaisi sitten mielipiteensä suhteesta.
Mirahan kommentoi että pari päivää aiemmin Matti oli puhunut ihan toisin. Että ensin puhutaan yhtä ja sitten toista.
Voi pentele sitä Mattia! Viilaa linssiin viatonta elovena-neitoa. Kyllä Miralle kuuluisi nyt joku leskeneläke (vähintään), kun on joutunut tuon ketaleen uhriksi. Brunokin vielä elätettävänä, ottaisi Matti edes Brunon vuoroviikoin luokseen, kuten avioeroissa yleensä.
Asiallinen käytös riittää. Ei tuossa kai tarkoituksellisesti ole viilattu linssiin. Matti yritti kiemurtelullaan välttää ikävät tunteet ja tilanteet molemmin puolin. Jos parisuhteessa välttelee negatiivisten tunteiden kohtaamista, ne kasautuvat, ja pian suhde on umpikujassa.
Vierailija kirjoitti:
Voin olla väärässä, mutta mun silmiin case Mira&Matti näyttää siltä, että Matti pidättelee sanomisiaan tosi vahvasti, ettei loukkaisi. Oikein näki viimeisimmässä jaksossa, miten oli puna kasvoilla ja mielessä monia lauseita, mutta fiksuna miehenä antoi Miran osoittaa kiukkunsa ja jätti ikävät sanat itse sanomatta. Koko kauden ollut sellainen olo, että Mira on ahdistanut Matin nurkkaan. Ensimmäisissä jaksoissa Matti oli todella rento ja puhelias sekä kavereidensa, että kameroiden edessä. Jäykkyys tuli vasta Miran edessä. Syynsä sellaiselle aina on.
Varmaan kamala tilanne, kun tunteet ei herää, mutta haluaa antaa mahdollisuuden. Itsekään en tohtisi välttämättä sanoa suhteen alussa sellaista ääneen, koska se voi herkästi jäädä kalvamaan toisella. Kiltin miehen tyyli. Vältteli loukkaamista viimeiseen asti ja kun lopullinen tilanne kameroiden edessä tuotu esiin viimein, vapautui näyttämään myös kiukkua toista kohtaan. Jotenkin tuntuu edelleen, että kiukun purkaminen ja ikävätkin sanat on sallitumpia naiselta miehelle, kuin toisinpäin.. ainakin tästä käynnissä olevasta keskustelusta päätellen.
Mistä se Matti nyt sitten Miralle kiukuttelee? Siitä ettei itse ole saanut suutaan auki koko aikana? Miten se on Miran vika? Mun mielestä Miralla oli jo tuossa oikeus tietää missä mennään. Viikko päätökseen, päätöstä pitää jo alkaa miettiä. Asiantuntijatkin sanoi, että päätöstä pitää miettiä yhdessä ja erikseen. Ei Matista ole ottanut selvää koko kauden aikana. Välillä puheet on yhtä ja toisena toista. Välillä haluaa lapsia, välillä ei. Välillä voi muuttaa Pirkkalasta, välillä ei. Yleensä löi Miran keskusteluyritykset leikiksi eikä vastannut mihinkään. Yritä siinä sitten tuollaisen kanssa. Multa olis menny hermot jo kauan ennen Miraa.
Onkohan Tommilla miespuolisia kavereita? Tähän mennessä kaikki tainneet olla naisia. Tulipahan vaan tuossa mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ihan paras kohta, kun Ville kysyi Matilta tunteista puhumisesta.
Matti: minä? Puhun...
Matti: puhun, puhun. (jeah right...)Onko järkeä puhua tunteista, jos ei välitä ?
Minä en puhuisi hyvistä enkä huonoista, miksi?
Miksi avautua, jos näkee, ja tietää ettei KIINNOSTA!
Mikä tässä kommentoijalla on pointti?
Sama asia, kuin että juottaisit tajuttomalle vettä?
Voitko ymmärtää?
Tätä samaa jankkaamista, ihan kuin pikkumukula, että miksei.. miksemmä saa tota tikkaria!
Jos se on ei, niin se on ei, ja siinä se!
Vaikka olis tuhat kaveria golfkärryissä utelemassa, niin mitä niitä kameroille pöyhii?
Viisas vaikenee, kun huomaa, että ei sovita yhteen.Tunteista puhuminen ei tarkoita että puhuttaisiin ainoastaan niistä positiivisista tunteista.
Hyvä kun huomioit tämän. Monet ei tätäkään tiedä.
Monipuolinen neuvova palveleva palsta.
Tämä on PARHAIN neuvo Matille ja kenelle tahansa meistä. Elikkä jos uskaltaa sanoa "tuntuu ihan kamalalta ja v:n pahalta, mutta mä vaan luulen että tää ei toimi. Ja mua hermostuttaa koska....."
(Silloin hänen ei tarvis olla täällä noin kamalan aggressiivinen jos olis purkanut noi jo Miralle. Itseasiassa ei hänen silloin tarvis olla täällä ollenkaan, tätä koko kriisiä ei olis olemassakaan.)
Ehkä Mira itsekin huomasi aika nopeasti, että joku ei oikein natsaa Matin kanssa ja siksi heittää aina pallon takaisin, vastaamatta/kertomatta itse oikeastaan mitään. Kovat odotukset ja valtava pettymys, suuret unelmat perheestä ja täydellisestä aviomiehestä romahtivat.
Kyllä oli molemmissa vikaa, sekä Mirassa että Matissa.
Miran piikikkyys, tivaamien, vihjaileminen, grillimestarin ja terassin tekijän haku ja niin selkeästi lapsen saanti kärki edellä meneminen, että saa olla melkoinen fakiiri mieheksi että kestää tuon ilman painetta. Matti puolestaan ei saanut sanottua mistä kenkä puristaa ja töpeksi sitten Miran kaverin edessä.
Siltikään en pidä kumpaakaan mitenkään toistaan pahempana enkä etenkään ilkeinä. Hieman keskeneräisiä ovat vaan kumpikin, varmasti ihan sympaattisia sisimmässään.
Jotenkin vaikea nähdä, että yksikään pari jatkaisi pitkän päälle kun kerran M&M:kin erosivat ennen loppujaksoa. Ihmettelen vaan, että mitä ylläriä viimeiseen jaksoon enää edes jää kun tilanne on parien osalta tällainen?
Ylläri voisi olla se, että Kati ja Janne ei jatka. Ei niin että pitäisin heitä sopivana parinakaan, mutta silti jotenkin olen ajatellut että he ainakin yrittävät vielä ohjelman jälkeen.
Tommi ja Juudit on vähän mysteeri jatkon suhteen, mutta heidänkin tilanteessa on niin paljon pielessä, että onnellista loppua tuosta on vaan vaikea nähdä. Molemmille toivon kyllä sinänsä hyvää (kuten kaikille muillekin osallistujille yksilöinä).
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidin aluksi Mirasta, mutta matkan varrella mielipide on hieman muuttunut. Kun Mira on yhdessä Matin kanssa, hän ei itse asiassa sano mitään muuta kuin vastakysymyksen. Hän vastaa aina itse kysymyksellä. Toinen vaihtoehto on jokin piikikäs heitto. Tällä parilla ei ole mitään keskusteltavaa tai syvällisempää sanottavaa toisilleen ja se on kyllä ihan molempien vika.
Myös materialistinen ja hieman tyhjä ajatusmaailma korostuu. Pitäisi olla isompi asunto/talo, kesähuvila, uutta terassia. Mattikin alkoi kiinnostaa ihan uudella tasolla, kun näki tämän (tai vanhempien) asunnon.
Ja ehkä suurin turn off on perheenlisäystoiveen heittäminen tiskiin heti alkumetreillä, esim. se unelmavalokuva ennen avioitumista, jossa oli kahdet isot ja yhdet pienet kengät. Tulee tunne, että miestä tarvitaan vaan toteuttamaan tämäkin haave, ihan sama kuka se mies on.
Onko suurimmalla osalla pariskunnista mitään ”syvällistä sanottavaa” toisilleen! Tuskin, ihan tavallisen läpikäymistä suurin osa jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin olla väärässä, mutta mun silmiin case Mira&Matti näyttää siltä, että Matti pidättelee sanomisiaan tosi vahvasti, ettei loukkaisi. Oikein näki viimeisimmässä jaksossa, miten oli puna kasvoilla ja mielessä monia lauseita, mutta fiksuna miehenä antoi Miran osoittaa kiukkunsa ja jätti ikävät sanat itse sanomatta. Koko kauden ollut sellainen olo, että Mira on ahdistanut Matin nurkkaan. Ensimmäisissä jaksoissa Matti oli todella rento ja puhelias sekä kavereidensa, että kameroiden edessä. Jäykkyys tuli vasta Miran edessä. Syynsä sellaiselle aina on.
Varmaan kamala tilanne, kun tunteet ei herää, mutta haluaa antaa mahdollisuuden. Itsekään en tohtisi välttämättä sanoa suhteen alussa sellaista ääneen, koska se voi herkästi jäädä kalvamaan toisella. Kiltin miehen tyyli. Vältteli loukkaamista viimeiseen asti ja kun lopullinen tilanne kameroiden edessä tuotu esiin viimein, vapautui näyttämään myös kiukkua toista kohtaan. Jotenkin tuntuu edelleen, että kiukun purkaminen ja ikävätkin sanat on sallitumpia naiselta miehelle, kuin toisinpäin.. ainakin tästä käynnissä olevasta keskustelusta päätellen.
Mistä se Matti nyt sitten Miralle kiukuttelee? Siitä ettei itse ole saanut suutaan auki koko aikana? Miten se on Miran vika? Mun mielestä Miralla oli jo tuossa oikeus tietää missä mennään. Viikko päätökseen, päätöstä pitää jo alkaa miettiä. Asiantuntijatkin sanoi, että päätöstä pitää miettiä yhdessä ja erikseen. Ei Matista ole ottanut selvää koko kauden aikana. Välillä puheet on yhtä ja toisena toista. Välillä haluaa lapsia, välillä ei. Välillä voi muuttaa Pirkkalasta, välillä ei. Yleensä löi Miran keskusteluyritykset leikiksi eikä vastannut mihinkään. Yritä siinä sitten tuollaisen kanssa. Multa olis menny hermot jo kauan ennen Miraa.
Oletko todella niin tyhmä, ettet ymmärrä? Asiahan on sanottu täällä niin moneen kertaan, jollet itse osaa tehdä havaintoja näkemisesi perusteella.
No, jos jutut jää Pirkkala-, jääkiekko-, terassinteko- ja sisustustikkaat-tasolle, niin eihän siinä kumppaniin oikein tutustu. "Se on perjantai, aurinko paistaa ja syödään jäätelöä" - jutustelulla ei oikein kestävää parisuhdetta rakenneta.
Vierailija kirjoitti:
Osa palstailijoista tulee pitämään loppuikänsä kiinni siitä, että Matti on yhä Miran kanssa. Katsokaas kun muutenhan Janne ei olisi voinut kirjoittaa Instagramiin, että onnelliset aviomiehet.
Ymmärrys, äly, hoi älä jätä!
Vierailija kirjoitti:
No, jos jutut jää Pirkkala-, jääkiekko-, terassinteko- ja sisustustikkaat-tasolle, niin eihän siinä kumppaniin oikein tutustu. "Se on perjantai, aurinko paistaa ja syödään jäätelöä" - jutustelulla ei oikein kestävää parisuhdetta rakenneta.
Eiköhän ne juttele muutakin tv-kameroiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Milläpäs sinä olet rakentanut parisuhteesi? Vaikutat niin onnelliselta tämän kirjoittelusi perusteella, että sinulla täytyy itselläsi olla huippusuhde. Osaat varsinkin antaa niin rakentavia neuvoja tämän ohjelman osallistujille, että luulisi näiden jo onnistuvan ihan sinun tukesi ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten ole Miran mollaamista, vaan ihan puhdasta pohdintaa:
Miksi Mira lähti mukaan tähän ohjelmaan? Hän on mukava, kaunis ja fiksu. Elämänarvot ovat kohdillaan ja hänellä on terveet elämäntavat. Aika monet 30+ aloillensa asettuneet sinkkumiehet haluaisivat löytää juuri Miran kaltaisen naisen. Tämän takia ihmettelenkin, että miksi Mira on tässä ohjelmassa, kun vientiä luulisi olevan muutenkin. Onko sitten kyse siitä, että hän haluaisi siirtyä suoraan perheenperustamisvaiheeseen ja tavallisessa seurustelusuhteessa tähän voi mennä tovi jos toinenkin?
Vaikka Miralla ja Matilla homma ei toiminut ja Miralle taisi jäädä paha maku suuhun, niin ei tämä välttämättä virhe hänelle ollut. Nyt hän on koko Suomen tuntema ihana sinkkunainen, joka taatusti tulee saamaan treffikutsuja mukavilta miehiltä, jotka jakavat saman unelman perheestä, kuin Mira. Tsemppiä Miralle ja myös Matille!
Voihan siinä tuollaistakin olla, että saisi kerralla miehen joka sopii itselle ja jolla on sama palava tarve perustaa perhe. Harmi, että hänelle ei sitä tarjottu, vaikka varmasti hakijoissa olisi ollut sellaisiakin. Toisaalta jäin miettimään, että onko Miralla paljon vientiä kuten sanoit? On paljon kauniita naisia jotka etsivät puolisoa. Onko niitä asettumaan aikovia miehiä yhtä paljon? Ja mistä Mira niitä löytäisi, kun tykkää niin kovasti kotoilla?
Kotoilijat löytävät toisensa nykyään helposti netin kautta. Niin minäkin löysin oman mieheni.
Katin asunto oli myynnissä. Myyty? Se viittaisi jopa siihen, että ovat hommanneet yhteisenkodin Jannen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidin aluksi Mirasta, mutta matkan varrella mielipide on hieman muuttunut. Kun Mira on yhdessä Matin kanssa, hän ei itse asiassa sano mitään muuta kuin vastakysymyksen. Hän vastaa aina itse kysymyksellä. Toinen vaihtoehto on jokin piikikäs heitto. Tällä parilla ei ole mitään keskusteltavaa tai syvällisempää sanottavaa toisilleen ja se on kyllä ihan molempien vika.
Myös materialistinen ja hieman tyhjä ajatusmaailma korostuu. Pitäisi olla isompi asunto/talo, kesähuvila, uutta terassia. Mattikin alkoi kiinnostaa ihan uudella tasolla, kun näki tämän (tai vanhempien) asunnon.
Ja ehkä suurin turn off on perheenlisäystoiveen heittäminen tiskiin heti alkumetreillä, esim. se unelmavalokuva ennen avioitumista, jossa oli kahdet isot ja yhdet pienet kengät. Tulee tunne, että miestä tarvitaan vaan toteuttamaan tämäkin haave, ihan sama kuka se mies on.
Suhteen alussa juurikin kannattaa tehdä selväksi omat toiveet ja ottaa selvää, onko myös toisella samansuuntaiset ajatukset. Aika karmeaa olisi huomata, että vuosikausia on heittänyt hukkaan kumppanin kanssa, joka ei haluakaan lapsia, jos itse niitä haluaa. Sama juttu muiden isojen asioiden kanssa, esimerkiksi jos haluaa ehdottomasti asua maalla tai kaupungissa tai ei voi sietää alkoholinkäyttöä vs. tykkää tissutella iltaisin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläpäs sinä olet rakentanut parisuhteesi? Vaikutat niin onnelliselta tämän kirjoittelusi perusteella, että sinulla täytyy itselläsi olla huippusuhde. Osaat varsinkin antaa niin rakentavia neuvoja tämän ohjelman osallistujille, että luulisi näiden jo onnistuvan ihan sinun tukesi ansiosta.
Ei hemmetti taas tää "sinä, sinä" ja "sinä et ole onnellinen, koska sinun jatkuva kirjoittelusi. "
Ei täällä ole ketään yksittäistä ihmistä joka olisi sun vastapeluri! Miksi sä kohtelet täällä ihmisiä kuin he ois joku yksi ja sama vastaaja????? Miksi? Oi miksi.
Nyt niitä valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan välillä seksi-Tommista!
Mihin muuten Judithin glorifiointiarmeija on kadonnut yhtäkkiä?? Tommia mollattu tarpeeksi?
Telkut veke?