Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
12721/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Mira olisi ollut enemmän Matin kaltainen, olisi mies saattanut tykätäkin vaimostaan. Tuskin Miran ulkonäköön kaatui tuo homma, vaikkei Mira mikään sporttinen brunette olekaan. Kyllä muakin ahdistaisi menevänä ihmisenä, että kumppani olisi täysi kotihiiri. Kuopsuttaa vaan pienessä puutarhassaan tai istuu sohvalla ja tuijottaa seiniä. Kun toinen taas tykkää puuhailla kaikennäköistä ja olla menossa koko ajan. Kyllä minäkin olisin kauniina kesäpäivänä huomattavasti mieluummin esim. 30km pyörälenkillä, kuin kököttäisin jossain rivarin pihalla.

Mira ei tykännyt siitä, että töistä tullessaan kotona odottikin joku. Tarvitsi oman, hiljaisen hetkensä ensin. Vähemmästäkin Matti tunsi itsensä vieraaksi vaimonsa kodissa.

Sitten tämä Miran hirveä vauvakuume. Ei sytytä, mikäli miehellä taas ei ole perheenperustaminen heti ensimmäisenä mielessä. Jos vaikka tutustuttaisiin ensin, kehitettäisiin tunteita jne.?? Eikä se Miran jatkuva piikittely ja nyrpeä naamakaan varmaan mikään turn on tekijä ollut Matille. Kaikenlisäksi Mira ei osannut itse päättää mistään. Kysyi koko ajan Matilta mitä tehdään, mitä syödään, minne mennään... En yhtään ihmettele ettei Matti lämmennyt.

Ja ei, EN ole Matti!

Vierailija
12722/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen näissä osallistujissa paljon sitä, että he ovat modernin länsimaisen kulttuurin kasvatteja. Kulttuuri vaikuttaa myös, ei pelkästään henkilökohtaiset psykologisen tason ominaisuudet ja kokemukset. Meidän kulttuurissa on vahvana individualismi, tunteiden mukaan ratkaisujen tekeminen, seksuaalisten tarpeiden korostaminen, oman vapauden arvostaminen ja perhekeskeisen elämän kyseenalaistaminen.

Poikkeuksena osallistujista Juudit, joka on kasvanut perinteisiä arvoja kunnioittavassa kristillisessä ilmapiirissä. Hänelle sitoutuminen avioliittoon on luontevaa ja tulee itsestään.

En väitä, että tämä on AINOA puoli näissä ihmisissä, mutta tätäkään puolta ei pidä unohtaa, kun analysoi, miksi parisuhteet eivät toimi. Ei tässä ohjelmassa eikä meidän kulttuurissa ylipäätään, jos ajattelee, kuinka paljon eroja tulee.

Samaa mieltä.

Olen ajatellut, että monilla osallistujilla (vars. Mira ja Kati) on vahvasti sellainen lähestymiskulma, että mitä MINÄ tarvitsen, millaisen parisuhteen MINÄ tarvitsen ja haluan, millaisen puolison MINÄ haluan ja tarvitsen, että MINULLA olisi mahdollisimman hyvä olo (esim. miehen pitää kertoa kaikki ajatuksensa ja tunteensa, jotta MINÄ pystyisin häneen luottamaan) ja saisin kaiken haluamani (nopeesti lapsia, isomman talon ja yhteiset piharemontit).

Juudit vaikuttaa katselevan mieli avoimena, mitä puolison kanssa voisi syntyä, miten elämä voisi lähteä menemään sen sijaan, että puolisolle olisi suunniteltu valmis roolin elämän täydellistäjänä.

Ohjelmassa on kyseessä Miran ja Katin avioliitot tosiaan tässä nykyaikaisessa yhdessä maailman individualistisimmassa maassa. Niin kenen h’lvetin jos ei itsensä kannalta sitä miettii että onko tämä avioliitto sopiva?

Jotain naapurin Pekan ajatuksiako siinä pitää miettiä vai mitä ihmettä? Ihan järjettömän ärsyttäviä nämä kommentit joissa annetaan ymmärtää että vapaassa nykymaailmassa liitto tuntemattoman kanssa varmasti kyllä kestäisi, jos sillä naisella vaan ei olisi mitään turhia mielipiteitä ja toiveita omasta liitostaan! Varsinkin jonkun Moukka-Matin kanssa. Valoja päälle nyt.

Vastasit mulle ja olen samaa mieltä kanssasi.

Tajuan nyt, että kirjoitin liian kärkevästi. Ilman muuta saa ja pitää ajatella omia tarpeitaan eikä naapurin Pekan! Ja sukupuolesta riippumatta jokaisen tulee ajatella omia tarpeitaan eli en missään nimessä tarkoittanut, että naisten pitäisi unohtaa omat tarpeensa!

Ja onnettomaan liittoon ei missään nimessä pidä tyytyä.

Mutta se ote, miten uuteen ihmiseen lähdetään tutustumaan ja yhteistä elämää kokeilemaan, on toisilla osallistujilla mun silmään selvästi itsekkäämpi ja mulle-heti-kaikki-tyyppisempi kuin toisille. Ja menee välillä vaatimusten puolelle. Kahden ihmisen toiveethan ja tarpeet on kuitenkin kai tarkoitus sovittaa yhteen.

Väestöliiton Heli Vaaranen on kirjoittanut paljon aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12723/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tosi pettynyt kun sillä yhdellä kerralla vain Matille ja Miralle näytettiin omaa käytöstä. Luulin, että kaikille näytetään ja harmillisesti ei näytetty. Oma käytös, miltä ulkopuolisille näyttää, on useimmille täysi yllätys. Siksi sitä olisi ollut mielenkiintoista seurata.

Minua on yhdessä koulutuksessa kerran kuvattu, ikään kuin työhaastattelutilanne. Oli kamalaa katsottavaa 😅🤣 enkä kestäisi kyllä yhtään jos olisin koko SYKSYN jossain sarjassa seikkailemassa sekoilemassa. 😂

Vierailija
12724/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä aikaväli ohjelmaan hakemisen ja kuvausten aloittamisen välillä on? Lähinnä mietin, että jos Masa on hakenut ohjelmaan tosimielellä ja kuvauksia odotellessa onkin jo löytänyt naisen itselleen. Onko niin, että kun vetää nimen paperiin, ei ohjelmaan osallistumista voi enää perua? Tämä selittäisi edes osan tapahtumista.

Kyllä osallistumisen voi perua. Tunnen ihmisen, joka oli osallistumassa ohjelmaan aikoinaan ja oli jo kumppanikin hänelle valittu, mutta viime hetkinä peruikin. Ei tuotantoryhmä voi pakottaa yhtään ketään naimisiin, edes siinä kohtaa, kun on jo häätamineet päällä.

Vierailija
12725/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ei ole mielestäni mikään pelimies, kaukana sellaisesta. Kyllä hän vaikuttaa asialliselta, fiksulta ja ennen kaikkea kiltiltä mieheltä, joka on ahdistettu nurkkaan ja jonka jokainen yritys menee tällä hetkellä pieleen. Ja nurkkaan ahdistamisella en tarkoita Miran kyselyjä suhteen tilasta, vaan koko ohjelmaformaattia. Mielestäni hän on näyttänyt ihan alusta saakka olleen täysin pois mukavuusalueeltaan ja kasetti ei tunnu kestävän. Siihen vielä yhdistettynä Miran määrätietoinen unelma tulevaisuudesta ja Matin kokemattomuus parisuhteista ja toiseen sitoutumisesta, niin soppa onkin valmis. Tuntuu siltä, että Matin suusta ei viime jaksossa tullut oikeastaan enää mitään järkevää sanottavaa ja hän vaan toivoo, että kuvaukset saadaan päätökseen ja hän pääsisi kotiin. Helppo haukkua Mattia, mutta ei hänellä varmasti ole helppoa ohjelman aikana ollut.

Sitten pitäisi vähän enemmän olla itsetuntemusta, kun tällaiseen ohjelmaan hakeutuu mukaan. Kai hän nyt on sen verran ollut kartalla, että on tiennyt, miten tässä on tarkoitus avautua, kommunikoida, yrittää luoda yhteyttä toiseen? Se on hemmetin vaikeaa, jos ei ole yhteydessä edes itseensä, mitä Matti selvästikään ei ole. Tilannetajuttomuus, empatiakyvyttömyys, kaiken vitsiksi kääntäminen on keskenkasvuisen ihmisen touhua.

Vierailija
12726/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forecast kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en hahmota, että miksi sanotaan että Janne ei puhu? Jannehan puhuu ja sanoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan enemmän ja paremmin kameran edessä kuin yksikään toinen mies tällä kaudella, ellei peräti koko EA-historiassa. Jannen sanoissa on sata kertaa enemmän sisältöä kuin Katin, joka käyttää kyllä paljon sanoja mutta ei oikeastaan pääse ulos niistä yksistä ja samoista teemoista. Tyhjänpäiväistä jauhamista ja Jannen syyllistämistä.

Tämä. Janne puhuu sisällöllisesti itse asiassa enemmän kuin kukaan naisistakaan. Aivan huikea tyyppi! Kelpaisi kyllä minulle tuollainen mies. Siis noin yleisellä tasolla, itse olen tyytyväisesti kyllä naimisissa. :)

Janne puhuu kameroille jonkin verran, mutta se mitä Janne kertoo puheellaan, on itseasiassa vähäistä. Janne kuvailee tilanteita ja kertoo mitä on tapahtunut. Janne ei esimerkiksi monisyisesti kuvaile omia tunteitaan ja ajatuksiaan, ei erittele tuntemuksiaan ja ajatuksiaan toisistaan tai nimeä tunteitaan kovinkaan hyvin. Janne ilmeilee hyvin vähän ja ylireguloi tunnereaktioitaan. Tämä puheen laadullinen taso on aivan erilaista kuin mitä esimerkiksi Katilla on. Janne tulkitsee Katin ohjeita hyvin kirjaimellisesti. Esimerkiksi kun Kati sanoo "kaipaa omaa tilaa" niin Janne kokee sen niin että "ei saa koskea Katiin". Huomaatte, että tässä ajatus ei ole kovin monisyinen tai monitahoinen. Puheesta tulee kuva, että hän ei ymmärrä miksi Kati kaipaa tilaa eikä hän avaa ajatuksiaan siitä, mitä olettaa sen tarkoittavan tai mitä suhteessa on ehkä tapahtunut. Hän hämmästelee, että ei saa koskea nyt Katiin (lainkaan). (Huom: Kati tuskin on tarkoittanut että ei lainkaan saa koskea).  

Kati kertoo avoimesti kameralle, että nyt on tällaisia tuntemuksia, aiemmin oli tällaisia, hän nimeää tunteita, hän kertoo että "huomaan, että nousee tällaisia ajatuksia/murheita/tuntemuksia tästä tilanteesta". "Olen huomannut ajattelevani näin", "Huomaan, että Janne tekee näin ja se on hänen tapansa. Minä reagoin siihen näin ja huomaan, että se ei ole avuliasta tässä tilanteessa". Puheen laatu on aivan erilaista: toinen on sisäisiä tuntemuksia kuvailevaa ja huomaavaa, toinen (Janne) pääosin ulkoisia tilanteita kuvailevaa ja ulkoisia tilanteita sekä toisen puhetta yksinkertaistavaa. Tämä luonnollisesti synnyttää parisuhteessa epäsuhdan tilanteen, jossa toinen kokee jakavansa omaa sisäistä maailmaansa enemmän kuin toinen. Tämä ei ole oikein eikä väärin, mutta on selvä, että puheenlaatu on hyvin eri tasoista. t. Psykologi

Tää kommentti oli kyllä niin tarkkaa ja kiintoisaa analyysiä, että oli pakko palata vielä monta sivua taaksepäin lukemaan se uudestaan ja kertoa siitä vielä kaverillekin :D Olisi mahtavaa, jos viitsisit pureutua muihinkin pareihin, kaikilla tuntuu olevan petrattavaa kommunikoinnissa ja muutenkin ja mieluusti kuulisi, miten näet heidän tilanteensa, kiitos! :)

Analyysi oli tosiaankin hyvä. Mutta siitä jäi ehkä uupumaan kuitenkin se näkökulma että se tunteiden syvyys vaikuttaa hyvin vahvasti siihen miten sen toisen erilaiseen kommunikointiin reagoi. Jos on umpirakastunut niin sen toisen erilaisuus on vain söpöä ja ihanan erilaista, jos taas omat tunteet eivät ole niin syviä niin sitä toisen erilaisuutta peilaa ihan eri intensiteetillä ja erot tuntuvat paljon negatiivisemmilta.

Toki se erilaisuus tulisi kovasti rakastuneillakin vastaan joskus myöhemmin mutta ei ensimmäisen kuukauden aikana kuten nyt.

Vierailija
12727/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tähän hakisi vielä kuitenkin normaaleja ihmisiä, vaikka tietävätkin, että heidät haukutaan kaikilla keskustelupalstoilla. Itse yrittäisin kärvistellä huonossakin liitossa ja näyttelisin onnellista, hoitaisin avioeron vähin äänin ohjelman esittämisen jälkeen.

Vierailija
12728/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti ei ole mielestäni mikään pelimies, kaukana sellaisesta. Kyllä hän vaikuttaa asialliselta, fiksulta ja ennen kaikkea kiltiltä mieheltä, joka on ahdistettu nurkkaan ja jonka jokainen yritys menee tällä hetkellä pieleen. Ja nurkkaan ahdistamisella en tarkoita Miran kyselyjä suhteen tilasta, vaan koko ohjelmaformaattia. Mielestäni hän on näyttänyt ihan alusta saakka olleen täysin pois mukavuusalueeltaan ja kasetti ei tunnu kestävän. Siihen vielä yhdistettynä Miran määrätietoinen unelma tulevaisuudesta ja Matin kokemattomuus parisuhteista ja toiseen sitoutumisesta, niin soppa onkin valmis. Tuntuu siltä, että Matin suusta ei viime jaksossa tullut oikeastaan enää mitään järkevää sanottavaa ja hän vaan toivoo, että kuvaukset saadaan päätökseen ja hän pääsisi kotiin. Helppo haukkua Mattia, mutta ei hänellä varmasti ole helppoa ohjelman aikana ollut.

Sitten pitäisi vähän enemmän olla itsetuntemusta, kun tällaiseen ohjelmaan hakeutuu mukaan. Kai hän nyt on sen verran ollut kartalla, että on tiennyt, miten tässä on tarkoitus avautua, kommunikoida, yrittää luoda yhteyttä toiseen? Se on hemmetin vaikeaa, jos ei ole yhteydessä edes itseensä, mitä Matti selvästikään ei ole. Tilannetajuttomuus, empatiakyvyttömyys, kaiken vitsiksi kääntäminen on keskenkasvuisen ihmisen touhua.

Aika monella ihmisellä on varsin huono itsetuntemus. Moni heijastaa omaan minäkuvaansa enemmän sitä millainen haluaisi olla kuin millainen oikeasti on.

Vierailija
12729/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti teki sen mitä hänen pitikin tehdä, eli ei jatkanut naimisissa olemista, koska tiesi Miran olleen hänelle väärä nainen. Niin yksinkertainen tapaus tämä on. Mira otti siitä nokkiinsa kun oli ehtinyt rakentamaan tulevaisuuden avioliiton jatkumisen varaan.

Vierailija
12730/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen palstalle eksyjä tuli surulliseksi tästä ketjusta. Periaatteessa ohjelma on positiivinen: parisuhteesta pitkään haaveilleet laitetaan yhteen, yritetään etsiä mahdollisimman hyvät mätsit. Ohjelmaformaatti on onnistunut tuottamaan useampia pysyviä pareja, ja ilmeisesti monet muutkin ohjelmaan osallistuneet ovat oppineet paljon itsestään ja löytäneet kumppanin omin päin myöhemmin, ja ehkä jotkut huomanneet, että ovat onnellisempia yksin kuin parisuhteessa.

Entä tämä kommentointi: räävitään ulkonäkö, luonteet. Parien ongelmat aina jomman kumman syy, toisesta tehdään hyvis toisesta pahis. Blokkiudutaan kannattamaan ja vastustamaan kommenteissa, käytetään hyvin törkeää kieltä niin ohjelmaan osallistuneista kuin tänne kommentoijista. Olisi ymmärrettävää jos kommentoijat ovat alaikäisiä, murrosiän pahaa oloa purkavia tai omassa elämässään syrjäytyneitä mielenterveysongelmissaan katkeroituneita. Mutta kun näin ei taida olla. Kirjoittajat paljastavat itsestään enemmän kuin ehkä huomaavatkaan. Osa teksteistä, myös niistä hyökkäävistä ja solvaavista, on kirjoitettu kieliopillisesti oikein ja käytetyistä sivistyssanoista voi arvailla koulutuspohjaa. Kuinkahan moni noista kommentoijista haluaisi laittaa omaan CV:hen/portfolioon näytteitä näistä teksteistä? Tai ne useat kumppanista haikailevat, laittakaapa viestinne näytille Tinder tms. treffikumppanille, saa heti rehellisen kuvan luonteestanne?

Netissä saa kirjottaa vapaasti nimettömänä, se houkuttaa purkamaan pahaa oloaan. Mutta jokainen tietää itse millaisia viestejä on lähettänyt, niitä voisi joskus jälkikäteen lukea ja miettiä sitä omaa syvintä olemusta - olenko oikeasti noin mustavalkoinen, pahansuopa ja ilkeä ihminen? Koska tämän ohjelman yksi pointti on saada ihmiset pysähtymään ja katsomaan itseään ja omia vuorovaikutustaitojaan: ajattelen olveni tällainen ja käyttäytyväni näin, mutta miten muut minut näkevät.

Huhhuh pitkä teksti!

Mitä tulee itse ohjelmaan, jokainen siitä tekee omat tulkintansa ja lupa siitä on keskustella. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu. Kiitos kaikille käydystä keskustelusta! Minä ainakaan en ala leikkimään Jeesusta esittämällä, että olisin muita oikeammassa tai parempi ihminen.

Maailmaan mahtuu puhetta, ja jokainenhan vastaa omasta käyttäytymisestään. Mutta kun lukee omia kommentteja voi miettiä millaisen kuvan ihmisenä muut kirjoittajasta saavat. Kyse ei varmaankaan ole kuka on oikeassa vaan kuka kykenee aidosti keskustelemaan muiden kanssa. Tuotahan uusi kampanja yrittää levittää: kyetäänkö muuttamaan keskustelukulttuuria rakentavammaksi repivän riitelyn sijaan. Ei tarvitse vetää Jeesusta tuhon, riittää perus käyttäytymistavat - joita ilman voi parisuhteet kuin syvät ystävyydet olla hankalia saada ja ylläpitää.

Vierailija
12731/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti teki sen mitä hänen pitikin tehdä, eli ei jatkanut naimisissa olemista, koska tiesi Miran olleen hänelle väärä nainen. Niin yksinkertainen tapaus tämä on. Mira otti siitä nokkiinsa kun oli ehtinyt rakentamaan tulevaisuuden avioliiton jatkumisen varaan.

Matti nyt ei edes yrittänyt mitään. Mira esitti haaveita lapsista, talosta, rauhallisesta perhe-elämästä. Mitä antaa Matti: mahdollisuuden asua Pirkkalassa sen syvällisemmin asiaa maalailematta ja mahdollisuuden osallistua penkkiurheilijan elämään sekä jalkahierontaa (mahdollisimman irrallaan toisistaan olevaa läheisyyttä).

Ok, Miran tapa esittää haaveensa voi olla ahdistava, mutta Matti ei tuonut yhtä vakavasti pöydälle omia tulevaisuudenhaaveitaan vaan ihan täysin pinnallisia juttuja. 

Vierailija
12732/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutan Mattia,

menisi minullakin "vati nurin" jos joka hetki tivataa "mitä ajattelet, missä mennnään, mikä on parisuhteen tila" jne ja siihen päälle heikko itsetunto. Joskus vaan tulee raja vastaan ja sitten tulee lauottua se mitä oiekasti ajattelee, niin kuin Matti teki.

Mira ajoi Matin nurkkaan ja itse kerjäsi  lopputulemaa.

Vierailija
12733/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista ammattikuntaa tarvitaan tässä yhteiskunnassa, ja logistiikka alalla’kaan et nykyään pärjää, ellei sinulla ole kykyä mukautua.

Kirjoitan tämän siksi, että Mattia täällä lyö dään kuin vierasta possua, mollataan niin tör keästi, että oksettaa. Luuletteko te, jotka räpläätte silinterihattuinenne jonkun läppäritoosan äärellä, ettei muut osaa niitä käyttää?

Todellakin osaa, mutta onko teistä logistiikan alalle?

Tuskin. Viikko riittäisi teille. Solvaukset tämän ohjelman osallistujista ja mitä he ovat/tai eivät ole olleet ym on luokattomia vetoja.

Arvostetaan heitä, koska emme tunne heitä.

Tällainen rääpiminen heistä on kamalaa, se koskee heidän perheitään, ettekö sitä ymmärrä?

En tunne näistä osallistujista ketään, toivon myös, että löytävät itselleen hyvän kumppanin itse kukin ja saavat hyvän elämän.

Vierailija
12734/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitenkin kirjoitti:

Peukutan Mattia,

menisi minullakin "vati nurin" jos joka hetki tivataa "mitä ajattelet, missä mennnään, mikä on parisuhteen tila" jne ja siihen päälle heikko itsetunto. Joskus vaan tulee raja vastaan ja sitten tulee lauottua se mitä oiekasti ajattelee, niin kuin Matti teki.

Eihän Matin olisi tarvinnut kun yhden ainoan kerran selkeästi sanoa että joko tykkää kovasti tai sitten että ei taida tulla mitään. Mutta Matti valitsi strategian jossa ei sano mitään selvästi vaan kiertelee ja kaartelee. 

Vierailija
12735/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mirahan otti oikeutetusti siitä nokkiinsa, että Matti ei ilmaissut mielipiteitään millään lailla. En usko, että Mira olisi kovin innoissaan loppujen lopuksi ollut liittoa jatkamassa, mitä siitä tuollaisen miehen kanssa olisi tullut.

Vierailija
12736/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä väitän, että Tuomas ihastui kyllä Emmaan aluksi. Ei muuten toisi pettymystään Emmaan ja hänen käytökseensä niin voimakkaasti esiin vielä eron jälkeenkin.

Ehkä Tuomas on pettynyt siihen, että lähti ohjelmaan löytämään vaimon ja lopputuloksena oli vain vääntöä ja hänelle sopimaton nainen. Ja kaikki tämä televisiokatsojien silmien alla.

Emman valinta ohjelmaan oli aivan ala-arvoinen ja arveluttava valinta tuotannolta. Kai tuo toi viihdettä ja tunteita katsojille, mutta itse säälin Tuomasta joka oli mukana varmaankin tosissaan ja toivon että Emma löytää nopeasti mielenterveyspalvelut ja saa jotain hoitoa.

Jännä kun tätä Emman älytöntä ja ala-arvoista käytöstä ei varsinaisesti ole kertaakaan näytetty missään jaksossa. Sen sijaan alusta lähtien on nähty Tuomaksen ylianalysoivaa ja kärkästä käyttäytymistä. Edellisillä kausilla on ollut oikeasti ala-arvoisesti käyttäytyviä naisia kuten Rosa ja Katja sillä erotuksella vielä että nämä naiset eivät itse olleet kiinnostuneet miehistään ja Emma taas sai omalla tavallaan pakit heti alttarilla. Itse en ainakaan muista yhtään kohtausta jossa Emma olisi käyttäytynyt täysin kohtuuttomasti. Ehkä tässä onkin ollut Tuomaksella tarkoituksena vain Emman mustamaalaaminen ja omien ongelmien projisoiminen toiseen.

No ainakin häissä Emma huusi v-sanaa. Ja huomenlahja ei hänelle kelvannut. Mutta en tiedä jatkuiko se tyyli läpi kesän. Sen muistan että Tuomas antoi pakit tunnetasolla jo aluksi.

Oliko Katja se nutturapään vaimo? Ala-arvoista? Mulle ala-arvoista on v-sanan käyttö ja esim känniräyhääminen, mikä Suomessa ei ihan tavatonta ole. En muista Katjan olleen mitenkään törkeän ala-arvoinen.

No kukaan ei ole täydellinen mutta mitään niin älytöntä en muista nähneeni Emmasta missään vaiheessa kun mitä Tommi yrittää mustamaalata. Katja oli edelliskaudelta se blondi, mutta omasta mielestään vähän "insinöörimäisempi" tyyppi.

Vierailija
12737/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella ihmisellä on varsin huono itsetuntemus. Moni heijastaa omaan minäkuvaansa enemmän sitä millainen haluaisi olla kuin millainen oikeasti on.

Totta kai. Siksi soisi asiantuntijoiden ja testien karsivan pois tällaiset henkilöt.

Vierailija
12738/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista ammattikuntaa tarvitaan tässä yhteiskunnassa, ja logistiikka alalla’kaan et nykyään pärjää, ellei sinulla ole kykyä mukautua.

Kirjoitan tämän siksi, että Mattia täällä lyö dään kuin vierasta possua, mollataan niin tör keästi, että oksettaa. Luuletteko te, jotka räpläätte silinterihattuinenne jonkun läppäritoosan äärellä, ettei muut osaa niitä käyttää?

Todellakin osaa, mutta onko teistä logistiikan alalle?

Tuskin. Viikko riittäisi teille. Solvaukset tämän ohjelman osallistujista ja mitä he ovat/tai eivät ole olleet ym on luokattomia vetoja.

Arvostetaan heitä, koska emme tunne heitä.

Tällainen rääpiminen heistä on kamalaa, se koskee heidän perheitään, ettekö sitä ymmärrä?

En tunne näistä osallistujista ketään, toivon myös, että löytävät itselleen hyvän kumppanin itse kukin ja saavat hyvän elämän.

Lisäksi oksettaa, miten julkeasti täällä halveksitaan esim. lähihoitajia, tai ravintola-alan ihmisiä. Heistä ei kuulemma ole tällaiseen ohjelmaan...tämä on ikäänkuin "paremman väen" formaatti.

Vierailija
12739/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä väitän, että Tuomas ihastui kyllä Emmaan aluksi. Ei muuten toisi pettymystään Emmaan ja hänen käytökseensä niin voimakkaasti esiin vielä eron jälkeenkin.

Ehkä Tuomas on pettynyt siihen, että lähti ohjelmaan löytämään vaimon ja lopputuloksena oli vain vääntöä ja hänelle sopimaton nainen. Ja kaikki tämä televisiokatsojien silmien alla.

Emman valinta ohjelmaan oli aivan ala-arvoinen ja arveluttava valinta tuotannolta. Kai tuo toi viihdettä ja tunteita katsojille, mutta itse säälin Tuomasta joka oli mukana varmaankin tosissaan ja toivon että Emma löytää nopeasti mielenterveyspalvelut ja saa jotain hoitoa.

Jännä kun tätä Emman älytöntä ja ala-arvoista käytöstä ei varsinaisesti ole kertaakaan näytetty missään jaksossa. Sen sijaan alusta lähtien on nähty Tuomaksen ylianalysoivaa ja kärkästä käyttäytymistä. Edellisillä kausilla on ollut oikeasti ala-arvoisesti käyttäytyviä naisia kuten Rosa ja Katja sillä erotuksella vielä että nämä naiset eivät itse olleet kiinnostuneet miehistään ja Emma taas sai omalla tavallaan pakit heti alttarilla. Itse en ainakaan muista yhtään kohtausta jossa Emma olisi käyttäytynyt täysin kohtuuttomasti. Ehkä tässä onkin ollut Tuomaksella tarkoituksena vain Emman mustamaalaaminen ja omien ongelmien projisoiminen toiseen.

No ainakin häissä Emma huusi v-sanaa. Ja huomenlahja ei hänelle kelvannut. Mutta en tiedä jatkuiko se tyyli läpi kesän. Sen muistan että Tuomas antoi pakit tunnetasolla jo aluksi.

Oliko Katja se nutturapään vaimo? Ala-arvoista? Mulle ala-arvoista on v-sanan käyttö ja esim känniräyhääminen, mikä Suomessa ei ihan tavatonta ole. En muista Katjan olleen mitenkään törkeän ala-arvoinen.

No kukaan ei ole täydellinen mutta mitään niin älytöntä en muista nähneeni Emmasta missään vaiheessa kun mitä Tommi yrittää mustamaalata. Katja oli edelliskaudelta se blondi, mutta omasta mielestään vähän "insinöörimäisempi" tyyppi.

Enkä muista mitään yksittäisiä kohtauksia siltä viime kaudelta, tuskin on siis räyhännyt kännissä tms. mutta päällimmäisenä jäi mieleen siitä Katjasta että nälvi kokoajan sitä miestänsä, oli tosi ilkeä ja passiivis-agressiivinen ja ylemmyydentuntoinen tätä kohtaan.

Vierailija
12740/18026 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mitenkin kirjoitti:

Peukutan Mattia,

Eihän Matin olisi tarvinnut kun yhden ainoan kerran selkeästi sanoa että joko tykkää kovasti tai sitten että ei taida tulla mitään. Mutta Matti valitsi strategian jossa ei sano mitään selvästi vaan kiertelee ja kaartelee. 

Miltei kaikki ohjelmassa on toiminut Matin mukaisesti, myös Mira.

Ketju on lukittu.