Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Mirahan ei sinänsä ole blondi, joten mistä tietää blondaako hän vain väliaikaisesti vai pysyvästi. Tuo hiukset polttanut vaalea ei ole eduksi hänelle, joten voisi kokeilla joskus jotain muutakin ja hiukset saisivat levätä ja vahvistua.
Miran luonnollinen hiustenväri on itseasiassa vaalea, ei mikään valkoinen mutta hiekanvaalea kuten esimerkiksi Juuditilla. Se millaiseksi Mira haluaa hiuksia värjätä, onko värjäys ollut onnistunut vai epäonnistunut on kuitenkin hänen oma asiansa, eikä liity tähän ohjelmaan millään tavalla.
Torpedo kirjoitti:
Kati on selkeästi ihminen, jonka ihmissuhteet perustuvat kommunikaatioon, ideoiden vaihtamiseen ja mielenkiintoisiin puheenaiheisiin, jotka virittävät kognitiivisia toimintoja. Asioista puhutaan avoimesti häpeilemättä ja jaetaan asioita laidasta laitaan ilman sensuuria. Tämä on hyvin tyypillistä monen kaupunkilaisnaisen perhe - ja ihmissuhde ja jopa työsuhteissa. Janne taas on selkeästi ns. tekemisen mies, joka ei paljon puhu mutta pussaisi. Heidän on laitettu yhteen sillä ajatuksella, että he molemmat pitävät vapaa-ajalla liikkumisesta ja yhdessä tekemisestä. Kati on innostunut miehestä ulkonäöllisesti ja kiinnostusten suhteen alussa todella paljon ja alussa Janne myös puhui enemmän, koska luonnollisia puheenaiheita ja kysymyksiä toiseen liittyen oli paljon. Kati on todennäköisesti myös harrastanut seksiä Jannen kanssa heti, ja liekit ovat leiskuneet. Kun on alkanut selvitä, että Janne ei olekaan kovin puhelias, ei osaa oikein keskustella Katin aiheista laajasti ja kiinnostuneesti, niin Katin epäilykset ovat heränneet, että voiko tässä jaksaa olla koko elämänsä, jos toinen ei sano juuta eikä jaata omiin pohdintoihin ja ajatuksiin. Kati yrittää selvittää tätä asiaa selkeästi Jannen kanssa; onko Janne vain niin arka, ettei kerro ajatuksiaan (tämä voisi ajan kanssa muuttua ja tilanne mennä paremmaksi) vai onko Janne vain ihminen, jolla ei ole paljon ajatuksia ja mielipiteitä/ajatuksia maailmasta (asia, joka ei muutu todennäköisesti). Siksi he nyt keskustelevat asiasta kiivaastikin, koska tämä on Katille aidosti iso asia. Moni nainen EI halua olla suhteessa koko elämäänsä, jossa vain ollaan hiljaa tai sanotaan "Aivan, sinä ajattelit sen noin" seuraavan 30 vuoden ajan ja sitten pyöräillään. Toiset kaipaavat intellektuellia keskustelua ja mielen stimulointia aivan samoin kuin sitä pyöräilyäkin.
Itse voin sanoa, että jos olisin Jannen kaltaisen miehen kanssa, niin olisin jo repinyt pelihousut aikoja sitten. Itse luen paljon, seuraan uutisia ja tutkimuksia sekä olen töissä akateemisella alalla. Jos mieheni ei pystyisi sanomaan juuta eikä jaata jakamiini asioihin, niin en itse tosiaankaan jaksaisi sitä ja kyllästyisin kuoliaaksi. Oma mieheni onkin myös akateemiselta alalta ja voimme puhua aivan mistä vain ja se on suhteemme suola ja ylläpitävä voima ja olen todella kiitollinen siitä joka päivä.
Höh, miten mä näin asian just päinvastoin. Että Kati tenttaa yhdentekeviä asioita jostain istumapaikasta ja tuntemuksista ryhmätreenin jälkeen, kun Janne on koulutettu ja puhuis ehkä mielummin asioista. Sanoo Katille, että Kati on ihana ja pitää Katista eikä Katin tarvii olla huolissaan. Se ei riitä Katille, vaan hänen pitää tietää, mitä toinen joka hetki ajattelee. Jaksaako Kati sit oikeesti puhua niistä asioista, jotka Jannen päässä pyörii? Minullakin juu kans akateeminen mies. Hän ei jaksa jaarittaa jotain käytännön pikkujuttuja tai jokahetkisiä tuntemuksia. Kyllä hän sit puhuu, mutta ei aina niistä asioista, mistä minä toivoisin. Silloin yleensä kannattaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän pitää nyt noita youtube-videoita linkata?
Ehkä aika merkityksetön yksityiskohta, mutta mua ainakin kiinnosti, mitä Juudit soitti ja lauloi. En itse ehtinyt bongata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirahan ei sinänsä ole blondi, joten mistä tietää blondaako hän vain väliaikaisesti vai pysyvästi. Tuo hiukset polttanut vaalea ei ole eduksi hänelle, joten voisi kokeilla joskus jotain muutakin ja hiukset saisivat levätä ja vahvistua.
Miran luonnollinen hiustenväri on itseasiassa vaalea, ei mikään valkoinen mutta hiekanvaalea kuten esimerkiksi Juuditilla. Se millaiseksi Mira haluaa hiuksia värjätä, onko värjäys ollut onnistunut vai epäonnistunut on kuitenkin hänen oma asiansa, eikä liity tähän ohjelmaan millään tavalla.
Blondihan tuo, vaikka on vielä omaa
blondia blondimmaksi värjättykin. Tärkeintä on, että itse viihtyy omissa hiuksissaan ja pitää niistä.
Mitä luulette, ketkä kaikki ovat köyrineet hääyönä?
Mainittiinko viime jaksossa että Tommi on tehnyt omia biisejään joita soitti siellä kirkossa? Että sellainen superlahjakkuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on rasittava. Kuin saippua, josta ei saa kiinni. Menee karkuun, pälyilee eikä uskalla sitoutua. Ei halua perheenisäksi, vaan haluaisi jotenkin yhdistää sinkkuuden ilot ja parisuhteen. Ei ole Mirasta kiinnostunut "silleen".
Tuomas on ylimielinen liero, joka tuntuu olevan hyvin perillä siitä, mikä nimenomaan Emmassa on vialla.
Emmalla on huono itsetunto ja on lapsellinen.
Tommi on kylmä kuin jääpuikko eikä ole seksuaalisesti kiinnostunut Juuditista.
Kati on rasittavan tempoileva. Ja koko ajan hänen pitää olla analysoimassa hänen ja Villen kommunikaatiota. Entä jos sen sijaan vain olisi hyvä Jannelle?
Juudit ja Ville olisivat varmaan ihana pariskunta.
Tuomas on fiksu nuorimies, jolle kävi huono tuuri kun sai naisen, jonka itsetunto on nolla. Ei Tuomaksen tarvitse olla terapeuttina Emmalle. Vähän ikää lisää niin Emmakin oppii luottamaan itseensä.
Tuomas nyt mitenkään erityisen fiksulta ole vaikuttanut. Ihan perusjuntti, joka heittää läppää kavereidensa kanssa ja pitää itseänsä leppoisana ja kaikkien kanssa hyvin toimeen tulevana. Niin paitsi että ei tullutkaan omien sanojensa mukaan kaikkien kanssa toimeen, ja syy siihen oli niissä muissa. Fiksu ihminen osaisi arvioida omiakin toimintatapojaan.
Ei Tuomaksen ole pakko Emmaan tyytyä, hyvänen aika...
Puistattava se J&K puistonpenkkikohtaus sekä myös tilanne joss K tivasi J:lta onko hänellä omaa paikkaa. Järkyttävää päsmäröintiä.
Mielenkiintoista keskustelua täällä erilaisista persoonaryypeistä parisuhteissa. Varmaan se on aina haasteellista, kaikissa suhteissa. Miten on oma itsensä ja hyväksyy toisen, sellaisena kuin se on?
Vierailija kirjoitti:
Kati on kyllä äärimmäisen itsekäs ihminen. Ei hyväksy Jannea sellaisena kuin on, vaan narisevalla äänellä vaatii Jannea muuttumaan. Silloin rouva olisi tyytyväinen, mutta entäpä mies? Ei Jannekaan valita ja esitä jatkuvasti Katille vaatimuksia millainen tämän rouvan tulisi olla, jotta mies olisi tyytyväinen. Kati ei selvästikään ymmärrä että parisuhde on kompromisseja. Kati kuvittelee, että hän saa päsmäröidä, vaatia ja muuttaa toisen mieleisekseen.
Useampi samantyylinen nainen on ollut tässä formaatissa mukana aiemminkin, vain heidän tapansa toimia, sisustaa, keskustella, mielenkiinnon kohteensa ovat niitä "oikeita". Olen moneen kertaan ihmetellyt tätä, toivottavasti ovat jälkikäteen tajunneet miltä heidän toimintansa näyttää ja miten vaikuttaa muihin ihmisiin. Milla ja Rosa tulevat ensimmäisenä mieleen ja kohtelivat tosi töykeästi kumppaneitaan. Myös ensimmäisen kauden Sarissa oli mielestäni vähän jotain samaa, hänen mielensä mukaan mennään, sisustetaan ja tehdään asioita ja mies myötäilee. Olen ehtinyt seuraamaan tätä kautta vain silloin tällöin, mutta säälittää Janne, kun yrittää tasapainoilla ja olla mieliksi, kun vaimo valittaa ja kieltää tulemasta lähelle liian usein. Väkisinkin tulee mieleen, että onko näillä naisilla niin vahvat mielikuvat kuitenkin siitä, minkälainen kodin, perheen ja parisuhteen ja miehen pitää olla, että sen takia on vaikea löytää sitä onnea, kun sitä kaikin puolin täydellistä matchiä on todella vaikeaa, ellei mahdotonta löytää. Itsessään on tietysti vaikea nähdä kaikkia huonoja puolia, mutta vähän enemmän yritystä voisi olla. Minusta oli hienoa, että Mira havahtui siihen omaan tapaansa puhua, kun näki sitä nauhalta. Ymmärrän, jos ei persoonat tunnu yhtään yhteensopivilta ja se varmasti turhauttaa, mutta siltikin aikuisten ihmisten olettaisi kohtelevan sitä valittua kumppania arvostavasti ja ymmärtävästi. Sama koskee tietysti miehiä.
Tuomas voisi jo lopettaa tuon Emman "haukkumisen". Voisi katsoa peiliin ja miettiä että millaista läppää hän viljelee kun toinen pahoittaa mielen toistuvasti. Ja jos hän tietää että Emma on herkkä niin voisiko sitten hieman rajoittaa sitä "vitsailua".
Olen tykännyt tästä kaudesta kun kukaan ei ole alkanut haukkumaan ja arvostelemaan pariaan mutta nyt Tuomas on jo useamman jakson aikana heittäytynyt marttyyriksi ja työntänyt kuraa Emman niskaan. Uusimmassakin ihmettelee kuinka hän tulee yleensä kaikkien kanssa toimeen mutta ei Emman. Voihan se Emma olla herkkä mutta aika herkkä ja erikoinen tuo tilannekin heillä on ollut, olla naimisissa vieraan ihmisen kanssa. Siinä jos toinen koko ajan piikittelee toista mukamas vitsillä niin ei ole helppoa. Onnea vaan Tuomaksen tulevalle vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on rasittava. Kuin saippua, josta ei saa kiinni. Menee karkuun, pälyilee eikä uskalla sitoutua. Ei halua perheenisäksi, vaan haluaisi jotenkin yhdistää sinkkuuden ilot ja parisuhteen. Ei ole Mirasta kiinnostunut "silleen".
Tuomas on ylimielinen liero, joka tuntuu olevan hyvin perillä siitä, mikä nimenomaan Emmassa on vialla.
Kati on rasittavan tempoileva. Ja koko ajan hänen pitää olla analysoimassa hänen ja Villen kommunikaatiota. Entä jos sen sijaan vain olisi hyvä Jannelle?
Tuomas on fiksu nuorimies, jolle kävi huono tuuri kun sai naisen, jonka itsetunto on nolla. Ei Tuomaksen tarvitse olla terapeuttina Emmalle. Vähän ikää lisää niin Emmakin oppii luottamaan itseensä.
Tuomas nyt mitenkään erityisen fiksulta ole vaikuttanut. Ihan perusjuntti, joka heittää läppää kavereidensa kanssa ja pitää itseänsä leppoisana ja kaikkien kanssa hyvin toimeen tulevana. Niin paitsi että ei tullutkaan omien sanojensa mukaan kaikkien kanssa toimeen, ja syy siihen oli niissä muissa. Fiksu ihminen osaisi arvioida omiakin toimintatapojaan.
En ymmärrä, mitä taivastelet, kun kukaan ei ole vaatinut sen enempää Emmaa Tuomakseen kuin Tuomasta Emmaan tyytymään. Eikä ylipäätään ketään, jotka eivät toisilleen sovi.
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jannehan on sanonut, että aikoo napata Katin itselleen, eli on valmis joustamaan ja tekemään muutoksia omaan käytökseen mielyttääkseen Katia. Täysin väärä asenne pitkän parisuhteen pohjaksi. Jannehan on aikuinen ja ihan osaava mies, joka vain on harkitsevainen ja hiljaisempi, ei tarkoita sitä että tarvitsee Katin opastusta kokkaamiseen tms. Kati vain haluaa sanoa sanottavansa joka asiaan, eikä jaksa odottaa, että toinen tekee asioita rauhallisempaan tahtiin.
Joskus parisuhteessa voi ihminen muuttua, jos joku käytöstapa on semmoinen, mistä itsekin oikeasti haluaa oppia pois, mutta muutoksen pitää tulla ihmisestä itsestään.
Matti ei tule saamaan itselleen upeampaa naista kuin Mira, joka oikeasti on kiltti ja kiinnostunut suhteesta Matin kanssa. Turhaan Matti haikailee ulkonäöltä upeampien naisten perään, kun ei itsekään ole mikään adonis eikä enää mikään nuorikaan.
Missä kohtaa Matti on sanonut haikailevansa "ulkonäöltä upeampien naisten perään"? Matti -kommentit taitavat elää tällä palstalla aivan omaa elämäänsä.
Ihan kuule jo siinä esittelytekstissä, joka löytyy netistä. Kertoi viehättyvänsä yleensä tummista urheilullisista (=timmeistä) naisista.
Niin, hän ei ollut tuolloin tavannut vielä Miraa. Vaikka hänellä jokin naismaku on aikaisemmin ollut, niin se ei tarkoita, että hän haikailisi "upeampien" (jokin timmi fitnessbeibe ei edes automaattisesti ole yhtään sen upeampi kuin Mira) naisten perään. Häissä jo kehui Miran ulkonäköä. Eiköhän ongelma ole ihan jossakin muualla kuin Miran ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Tuomas itse olisi sellainen saalis, kuin joku täällä yrittää inttää, olisi hänetkin varmaan jo napattu vapailta markkinoilta. Eikös Tuomaksella ole edellisestä suhteesta se joku trauma, josta puhuu yhtenään, että siinä ei puhuttu asioita suoraan. No nyt kun puhuvat Emman kanssa suoraan, niin eipä toimi sekään. Tietenkään kaikki suhteet eivät ole luotuja onnistumaan, mutta ehkäpä hänen kommunikointitaidoissaan voisi olla jotain hiomista. Tuskin muutenkaan on sellainen kultapoju, mitä täällä olisi syytä säälitellä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulehdessä ollut juttu Matista. Siinä kerrottiin et Matti oli pelannut pleikkaria kaverinsa kanssa, kun kaverin Tiia-vaimo täyttänyt Enskareiden hakupaperit Matin puolesta! Tyyppi ei itse siis olis pystyny kirjaamaan ajatuksiaan. Ei ihme et nyt on myös vaimon ja papin edessä edelleen täysin puhekyvytön. Ei ole ilmeisesti ylipäänsä hänellä syvällisempiä ajatuksia mistään. Tullut ohjelmaan vääryydellä.
Pelasi siis ystävän miehen kanssa samalla, kun ystävä auttoi hakemuksen täyttämisessä. 70 kysymystä, joihin vastaukset tuli oikein sujuvasti osallistujalta itseltään ja lomakkeiden täytöstä tykkäävä kirjasi ne ylös moderoimatta :) t. Tiia
Moni nainen toivottavasti tuntee piston sydämessään kun kotisohvalta katselevat sarjaa. Joka kaudella on näitä Kateja jotka jo alussa ilmoittavat että hommat toimii kunhan vaan mennään hänen säännöillä. Jokaisella on varmasti tuttavapiirissä tälläisiä naisia, niin sinkkuina ja kuin parisuhteissakin. Määräävät miten siivotaan, sisustetaan, kasvatetaan lapset ja ollaan ja eletään. Heillä on sitten puolisoina näitä Janneja jotka vaan rakastuneina raahautuvat perässä. Se naisen ihanuus karisee vuosi vuodelta kun elämä on yhtä nalkutusta ja jäkätystä pikku asioista.
Erikseen on sitten ne miehet jotka heittäytyvät lapsiksi eivätkä tee mitään kotona (usein sen miehen into on kadonnut kun nainen nalkuttanut tarpeeksi ettet osaa, teet väärin jne. Mitä sitä enää sitten edes yrittämään mutta se on jo ihan toinen aihe) mutta Janne tuskin on sellainen. Hänellä on oma tapa toimia ja Kati ei sitä vaan osaa hyväksyä. Koko ajan puhunut negatiiviseen sävyyn Jannesta vaikka on muka ihastunut ja haluaa yhteisen elämän.
Tää ohjelma ja keskustelut on ollu mulle hyödyllisiä. Arvostan liittoani vielä enemmän. Mentiin yhteen kemian ja jonkun yhteisen harrastuksen vuoksi. Ei sujunu kommunikaatio, oli erilaiset taustat ja perusarvot. On oltu yhdessä yli 25 v. ja se kuuluisa kemia kantanut vaikeimmillakin hetkillä. Nyt kun on yhteistä historiaa ja perhettä, on opittu, miten toinen kommunikoi ja lopulta arvopohjakin lähentynyt yhteisen kokemusmaailman myötä. Oon ehkä turhaan surkutellu, ettei ollu sellaista yhteisille arvoille perustuvaa vankkaa pohjaa, mikä EA:ssakin aina painottuu. Molemmat on jouduttu tarkistamaan omia opittuja arvoja ja muuttamaan toimintatapoja.
Mutta sitä mietin, miten nämä sarjan ihmiset pärjää, kun todelliset ongelmat tulee: lapsi sairastuu, kumppani sairastuu, tulee potkut, asunto homehtuu, vauva valvottaa - kun heille oleminen ylipäätään on niin vaikeaa, vaikka on työt ja asunnot ja kaikki ”kohdillaan”. Tai ehkä ohjelman parit unohtaisi silloin turhat pikkuasiat ja löytäisi itsestään yllättäviä voimavaroja? Toki on selvää, että Juudit puskisi vaikka läpi harmaan kiven...
Tommi on ihan kujalla mitä naisen kanssa tehdään. Se on Judit joka koskettaa ja ottaa kiinni, ei Tommi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin on alkanut Tuomas ärsyttämään - haluaa suoraa kommunikaatiota ja sanoi lisäksi, että hän voi joskus sanoa jotain, mistä voi ottaa itseensä, mutta hänen kanssaan ei voi tulla juttuun jos ottaa. Kuulostaa vähän ilkeältä. Onko Tuomas valmis tulemaan toista vastaan ollenkaan? Ja miksei ole löytänyt sopivaa kumppania - on suht komea, sosiaalinen ja työskentelee varmasti usean nuoren naisen ympäröivänä.
Alasviettävät silmäkulmansa antavat hänestä vähän hönön vaikutelman, komeaksi ei voi kutsua.
Olen kyllä nähnyt hullumman näköisiäkin miehiä. Mistä muusta komeus määritellään kuin silmäkulmien asennosta?
En ole ikinä kuullut tai ajatellut, että silmäkulmien asennolla antaa itsestään hönön vaikutelman. 😁
Jospa olisit keksinyt jotain muuta kun keksimälle näin hönön perusteen haukkumiselle. Itse naisena viehätyn kun miehellä on laskevat silmänurkat.
Tuomas on ihan kivan näköinen ja itse tykkään sarkastisesta huumorista. Myös itseen kohdistuen.
Sehän on juuri niin, että tosikot ja hieman hönöt eivät sitä käsitä ja ottavat kaiken itseensä kohdistuvana. Kun itse eivät osaa itseironiaa. Eivätkä tajua tai ovat liian hitaita tajuamaan.
Sarkasmi ja ironia (myös itseironia ) vaativat nopeaa älyä ja idean oivaltamisen.
Nimenomaan älyä ja oivaltamista. Molemmilta osapuolilta.Itse olen kaukana tosikosta, ja olen silti onnistunut välttämään, missä kohtaa on näytetty Tuomaksen viiltävän älykästä sarkasmin ja ironian tajua. Tai ylipäätään joku hauska heitto? Katikin oli hauskempi kuvaillessaan, miten Jannen ajatusprosessi etenee.
Eikö jäätävä pönttö -heitto ole sinusta muka viiltävän älykästä?